סך ההכנסות משירותי תקשורת נאמדו בשנת 2003 בכ-23 מיליארד ש"ח, כאשר שוק הסלולר היווה 52% מסך ההכנסות ושיחות פנים ארציות 24%.
אלה חלק מהנתונים שעולים מסקירה מקיפה שביצעה חברת B&D דן אנד ברדסטריט ישראל על ענף התקשורת הכולל את שוקי הסלולר, הטלפוניה, האינטרנט ושידורי הטלוויזיה.
שיעור צמיחת ההכנסות בשנת 2003 נאמד ב-5% וזאת בזמן ששאר המשק לא צמח. האינטרנט הוביל את הצמיחה ב-2003 (14%) ואחריו השידורים (11%) והסלולר (7%).
כלכלני דן אנד ברדסטריט טוענים כי שוק התקשורת בישראל עבר בעשר השנים האחרונות מהפכה גדולה. ממצב של שחקנים יחידים בתחומי התקשורת השונים, הפך השוק להיות מגוון, תחרותי ומאופיין בטכנולוגיה מתקדמת המשתפרת ללא הפסק. בישראל יש שיעורי חדירה גבוהים של קווי טלפון, 860 אלף משתמשי אינטרנט מהיר, סלולר (6.5 מיליון מנויים, למעלה מ-95% מהאוכלוסייה) וטלוויזיה רב ערוצית (1.4 מיליון מנויים, 75% ממשקי הבית).
הנתונים מעמידים את ישראל באשכול הייחודי של מספר מדינות מצומצם שיש בהם הן חדירה גבוהה של קווי טלפון ואינטרנט רחב פס, הן חדירה גבוהה של שירותי טלוויזיה בכבלים ולווין והן חדירה גבוהה של סלולר.
אך המהפכה בשוק התקשורת הינה רק בראשיתה כאשר כיום אנו עומדים לקראת "התלכדות המדיה" - CONVERGENCE שבה גופי התקשורת יאחדו את השירותים השונים ויעניקו ללקוח חבילת מוצרים רחבה.
הליך "התלכדות המדיה" יהיה כרוך במאבקי כוח ושליטה בין החברות הקיימות היום בשוק ואת עתידו של השוק בסופו של דבר תקבע היכולת התחרותית של כל חברה וכן הליכי הרגולציה והקצב שבו יאפשר הרגולטור לאחד את השירותים, מרכיב נוסף הינו המרכיב הכלכלי - מה יהיה מחירו של המוצר הסופי ללקוח.
לגבי שוק הסלולר מציינים כלכלני דן אנד ברדסטריט כי שוק הסלולר התאפיין בשנים האחרונות בצמיחה מהירה וחדירה גבוהה, ובשימוש אינטנסיבי. שיעור החדירה של הענף הגיע ל-98%, נתון המאחד את מספר המכשירים של המגזר הפרטי והעסקי יחד.
לגבי שוק האינטרנט, בישראל יש כיום כ-2.7 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, לעומת 2.5 מיליון בנובמבר 2003. ב-2004 הצטרפו עד כה 220 אלף מנויים חדשים בכל רחבי המדינה. שיעור החדירה בקרב משקי בית הוא 42%, המציב את ישראל במקום גבוה למדי יחסית לשאר מדינות העולם, ומהווה גידול מרשים מול 26 אחוזי החדירה ביוני אשתקד.
הכלכלנים מציינים כי בין הגורמים לצמיחה של שוק האינטרנט המהיר הוא העובדה שהוא נדחף על-ידי ספקיות התשתית, הכבלים ובזק, שהתחרו בינן לבין עצמן, במקביל לתחרות בין ספקיות האינטרנט.
התחרות הכפולה הובילה למתקפה פרסומית, שהגדילה מאוד את המודעות לשירות האינטרנט המהיר וזירזה את החיבור, וגם הגדילה את הכנסות הענף. אם ב-2001 ההכנסות הסתכמו רק ב-23 מיליון ש"ח, ב-2003 הן הסתכמו, על פי הערכה ב-425 מיליון ש"ח, ובשנה הנוכחית הן יגיעו ל-691 מיליון ש"ח.
ב-2007 צפויות ההכנסות לחצות את קו המיליארד ש"ח. בזק בינלאומי היא ספק האינטרנט הגדול בארץ עם כ-300 אלף מנויים, אחריה נטוויז`ן עם כ-200 אלף מנויים, ואינטרנט זהב מחזיקה כ-150 אלף מנויים.
מבחינת הסיכון הענפי של החברות הפעולות בתחום המדיה והתקשורת, הרי שגם כאן ניתן לראות כי רמת הסיכון הענפי בענף טובה יותר מהממוצע בכלל המשק. שיעור החברות בתחום התקשורת הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד. דהיינו, סכנת סגירה עמד בספטמבר על 16.6% לעומת ממוצע של 17.5% מכלל החברות במשק. שיעור החברות ברמת סיכון ממוצעת הינו 46.6% ושיעור החברות ברמת סיכון נמוכה הינו 36.8%.