"החל מהשבוע יתחילו משתמשים אמריקנים לקבל באנרים אישיים מחברות ומותגים באתר הניו-יורק טיימס ובאתרים מובילים אחרים בארה"ב, באמצעות טכנולוגית הבאנרים האישיים של חברת דוטומי הישראלית" - כך מפרסם העיתון הנפוץ ניו-יורק טיימס.
חברת דוטומי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת שיטת שיווק מקוונת ופרסונלית. דוטומי פועלת בארה"ב ממשרדים בבוסטון ובניו יורק. הבאנרים הפרסונליים של דוטומי כבר מוצגים באתרים עולמיים מובילים כמו: About.com, NYTimes.com, USA Today ועוד.
חבירתה של דוטומי לרשתות הפרסום המובילות בארה"ב - Advertising.com ו-MaxOnline LLC וגופים נוספים מעניקות לה פריסה באלפי אתרים אמריקאים בהם מבקרים גם גולשים ישראליים.
ג'ון פדרמן, מנכ"ל דוטומי אמר לניו יורק טיימס: "בחודשיים שחלפו מאז החלה החברה להציע את שירות הבאנרים האישיים בארה"ב, חתמו ארבעה מפרסמים חוזים עם דוטומי, בכללם סוכנות הנסיעות המקוונת Orbitz ו-Audio Book Club, אחת מסוכנויות ההפצה הגדולות בעולם של קלטות ספרים".
הניו יורק טיימס הציג בכתבתו דעות של אנליסטים ומנהלים בענף הפרסום באינטרנט, אשר אמרו לניו יורק טיימס כי טכנולוגיית הבאנרים האישיים שפיתחה דוטומי כמהווה דרך חדשה וזולה לספקים להוסיף ולקיים קשרים עם לקוחותיהם דרך האינטרנט.
"עד עתה השתמשו חברות שיווק בעיקר בדוא"לים במאמץ לשכנע לקוחות לחזור אליהן, אך מסנני דואר זבל שמותקנים במחשבים רבים חוסמים גם מסרים מסחריים לגיטימיים. נוסף לכך, לקוחות רבים, שנכוו מדואר זבל, נוטים למחוק מסרים מסחריים שמגיעים לתיבות הדואר האלקטרוני שלהם מבלי לראותם".
חברת דוטומי, שהוקמה על ידי גרעין יזמים ישראליים, ביניהם יאיר גולדפינגר, מייסד ICQ, חשפה לאחרונה בפעם הראשונה את פעילותה בשוק האמריקאי ואת פעילותה בשוק הישראלי במסגרת תערוכת AD:TECH שנערכה בסן פרנסיסקו.
החשיפה הראשונה בתערוכה והמצגת של ג'ון פדרמן, מנכ"ל החברה בארה"ב, זיכו את דוטומי לביקורות מפרגנות בעולם העיתונות בארה"ב בתחום השיווק הישיר והאינטרנט:
"זהו רעיון מצויין", כתב מארק ראיין, אנליסט בכיר ב- Nielsen-Net Ratings. "בתחום הפרסום המקוון עוברים יותר ויותר לכיוון פרסונליזציה והשיטה הזו מציגה מצב של win-win לארגון המפרסם ולצרכן".
עורך העיתון MediaPost, טובי אלקין יצא בכותרת: "דוטומי מציידת את אנשי השיווק בכלי חדש לשימור לקוחות". המגזין המקוון iMedia ציין לטובה את רעיון השיווק הישיר של דוטומי והיכולת שלה להעביר מסרים אחד על אחד.
"באמצעות ההודעות הישירות, משווקים יכולים לבנות את המותג שלהם ולשפר את יכולתם להשיג יותר מכירות מכל לקוח על ידי החלפת הפרסום הלא רלוונטי שהצרכן מקבל. בשל העובדה שהמסרים נשלחים רק לאחר שהצרכן נרשם מרצונו לקבלת המסרים, דוטומי תסייע לחברות לשפר את שימור הלקוחות".
גם המגזין AdRants כותב כי השיטה של דוטומי מעבירה את השליטה בשיווק לידיים של הצרכן. המגזין eWeek כתב כי דוטומי פיתחה גישה חדשה להעברת מסרים פרסונליים ברשות למשתמשי אינטרנט אשר צפויה לכבוש נתח מכובד בשוק הפרסום האינטראקטיבי.
לדברי נועם בנד, מנכ"ל דוטומי ישראל, "חברות וארגונים היודעים לנצל את המדיום החדשני הזה לשיווק ישיר ולפיתוח יחסים 'אחד על אחד' עם הלקוחות שלהם, נהנים משיעורי תגובה גבוהים במיוחד ועקב כך שומרים על קשר ארוך טווח עם לקוחותיהם על בסיס הסכמה".
בין לקוחות דוטומי ישראל: אמריקן אקספרס, באדג'ט, זר פור יו, אורנג', ישראכרט, בלוקבאסטר, כיתן, פיצה מטר, אל על, ישרוטל, שרתון, סטימצקי, צבר, ענק הוידאו, אופיר טורס, לי קופר, מכללת נתניה, אופרן הולידיי אוטו, באג מחשבים ועוד.