|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ועת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה פועלת לשלול ירושה ממי שגרם במתכוון למות המוריש

הצעות החוק בנושא מבקשות לבטל את הדרישה להרשעה פלילית הדיון עסק גם במקרים של התאבדות לאחר גרימת מוות, אי-כשירות לעמוד לדין, ניסיון רצח, ופגיעה חמורה משרד המשפטים הציג שתי גישות: האחת מבוססת על הרשעה פלילית והשנייה על הוכחת כוונה נציגי משפחות נרצחים הדגישו את הצורך בחקיקה מהירה וצודקת
12/03/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
ח"כ רוטמן, מיוזמי החוק:
"בפגיעה בזכויות קנין צריך הסמכה מפורשת בחוק, בהירות וודאות, בוודאי כאשר יש השלכה על צדדים נוספים; הצעת החוק הגיעה בבשלות רבה כשכל חברי הבית רוצים בה וברוח האחדות הזו אני מקווה לקדם את הצעת החוק כמה שיותר מהר"

ועדת החוקה החלה השבוע (יום ב', 11.3.24) להכין לקריאה ראשונה שורת הצעות חוק לשלילת הזכות לירושה ממי שגרם במתכוון למות המוריש, שיזמו יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן והח"כים דבי ביטון, ולתיקון חוק יחסי ממון לעניין דירת המגורים המשותפת של ח"כ עאידה תומא סלימאן ופנינה תמנו שטה.

הצעת החוק של רוטמן היא שמי שגרם במתכוון למותו של המוריש או שניסה לגרום למותו של המוריש יהיה פסול מלרשת אותו, וזאת ללא תלות בשאלה האם הורשע ברצח בדין הפלילי בעניינו. הצעת החוק של ביטון קובעת פסלות לרשת, ביחס לאדם שהתאבד אחרי שגרם במתכוון למותו של המוריש או ביחס למי שנמצא כלא כשיר לעמוד לדין משום שלקה בנפשו. עוד מוצע לקבוע שיורש שהוגש נגדו כתב אישום על שגרם במתכוון למותו של המוריש, לא יוכל לפעול לשינוי מצב הזכויות בנכסים ולא יוכל להשתמש בחלקו בירושה עד לסיום ההליך הפלילי.

"החוק נכון להיום מנוסח בצורה מאוד דווקנית", פתח רוטמן. "נדרשת הרשעה וכן גרימת מוות במתכוון או ניסיון. הצעתי נוגעת למי שגרם במתכוון למותו של המוריש גם אם הוא לא הורשע בשל רצח והתאבדות או אי-כשירות במהלך משפטו. בפגיעה בזכויות קנין צריך הסמכה מפורשת בחוק, בהירות וודאות, בוודאי כאשר יש השלכה על צדדים נוספים. מי שרואה את רשימת המציעים של הנושא לאורך השנים, רואה שהצעת החוק הגיעה בבשלות רבה כשכל חבי הבית רוצים בה, וברוח האחדות הזו אני מקווה שנקדם את הצעת החוק כמה שיותר מהר. הצעת החוק של ח"כ ביטון קובעת מינוי מנהל עיזבון והדבר פותר חלק מהבעיות. יש לוודא שתהיה תאימות בין הצעות החוק השונות, כדי שלא תתעורר בעיה של חוק יחסי ממון כלפי הילדים".

ביטון: "הצעת החוק היא תיקון עוולה של שנים המתרגם בצורה הכי מובהקת את המשפט 'הרצחת וגם ירשת'. נשים או גברים שרצחו את בני זוגם, העיצומים מוטלים רק לאחר שנגזר דינם ואני מציעה שיתחילו מרגע שהם נאשמים".

תומא סלימאן: "בקדנציה הקודמת אישרנו את הנוסח בקריאה הראשונה והגשתי בקשה להחלת דין רציפות, ועברו כבר 21 יום. אבקש לקדם את החלת הרציפות. גם היום בחוק הירושה יש שלילת ירושה בעת הרשעה, ואתם באים להקדים זאת. הצעת החוק שלנו לא מדברת על ירושה, ואנחנו מדברות על רכוש הרוצח. הרצון למזג את הצעות החוק עלול לעכב את חקיקתן - וזו טעות".

ח"כ אליהו רביבו, אף הוא מיוזמי הצעת החוק: "אלו מסוג הדיונים שמאחדים את כל חברי הבית. הצעת החוק נועדה לדאוג לצדק שבחלק גדול מהמקרים אין מי שיצעק וידרוש אותו. עלינו לוודא שהמציאות של 'הרצחת וגם ירשת' לא תתקיים. אבקש להתייחס גם לצורות המתה שמעוגנות בהסדרי טיעון וגם לניסיונות המתה ופגיעה חמורה או למקרים של התעללות קשה, בהם הצד השני הוא חי מת".


ח"כ פנינה תמנו שטה מיוזמי החוק:
"החוק מונח על שולחן הכנסת לפחות מ-2018. אל מול פנינו צריכים לעמוד היתומות והיתומים ועלינו להתמקד בעשיה כדי להצדיק את מקומנו בבית הזה וכדי שהצדק סופסוף יעשה"

תמנו: "מדובר בחוק כ"כ חשוב ואי אפשר להסתיר את העובדה שהדברים נעשים לאט מדי ומאוחר מדי עם פגיעה בצדק בבית הזה. החוק מונח על שולחן הכנסת לפחות מ-2018 ולמרות שיתופי הפעולה הכנסת נפלה וזה עניין של סדרי עדיפות. בואו לא נבזבז את הזמן. גיליתי שיש שיטה להגיע להסדרי טיעון לשם ויתור על הבית. אל מול פנינו צריכים לעמוד היתומות והיתומים ועלינו להתמקד בעשייה כדי להצדיק את מקומנו בבית הזה. לא בהכרח יש לחבר בין הצעות החוק. יש לומר לילדי הנרצחות - אנחנו איתכן שאנחנו כאן כדי שהצדק סוף-סוף ייעשה".

עו"ד חיים כהן, יו"ר ועדת צוואות ירושות ועזבונות בלשכת עוה"ד: "נבקש ניסוח ברור וחד-ערכי, כדי שיהיה כלי חקיקה ברור שלא ניתן לפרשנות. המילה 'במתכוון' מעלה את הצורך בהוכחה של כוונה ודאית, בעוד שיורש שפעל באלימות כלפי המוריש, איים בנשק ופלט כדור, סביר שלא יורשע ברצח או במכוון. אדם שמכה את בת זוגו והתוצאה היא מוות, זה עלול לא לענות למכוון, ולכן נבקש שהחידוד יהיה שאותה אלימות הובילה למות המוריש ויישללו זכויותיו".

לירון פוריאן: "אני אחיה של יפית פוריאן, שנרצחה בראש השנה 2022 והותירה אחריה ארבעה ילדים כשהקטן בן 9 חודשים והגדולה בת 7. הילדים גדלים היום אצל הסבים והיינו צריכים להעבירם לדירה גדולה יותר - שיהיה מרחב. היינו צריכים לדאוג להכל - מיטת תינוק, בגדים טיטולים. כחלק מהרצח, נשרף חלק מהבית והוא היה חלק מנכס משפחת הרוצח, כך שאין להם חלק. הם חסכו משכורות כדי לרכוש בית והכסף הוברח, היה להם רכב משפחתי בשווי 150,000 שקל שהוברח. אנחנו בהליכים משפטיים אזרחיים כדי לקבל את החצי של אחותי עד שהוא יורשע, והחלק השני יועבר לילדים. במשפט הפלילי לא התקדמנו, ואנחנו בשלב ראשוני מאוד, ואומרים לנו שרק כשיסתיים ההליך הפלילי נוכל לדעת מה עושים עם הכסף ומה יהיה עתיד הילדים. אישית, ויתרתי על הכסף שתכננתי לבניית בית כדי לאפשר את כלכלת הילדים, כך שהמעמסה הגדולה עלינו, נוסף על הטראומה והאבל, היא גם כלכלית. ברגע שקורה אירוע כזה חשוב שבית המשפט יוכל לקבוע שהילדים יקבלו את הכסף ולא נצטרך להילחם עליו".

עו"ד רותי אלדר, יועמ"ש ארגון משפחות נרצחות ונרצחים: "אני מטפלת בעשרות משפחות שנקלעו למצב שליאור תיאר. הצעות החוק קריטיות לשלומם של הילדים". היא סקרה מספר חוקים הנוגעים לסוגיה ובהם לא נדרשת הרשעה או כוונה לצורך הוכחת הזכאות: בחוק התגמולים לילד שהתייתם כתוצאה מאלימות במשפחה נדרש רק יסוד סביר להניח שהחיים קופחו כתוצאה ממעשה פלילי. חוק נוסף הוא חוק חוזה ביטוח - בית משפט אזרחי בוחן את הכוונה כשהיא יכולה להיות גם רצון לקבל את כספי המשכנתה. בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות נשללת זכות ההורות באופן זמני כתוצאה מכתב אישום בעבירה מהעבירות המפורטות בחוק העונשין. כל החוקים מתבססים על עקרונות שלא ייצא החוטא נשכר או תקנת הציבור ולא כתוצאה ספציפית מהרצון לצאת מורווח, אך יוצאים מורווחים. יש לנתק את הכריכה של הצורך בהרשעה".

עו"ד דניאל רז, ממונה ארצי בתחום דיני משפחה בסיוע המשפטי, משרד המשפטים: "לשלול אוטומטית מאדם זכויות אם הוא זכאי מחמת נפש זה בעייתי ויש מקום להשאיר שיקול דעת לבית המשפט. תיקון חוק יחסי ממון כפי שהוא כרגע בעייתי".

לירון פוריאן: הילדים גדלים היום אצל הסבים והיינו צריכים להעבירם לדירה יותר גדולה ולדאוג לכל. הכסף שחסכו ורכב משפחתי בשווי 150,000 שקל הוברחו. במשפט הפלילי לא התקדמנו ואומרים שרק כשיסתיים נוכל לדעת מה עושים עם הכסף ועתיד הילדים. אישית ויתרתי על הכסף שתכננתי לבניית בית כדי לאפשר את כלכלת הילדים. ברגע שקורה אירוע כזה חשוב שבית המשפט יוכל לקבוע שהילדים יקבלו את הכסף ולא נצטרך להילחם עליו"

ח"כ תמנו שטה קטעה את דבריו: "לא חסרים לנו גורמים שאנחנו צריכים להיאבק מולם, ואני מופתעת מכך שהעמדה היא שלא צריך להיות שום תיקון בחוק יחסי ממון. אם רוצים לסיים את הדיונים צריך להתייחס רק לפונקציות הרלוונטיות ולא לעמדות מלומדות אחרות שמישהו מציג. בנוסף, יש להפסיק לתת סיוע משפטי לרוצחים ממימון כספי המיסים של כולנו".

עו"ד תמר קלהורה, משרד המשפטים: "הצעת החוק של משרד המשפטים מ-2021 דומה להצעת החוק של היו"ר רוטמן. הסכמנו על תמיכה גם בסעיף הנוגע להקפאת היכולת לעשות שימוש בנכסי העיזבון. הצעתנו מדברת אף היא על ביטול הדרישה להרשעה ולכך יש משמעויות בשאלת שפיות האדם, ומה קורה אם לא היה הליך פלילי והשאלה עולה בהליך אזרחי וכן מה היסוד הנפשי הנדרש כשהחוק היום מדבר על 'במתכוון', והשאלה האם להרחיב זאת לפזיזות שהיום נקראת אדישות. בתזכיר החוק שלנו הצענו לתת לבית המשפט שיקול דעת שבסופו של דבר אולי לא יקבע את שלילת הזכות לרשת או לומר שיוכל לרשת רק חלק, וזה עשוי לתת מענה לחולי הנפש. סוגיה נוספת שנתנו לה מענה בתזכיר היא מה דין ילדיו של מי שגרם למותו של המוריש אם נשללה ממנו הזכות לרשת".

עו"ד איגי פז מייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים: "נקודת ההנחה היא שהמוריש לא היה רוצה להוריש למי שגרם למותו. החוק כיום מצומצם מדי וגם ועדת טירקל חשבה שיש להרחיבו. בתי המשפט מתקשים מאוד ביחס למקרים שמגיעים ונכון ללכת על משהו רחב יותר כי אנחנו מבינים שיהיו מקרים שלא נחשוב עליהם כמו המתות-חסד ולגביהם יש מקום להשאיר את שיקול דעת בית המשפט".

היו"ר רוטמן: "בנושאי ירושה יש להעדיף את היציבות ולייצר כלל חד וברור. אם נייצר חריג של שיקול דעת כדרך המלך, החריג יהפוך לכלל. צריך שהכלל יתחשב במקרים שאנחנו מדברים עליהם ולא לתת לבתי המשפט את שיקול הדעת בעניין הירושה".

עו"ד רני נויבואר, מהאפוטרופוס הכללי: יש פער בין הפלילי לאזרחי. בעולם האזרחי יש תפיסה של החוטא הנשכר ובגינה מספר הוראות חוק כמו בחוק הביטוח ביחס לתגמולי הביטוח ובוודאי במקרים כמו בהצעת החוק. סעיף 26 עוסק במתכוון והדבר הנכון כאן הוא שאם מנתקים את עולם ההרשעה גם מרווחים וגם נכנסים לעולם אחר. הדין הפלילי נועד להסדיר התנהגות לא רצויה בעוד שתכליות הדין האזרחי שונות - בדין הביטוח לא נרצה שהדין יתממש בצורה שונה אך גם לא לעודד התנהגויות הגורמות למוות. בדין הירושה יש התחקות אחר רצון המוריש אך גם החוטא הנשכר ויש לזכור שלסדר הפטירות יש משמעות מאוד גדולה. אדם שרצח את בת זוגו והתאבד - מעמד ילדיו משתנה כיורש בעיזבון של אישתו כך שיש משמעות ספציפית שמשנה את עיזבון היורשים בשל סדר הפטירות ויש לתת על כך את הדעת. אפילו ברצח ללא התאבדות יש השלכות לילדים מנישואים קודמים".

הד"ר יעקב שפירא, היחידה למשפט עברי משרד המשפטים: "בית המשפט מסתכל על הסיפור של אחאב המלך שלא רצח את נבות. אומרים שם שמי שרצח את נבות הם עדי השקר, ואחאב הוא שחקן - וחרף כך אומר לו הנביא 'הרצחת וגם ירשת'. מוכח מכך שגם הגורם למותו נחשב כמי שהרגו".

עו"ד נתנאל לגאמי, המשנה לסנגורית הארצית הציבורית: "בכל הקשור לאנשים עם מוגבלות התפיסה שונה מהותית. ברוב המקרים בהם זיכוי בגלל סייג אי-שפיות הדעת אפשר לקבוע שהם התכוונו לרצוח, אבל אין בהם אשם כי אין מחשבה פלילית. אדם סכיזופרן פרנואיד שיש לו מחשבות רדיפה כלפי מישהו - יהרוג אותו במתכוון, אך יזוכה כי לא הייתה לו כוונה פלילית. יש הרבה סייגים ובכולם הבסיס הוא הקביעה שאדם עשה את המעשה. כשמסירים את המילה 'הורשע' יש שתי כוונות שונות של המשפט הפלילי והמשפט האזרחי וזה מורכב מאוד. כשלוקחים את המטרה של 'הרצחת וגם ירשת' ואת רצון המוריש, לא נוכל לקיים את התכליות הללו. יש לחשוב על שני נתיבים - עם ובלי הרשעה ונתיב נוסף שבו יוכלל הכל. המתה בקלות דעת שבעבר הייתה הריגה היא כל תיקי תאונות הדרכים כמעט. לא רצו שיקרה אך נטלו סיכון בלתי סביר, וכך גם המתה באחריות מופחתת".

היו"ר רוטמן: "אבקש שנוסח הצעת החוק יכלול את שתי האופציות בחוק הירושה - מי שהורשע ייובאו סעיפי העבירה הרלוונטיים מהחוק הפלילי - רצח, רצח בנסיבות מחמירות והמתה באחריות מופחתת. לא ניכנס לפרשנות האם גרם במתכוון אלא שאלה בינארית של הרשעה באחת העבירות הללו - פסילה מלרשת. בנוסף, לגבי ניסיון נתייחס לניסיון לעשות את אחת משלוש העבירות הללו. התרחיש הנפוץ הוא שאדם ניסה לגרום למותו של אדם שנכנס בשל כך לתרדמת ונפטר בסוף, אבל ברמת ההרשעה בגלל פרק זמן זה שבו מת האדם הוא יורשע רק בניסיון אך 'הרצחת וגם ירשת' צריך לחול גם לגביו. זה הסעיף שמייצר את הוודאות.

"אופציה אחת היא הרשעה והאפשרות השנייה היא מי שגרם במתכוון - זה יגיע להכרעת בית המשפט. אם בית משפט בדין האזרחי קבע שהוא גרם במתכוון למותו של המוריש - הוא יהיה פסול מלרשת. זה לא חל על ניסיון כיוון שזו הרחבה שאני מתקשה איתה במשפט האזרחי. ניסיון דורש הרשעה".

עו"ד אלעזר שטרן, סגן יועמ"ש הוועדה: "מכיוון שבסעיף הראשון מפנים לעבירות מסוימות ובכללם הרשעה ביסוד נפשי של אדישות, הפסקה השנייה של המסלול האזרחי שמדברת על 'במתכוון' עלולה להתפרש כך שבמקרה של אדישות הוא כן יוכל לרשת. מציע לשקול להקנות שיקול דעת לבית המשפט ואפשר גם להבנות את שיקול דעת בית המשפט כך שיוכל לסטות מההסדר רק אם הוא סבור שזה היה רצון המוריש".

ח"כ אליהו רביבו: "הגישה שלי אומרת שבלי שום קשר לתוצאה, גם אם במעשה הפוגע היה לוקח בחשבון שהפגיעה יכולה להוביל להמתה הדין יחול עליו ולא יהיה זכאי לירושה. אני לא בטוח שזה מושלך לדין האזרחי. יש מדרגה שבה הפוגע יתפכח רגע לפני הפגיעה בשל ההשלכות הכלכליות האפשריות".

תאריך:  12/03/2024   |   עודכן:  12/03/2024
עידן יוסף
+לפיד: התקציב הזה קורע את מסיכת דיבורי האחדות של הממשלה
13:06 13/03/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בדיון בכנסת על תקציב 2024: התקציב הזה, שמונח היום על שולחנה של הכנסת, קורע את המסיכה מעל כל דיבורי האחדות של הממשלה. אתם לא רוצים אחדות, אתם רוצים שישלמו עליכם. אתם לא רוצים לחיות ביחד, אתם רוצים לחיות על חשבון הציבור."

+השר סער מפרק את המחנה הממלכתי
20:14 12/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הודיע כי מפלגת תקווה חדשה תפעל כסיעה נפרדת מסיעת כחול לבן בראשות גנץ  ▪  מותח ביקורת על האופן שבו גנץ ואיזנקוט אינם מבטאים לטענתו את הקול ואת הדגשים שהוא היה מביא לקבינט המלחמה
סער. ביקורת על ניווט המערכה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כהן / Haim Choen   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת החוקה פועלת לשלול ירושה ממי שגרם במתכוון למות המוריש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
השר גדעון סער הודיע (יום ג', 12.3.24) כי הוא עוזב יחד עם מפלגתו, מפלגת תקווה חדשה, את סיעת המחנה הממלכתי. על-פי הודעתו, סיעת תקווה חדשה תפעל כסיעה עצמאית. עוד הוא דורש להתמנות לחבר בקבינט המלחמה, כנציג סיעת תקווה חדשה.
12/03/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
"12 אחוזים קיצצו במשרד, 250 מיליון בתקציבי תמיכות - חיסלתם את המשרד" - ח"כ נעמה לזימי תקפה את ח"כ משה אבוטבול בדיון בנושא הקיצוץ בתקציב המכון הוולקני. בתגובה, ענה לה סגן שר החקלאות, משה אבוטבול: "אתם חיסלתם, הממשלה הקודמת חיסלה את הכל - אנחנו מקיימים את החקלאות והחקלאים.
12/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הצעירים בכנסת עסקה (יום ב', 11.3.24) בהרחבה במצבו המדרדר של ים המלח, ובפיקוח הנדרש על עבודת חברות כי"ל (כיום - ICL גרופ) הכורות ומייצרות מתוקף חוק זיכיון ים המלח, אשלג, פוספט, מגנזיום וברום. בנוסף הוועדה דנה בהכנת חוק זיכיון חדש לכרייה, בגלל סיום הזיכיון הנוכחי בעוד כשש שנים - בשנת תש"ץ (2030).
12/03/2024  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (11.3.24) להכין לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר ח"כ דוד ביטן, וקבוצת חברי כנסת, שנועדה להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים בשעת חירום. בפתח הדיון התייחס שר הכלכלה והתעשיה, ח"כ ניר ברקת, להצעה והזכיר את הצעתו לחייב עוסקים שהעלו מחירים בתקופת המלחמה לשים מדבקה שחורה על המוצר. בנוסף, במהלך הדיון עלו סוגיות נוספות באשר להצעה, והיו"ר ביטן הודיע כי ימשיך את הדיון בה בתחילת השבוע הבא.
12/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה היום (א') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 4 - הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש) (תיקון מס' 2) (הארכת תוקף - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024.
10/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il