לשכת המסחר הגישה (א', 28.08.05) עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים, בבקשה כי יכריז עליה כזוכה במכרז, שהוציא המשרד לקליטת עליה באפריל השנה, בעניין הפעלת מוקד מידע עסקי ארצי לעולים ולתושבים חוזרים המתכננים הקמת עסק או שהם בעלי עסק עצמאי. לחילופין, התבקש בית המשפט, להורות על ביטולו של המכרז הקיים ועל עריכתו של מכרז חדש תחתיו.
לטענת ב"כ הלשכה, הזוכה במכרז - חברת מט"י ראשון-לציון - זכתה בו שלא כדין, מאחר שבדרך ניהול המכרז נפלו פגמים מהותיים, ותוצאותיו התקבלו בניגוד לעקרונות היסוד של דיני המכרזים, דיני החוזים והמשפט המנהלי.
לגופו של עניין נטען, כי מט"י ראשון-לציון הודיעה בכתב למשרד לקליטת עלייה על ביטול השתתפותה במכרז, ועקב כך אף קיבלה הודעה בדבר החלטת המשרד לחלט את הערבות שצירפה. אי-לכך, במועד הדיון במכרז הצעת מט"י כלל לא הייתה מונחת בפני ועדת המכרזים, אולם למרות זאת, בחרה מט"י מאוחר יותר לחזור בה מהודעת הביטול וזכתה במכרז.
על-פי נסיבות אלה, טוענת הלשכה, הצעתה, שדורגה שנייה בפרמטר המחיר וראשונה בפרמטר האיכות, היא ההצעה הזוכה במכרז. לדידה, כאשר המשרד לקליטת עלייה אפשר את חזרתה של מט"י למכרז הוא בעצם חרג מסמכות שיקול הדעת המוקנית לו על-פי החוק, ופעל משיקולים שאינם במסגרת סמכותו ושאינם נוגעים לתנאי המכרז עצמו.
בנוסף, ציינו ב"כ הלשכה, כי המשרד לקליטת עלייה פעל בניגוד לחוק כאשר לא פרסם בפרוטוקולים של המכרז את השתלשלות העניינים הזו, ומנע מהעותרת את המסמכים הרלוונטיים לעניין.
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התבטא בנושא ואמר, כי הליכי המכרז נגועים בפגם מהותי וקשה, המצדיק את ביטולו. "משרדי הממשלה מחויבים לשמור על טוהר המידות בדיני מכרזים מכל משמר. זהו אחד מכללי היסוד הבסיסים עליהם מושתת שלטון החוק בישראל".