חברת התעופה "אל-על" הציגה (15.08.05) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2005, המצביעים על תוצאות כמעט חסרות תקדים בתולדותיה.
הכנסות החברה גדלו ב- 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו בכ- 423 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב- 29.9 מיליון דולר, וזינק ב- 326% לעומת זה של הרבעון השני בשנת 2004 - 7 מיליון דולר בלבד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, הסתכם בכ- 81 מיליון דולר.
"אל-על" הצליחה לכסות את הפסדי הרבעון הראשון, אשר עמדו על 18.5 מיליון דולר, ולהציג רווח נקי במחצית הראשונה של השנה, העומד על 11.4 מיליון דולר - בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
השיפור בתוצאות חל למרות ההתייקרות החדה במחירי הדלק, בשיעור של למעלה מ- 50% לעומת השנה שעברה, ובשיעור של 17% לעומת הרבעון הראשון ב- 2005.
במקביל להעלאת מחירי הטיסות, ספגה החברה את מרבית הוצאות הדלק, שעלותן הגיעה לכמעט 100 מיליון דולר, והיוו כ- 23% אחוז מהמחזור הכולל.
במסגרת הדוחות נרשם גם הרווח ממכירת חלקה של חברת ממ"ן בסך של כ- 8 מיליון דולר. כמו כן נרשמה הוצאה חד-פעמית בסך 10 מיליון דולר, בגין תוכנית הפרישה המוקדמת בהסכמה, המיועדת להתממש במהלך שנת 2006.
יו"ר דירקטוריון "אל-על", ישראל (איזי) בורוביץ, ציין כי החברה פועלת נמרצות להגשים את חזונה ולהוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה.
מנכ"ל החברה, חיים רומנו, אמר כי יכולתה של אל על להציג רווחיות הוא תוצאה של פעילות נחושה שגרמה להגדלת התנועה, התפוסה והיצע המושבים.
ההכנסות מהטסת נוסעים ברבעון השני גדלו בכ- 33%, שיעור התפוסה עלה לכ- 80%, והיצע המושבים של החברה גדל ב- 16%. בכך הגדילה "אל-על" את חלקה בשוק ב- 2%.
החברה, המציינת השנה 57 שנים להיווסדה, הגבירה במהלך 2005 את תדירות טיסותיה לחלק מיעדיה הקבועים, כגון: מוסקבה, ניו- יורק וטורונטו.
היא מטיסה בשנה למעלה מ- 1.6 מיליון נוסעים, ליותר מ- 40 יעדים ישירים ברחבי העולם, והכנסותיה השנתיות נאמדות כיום בכ- 1.4 מיליארד דולר.