סקר שהזמינה חברת האסטרטגיה וייעוץ התקשורת "רימון-כהן/וובר-שנדוויק" בדק באיזו מידה מאמין הציבור, כי איש הציבור אשם בביצוע מעשה פלילי המיוחס לו, כבר בשלב פרסום החשדות כלפיו בתקשורת. התוצאות הלא מפתיעות של הסקר מראות, כי הציבור - כמו התקשורת - לא אוהב לחכות להכרעת בית המשפט, ומבחינתו איש הציבור אשם כבר עם פרסום החשדות נגדו בתקשורת.
למעלה מ-70% מהציבור מאמינים, כי אישי ציבור אשמים בביצוע המעשה הפלילי, כבר עם פרסום החשדות לגביהם בתקשורת. רק פחות מ-5% מכלל הציבור לא מאמין כלל בשלב החשדות שאישי הציבור אשמים.
ממצאי הסקר, שנערך על-ידי חברת "גיאוקרטוגרפיה", בניהולו של פרופ' אבי דגני, מראים כי 18.3% מכלל הציבור "מאמינים בהחלט" שאישי ציבור אשמים כבר בשלב החשדות. 53.5% מהציבור "מאמינים" כי אישי ציבור אשמים כבר בשלב החשדות. 19.1% "לא כל כך מאמינים" כי אישי ציבור אשמים כבר בשלב החשדות. 4.8% "אינם מאמינים כלל" כי אישי הציבור אשמים כבר בשלב החשדות ו-4.4% השיבו כי אינם יודעים.
רוני רימון: הסיקור התקשורתי צריך לעורר גם ספק
רוני רימון, שותף ומנכ"ל בחברת "רימון-כהן/וובר-שנדוויק", אמר כי תוצאות הסקר אינן מפתיעות "למרות ובניגוד להיסטוריה הארוכה של זיכויים של אישי ציבור". לדבריו, "הסיקור התקשורתי בשלב החשדות לא מותיר מקום לציבור לפקפק באמיתות החשדות. הסיקור הוא מוחלט, חד-משמעי ורצוף סימני קריאה. לדעתי, על הסיקור התקשורתי גם לעורר ספק באשר לאמיתות החשדות, לעורר סימני שאלה ובתוך כך לאפשר תגובה מכובדת לחשוד".
הסקר נערך בקרב מדגם כלל-ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. מי שהזמין את הסקר, כאמור, היא חברת "רימון-כהן/וובר-שנדוויק", המתמחה בניהול מאבקים, משברים ותקשורת-משפטית, במסגרת סקרים שהיא עורכת בקביעות לבדיקת מגמות בקרב הציבור. בחברה מחלקה משפטית המתמחה בייעוץ אסטרטגי ותקשורתי למשרדי עורכי דין וללקוחותיהם.