בית משפט השלום בירושלים גזר (ג', 11.10.05) שישה חודשי מאסר בפועל על מורה לחינוך גופני במוסד החינוכי "דקלים", בגין עבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בתלמידו האוטיסט.
הנאשם הועסק כמורה בבית הספר, המיועד לסובלים מאוטיזם ומפיגור שכלי. על-פי המפורט בהכרעת הדין, במספר מועדים בשנת 2003, בעת שא', תלמיד המוסד הסובל מאוטיזם, שהה בכיתה בפיקוחו של הנאשם, סטר לו המורה, בעט בו, דחף אותו, היכה אותו באגרופיו, והפילו לרצפה באמצעות כף רגלו.
בין השאר, תואר מקרה שאירע במהלך שיעור שהעביר הנאשם בבית-הספר. בשלב מסויים התקרב א' לעבר המורה שדחף אותו לאחור. לאחר ששב והתקרב אליו, הפילו המורה באמצעות כף רגלו, וכשניסה התלמיד לקום, בעט הנאשם בביטנו ואמר לו: "עוד לא נרגעת".
לאחר שקם על רגליו, תפס הנאשם את ראשו של א' והטיחו בקיר מספר פעמים, וכן בעט באיבר מינו, סטר לו ומשך בפאותיו.
זמן מה לאחר מכן נתן הנאשם למתלונן פיתה ובה פלפל חריף, ואמר לו: "בוא תאכל את זה, נראה עד כמה אתה חכם". לאחר שנגס בפיתה, זרק אותה התלמיד על הרצפה, ואז נתן לו הנאשם פלפל חריף ואילצו לאכול אותו.
כשהנאשם יצא מן הכיתה, ברח א' מן המקום, אולם הנאשם החזירו פנימה תוך כדי אחיזה בעורפו והכאתו פעם נוספת. כתוצאה מכך נגרמו לתלמיד סימני אלימות בצווארו, במותנו ובפניו, ופיו דימם. כדי להעלים את תוצאות מעשיו, שטף הנאשם את פצעו של א' והוליכו אל מחוץ לכיתה.
שופט בית המשפט, נעם סולברג, ציין בראשית גזר דינו את חומרתה של האלימות שהופנתה נגד התלמיד, במיוחד לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה.
"א', כשאר תלמידי בית הספר, זקוק להבנה, לתמיכה, לסבלנות, לטיפול מיוחד, לאהבה. תחת זאת, 'זכה' לכאב ולסבל. א' הגיב בהתכווצויות של כאב, מורה בבית הספר הבחינה אצלו בפחד, באירוע האחרון דימם. אך בעיקרו של דבר, מחמת מצבו, זעקתו-שלו לא נשמעה. גזר דינו של הנאשם צריך להשמיעה".
מנגד ציין השופט את ילדותו ונערותו הקשים של הנאשם, אשר חווה אלימות עוד מבית, וכן את הקשיים בחיי הנישואין והמשפחה שלו היום.
לבית המשפט גם הוגש מכתב ממפקדו הצבאי של הנאשם בצנחנים, במסגרתו תואר כחייל וכאדם שתפקד היטב תחת לחץ בזמן אירוע מבצעי.
כמו כן צויינה פעילותו החברתית של הנאשם בהתנדבות, והצלחתו המקצועית בראשית דרכו כמורה.
"ב"כ הנאשם עמד בטיעונו גם על תנאי העבודה, תנאים של לחץ, בבית הספר דקלים. הנהלה נוקשה מזה, תלמידים קשים מזה; והמורים בתווך. הלחץ האובייקטיבי, בנוסף על הלחץ הסובייקטיבי שבו נתון היה הנאשם, יכולים להביא רבים וטובים, לשבר".
אולם למרות נסיבותיו האישיות הקשות של הנאשם ועובדת פירסום הפרשה ברבים, אשר הסבה לו ולאישתו צער ופגיעה כלכלית, הדגיש השופט סולברג את האלימות הטבועה בנאשם, אשר הורשע גם בשני מקרי תקיפה קודמים - האחד נגד קטין, שלכאורה הרגיז את כלבו, והאחר נגד אישתו.
"מצופה היה מן הנאשם ללמוד את הלקח, להירתע מפני הליכים פליליים, ליטול אחריות, לחשוש מעונש המאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד לחובתו, ולחדול מכל אלימות. אלא שהנאשם לא נהג כמצופה, ללמדנו על בעייתיות ממשית".
אי לכך, קבע בית המשפט , עונשו של הנאשם יבטא את הצורך להרתיע אותו ואחרים שכמותו, את הגמול הראוי לו, את הסלידה ממעשיו, ואת ההכרח להגן על המתלונן ועל חבריו וחברותיו חסרי-הישע, ולזעוק את זעקתם.
על הנאשם נגזרו שישה חודשי מאסר בפועל (כשעונש מאסר על-תנאי קודם, אשר הומר בעבודות שירות, ירוצה מיד לאחר מכן), שישה חודשי מאסר על תנאי, וכן פיצוי כספי לתלמיד, אשר יינתן לו באמצעות אפוטרופסיו, בסך 2,500 שקל.