המלצות ועדת שיינין לגביוש תוכנית רב לאומית למלחמה בתאונות הדרכים הוגשו הבוקר (ב', 4.7.05) לשר התחבורה, מאיר שטרית. אחת ההמלצות היא להטיל אגרת בטיחות שתהווה תוספת לביטוח חובה בגובה של 9%. תוספת האגרה תוקצה לטובת תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולחיזוק משטרת התנועה.
כמו כן מליצה הוועדה לשנות את שם המשרד והעומד בראשו ל"שר התחבורה והבטיחות בדרכים". הוועדה מציעה לחזק את משטרת התנועה ואת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וכן להטמיע ערכי בטיחות בדרכים בתוכניות הלימודים מגיל צעיר. התוכנית תובא לאישור הממשלה בעוד כשבועיים. ההמלצות יונחו ב-17 לחודש על שולחן הממשלה אשר צריכה לתקצב את ההמלצות.
יו"ר הוועדה, יעקב שיינין, אמר כי קיים מחסור של גדול בתקציבים להשקעה בתשתיות. בנוסף, ממליצה הוועדה לפעול לשיפור תשתיות הכבישים בישראל, להגביר את האכיפה נגד עברייני תנועה ולפתוח במסע פרסום להעלאת המודעות לבעיה. הוועדה גם תמליץ להגדיל את התקצוב הממשלתי למשטרת התנועה ולקמפיינים סקטוריאליים.
"מדינת ישראל נמצאת בפיגור של 50 מיליארד ש"ח בתשתית הכבישים... עד היום טעו כל ממשלות ישראל כאשר התייחסו אל תקצוב המאבק בתאונות הדרכים כאל נושא אחד מתוך כלל הנושאים בהם מטפלת הממשלה, בין השאר מפני שבטיחות מפנה יותר מקורות ונותנת למדינה יותר כסף", אמר שיינין.
מהוועדה נמסר עוד, כי תוספת אגרת הבטיחות תוקצה לטובת תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולחיזוק משטרת התנועה. האגרה גם תסייע למימון יישום ההתחייבות הממשלית להורדת מספר ההרוגים תוך חמש שנים בכ-30 אחוזים ובתוך עשר שנים לרמה של מתחת ל-300 הרוגים בשנה.
שר התחבורה, מאיר שטרית אמר הבוקר, כי "אנחנו צריכים 20 מיליון שקלים. אפשר להוריד את תאונות הדרכים משמעותית, ואני מתחייב גם בדוח, להביא להורדה באחוזים כל שנה".
מנכ"ל עמותת "אור ירוק", חזי משיטה, אמר כי "זהו צעד ראשון וחשוב בכיוון הנכון, במאבק בתאונות הדרכים. המבחנים האמיתיים עדיין לפנינו". בוועדה חברים בכירי המשטרה, ראשי משרד התחבורה, אישי ציבור, נפגעי תאונות ואנשי אקדמיה.