ברכבת ישראל מבקשים לשנות את הפלטפורמה הפרסומית ולהגדיל את מקורות ההכנסה באמצעות מכרז פרסומי חדש - את מכרזי השילוט מחליף מכרז פרסום ומדיה רב ערוצית.
ברכבת החליטו לפנות אל גורמים מובילים ומרכזיים בתחום הפרסום בארץ, בעלי איתנות פיננסית ומיומנות מקצועית, כדי לתפעל את מערך הפרסום בכל התחנות, במתחמי הרכבת השונים ובמערך הקרונות. עד כה, מדובר היה בפרסום הקשור בשילוט בלבד.
תנאי מוקדם להשתתפות במכרז - מחזור כספי מוכח של לפחות 5 מיליון ש"ח (לא כולל מע"מ), בכל אחת משלוש השנים האחרונות, או, מחזור מצטבר מוכח של לפחות 16 מיליון ש"ח, בשלוש השנים האחרונות.
המכרז לתקופה של 4 שנים, עם 3 אופציות להארכת תקופת ההתקשרות בשנה (בכל אופציה). לזוכה במכרז יפרשו מגוון אפשרויות לפעילות ענפה ואינטנסיבית מול 26 מיליון צרכנים, הנוסעים ברכבות ישראל מדי שנה.
בחטיבת סחר ועסקים ברכבת ישראל, מעריכים את פוטנציאל ההכנסות ב-100 מיליון ש"ח בשנה.
לדברי משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, "מדובר בצעד חשוב להתנהלותה של הרכבת כגוף עסקי הממקסם רווחים, מממש את הפוטנציאל הקיים מבחינה מסחרית בהיותו מותג ומגדיל את מקורות ההכנסה של הרכבת. קצב הפיתוח המהיר של רשת מסילות הברזל והצפי להכפלת מספר הנוסעים תוך 3 שנים, מציבים את תחנות רכבת ישראל וקרונותיה, בעמדה אטרקטיבית מאוד עבור גורמי פרסום וקד''מ בישראל. רכבת ישראל, כחברה יוזמת, פועלת למימוש המשימות הלאומיות והכלכליות העומדות בפניה, תוך כדי שיפור איכות השירות לנוסעים".