ילדים החוגרים חגורות בטיחות החשופים לפגיעה של כריות אוויר ישנות ברכב בעת התנגשות חזיתית, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעות רציניות בהשוואה לאלו הנוסעים ברכבים עם הגרסה החדשה של יחידות הבטיחות, כך עולה ממחקר חדש.
המחקר, שפורסם במהדורת חודש אפריל של 'הארכיון לרפואת ילדים ומתבגרים' דיווח כי ילדים החוגרים חגורות בטיחות במושב הימני הקדמי נמצאים בסיכון של 14.9% לפגיעות רציניות מהתנגשות, כשברכב מותקנות כריות אוויר מהסוג הישן.
ילדים בסיטואציה דומה, החשופים לדור השני של כריות אוויר נמצאים בסיכון של 9.9% לפגיעות רציניות.
האיגוד הלאומי לבטיחות בדרכים בארצות הברית המליץ כי ילדים מתחת לגיל 12 ישבו במושב האחורי של המכונית, אך החוקרים הדגישו כי ילדים רבים ממשיכים לשבת במושב הקדמי הימני.
הדוח בחן כריות אוויר מהדור הראשון, שיוצרו בשנים 1994-1997 וכריות האוויר מהדור השני של השנים 1998-2001.
כריות האוויר החדשות מורידות את הסיכון לפגיעות רציניות
יצרני הרכבים התנגדו תחילה לחוק התקנת כריות האוויר בשל העלויות הכרוכות בו והזהירו כי היחידות עלולות להזיק לאנשים, במיוחד לילדים מאחר וכריות האוויר מופעלות בכוח שלעיתים קרובות עולה על 160 קילומטר לשעה. שיא של מקרי מוות היה בשנת 1997, כאשר 53 אנשים, כולל 31 ילדים נהרגו.
התקנות המשופרות הובילו לבסוף לתכנון מחדש של כריות האוויר שבקדמת הרכב ולהפחתת כוח ההפעלה שלהן.
מחודש אפריל 1993 ועד יולי 2003, העריכה ממשלת ארצות הברית כי 134 ילדים נהרגו ו-30 נפצעו באורח קשה בהתנגשויות כשלא ישבו במושב האחורי וכריות האוויר הופעלו. ברוב המקרים הקטלניים חגורות הבטיחות או שלא נלבשו או שנעשה בהם שימוש לא נכון.
לדברי החוקרים, מבית החולים לילדים בפילדלפיה, רוב המחקרים שנעשו בנושא כריות האוויר התמקדו בהפחתת הסיכונים הקטלניים לילדים אך לא בדקו האם כריות האוויר החדשות השפיעו על פגיעות רציניות.
לדבריהם הדוח מראה כי ההתקדמות הטכנולוגית של כריות האוויר החדשות הפחיתה את הפציעות במקרים של ילדים שישבו במושב הקדמי של הרכב.