מספר שיא של 95 עבודות הוגשו השנה לתחרות ה-effie awards, תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי. התחרות מנוהלת על-ידי המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ובשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום.
מספר העבודות שהוגשו השנה מהווה עליה של 34% בהשוואה ל-71 עבודות שהוגשו שנה שעברה. מספר העבודות השנה הוגשו מ-18 משרדי פרסום ו-60 מפרסמים.
משרד הפרסום עם מספר העבודות הגדול ביותר הוא McCann Erickson, שהגיש השנה 23 עבודות (לעומת 15 שנה שעברה). אחריו ברשימת העבודות נמצא גיתם BBDO עם 14 עבודות (לעומת 3 עבודות בשנה שעברה): אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey הגיש 13 עבודות (בדומה לשנה שעברה) ומשרד הפרסום ראובני פרידן הגיש 11 עבודות (לעומת 5 עבודות שנה שעברה). יהושע TBWA הגישו 8 עבודות ושלמור אבנון עמיחי Y&R הגישו 7 עבודות. זרמון גולדמן DDB הגישו 5 עבודות; טריו הגישו 3 עבודות ובאומן בר ריבנאי SAATCHI&SAATCHI הגישו שתי עבודות.
דרורי שלומי; גליקמן, נטלר, סמסונוב; פריור מערכות שיווק ופרסום; סקטורס-אלבוסתאני; קבוצת פרומרקט; שמעוני פינקלשטיין Draftfcb; פובליסיס גלר נסיס וארק אינטראקטיב; JWT ישראל הגישו עבודה אחת כל אחד. פרוקטר & גמבל הגישו עבודה ללא משרד הפרסום.
העבודות יתחרו בשמונה קטגוריות: מוצרי צריכה - לא מזון הוגשו 14 עבודות; בקטגוריית מוצרי צריכה - מזון הוגשו 14 עבודות; בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים הוגשו 6 עבודות; בקטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים הוגשו 15 עבודות; בקטגוריית תקשורת, מדיה ומיחשוב הוגשו 6 עבודות; בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית הוגשו 10 עבודות; בקטגוריית קמעונאות הוגשו 5 עבודות. בקטגוריית מגזרים, מהלכים שיווקיים הפונים לפלחי שוק ממוקדים הוגשו 6 עבודות. בקטגוריית Effie Platinum שבה נבחנים הקמפיינים באפקטיביות לאורך זמן הוגשו 19 עבודות.
בין המפרסמים המובילים השנה: חוגלה קימברלי עם 7 עבודות; יוניליוור, מפעל הפיס, סלקום, פרוקטר & גמבל וקבוצת אסם הגישו 4 עבודות; מזרחי טפחות בזק וקנור הגישו 3 עבודות.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל: "העלייה הדרמטית ב-34% במספר העבודות מעידה על כך שתחרות ה-Effie Awards קנתה לה שם והערכה בעולם השיווק והעסקים הישראלי. שנת המשבר הכלכלי הובילה את החברות להתמקד ולהתמקצע בפעילויות שיווקיות אפקטיביות הראויות להתחרות באפי".
רקע: האפי הוא פרס בינלאומי יוקרתי, שניגשות אליו החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. התחרות נערכת במעל ל-40 מדינות בעולם. תחרות האפי מתקיימת במספר קטגוריות: מוצרי צריכה-מזון; מוצרי צריכה-לא מזון; מוצרי צריכה-לא מתכלים; פיננסים, לימודים ושירותים; תקשורת, מדיה ומחשוב; מגזרים; קמעונאות; מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית. כמו-כן, יחולקו פרס אפי פלטינום על אפקטיביות לאורך זמן והגרנד אפי, אלוף האלופים, מהלך השיווק והפרסום של השנה.
תהליך השיפוט: תהליך הדירוג והמיון ייעשה עד אמצע יוני. ביולי 2010 יתקיים טקס הענקת פרסי ה-Effie. חבר השופטים כולל למעלה מ-70 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר ב-Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. חבר השופטים ימנה כ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק. אליהם יצטרפו סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים, מסלול התמחות בשיווק ממספר אוניברסיטאות ומכללות, ישולבו בתהליך השיפוט בשלב ב', ציונם יהווה 10% מסך הציון הכולל.