"מכירות אלתא לסוף 2004 במוצרי SAR, מגיעות לקרוב ל-1 מיליארד דולר". דברים אלה אמר אתמול (ד', 23.11.05) ישראל ליבנת, מנכ"ל אלתא מערכות, חברה-בת של התעשיה האווירית בכנס אוויוניקה של קבוצת טכנולוגיות. ליבנת אמר בסקירתו, כי "איסוף מודיעין מהווה כיום הגורם הקריטי והמכריע ביותר לשם השגת עליונות אסטרטגית בזירה הצבאית המודרנית".
הוא הדגיש, כי "טשטוש הגבולות בשנים האחרונות בין המושגים 'שלום' ו'מלחמה', כאשר לכאורה יש שלום בין מדינות אך מתחת לפני השטח מתנהלת מלחמה סמויה, הרי זהו שלום מדומה וקר, שהעלה את מערך המודיעין לראש סדר העדיפויות הצבאית - מדיני. כבר אין חשיבות לכמות כלי הנשק הקיימים בצבא, כל עוד האויב יכול להפתיע".
"על כן, נוצר סדר עדיפויות חדש, המחייב הקצאת משאבים לטובת פיתוח טכנולוגיות המסוגלות ליצור מערך מודיעין איכותי ואמין, המספק מידע שוטף, מגוון ומדויק בזמן אמת", הוא המשיך ואמר.
ליבנת ציין עוד, כי "אתגרים כגון אלה מנחים כיום את אלתא מערכות, לתכנון לפיתוח וייצור מגוון מערכות ומוצרים בתחום האלקטרוניקה הצבאית, מבוססות על חיישנים אלקטרו-מגנטיים - כמו מכ"מ, לוחמה אלקטרונית ותקשורת ועל טכנולוגיות מידע חדשניות".
עוד הדגיש ליבנת, כי יכולתו של מכ"מ ה-SAR הוכיחה עצמה בהקשר לזיהוי ספינת הטרור קארין A ואף זיכתה את אלתא בפרס מפא"ת למצוינות.
לסיכום דבריו אמר ליבנת, כי יש חשיבות עליונה לכוח האווירי, בעידן החדש של מלחמות משתנות, בהיותו ספק פתרון לכל גורמי המודיעין, מאפשר ריכוז ושילוב המידע ליכולת פעולה מהירה, מדויקת ומונעת נפגעים.
סך כל מכירות ישירות של מערכות מודיעין SAR מתוצרת אלתא ב- 7 השנים האחרונות הסתכמו בלמעלה מ- 300 מיליון דולר. בנוסף, נמכרו מערכות המכילות SAR כמרכיב משני במערכות נשק עיקריות של אלתא, בשווי של עוד 300 מיליון דולר, ובסך-הכל כאמור לסוף 2004 המכירות למוצרי SAR מתקרבות לכמיליארד דולר.