לפי דוח האיומים השנתי של חברת ESET, גניבת הסיסמאות של גיימרים במשחקי און-ליין היה האיום הגדול ביותר בשנת 2008 עם קרוב ל-11 אחוזים מכלל האיומים שהתגלו. במקום השני INF/Autorun אשר מנצל את המשאבים של Windows ככלי להדבקת מחשבים. עוד חושף הדוח - ירידה דרמטית בהפצת נוזקות באמצעות הדואר האלקטרוני.
לפי דוח האיומים השנתי ל-2008 היו הגיימרים במשקי און-ליין המטרה העיקרית של האקרים בשנה החולפת. "גיימרים צריכים להיות מודעים לעובדה שהם מטרה פופולרית. עם זאת, העובדה שהאיום INF/Autorun היה האיום המרכזי הרבה פעמים מאז 2007, מחזקת את ההמלצה לרוב האנשים שמשתמשים במייקרוסופט להשתמש ב-Auto-Infect במצב disable", אומר דיויד הארלי מנהל זיהוי איומים בחברת ESET.
"בנוסף, הנוכחות המתמשכת של זיהוי מתקדם כמו INF/Autorun, Win32/Statik ו- Win32/Genetik בעשירייה הראשונה של האיומים מעידה על הצורך החיוני בזיהוי בשיטה היוריסטית על-מנת לזהות איומים חדשים שלא ניתנים לזיהוי על-פי קרבה למשפחה של איומים".
למרות שהסיווג הכללי של תוכנת הפרסומות (Adware) מכילה מגוון רחב של תוכנות ספציפיות, הנוכחות המתמשכת של Win32/Toolbar, MyWebSearch ו- הגרסאות השונות של הסוס הטרויאני Virtumonde בין עשרת האיומים הראשונים נותנת רעיון כלשהו על ממדי הבעיה. ה- Virtumonde הוא בעיה מכמה אספקטים: הנוכחות שלו במערכת יכולה לגרום לכך שהמחשב יהיה קרוב ללא שימושי, זה קשה ולעיתים קרובות מסוכן, לנסות לנקות אותו מהמחשב בצורה אוטומטית והוא "נארז מחדש" באופן מאוד עקבי אשר מקשה על הזיהוי שלו (באמצעות חתימות או באמצעות מנגנון יוריסטי).
בניתוח סטטיסטי נפרד של נוזקות המתפשטות באמצעות אי-מייל בלבד, טוענת ESET שהשימוש באי מייל כערוץ ישיר להפצת נוזקות חדשות בקבצים מצורפים נמצא בירידה דרמטית. למרות שהדואר האלקטרוני נשאר האמצעי העיקרי להפצה של כתובות אינטרנט זדוניות, ולמרות העובדה שהייתה עלייה חדה בכמות הקבצים המצורפים הנגועים בחצי השני של 2008, הסבירות שדואר אלקטרוני יכיל קובץ זדוני היא נמוכה יותר. אך עם זאת, זה סביר יותר שצורה זו של הפצת קודים זדוניים תהיה בשימוש על-מנת לשכנע אנשים להיכנס לאתרים אשר מכילים קוד זדוני ומדביקים את המחשב ברגע שנכנסים לאתר.
חברת ESET מיוצגת בישראל באופן בלעדי על-ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית. סניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות.