מטוס הנחשון נחת בבסיס חיל האויר בלוד (יום א', 26.6.05) בטקס חגיגי במעמד שר הביטחון, שאול מופז; סגנו, זאב בוים; הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ; ומפקד חיל האויר, האלוף אליעזר שקדי.
הרמטכ"ל חלוץ אמר בטקס כי תהליך בניין הכוח של צה"ל צריך לספק מענה מבצעי ראוי לקשת תרחישי עימות. "מדינת ישראל צריכה כוח צבאי חזק ומרתיע על-מנת להבטיח את קיומה בסביבה המזרח תיכונית", ציין. "יש לזכור כי העליונות הטכנולוגית לבדה אינה מספיקה, חשובה ממנה האנושית. רק שילוב של איכות אנושית עם איכות טכנולוגית יבטיח את העליונות המבצעית".
מפקד חיל האויר, אליעזר שקדי אמר: "מטוס נחשון מאפשר יכולות שהייה וטווחי טיסה ארוכים יותר, בשילוב מערכות מן המתקדמות בעולם, בעלות תרומה מבצעית משמעותית".
מטוס הנחשון, המשמש למשימות תובלה ומודיעין, מהווה קפיצת מדרגה למערך איסוף המודיעין, הבקרה והתובלה. המטוס הוא תוצרת חברת "גאלפסטרים" בארה"ב. העסקה למכירת המטוס נחתמה בנובמבר 2001 בין חברת "אלתא" הישראלית לבין חברת "גאלפסטרים", וכללה רכישת מטוסים שיאיישו את טייסת הנחשון בבסיס לוד.
מוטת כנפיו של המטוס מגיעה עד כ-30 מטרים, והוא מתנשא לגובה 8 מטרים. מהירותו המירבית היא כ-0.8 מאך- מהירות הרחוקה רק מעט ממהירות הקול.
דגם המטוס הוא אמריקני, ובעל מערכות ישראליות תוצרת חברת "אלתא" ומערכות ייעודיות שפותחו בחיל האויר הישראלי וייחודיות רק לו. עובדה זו מעניקה לישראל יתרון טכנולוגי גדול. המטוס שנקלט היום בטקס, הוא הראשון מסוגו בחיל האויר הישראלי.
מטוס הנחשון, המשמש למשימות תובלה, תדלוק ומודיעין, בעל נתוני טיסה מרשימים ביותר בדגש על טווחי טיסה וזמני שהייה באויר. המערכות הייעודיות במטוסים החדשים הינן תוצאה של שיתוף פעולה הדוק בין חה"א לתעשיות הביטחוניות הישראליות.
פרוייקט הנחשון טומן בחובו הצטיידות בשני סוגי מטוסים האחד ישמש למשימות איסוף מודיעין סיגינטי, והוא זה שנקלט היום בארץ. המטוס השני ישמש למשימות בקרה אוירית והוא יגיע לארץ בהמשך.
בצה"ל מציינים, כי המטוסים החדשים מהווים קפיצת מדרגה ותגבור משמעותי למערך איסוף המודיעין והבקרה בחיל האויר.