מתוך סקר אשר ערך משרד התחבורה באמצעות חברת מדעים סנרגטים מרמת גן, עולה כי 54% ממנהלי החברות הגדולות לתחבורה טוענים, כי הם נעזרים בקציני בטיחות רק משום שהחוק מחייב ולא משום תרומתם לנושאי הבטיחות. כך נמסר בכנס קציני בטיחות שנערך היום (יום ב', 8.7.02) בשפיים.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל הזכיר ביום העיון, כי ועדת סגיס לבדיקת מצב הענף, קבעה שאין כלל צורך בקציני בטיחות, וכי תרומתם לבטיחות בתעבורה אינה משמעותית. יחד עם זאת ציין בן הרוש, כי אין לשלול את תרומתם של קציני הבטיחות באופן מוחלט, וכי עליהם להתמקד בקביעת מדיניות הבטיחות ובטיפול בתאונות מההיבט של הגורם האנושי.
בן הרוש מציין, כי אין ביכולתם של קציני הבטיחות לקבוע עמדה לגבי התקינות הטכנית של הרכב. את הבדיקה הטכנית יש לעשות במוסכים מוסמכים המצוידים כיום במיטב הטכנולוגיות והמכשור החדיש.
דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה מסר, כי הסקר המצביע על כך ש-87% מהתאונות הקטלניות של משאיות נגרמו על-ידי משאיות שאינן בפיקוח קציני בטיחות, מייצג רק צד אחד של המטבע. נושא הבטיחות אצל החברות הגדולות טבוע עמוק בתודעתם של המנהלים, הנוקטים בכל האמצעים הדרושים להגברת הבטיחות כולל שירותיו של קצין בטיחות.
עוד מסר כוכבא, כי עקב השפל בענף אין חברות רבות יכולות לעמוד בנטל העסקה של קציני בטיחות. מחישוב פשוט עולה, כי עלות העסקת קציני הבטיחות עבור 20 אלף המשאיות הנוספות מגיעה לכ-72 מיליון שקל בשנה וסכום זה אין בידי חברות ההובלה לספק כיום לקציני הבטיחות.