|   15:07:40
  יעקב אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מקורות החימוש של חמאס? ישראל!

30/01/2024  |   יעקב אחימאיר   |   מכתבים/הערות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

לפי דיווח של נ.י.טיימס, מקורות צבא ומודיעין של ישראל הגיעו למסקנה ולפיה כמויות גדולות של חומרי לחימה מגיעות לחמאס, למרות ההסגר שמטילה ישראל על רצועת עזה. החמאס משתמש ליצור אמצעי לחימה באמצעות רקטות ונשק אנטי-טנקי שלא התפוצצו. חמאס מצוייד גם בכלי נשק שנגנב מבסיסים בישראל. בידיעה מצוטט מיכאל קרדש, לשעבר סגן ראש המחלקה במשטרת ישראל המטפלת במטענים שלא התפוצצו.

תאריך:  30/01/2024   |   עודכן:  30/01/2024
יעקב אחמאיר
+לפחות מחצית המבנים ברצועת עזה נהרסו או ניזוקו
23:55 30/01/24  |  עידן יוסף
רשת BBC הבריטית דיווחה כי מניתוח של תמונות לוויין, יותר ממחצית מהמבנים ברצועת עזה - שמספר נע בין 144 אלף ל-175 אלף - ניזוקו או נהרסו מתקיפות צה"ל מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר.
+מעמד עצורי התמרון הצבאי בעזה הושווה לעצורי יום הטבח
23:29 30/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהתאם להסכמות אליהן הגיע יו"ר ועדת החוקה עם הממשלה וחברי הוועדה שונה הנוסח ונקבע כי לגבי שתי הקבוצות תקופות המעצר יעמדו על 45 יום במקום 30 כפי שביקשה הממשלה  ▪  כמו-כן נקבע כי בית המשפט יוכל לקצר את התקופה מ-45 יום אך ורק מטעמים מיוחדים שיירשמו  ▪  חברי הוועדה מהקואליציה והאופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על השימוש בהליך הפלילי הרגיל לעצורי החמאס, למרות ההתאמות שנעשו
ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חיזבאללה קורא שלא להגיב לתקיפות אמריקניות בעירק
22:32 30/01/24  |  עידן יוסף
מזכ"ל גדודי חיזבאללה אבו חוסיין אלחמידאווי‌‌ פרסם הודעה, שבה מכריז הארגון על השעיית המבצעים הצבאיים והביטחוניים נגד ארה"ב, כדי למנוע מבוכה לממשלת עירק.

"נמשיך להגן על עמנו בעזה בדרכים אחרות, ואנו ממליצים למוג'אהדין האמיצים של גדודי חיזבאללה החופשי שיעברו להגנה פסיבית אם תתרחש תקיפה אמריקנית עוינת כלפיהם".

גורמים אירניים מעריכים שהתגובה האמריקנית בעירק תתרחש עוד הלילה.
+צוותי המבקר יחלו מחר בבדיקת היערכות המשטרה למסיבה ברעים
22:29 30/01/24  |  עידן יוסף
צוותי הביקורת של משרד מבקר המדינה יחלו בבדיקת תפקוד גופי הביטחון ב-7 באוקטובר, ויגיעו מחר למחוז הדרום במשטרה. הבדיקה צפויה להתמקד בהתנהלות מחוז הדרום סביב מסיבת ה"נובה" ברעים ואישורה (הארץ).
+האזעקה בצפון: שיגור אחד נפל בשטח פתוח
21:13 30/01/24  |  עידן יוסף
האזעקה בערב אל עראמשה בגליל המערבי: שיגור אחד נפל בשטח פתוח.

+הרמטכ"ל: אנחנו לא רוצים להפוך בתי חולים לזירות לחימה
20:27 30/01/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם מפקדים במילואים מגדוד 8208 והתייחס לפעולות צה"ל הבוקר בבית החולים בג'נין: "אנחנו לא רוצים להפוך בתי חולים לזירות לחימה, כשמימין יש חולים ומשמאל יש רופאים ואחיות, ובאמצע מחבלים, אבל אנחנו עוד הרבה יותר מזה נחושים לא לאפשר שבתי חולים לא בעזה, לא ביהודה ושומרון, לא בלבנון יהפכו להיות המקום שהוא המחסה לטרור".

+בן-גביר קרא בקבינט להתחיל ניסוי לעידוד הגירה מעזה
20:25 30/01/24  |  עידן יוסף
בדיון הקבינט האחרון, ערב קבלת צו הביניים מהאג, השר איתמר בן-גביר קרא בקבינט לממשלה לקדם ניסוי-חלוץ לעידוד הגירה מעזה. כך מספרים מספר שרים שנכחו בדיון.

בן-גביר ונתניהו נועדו ביום ראשון לדון בסוגיית עסקת החטופים המתגבשת. בן-גביר הבהיר: עצירת המלחמה היא קו אדום מבחינתי, לא אשאר בממשלה. נתניהו מצידו הבהיר: עצירת המלחמה אינה על הפרק (חדשות 13).
+נתניהו: שחרור המחבלים לא עלה לדיון
20:15 30/01/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: "לגבי מתווה אפשרי לשחרור חטופים, עמדתו של ראש הממשלה עקבית - המלחמה תסתיים רק כשיושגו כל מטרותיה, צה״ל לא יסוג מהרצועה ולא ישוחררו אלפי מחבלים. הפרסומים שהושגה הסכמה כביכול על מפתח לשחרור אסירים ביטחוניים אינם נכונים. הנושא כלל לא נידון".
+דיווח קטרי: צפי להגעה לעסקה בשבוע הבא
19:58 30/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדבר תלוי במספר ניסוחים ופרטים הקשורים לשלבי ההסכם שנידונו בפסגה בפריז  ▪  המתווה: שחרור 250-100 אסירים פלשתינים בתמורה לכל חייל חטוף
רפיח קוברת את מתיה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
הדסה לזר מניפה את תמונתו של שלמה מנצור [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הותר לפרסום: כך מתכנן צה״ל להטביע את המחבלים במנהרות
19:09 30/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל ומשרד הביטחון שיתפו פעולה לפיתוח כלי הסנקת מים מהירה לטיפול במנהרות חמאס  ▪  הכלי כולל התקנת משאבות וצנרת, מומחיות הנדסית ואיתור פירים מתאימים  ▪  הפעלת יכולת זו באה בעקבות עבודת צוות מקיפה, ניתוח מאפייני קרקע ומערכת מים כדי למנוע פגיעה במי התהום המקומיים  ▪  הזרמת המים מכוונת רק לכיוונים ומיקומים מתאימים, תוך בחירה קפדנית של שיטת הפעולה
לוחם בתוך מנהרה [צילום: דובר צה''ל]
+מטוסי קרב תקפו מפקדה מבצעית בלבנון
19:06 30/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של צה״ל תקפו מפקדה מבצעית ועמדת תצפית של ארגון חיזבאללה במרחב אל-חיאם. כמו כן, במהלך היום מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדת תצפית ומבנה צבאי של הארגון במרחבי הכפרים עייתא א-שעב ומחיבב.

מוקדם יותר היום, זוהה שיגור שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח סמוך לערב אל עראמשה, אין נפגעים.
+ביידן: ארה"ב אינה צריכה מלחמה רחבה יותר במזרח התיכון
17:59 30/01/24  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן אומר כי החליט כיצד להגיב למתקפה של המיליציות הפרו-אירניות נגד הכוחות האמריקנים בירדן. לדבריו, התגובה אינה מצריכה מלחמה רחבה יותר במזרח התיכון.
+בכיר בחמאס פרס את שלושת שלבי העסקה בפריז
17:46 30/01/24  |  עידן יוסף
בכיר חמאס לרויטרס: המתווה לעסקת החטופים שנידון בפסגת פריז כולל 3 שלבים - הראשון, שחרור אזרחים - נשים, מבוגרים וחולים; השני, שחרור חיילים; והאחרון החזרת גופות.

עוד אמר הבכיר כי מספר החטופים שהצד הפלשתיני (חמאס) התבקש לשחרר לא צוין במפורש, וזהו עניין שיישאר לחלק של תהליך המו"מ עצמו.
+ביהמ"ש: על מזרחי להעביר את תרומת אברמוביץ' לזק"א
16:43 30/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטת ירדנה סרוסי: הבנק לא הוכיח שייגרם לו נזק בשל ההפרה הנטענת של העיצומים הבריטיים על אברמוביץ; זק"א זקוקה לכסף מיידית בעקבות 7 באוקטובר
אברמוביץ. סירוב גורף של הבנק [צילום: אריה אברמס, פלאש 90]
+נתניהו במכינת עלי: לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים
15:22 30/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו במכינה ביישוב עלי: "אני שומע אמירות על כל מיני עסקות, אז אני רוצה להבהיר - אנחנו לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדינו וזה אומר - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים! כל זה לא יקרה. מה כן יקרה? ניצחון מוחלט."

+לפיד: ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם
14:14 30/01/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע: "ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם". לפיד ציין כי "אין לנו איך להחזיר לחיים את מתינו, אבל את החטופים אנחנו צריכים להחזיר לביתם, אחרת יתפורר משהו בסיסי ביותר בקשר שלנו אחד לשני, בקשר בין עם לארצו, בוודאי באמון היסודי בין האזרחים לממשלה". עוד ציין לפיד כי רשת הביטחון לעסקה היא "מחויבותנו לחטופים ולמשפחותיהם, זו התחיבותנו".
+שר הביטחון על "היום שאחרי": נשלוט בעזה צבאית, לא אזרחית
14:09 30/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסביר בסקירה בפני ועדת חו"ב: " תסתכלו על הפעולה הלילה בג'נין. זה חופש פעולה צבאי ברמה הגבוהה שלו, ועדיין אנחנו לא שולטים במקום מבחינה אזרחית"  ▪  על חיסול תשתיות הטרור והמנהרות אמר: עבודה קשה ומורכבת אבל היא עבודה סופית
גלנט בסקירה בקריה בת"א [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+זיהוי מחבלים ע"י רחפן וחיסולם: תיעוד מלחימת צק"ח 4 בח'אן יונס

13:18 30/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 פעלו בשבועות האחרונים במרחב ח'אן יונס. הכוחות חיסלו מחבלים, פשטו על תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. הלוחמים השתמשו ברחפני איסוף להשגת מודיעין בזמן אמת וסגירת מעגלים מהירה לחיסול מחבלים. באחד האירועים, מפעילי הרחפנים זיהו חוליית מחבלים אשר נעה לכיוון הכוחות, הלוחמים הכווינו כלי טיס והמחבלים חוסלו. לוחמי צוות הקרב יצאו מהרצועה והוחלפו בכוחות אחרים בגזרה.

+איסמאעיל הנייה יגיע לקהיר לדון על ההצעה שגובשה בפריז
12:16 30/01/24  |  מירב ארד
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הודיע (יום ג', 30.1.24) כי יגיע לקהיר לדון על ההצעה שגובשה בפריז.

הנייה אמר כי ארגון הטרור חמאס קיבל את ההצעה שנידונה בפגישה בפריז לומד אותה. הניה הוסיף: "הארגון יגיש את תשובתו, על בסיס העדיפות הראשונה להפסקת התוקפנות על עזה והסגת כוחות הכיבוש כולם מחוץ לרצועה".

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר על הפסגה בפריז: "השיחות היו קונסטרוקטיביות. תיארתי אותן כרציניות ומפוכחות. אני לא חושב שיש לנו עסקה מיידית אבל אני חושב שרשמנו התקדמות מסוימת".

בתוך כך מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לביקור בישראל במוצאי השבת הקרובה. זהו ביקורו השישי מאז פרוץ המלחמה. בלינקן צפוי להישאר בארץ עד יום שני.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה"ב, במהלכו ייפגש עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון. לאוחנה יצטרפו משפחות החטופים בהם: תומאס הנד - אביה של אמילי ששוחררה משבי חמאס; צביקה ואפרת מור - הוריו של איתן מור שנמצא בשבי; עלי אל-זיאדנה שאחייניו עאישה ובילאל שוחררו אך אחיו יוסף ואחיינו חמזה נותרו בשבי - וגם חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה.
הנייה עם סינוואר. לא דחה על הסף [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+הנקלה
11:56 30/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי - אל תאמר לי שהיית עסוק במלחמה ולא שמת לב וכל הכזבים המקובלים  ▪  אתה פשוט נקלה וחסר רגישות  ▪  חבריי חושבים שאתה נבל ואני בדעה שאתה מסכן
נתניהו. משפץ את הבריכה [צילום: תומר אפלבאום]
+הושמדו משגרי הרקטות מהם בוצעו השיגורים לעבר גוש-דן אתמול
11:06 30/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה בצפון ובמרכז הרצועה  ▪  חוסלו עשרות מחבלים ואותרו אמצעי לחימה רבים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+הערות בשולי האירועים
10:46 30/01/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
אילון לוי ונועה תשבי; מופע "הניצחון"  ▪  טלי גוטליב ושקמה ברסלר  ▪  חופש ההפגנה  ▪  ימין מלא-מלא?  ▪  קבינט ניהול המלחמה; גדי איזנקוט; בני גנץ; אלופים פוליטיים במסווה של מומחים צבאיים  ▪  העכשיוויזם משחית!
נתניהו. מערכה רב זירתית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יו״ר הכנסת ייצא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה״ב עם משפחות החטופים
09:16 30/01/24  |  מירב ארד
בהזמנת יו״ר בית הנבחרים האמריקני: יו״ר הכנסת אמיר אוחנה ייצא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה״ב עם משפחות החטופים. אוחנה יקיים פגישות מדיניות עם בכירים בקונגרס הנהגת אייפא"ק, ארגונים יהודיים וצפוי לנאום בכנס של איגוד הפרלמנטים הבינלאומי במטה האו"ם. הוא הזמין את החכים יולי אדלשטיין אפרת רייטן ועידן רול להצטרף אליו.
למשלחת יצטרפו גם תומאס הנד, אביה של אמילי, צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן מור שנחטף מהנובה, ואת עלי אלזיאדנה מרהט, שאחייניו בילאל ועאישה שוחררו מהשבי, אך יוסף אחיו וחמזה בנו עדיין בעזה.


+אם רק נרצה אין זו אגדה
08:20 30/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלה בישראל נושא על כתפיו אחריות שנדמה כי אין לה אח ורע בעולם, ראש ממשלה בישראל אינו רק בעל תודעת שליחות ועשייה אלא בעיקר בעל תודעה היסטורית
נתניהו. לבד בצמרת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירה להצבת מיגוניות בדרום תל אביב
08:16 30/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תושבים באזור טענו שאין מקלטים פרטיים וציבוריים  ▪  מינץ: אין די מיגוניות ופיקוד העורף החליט להציב אותן קרוב יותר לגבול; הסכנה הטמונה בהן עלולה להיות גדולה מן התועלת
ההדף מגביר את הסיכון [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+חוסלה חוליית מחבלי חמאס שהסתתרה בבית החולים בג׳נין
08:14 30/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המחבלים הסתתרו בבית החולים "איבן סינא" והשתמשו בו כמגן מפני כוחות הביטחון  ▪  השלושה היו חמושים ותכננו להוציא פיגוע בטווח הזמן המיידי

פעילות כוח ימ"מ [צילום: דוברות המשטרה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מקורות החימוש של חמאס? ישראל!
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מעת לעת אוהב לעוף עם מחשבותיי, לשוט על גלי ההרהורים, לטייל בשבילי המחשבות, לרחף על רעיונותיי ולחתור להגשימם.
שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, דחה (29.1.24) עתירה של שישה מתושבי דרום-מזרח תל אביב, אשר ביקשו להורות לעירייה ולפיקוד העורף להציב בשכונותיהם מקלטים ציבוריים ומיגוניות אל מול טילי חמאס. מינץ קובע, כי אין עילה להתערבות בג"ץ במדיניות המקצועיים של פיקוד העורף, וכי העירייה פועלת בצורה נרחבת להבטחת תושבי תל אביב.
30/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה"ל סוכלה חוליית מחבלי חמאס חמושים שהסתתרה בבית החולים "איבן סינא" בעיר ג׳נין שבחטיבת מנשה ותכננה הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי.
30/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בבגדד מצפים לתגובה משמעותית נגד המיליציות הפרו-אירניות אחרי הרג החיילים האמריקנים ב"מגדל 22", שבגבול ירדן-סוריה. במקביל, בכאן חדשות פורסם כי גורם עירקי שנמצא בקשר עם בכירי המיליציות אמר כי הן לא מתכוונות להוריד את הרגל מהגז וייתכן שאף ירחיבו את מעגל הירי נגד בסיסים אמריקניים באזור. היעד - הוצאת הכוחות האמריקניים מעירק.
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
במעמד חגיגי במוזאון יד לשריון בלטרון, שבו נכחו מאות חיילים, נכנס לתפקידו (28.1.24) ראש מטה הרבנות הצבאית החדש, סא"ל הרב שהם עורקבי. הרב עורקבי צפוי לקבל מהרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בטקס נוסף שיתקיים בעוד שלושה שבועות דרגת אלוף משנה.
29/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il