עונת הקניות מתקרבת וכעת גם Google, מנוע החיפוש הגדול ביותר ברשת האינטרנט, מוסיף כלי חדש אשר יקל על הצרכנים במיפוי הקניות בקניון הווירטואלי. השירות החדש ייחשף היום באתר הקניות Froogle. לצד מפה המראה את כל החנויות המקומיות אפשר יהיה לראות גם רשימת מוצרים ומחירים.
החברה מסרה, כי תכננה את הכלי החדש כדי למנוע את תסכולם של הגולשים מבזבוז זמן בחנויות בהן המוצר אזל. השירות - יינתן חינם ללא כסף. סוכנות איי.פי מדווחת, כי לדברי הנהלת החברה ימשיך Froogel, אתר קניות משווה אותו השיק Google לפני שלוש שנים, לתת לגולשים את האפשרות לרכוש מוצרים און-ליין. נציין, כי Google מקבל עמלה על הפניות אלה. בשירות החדש יימשוך האתר את המצאי מכמה מאות סוחרים גדולים ומקווה בעתיד הקרוב כי סוחרים רבים יכניסו את רשימת המוצרים שלהם לבסיס הנתונים החדש: Google Base.
אתרי השוואת מחירים וחנויות מקוונות גם כן שידרגו את שירותיהן, לקראת עונת הקניות ומדווחות על טראפיק חזק. Yahoo, יריבתה הגדולה ביותר של Google, הרחיבה לאחרונה את אתר הקניות שלה כשהוא מציע כעת כ-90 מיליון מוצרים, עלייה מ-60 מיליון בשנה שעברה.
עם כל זאת, Froogle אינו כה מצליח כמו Google הראשי, אשר מככב בראש רשימת מנועי החיפוש והאתרים הפופולריים ביותר בעולם המקוון. בנישה של אתרי השוואת מחירים נמצא Froogle במקום החמישי עם 6.36 מיליון גולשים ייחודיים במהלך חודש ספטמבר, זאת על-פי נתונים של Nielsen/NetRatings. שני האתרים המובילים שם שופזילה (E.W. Scripps Co) ו-Shopping.com של eBay. כל אחד מהם דיווח על כ-15 מיליון גולשים ייחודיים כשהשניים מפרסמים רבות ב-Google וב-Yahoo, משם מגיעה התנועה הגדולה ביותר שלהם.
חברת Google נוסדה ב-1998, על-ידי סרגיי ברין ולארי פייג', סטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב. כיום מתורגם הממשק לשפות רבות, בין היתר גם לעברית. פרט לשירות מנוע החיפוש מציע Google שירותים נוספים, כאמור, בהם סרגל כלים לדפדפן, תרגום, מדריך אתרים, דואר אלקטרוני (Gmail) ועוד. הנפקה ראשונה לוולסטריט נעשתה באוגוסט 2004 לפי שווי שוק ראשוני של 23.1 מיליארד דולר. סימול המניה: GOOG.