השבוע יוצאת האגודה למלחמה בסרטן במסע הסברה ארצי חדש, להעלאת המודעות לגילוי מוקדם ומניעה של סרטן המעי הגס. מסע ההסברה עולה במסגרת חודש המודעות לסרטן המעי הגס. מסע ההסברה הופק על-ידי גיתם BBDO SOHO שמלווה במשך שנים בהתנדבות את מהלכיה הפרסומיים של האגודה למלחמה בסרטן.
סרטן המעי הגס הוא הגידול השני בשכיחותו בקרב האוכלוסיה בישראל והסיכון הגבוה ביותר לחלות בו הוא בגילאים 74-50, בקרב נשים וגברים. את סרטן המעי הגס ניתן למנוע על-ידי כריתת פוליפ המתגלה במעי, עוד לפני שהוא הופך לסרטני. כלומר, מדובר באפשרות מניעה של המחלה. בנוסף, ככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, לפני שהיא מתפשטת לגרורות. סיכויי ההחלמה גבוהים באופן משמעותי.
לפי נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות מאובחנים בישראל בכל שנה, כ-3,400 חולים, כלומר כ-9 חולים ביום. בנוסף, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 2007 בכל יום מתים כ-4 ישראלים מהמחלה.
על-מנת להעביר את המסר אודות חשיבותו של האבחון המוקדם שכאמור יכול להוביל לשיעורי הישרדות של 90% ויותר, יוצג בקמפיין הטלוויזיוני הסרט "כסאות מוסיקליים". הסרט מציג קבוצה של 10 אנשים מבוגרים המסתובבים סביב כיסאות, וכאשר המוזיקה נפסקת, 9 מתיישבים ולאחד מהם לא נשאר מקום.אז עולה הסטטיסטיקה: בכל יום מאובחנים 9 אנשים כחולים בסרטן המעי הגס. 4 מתים מהמחלה. אל תשחקו עם החיים שלכם. הגעתם לגיל 50? גשו להיבדק. גילוי מוקדם מציל חיים. דווקא אז, אותו אדם שלא מצא את מקומו, משחרר אנחת רווחה. המסר הוא שככל שאנשים ימהרו ויקפידו להיבדק בסדירות, כך יעלה הסיכוי שלהם לחיים - וגם הם יוכלו לשחרר אנחת רווחה.
בנוסף, יעלה מסע הסברה החדש ברדיו, באתרים ייעודיים באינטרנט ובעיתונות הכתובה.
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "מטרתו העיקרית של מסע ההסברה, הינו להניע את האוכלוסיה מעל גיל 50 בכלל, והאוכלוסיה בסיכון בפרט, ללכת ולהיבדק. ניתן להקטין את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס על-ידי בדיקה מוקדמת, על-ידי כריתת הפוליפ שמתגלה במעי, או לגלות את המחלה מוקדם, בשלב בו אין צורך בטיפולים קשים וסיכויי ההשרדות גבוהים. לצערנו, לא בכל סוג של מחלת הסרטן ניתן למנוע את המחלה או לגלותה מוקדם. בסרטן המעי הגס - הדבר ניתן! אל תשחקו עם החיים שלכם - גשו להבדק".
האגודה מודה למשרד הפרסום גיתם על התנדבותם המסורה, היצירתית ורבת השנים. הקמפיין מנוהל בהתנדבות על-ידי גיתם BBDO SOHO.
קרדיטים לגיתם:
מנהלת BBDO SOHO - עדי כהן סברוב
מנהל לקוחות - אלדר אברהם
סופרווייזר - יונתן רגב
תקציבאי - יובל גורן
סמנכ"ל קריאייטיב - גיא בר
מנהל קריאטיב - יגאל חזן
צוות קריאיטיב:
קופי - קובי כהן
ארט - גל שקדי
מפיק - עומר קנדל
מנהלת הפקה - נגה שגיא