לאחרונה עלה על שולחן הדיונים חוק ההסדרה הבא להסדיר את מעמד המתישבים ביהודה ושומרון, באין אורגן ממשלתי שעושה זאת. איני מתייחס לפן הפוליטי של חוק זה, ואיני מומחה לחוק ומשפט ביהודה ושומרון, אולם תוך כדי הטיפול בחוק הודיע היועמ"ש לממשלה כי לא יוכל להגן על חוק זה בבג"ץ.
ונשאלת השאלה הכיצד. הרי היועמ"ש מכובד ככל שיהיה הינו פקיד ממונה ואינו נבחר ציבור, ובתוקף כך עליו למלא את תפקידו, ותפקידו במקרה זה הוא להגן על החוק במידה ויגישו עתירות כנגדו לבג"ץ.
על אותו משקל סניגור ציבורי יכול לאמר כי אינו יכול להגן על רוצח בבית המשפט משום שהוא ביצע פשע חמור ביותר ובית המשפט לא יקבל זאת.
בשביל מה משלמים לו כסף? האם בידו לבחור באיזה מקום יש מצב שהוא יגן בבג"ץ, ובאיזה מקרה לא יעשה זאת? אז הגיע הזמן לעשות סדר בנושאים הללו, ואולי להפריד את תפקיד היועמש לממשלה מתפקיד התביעה הראשית, ואולי מתפקיד הסנגוריה הציבורית בכל מקרה המצב הנוכחי אינו תקין.