|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
המתכלל יוסי דייטש והשר פרוש [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

השר פרוש דורש הילולה מצומצמת במירון; המשטרה מתנגדת

שר ירושלים ומסורת: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת" המשטרה: "מתנגדים לכל קיום של אירוע במתחם הר מירון גם לא זה של ההדלקה במניין לאור המצב הביטחוני. נפעל בהתאם להחלטה הסופית של הדרג המדיני" צה"ל: "במתחם ההר יתאפשר ל-30 איש לכל היותר לשהות" צביקה פוגל: "ההילולה - אקט מסורתי יהודי שחייב להתקיים"
15/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום ד', 15.5.24) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת ל"ג בעומר בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. מוצע בה לקבוע כי בזמן ההילולה ייערך אירוע הדלקה מרכזי במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, ועוד שני אירועי הדלקה נוספים כפוף לקבלת היתר מאת השר. במסגרת שלושת אירועי ההדלקה ישתתפו עד 30 אנשים בלבד. הצעת החוק קודמה כהוראת שעה ומתייחסת באופן פרטני לאירוע המצומצם המתוכנן במגבלות צו הסגירה למתחם מירון שקבע מפקד פיקוד העורף.

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי "נכון לרגע זה, פיקוד העורף הודיע כי צו הסגירה למתחם יהיה תקף מיום ראשון. בנוסף, לאור המטח האחרון המשטרה קבעה כי הם נגד קיום האירוע בכל מתכונת שהיא והגדירו שהאחריות נתונה בידי פיקוד העורף. הוראת השעה תהיה מצומצמת ורלוונטית לאירוע. זהו אירוע יהודי מסורתי וביטחוני וכך הוא ינוהל".

רס"ן ענאן סרחאן (צה"ל) הסביר מה המשמעות של שטח צבאי סגור: "בסופו של דבר, סגירת שטחים משמעותה שלא ייכנס אף גורם לשטח למעט עם אישור מפיקוד העורף עם החרגה למי שמתגורר בשטח וכוחות הביטחון". עו"ד איילת לוי נחום, יועמ"ש לוועדה, אמרה כי החוק המוצע בא להסדיר את אירוע הילולת מירון הגם שהוא מתקיים בצורה מצומצמת. "אירועי הילולת מירון צריכים להיות מעוגנים בחקיקה ראשית בעקבות המלצת וועדת החקירה. החוק הוא כללי ולא נקב במספר השוהים או אלה שיכולים להיכנס ונצטרך להתאמו למתווה המצומצם. יוסי דייטש, מתכלל ההילולה במירון, טען כי הדרישה של המשטרה הייתה להביא כ-200 סדרנים בכל משמרת. תת-ניצב, משה פינצ'י, ממשטרת ישראל, הוסיף, כי "כמו בכל אירוע שמתקיים, יש הפקה וסדרנים מטעמו הנדרשים בכל אירוע אזרחי. המספרים המדויקים עדיין לא נקבעו".

עו"ד נירית להב-קניזו ממשרד המשפטים הבהירה כי גם תושבים המתגוררים באזור מירון אינם יכולים להיכנס למתחם ההר המוגדר כ'אזור סגור' ללא אישור. קרן פטל, מנכ"ל מועצה אזורית מרום גליל: "יש הרבה מאוד אנשים המחזיקים 'תושב מירון' ולא גרים כאן וגם ההפך הוא הנכון. לכן לא צריך להשאיר לשיקול דעת של שוטר מי נכנס או לא. אפשר להנפיק היתרי תושב מיוחדים לצורך הימים הללו ולא להותיר זאת רק להגדרה של תעודת זהות. היא הבהירה כי לא מדובר בשנה רגילה ושום אירוע נוסף במרחב מירון לא צריך להתקיים. אנחנו במלחמה פה. יש להוריד את כל ההגדרות". לשאלת יו"ר הוועדה, פוגל, מי אחראי על האירוע? השיבה: "נכון לרגע זה נקבע שזה השר, אבל אין לו סמכות מול הצבא והמשטרה".

נצ"מ אלעזר כהנא, יועמ"ש במשטרה, הסביר כי בכל תחומי מדינת ישראל האחריות על פיקוד אירוע הוא מפקד המשטרה בהיבט הכללי של ביטחון הציבור. אבל יש מצבים כאשר הצבא מכריז על שטח סגור הוא לוקח את האחריות אליו. יש אירועים שהאחריות היא משולבת לגורמים השונים והאחריות מתחלקת לתחומים בהם עליהם הם אמונים. עדיין הפיקוד הכללי על האירוע הוא של מפקד המחוז".

עו"ד יערה לברגר ממשרד המשפטים הבהירה כי הדברים לא סותרים כהוראת שעה בשנה המסוימת הזו ויש בה נסיבות ביטחוניות משמעותיות אבל עדיין האירוע עצמו הוא לא אירוע ביטחוני אלא דתי. ולכן הסמכויות צריכות להישאר בידי השר ולהבהיר את אחריותו של פיקוד העורף. יו"ר הוועדה אמר כי "המשטרה ביקשה מספר מסוים סדרנים. כל נושאי התפקידים בהם: מד"א, כב"א, רט"ג ועוד האלה מגיעים לבין 200 ל-400 איש בכל נקודת זמן בתוך המתחם בהר מירון מעבר לתושבים. אנו מחילים מגבלה כדי למנוע הגעה של אלפים או עשרות אלפים להר ולכן אנחנו מדברים על המינימום הנדרש". רפ"ק סלבה בוצ'וק (משטרת ישראל) הגיב לדברים ואמר כי המשטרה ומפקד המחוז מתנגדים לכל קיום של אירוע, גם לא זה של המניין, לנוכח המצב; וכי החלטה סופית היא של הדרג המדיני.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת. אי-אפשר שבגלל זה לא נוכל לקיים הדלקה גם של עשרה אנשים". המתכלל דייטש הוסיף: "אנחנו משדרים לעם שאנו אחראים ומקיימים את המסורת. אבל היות שאנו במצב ביטחוני קשה, השר הציע 10 אנשים במעמד הדלקה. אם לא תהיה הדלקה, יהיו 800 כוחות ביטחון במתחם ולא 400, כי יהיו יותר מסתננים בגלל זה. יש לקחת את זה בחשבון". יו"ר הוועדה ביקש מנציגי צה"ל להבין מה היקף האנשים המורשים להיות במתחם החל עם כניסת צו האלוף לתוקף ביום א'. אל"ם (מיל') משה אבן חן, רמ"ט מחוז צפון, צה"ל: "מבחינת מפקד פיקוד העורף, מיום א' יחול צו סגירה על מתחם מירון כדי למנוע מאנשים להגיע (למעט תושבי מירון). במתחם ההר יתאפשר ל-30 איש לשהות, לא כולל כוחות הביטחון, בכל רגע נתון. כל בקשה מעבר לכך תיבחן בתהליך החרגה של מפקד פיקוד העורף. כל זאת, כפוף להערכת מצב". פוגל ביקש כי רשימת ה-30 שיאושרו על-ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל יועברו לידי המשטרה מבעוד מועד.

עמיחי לוי, נציג משרד התחבורה, ביקש כי תהיה התייחסות להגדרת האזור כמוגבל לכניסת כלי רכב וקווי תחבורה למעט קווים מצומצמים לאותם יישובים לאזור מרגע כניסת צו האלוף לתוקף. בתום הדיון, אמר יו"ר הוועדה: "מבחינתי, ההילולה היא אקט מסורתי יהודי והוא חייב להתקיים. אנחנו מקיימים אירוע בתנאי מציאות שונים וקיבלנו לכך דוגמה היום. לכן צריך לעשות את כל ההכנות הנדרשות. מדובר באירוע שיש בו ארבעה אלמנטים בלבד: הדלקה מרכזית, שני אירועי הדלקה נוספים ותפילה במערה, זה כל האירוע שיהיה". לאחר גיבוש הנוסח הסופי, תתכנס הוועדה להצביע על הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

תאריך:  15/05/2024   |   עודכן:  15/05/2024
עידן יוסף
+ח"כ סוכות: "אם מישהו בממשלה חושב להביא את עזה חזרה לאיזשהי ישות - שילך הביתה"
11:37 16/05/24  |  מירב ארד
ח"כ צבי סוכות בפתח ועדת המשנה לענייני איו"ש: "אם יש מישהו בממשלה הזאת שלא עומד בלחץ וחושב שאפשר להביא את השטח בעזה חזרה לאיזשהי ישות - הוא יכול ללכת הביתה". הוא הוסיף: "אנחנו צריכים היום הנהגה של אנשים שיכולים לעמוד בלחץ. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להמשיך להתנהל במצב בו יש שר בממשלה שלא יכול לעמוד בלחץ בינלאומי וקורא להחזיר את הרשות הפלשתינית לעזה. זה לחזור בדיוק על טעויות העבר. אני רוצה להבטיח מכאן למשפחות השכולות, אנחנו כאן נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי שנוכל להסתכל לכם בעיניים ולהגיד הבנים שלכם לא נפלו לשווא. המלחמה הכל כך צודקת הזאת תושלם ואנחנו ננצח. כל מחבלי החמאס ישלמו מחיר כבר מאוד על מה שהם עשו, כל מי שהיה שותף בטבח הזה, כל מי שמימן, כל מי שתמך, כל מי שהיה חלק, כולם יחטפו, כולם ישלמו - יקח כמה שיקח".

+"מספרים ש-AI לא יודעת להרגיש, אבל איש לא מקבל משכורת על הרגשה"
22:59 15/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כ-60% מהעובדים יצטרכו לעבור הכשרה מחדש וללמוד מיומנויות חדשות כדי להתאים את עצמם לשוק העבודה המשתנה בעקבות הבינה המלאכותית  ▪  מקצועות בצמיחה: נהגי משאיות ואוטובוסים, מורים, מהנדסים, מומחי טרנספורמציה דיגיטלית, פועלי בניין, מומחי שיווק ואסטרטגיה דיגיטלית  ▪  מקצועות בדעיכה: פקידים, קופאיות, פועלי ייצור, נציגי מכירות, פקידי שירות לקוחות
"אם נשאיר את העתיד רק לכוחות השוק, הגולם יקום על יוצרו" [freeimagegenerator]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השר פרוש דורש הילולה מצומצמת במירון; המשטרה מתנגדת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הבריאות של הכנסת דנה (יום ד', 15.5.24) בשורת הצעות לסדר על המחסור ברופאים פסיכיאטרים ותנאי שכרם. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי הזעקה של הציבור על המחסור בפסיכיאטרים, תנאי השכר והצפיפות במחלקות, חייבת להגיע לאוצר ולמשרד הבריאות ולהרעיד שם את אמות הסיפים. חובה להגיע להסכמי שכר מתגמלים, תנאי עבודה טובים ועידוד לסטודנטים לרפואה להתמחות בתחום.
15/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עכשיו זה רשמי: הרמטכ"ל הרצי הלוי הודיע לתא"ל עופר וינטר על שחרורו מצה"ל. הלוי סיכם על כך עם שר הביטחון יואב גלנט. וינטר נמצא כבר שנה וחצי ללא תפקיד - ולא סוכם לתפקיד בדיון האחרון.
08/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון התכנסה (יום ד', 8.5.23) לדיון שעסק במימוש תוכנית "מגן הצפון" העוסקת במוכנות העורף האזרחי למצבי חירום, ואושרה בממשלה ב-.2018. במסגרת ההחלטה אושרה מסגרת תקציב של 5 מיליארד ש"ח לשנים 2030-2019.
08/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 7.5.24) את הצווים וההצעות המעגנים את הפרטת דואר ישראל: מתווה ההפרטה, המרת הלוואות המדינה להון בעלים, וצווי אינטרסים חיוניים של המדינה בחברת דואר ישראל ובנק הדואר.
07/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לבקשת מספר חברי כנסת, כונסה (יום ג', 7.5.24) הוועדה לביטחון לאומי לדון בהתנהלות משטרת חדרה בהפגנות בקיסריה. במהלך הדיון, נשמעו עדויות מצד מפגינים על אלימות של שוטרים שהופנתה נגדם במהלך ההפגנות ועל הפרה כביכול של חוק המעצרים.
07/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
יצחק בריק
יצחק בריק
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה    אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il