עצבנות רבה בשווקים הפיננסיים ובמגזרים שונים במשק, לקראת פרסום המלצות ועדת רבינוביץ. העצבנות באה לידי ביטוי בתנודות חדות הן בדולר והן בבורסה, וכן בשוק העבודה ובסקטור היצרני.
דוח ועדת רבינוביץ, בראשה רו"ח יאיר רבינוביץ, "נופל" בעיתוי קשה ביותר: חוסר יציבות בתחום הביטחוני-מדיני, ומערכת פוליטית חלשה ומוגבלת, שאינה מקרינה מנהיגות. זו, ככל הנראה, אחת הסיבות העיקריות לחוסר הוודאות: ירידות בשוק המניות, וירידה של הדולר היציג ב-0.6%.
במאמץ להרגיע את המשק, החליט שר האוצר סילבן שלום לערוך פגישת פיוס עם הנגיד דוד קליין. פגישה זו תוכננה להתקיים בשעות אחר-הצהריים (יום ד'). קודם לכן, ב-11:00, ערך שר האוצר מסיבת עיתונאים, במהלכה הציגו המלצות ועדת רבינוביץ לרפורמה במיסים בישראל.
על-פי ההמלצות, הרפורמה בכללותה תופעל החל מינואר 2003. חלקים ממנה יופעלו באופן מיידי, חלקים אחרים יופעלו מאוחר יותר (כפי שיפורט בהמשך). אלה עיקרי הדברים:
- מינואר 2004 - מיסוי רווחי הון על רווחים בבורסה ועל הון שיקלי סחיר. הפסדים יוכרו לצורכי מס;
- יחידים ישלמו מס בשיעור של 15% על רווח ריאלי באג"ח צמודי מדד או מט"ח; על רווחים במניות ישלמו מס נומינלי של 10%; על פקדונות שיקליים ישלמו גם כן מס בשיעור זה;
- יוטל מס מיידי על תוכניות חיסכון (10% על הריבית הנומינלית, ו-15% על הריבית הריאלית);
- מס בשיעור של 25% יוטל עד 2008 על דיבידנד מחברות ומעסקים;
- על רווחים מהשקעות סחירות בחו"ל ישלם נישום יחיד מס בשיעור 35%, אך החל מ-2005 ישלם רק 15%;
- יחידים (וחברות כמובן) ישלמו מס גם על הכנסותיהם מחו"ל (סעיף נתניהו-ברק ודומיהם);
- יוטל מס מלא על הכנסות מהשכרת נכסים בחו"ל;
- השרת נכס עד תיקרה של 7000 ש"ח תהא פטורה גם בעתיד; מעבר לכך - יחוייב הנישום במס;
- משקי בית בעלי הכנסות נמוכות של עד 4000 ש"ח לחודש, יהנו מזיכוי בגין הכנסות שישיגו בשוק ההון והחיסכון;
- לא יוטל מס על חיסכון פנסיוני וגם לא על תקבולים שמקורם בקיצבאות.
התוכנית כולה מתפרסת על-פני חמש שנים. שר האוצר הוא שיחליט, בשלב הראשון, האם לאמצה בשלמותה או רק חלקים ממנה. בשלב השני יועברו ההמלצות להכרעת הממשלה.