ראשי אגודת החירשים, המרכז לעיוור, המרכז לחרש-עיוור וארגון בקול דורשים מהנהלת רכבת ישראל להפוך את הרכבת לנגישה לאנשים לקויי שמיעה וראיה, כדי למנוע אירוע דומה כמו זה שקרה לפני מספר שבועות לשמואל כץ ז"ל. כ"ץ נהרג ברכבת בתחנת ההגנה בתל אביב.
מחר (יום ב', 9.1.06) תתקיים עצרת זיכרון במלאת שלושים למותו של כץ ז"ל. בעצרת ישתתפו חרשים, עיוורים, ולקויי שמיעה מרחבי הארץ ובמהלכה הם יבקשו מהנהלת רכבת ישראל לחקור את האירוע הטרגי בו מצא את מותו שמואל כץ ז"ל.
בישראל חיים כ- 200 אלף בעלי לקות בשמיעה, המשתמשים אך ורק בשפת הסימנים, מתוכם 10,000 חירשים לחלוטין שאינם מסוגלים לשמוע דבר.
אוכלוסיה זו משתמשת בעיקר בתחבורה הציבורית, מפני שאין ידם משגת לרכוש ולהחזיק עלויות של רכב פרטי. כמו-כן, רובם מועסקים בעבודות שוליות או שחיים על קצבה. מעגל העבודה המהותי בישראל כמעט ולא מעסיק חירשים. בנוסף, חלק מהחירשים סובלים ממגבלות נוספות, כגון: לקות ראיה או נכות פיזית שאינה מאפשרת להם לקבל או להחזיק ברשיון נהיגה.
מתוך 200 אלף החרשים בישראל, 10% הינם קשישים ומבוגרים, התלויים במערך הסעות מאורגן. כלומר, 90% מהחרשים בישראל משתמשים בתחבורה הציבורית מתוך הכרח.