בלשכת שר התחבורה, מאיר שטרית, נידונה היום (ג', 7.11.04) בקשתה של חברת הספנות "צים" לפצל את החברה לשתי חברות - צים ישראל וצים בינ"ל.
על-פי החלטת הממשלה שהתקבלה בעניין זה, צים תהיה רשאית להתפצל לשתי חברות, אך הפיצול מותנה בקבלת אישור שר התחבורה ושר האוצר, בנימין נתניהו.
הממשלה הטילה על שר התחבורה לבדוק את קיומם של התנאים הבאים לביצוע הפיצול:
1. חברת צים מחויבת להחזיק 16 אוניות בחברת צים ישראל. ניתן יהיה לרדת ממספר זה בכל שנה באונייה אחת בלבד - עד לכמות מינימלית של לא פחות מ-11 אוניות.
2. התחייבות של חברת צים לפיה תפעל צים ישראל כ"עסק חי" לתקופה מינימלית של 10 שנים.
3. תיעשה תוכנית תפעול לאוניות לטווח ארוך - לאחר הפיצול - שתאפשר קיום ימאות ישראלית, לרבות הכשרת קצינים.
4. פירוט מלא של הקווים והאוניות שאמורות להישאר בצים ישראל, וכן של הקווים והאוניות שיעברו לצים בינ"ל.
5. תופקד "מניית זהב" של צים ישראל בידי שר התחבורה ושר האוצר.
בישיבה היום סוכם כי כל התנאים הללו ימולאו ע"י צים, ולשם אישור מילויים יועבר מכתב בהתאם מהחברה. לנוכח זאת, הודיע נתניהו כי עם מילוי התנאים כאמור לעיל, הוא יאשר את פיצולה של צים.