|   15:07:40
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?

וושינגטון מותחת ביקורת <br>על ההחלטה לבנות במעלה אדומים

סגן דובר מחלקת המדינה: "אנו מתנגדים לצעדים חד-צדדיים, חייב להיות סוף לפעולות ההתנחלות"; שניים מיועציו הבכירים של הנשיא בוש יצאו לירושלים ולרמאללה; בעקבות תחקיר מעריב: ממשלת יוון פנתה לאינטרפול ושלחה לירושלים ועדת חקירה
22/03/2005  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   גדר הביטחון   |   תגובות

שר הביטחון במהלך ביקור במעלה אדומים [AP]

גדר הביטחון באזור בית לחם [AP]

קריקטורה בעיתון אל-דוסתור: "הכנסייה היוונית תקעה חרב בגבם של הפלשתינים"

קריקטורה בעיתון אל-ראי: "המתנחלים מנסים להשתלט על הר הבית"

קריקטורה בעיתון אל-ראי: "המתנחלים מנסים לפגוע בהר הבית"

אירינאוס בתחילת השבוע בכנסיית הקבר [AP]

עטאללה חנא, דובר הקהילה היוונית-אורתודוכסית בירושלים [AP]

מפגינים בירושלים דורשים: "ערביזציה של הכנסייה" [AP]

הפגנה מול הפטריארכיה בירושלים [AP]

עומר כרמון
ברש"פ דורשים לקבל את ניהול הקרקעות בירושלים

עומר כרמון
שערוריה בכנסיה היוונית: הפטריארך בירושלים יודח

יואב יצחק
כיצד מצפצץ אירינאוס על ממשלת ישראל


וושינגטון מותחת ביקורת

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, אדם ארלי, מתח ביקורת על החלטת ישראל לבנות 3,450 יחידות דיור סמוך למעלה אדומים. "אנו מתנגדים לצעדים חד-צדדיים", אמר ארלי. "חייב להיות סוף לפעולות ההתנחלות".

ארלי אמר כי שניים מיועציו הבכירים של הנשיא בוש, אליוט אברמס ודייוויד וולש, שוגרו לירושלים כדי לדון בנושא עם ראש הממשלה, אריאל שרון ושר הביטחון, שאול מופז. השניים מתוכננים להיפגש גם עם נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן).

וולש ואברמס הגיעו בשנה שעברה פעמים רבות לירושלים כדי לדון בנושאי גדר הביטחון, התנחלויות ותוכנית ההינתקות.

כזכור, לפני ימים אחדים חתם שר הביטחון, שאול מופז, על התוכנית להרחבתה של מעלה אדומים וחיבורה לירושלים באמצעות 3,450 יחידות דיור חדשות בהן אמורים להתגורר 28 אלף ישראלים.

השלב הראשון יכלול הקמת 1,250 יחידות דיור ומפקדת מחוז ש"י של משטרת ישראל. בשלב השני ייבנו 2,250 יחידות דיור חדשות. הפרויקט החדש ייבנה על 13 אלף דונם של אדמות מדינה.

התוכנית זוכה בדרך כלל להסכמה שבשתיקה של הממשל האמריקני, למרות הצהרות ביקורת כלליות. ישראל התחייבה להקים כביש עוקף חדש לשימוש הפלשתינים שיחבר את אזור רמאללה לבית לחם.

לפני שבעה חודשים אמר ארלי על תוכניות ישראל במעלה אדומים: "מדובר בהפרה ברורה של תוכנית מפת הדרכים". באותו יום סייר בעיר שר הביטחון, שאול מופז, שהצהיר כי הוא רואה במעלה אדומים "חלק מרצף בנייה של ירושלים רבתי".

ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), כינה (ג', 22.3.05)את התוכנית להרחבת מעלה אדומים כ"פעולת טרור נגד תהליך השלום ונגד העם הפלשתיני".

הממונה על המו"מ ברשות הפלשתינית, סאיב עריקאת, קרא (ב') להתערבות בינ"ל כדי להציל את הפלשתינים בירושלים. "אנו שואלים את הקוורטט (ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה) ואת נשיא ארה"ב, מה קרה לחזון שתי המדינות?".

"כיצד אפשר להשיג שלום כשישראל ממשיכה לבנות את ההתנחלויות ואת חומת ההפרדה. תוכנית ישראל לבנות במעלה אדומים מהווה הפרה של ההבנות אליהן הגענו עם ישראל", אמר עריקאת.

שר הדתות הפלשתיני, יוסוף סלאמה, אמר (ג') בעקבות הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת בישראל על פעילויות הימין הקיצוני בירושלים: "במידה והמתנחלים יממשו את איומיהם, אנו משוכנעים כי הדבר יבוצע באישור ישראלי, משום שישראל הינה היחידה המסוגלת למנוע זאת".

אימאם מסגד אל-אקצא הזהיר ביום ו' בדרשתו השבועית, כי פעולות הימין הקיצוני בירושלים מהוות "פצצת זמן מתקתקת".

בשבוע הבא ייצא שאול מופז לוושינגטון. אריאל שרון ייפגש עם הנשיא בוש ב-11 באפריל. אבו מאזן יגיע לבית הלבן בסוף חודש אפריל, או בתחילת מאי.

ממשלת יוון הקימה ועדת חקירה

משלחת של חוקרים מטעם משרד החוץ היווני הגיעה לירושלים כדי לחקור את הפרשה שנחשפה בסוף השבוע בעיתון מעריב, על-פיה משקיעים יהודים זרים רכשו מהכנסייה היוונית-אורתודוכסית חלקת קרקע יקרה הסמוכה לשער יפו בירושלים. שווי הקרקע נאמד בעשרות מיליוני דולרים ששולמו באמצעות העברות בנקאיות מסובכות.

על-פי הפירסום, בוצעה העסקה באמצעות הממונה לשעבר על נכסי הפטריארכיה בירושלים, ניקולאס פפדימס. רשויות החוק באתונה פנו לאינטרפול (ג', 22.3.05) בבקשה להוציא צו מעצר נגד פפדימס ורעייתו, בחשד כי השניים גנבו כמיליון דולר מכספי הכנסייה.

ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), הודיע בשבת על הקמתה של ועדת חקירה בנושא בה יהיו חברים חברי המועצה המחוקקת של הפתח. בוועדה יינתן משקל שווה למקורביו של אבו עלא ולמקורביו של הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן).

בפרלמנט הירדני דורשים את פיטורי אירינאוס

53 חברי פרלמנט ירדנים דרשו (ב', 21.3.05) לפטר את ראש הכנסייה היוונית-אורתודוכסית בירושלים, אירינאוס, ולהעמידו לדין באשמה שהפר את החוק הירדני שחוקק בשנת 1958 ואוסר על מכירתם ליהודים של נכסים דתיים בירושלים. חוק זה נועד להפעיל לחץ על הכנסיות שלא למכור לישראל נכסים במערב ירושלים. ממשלת ירדן הודיעה על הקמתה של ועדת חקירה לבדיקת מכירת הקרקעות שנחשפה בעיתון מעריב.

דובר הקהילה היוונית-אורתודכסית בירושלים, עטאללה חנה, קרא (ג') לתושבי ירושלים לערוך הפגנות נגד "המזימה הגדולה של מכירת אדמות פלשתיניות ליהודים". בראשית השבוע הפגינו כמה מאות פלשתינים מול בניין הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית ודרשו את פיטוריו של ראש הכנסייה בעיר, הפטריארך אירינאוס.

המפגינים צעדו מבניין הפטריארכיה לעבר כנסיית הקבר ושם קראו קריאות לעבר אירינאוס שהגיע למקום. ביום ו' נערכה בכנסיית הקבר הפגנה דומה. המפגינים הקיפו את אירינאוס כשהם מנופפים בגיליונות העיתון מעריב.

גורמים בכירים בכנסייה היוונית-אורתודוכסית מאשימים את אירנאוס בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי. ואומרים כי הוא "יהודה איש קריות (על-פי הברית החדשה: האדם שהסגיר את ישו הנוצרי, ע.כ), משום שהוא מסגיר ליהודים את האדמות הפלשתיניות".

הכנסייה היוונית-אורתודוכסית מחזיקה ב-18% מאדמות מערב ירושלים; 17% מאדמות מזרח ירושלים; 3% מאדמות לוד, רמלה, יפו וחיפה.

90% ממאמיני הכנסייה היוונית-אורתודוכסית הינם ערבים, אך הנהגת הכנסייה על טהרת היוונים בלבד. ברשות הפלשתינית דורשים להעביר לידיים פלשתיניות את ניהול נכסי הקרקעות משום שמדובר "באדמות פלשתיניות".

חנא עומרה, חבר המועצה המחוקקת של הפתח, אמר (א'): "הגיע הזמן לעשות ערביזציה של הכנסייה היוונית-אורתודוכסית. יש להקים מחלקה פלשתינית שתנהל את נכסי הכנסייה. יש לקחת מהכנסייה היוונית את הזכות לנהל את רכושם של הפלשתינים הנוצרים".

ממשלת יוון פנתה לאינטרפול

רשויות החוק באתונה פנו (ג') לאינטרפול כדי לסייע להם באיתורו של סוכן הסמים הנמלט, אפוסטולוס וויליס. וויליס מעורב גם הוא בפרשות השחיתות האופפות את הפטריארכיה הייונית-אורתודוכסית בירושלים.

הפטריארך אירינאוס נבחר לתפקידו בשנת 2001. על-פי החוק התקף בכנסייה, מחוייב המינוי באישורן של ממשלות ישראל, ירדן והרשות הפלשתינית. בעבר הועלו טענות שונות לגבי מעורבותם של אנשי עסקים שונים באישור שניתן לבחירתו על-ידי הממשלה הישראלית.

אחד מבכירי הכנסייה היוונית-אורתודוכסית, הפטריארך של נצרת, טען לאחרונה, כי ראש הכנסייה באתונה, הארכיבישוף כריסטודולוס, שלח לירושלים בשנת 2001 את אחד מכמרי הכנסייה, אפוסטולוס וויליס. וויליס הורשע בעבר בעבירות סחר בסמים והוא מבוקש בידי האינטרפול.

כריסטודולוס ביקש מוויליס לפעול למען בחירתו של אירינאוס. וויליס הגיע לישראל כשהוא נושא, על-פי החשד, תעודות מזויפות. האינטרפול קיבל מידע על מקום הימצאו של וויליס בירושלים. המידע הועבר למשטרת ישראל אך זאת טענה כי מדובר באדם אחר ולא בסוחר הסמים, וויליס. אולם תמונות שהגיעו מביקורו של וויליס בירושלים מצביעות מעל לכל ספק כי האיש שהגיע לירושלים הינו סוחר הסמים הנמלט.

לאפוסטולוס וויליס רקע עשיר של פעילות עסקית. בין השאר שימש כמודיע של משטרת יוון ועסק במכירת שריוניות ישראליות למשטרה היוונית. על-פי דיווחים שונים התחזה וויליס בעבר לסוכן מוסד ואף טען כי בכוונתו להתגייר.

לפני שבוע קבע בית הדין המחוזי בירושלים כי הפטריארך אירינאוס נבחר שלא כחוק ולכן יש לקיים בחירות חדשות. עורך דינו של אירינאוס, עו"ד גלעד שר, צפוי להגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטה זו.

תאריך:  22/03/2005   |   עודכן:  23/03/2005
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האסיפה הכללית של חברת בזק אישרה (יום ג', 22.3.05) את מינויו של יהודה פורת כחבר בדירקטוריון החברה מטעם העובדים. כמו כן, אושר מחדש מינויו של רמי נומקין כחבר בדירקטוריון לקדנציה שלישית.
22/03/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
חגיגות פורים יחלו היום, יום רביעי, בבתי הספר ובגנים ואחר כך צפויות בערי הארץ חגיגות הרחוב, הפסטיבלים וכדומה. המשטרה הודיעה היום (יום ג, 22.3.05) על תגבור כוחותיה בכל התחנות לאבטחת הארועים. הכוננות המשטרתית תמשך עד יום שני הבא.
22/03/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
שופט פדרלי סירב היום (ג') להורות להחדיר מחדש את צינורית ההזנה של טרי שיאבו, ומנע מהוריה את אשר ביקשו - להשאיר בחיים את בתם, אשר מצבה הוגדר "צמח".
22/03/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
לאחר כשנתיים של עבודה מאומצת בוועדת הרווחה של הכנסת בראשות ח"כ שאול יהלום, אישרה הערב (יום ג', 22.3.05) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את פרק הנגישות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.
22/03/2005  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שמואל אבואב, והעומד בראש מנהלת סל"ע, יונתן בשיא, הציגו (יום ג', 22.3.05) פתרונות דיור למופנים מרצועת עזה במסגרת יישום תוכנית ההינתקות.
22/03/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
עדנה ויג
עדנה ויג
לא כל אדם מודע לכוח הרב שבמילים היוצאות מהפה ולמידת השפעתן וחבל... מילה שנאמרת משולה לחץ שנורה    אף אם היורה התחרט על פעולת הירי, את הנעשה אין להשיב
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
התגבשה שותפות אסטרטגית, המקיפה קשת של יוזמות, בין היתר, טיילת ומסלולי רכיבה על אופניים    צעד משמעותי לעבר עתיד מזהיר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il