אסם נסטלה הודיעה (31.1.23) לקמעונאים כי "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד", הם נאלצים לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי החברה החל ב-1 במרס.
המוצרים שיתייקרו:
- עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד
על-פי הודעת החברה, מוצרים אלה מהווים כ-14% מסך מוצרי החברה, אשר רובם מיוצרים במפעלי התעשיה בדרום. המחירון יעודכן בטווח של 3%-9%.
עוד נכתב בהודעת אסם כי "במהלך השנה האחרונה החברה השלימה מהלכי התייעלות עמוקים ביחידות החברה, לצד השקעה של 150 מיליון שקל, בבניית מפעל טבעול חדש בצמידות למפעל צבר, לטובת ייעול תהליכי הייצור. עם זאת, ההתייקרויות המצטברות הניכרות מחייבות אותנו לבצע התאמה חלקית ומתונה של המחירון, המפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות, כאשר את רובן אנו ממשיכים לספוג".
חברת "יוניליוור" הודיעה מוקדם יותר על העלאת מחירים במוצרי הגלידות בהם "קרמיסימו" ושוקולדים בהם "קליק" בממוצע של 9.7% מ-1 במרס. יש לציין כי "יוניליוור" הודיעה על עידכון המחירון של מוצרי הגלידה והשוקולד בלבד.
הודעה זאת מצטרפת להעלאות מחירים שייכנסו ב-1 בפברואר לתוקף כמו של שסטוביץ' (10%), ויליפוד (15%) ושטראוס (עד 25%). בחודש מרס יתבצעו העלות מחירים של ויסוצקי (עד 10%) וסלטי שמיר (9%). בתוך כך, גם מחיר הדלק צפוי לעלות ב-16 אגורות והחשמל ב-2.6%.