חברת פוינטר, משווקת מערכת המיגון והאיתור, מדווחת על גידול חד בהפעלת לחצני מצוקה מכלי רכב. הגידול מסתמן בשלושת החודשים האחרונים, ומאפיין את כל 2002.
מדיווחי המוקד המבצעי של פוינטר עולה, כי בשלושת החודשים האחרונים התקבלו כ-400 קריאות בממוצע בחודש, לעומת כ-140 קריאות בחודשים הקודמים. לפני תחילת האינתיפדה התקבלו כ-30 קריאות בלבד בממוצע חודשי.
בכל מערכת פוינטר מותקנים לחצני שירות ומצוקה המקושרים למוקד מבצעי. המוקד המאויש 24 שעות ביממה מקבל את קריאת הלקוח, מאתר את מיקומו על גבי מפה ומפנה את השירות המתאים כגון משטרה, שירותי חירום רפואיים, מד"א, שירותי גרירה וחילוץ או כיבוי אש.
סמנכ"ל השיווק של פוינטר, מורן צמחי, מציין כי רוב לחיצות המצוקה המגיעות מלקוחות החברה למוקד המבצעי, נוגעות בנושאים ביטחוניים הקשורים למצב השורר כיום.
הנהגים מדווחים בקריאות המצוקה על דמויות חשודות בסביבות הכביש, מכוניות חשודות בעלי לוחיות רישוי פלשתיניות, או נעזרים במוקד פוינטר כדי להיחלץ במקרים של אובדן דרך.
חברת עדן טלקום מתמחה במתן שירותי איתור, מיגון ושירותי מידע מתקדמים. החברה הוקמה בשנת 1999 ומחזיקה היום בנתח שוק של כ-40% בהתקנות החודשיות בכלי רכב הדורשים איתור. החברה נמצאת בבעלות פלאפון תקשורת, פועלים תקשורת אלקטרונית, אי.די.בי, מטרוקום ונקסוס.