פניה אישית לאיש שמאל נאור.
לוגיקה היא יותר מאשר שם או הצהרה.
לוגיקה מיוסדת על תורה בעלת חוקים מוגדרים: נתונים של ממש המשולבים בשרשרת לוגית שלמה.
שהרי לא ניתן להיתלות על שרשרת מנותקת החסרה אפילו חוליה בודדת.
כאשר אתה טוען שאין דרך צבאית לפתרון הבעיה, אתה מערבב בין שאיפות לב המיוסדות על מוסר (סובייקטיבי), לבין העובדה המוכחת בהיסטוריה האנושית שמערכה צבאית ניתנת להכרעה באמצעות כוח צבאי. וליכולת ההכרעה אין כל קשר לשאלה המוסרית.
ובאשר לצד המוסרי.
אין צו מוסרי חשוב יותר מזה המגולם בצו התנכי: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
בחודש האחרון לבדו, מחדל הלוחמה בטרור הביא למאה ועשרים (120!) הרוגים. 4 ביום, 30 בשבוע.
לו המלחמה היתה מוכרעת בימים הראשונים של האינתיפאדה היו נחסכים עד כה: למעלה מאלף הרוגים אצלנו ואצלם; עשרות אלפי פצועים בשני הצדדים; חיסכון של כמה עשרות מיליארדי דולרים נזקי האינתיפאדה הישירים; עסקים מתפוררים; עשרות אלפי אנשים שלא היו מאבדים את מקומות העבודה.
חומת השינאה שהוקמה בינינו ובין הפלשתינים באינתיפאדה המתמשכת, עלולה, במקרה הטוב, למנוע סיכוי כל שהוא של הידברות, למשך שנים לא מעטות.
פחות מלבבת האפשרות, שבמוקדם או במאוחר, תהום השינאה שנחפרה באינתיפאדה המתמשכת תסחף אחריה את מדינות ערב כולן למלחמה כוללת עם ישראל.
כמו במלחמת יום כיפור, אבל בגבולות המגיעים ללב הארץ, ובסיוע כוח חי"ר פלשתיני המונה קרוב למאה אלף לוחמים, על רובם לא תקרא בתקשורת.
ואם אתה טיפוס אופטימי שאינו מאמין בתחזיות קודרות, למד בבקשה על הלכי הרוח בישראל לפני מלחמת יום כיפור, או של יהודי אירופה לפני שואת אירופה.
הישראלי היהיר משוכנע שהערבים, ילדי גן תמימים, שאינם מסוגלים לתיחכום הנדרש לביצוע מלחמת פתע לא צפויה.
אצלנו עדין מאמינים שהנייר עליו נחתמו הסכמי השלום עם ירדן ומצרים יכולים לעצור את שרשראות הטנקים. אותו סוג אמונה שהדריך את גאוני אוסלו ואירופה, כאשר החליטו להעניק לערפאת את פרס הנובל לשלום.
אופטימיות הינה תכונה יפה, אבל אם תעיין בסיפרה של ברברה טוכמן: "מצעד האיוולת", תגלה רשימה ארוכה של מדינות ואימפריות שקרסו, בהפתעה רבתית. לכאורה. לכולם עמד לרועץ הביטחון המוגזם והאופטימיות השופעת: "לא יעלה על הדעת", "לי זה לא יקרה". "סמוך".
כמובן אפשר להפעיל מתודה חשיבתית הולמת, כדי להקטין את סכנת המלחמה, אבל לשם כך יש לוותר על הלך "חשיבה" המבוסס על משאלות לב וקונספטים סגורים, דוגמת "הסבירות הנמוכה" שהביאה לקטסטרופת מלחמת יום כיפור.