|
אל לכם להרים גבה בתמיהה. רבים הם רכבי השטח (ג'יפים וטנדרים) הנמכרים בארה"ב בתצורת "דמוי שטח" - מראה כשל הדבר האמיתי עם הנעה קדמית או אחורית בלבד
|
|
|
|
עם פתיחתה של תערוכת ניו-יורק חשפה סוזוקי את ה- XL7 החדש (גראנד ויטארה לשבעה אנשים), עם קריצה ברורה לשוק האמריקנים, בעל התפיסה "מה שיותר גדול יותר טוב". זהו רכב השטח הגדול מאז ומעולם מתוצרת סוזוקי.
בניגוד גמור לדגם המוחלף, יתאכזבו חובבי השטח שבינכם לשמוע כי ה- XL7 החדש הוקרב על מזבח יכולות הכביש ומפרט טכני הכולל מרכב אחוד, מתלים נפרדים. סרחי עודף (המרחק מהסרן ועד לקצה הרכב) המאפשרים זוויות גישה ונטישה גרועות- 17.5 ו- 20 מעלות בהתאמה והעדרה של אופציית ה-LOW בתיבת ההילוכים מצהירים. כי הכביש הוא השטח שלו.
ה- XL7 החדש עושה שימוש בפלטפורמת תטא מבית חברת ג'נרל מוטורס (עד לאחרונה חברת האם של סוזוקי), המשמשת עוד כמה כלי רכב מבית שברולט וביואיק. ההסתמכות על הפלטפורמה הגדולה אפשרה ל- XL7 לצמוח ב- 24 ס"מ לעומת קודמו (499.5 ס"מ אורך) ולהסתמך על בסיס גלגלים של 285 ס"מ (צמיחה של 5 ס"מ).
אלו מביניכם שזכו לנסוע בדגם הקודם זוכרים קרוב לוודאי, כי הכינוי "גראנד" לא ממש הועיל לאלו שנאלצו לשבת בשורת המושבים השלישית. לדברי סוזוקי, בדגם החדש יוכלו כל שבעת הנוסעים לשבת בנוחות. השורה השלישית תתקפל לתוך גומחה ייעודית ברצפה כשהיא לא בשימוש. עם הצמיחה בממדים עלה גם המשקל וה- XL7 שוקל (בגרסת ההנעה הכפולה) 1,837 ק"ג. הוסיפו לכך שבעה נוסעים ומטען ותבינו למה בחזית הרכב מפמפם לו מנוע בנפח 3.6 ליטרים (שישה צילינדרים בתצורת V עם ארבעה שסתומים לצילינדר) עם הספק של 250 כ"ס (184 כ"ס מ-2.7 ליטרים בדגם הקודם).
המנוע, אגב, הוא מתכנון ובשימוש של ג'נרל מוטורס ומיוצר ביפן ברישיון, עם התאמות נדרשות, והוא ישודך לתיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים. ה- XL7 יוצע, בשוק האמריקני, בשתי גרסאות הנעה - כפולה על-פי דרישה (הנעה קדמית עם אפשרות העברת עד 50% מהכוח לסרן האחורי במקרה הצורך) והנעה קדמית בלבד.
לגבי האופציה האחרונה, אל לכם להרים גבה בתמיהה. רבים הם רכבי השטח (ג'יפים וטנדרים) הנמכרים בארה"ב בתצורת "דמוי שטח" - מראה כשל הדבר האמיתי עם הנעה קדמית או אחורית בלבד. תשאלו בוודאי - ואצלנו? בשלב זה יש ל- XL7 תקינה אמריקנית בלבד ולכן הוא אינו מיועד לשיווק באירופה ומכאן שגם לא אצלנו.