|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

"אומנות הצרכנות" בקניון רמת אביב

- הודעה מטעם קניון רמת אביב
07/04/2010  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: דפנה שביט  |    |  רן רהב תקשורת
כורסאות הפופ של ליאורה קנטרביץ' [צילום: יח"צ]

לראשונה בישראל, קניון רמת אביב מציג תערוכת אומנים מרהיבה ויוצאת-דופן בנושא "אומנות וצרכנות". התערוכה תוצב בשמונה מתחמים ברחבי הקניון שבהם יועמדו מיצבי פיסול בפורמט גדול של אומנים ישראלים ידועי שם. כל האומנים מציגים בגלריות ומוזיאונים ידועים ומוכרים בישראל ובחו"ל.

התערוכה תעסוק בקשר בין אומנות וצרכנות. אסכולות מיוחדות במהלך המאה העשרים עסקו בחיבור בין האומנות כמתעדת חיי היומיום. נושאי הקנייה ומהמכירה, מפרטי ריהוט, אופנה, מזון, הנם מוצרים שימושיים המוכרים לציבור הרחב והסצנות המוצגות במיצבים הנן חלק מאפיזודות הקרובות לכל אחד מאיתנו. כל אלה מייצגים את נושאי התמודדותם של האומנים בפרויקט הראשון מסוגו בקניון רמת אביב.

בכל חודש אפריל, בימי חמישי בשעה 18:00 יתקיים מפגש אומנים/ צרכנים בקניון.

בין המציגים ניתן למצוא את האומנית ליאורה קנטרביץ, שתפסה לאחרונה את תשומת ליבם של מספר אוצרים בינלאומיים ומציגה בימים אלו בגלריה "עדן" בניו-יורק. בתערוכה תציג האומנית שלוש כורסאות מתוך הסדרה "אלוהים אדירים". כורסאות הפופ ארט שלה, שבמבט ראשון נראות כמו רהיט מצועצע ומסביר פנים, למעשה מעבירות ביקורת דווקא על מי שנופל בקסמיהן ונח בחיקן. גם הבחירה להציב דווקא את העבודות האלה במרכז קניות באחד האזורים העשירים בארץ לא מותירה ספק באשר לאמירתה של האומנית על הרגלי החיים, הצריכה והמחשבה שלנו.

על הכורסאות של קנטרביץ מתנוססות איקונות חזקות ומוכרות כמו מדונה ופרידה קאלו, לצד תמונות עיתונות של נשים פלשתיניות תחת רעלות והעתקים של יצירות רנסאנס. קדושה וטומאה, קורבנות ומקריבים, נשיות וגבריות - כולם מתבוססים בערבוביה על מה שנראה לכאורה כפריט ריהוט שיקי במיוחד. ישבנים מדושנים מוזמנים להתרווח על פניה של ההיסטוריה שלנו ולנוח קצת לפני שימשיכו במסע הקניות.

במקביל לעבודתה השוטפת, בימים אלו משתפת קנטרביץ פעולה עם הבמאי סולי אלפקס ביצירת סרט תיעודי על חייה ועבודתה. מזה שנים רבות נאבקת קנטרביץ במחלת פרקים חמורה השולחת אותה תדיר לחדר הניתוח ומוהלים את תהליכי היצירה שלה בלא מעט כאב. המאבק הפיסי המתמיד בו היא שרויה ניכר היטב בעבודותיה שתמיד כמו מבקשות לקרוא תיגר על כל מה שאנו רואים כגזירת גורל
טלי מרגלית מנהלת השיווק בקניון רמת אביב אמרה: "מוזיאון אביב, הנו מוזיאון חוצות שמתרחש מחוץ לכותלי הגלריות והמוזיאונים ומטרתו לאפשר לכלל הציבור להתרשם מאומנות איכותית. קניון רמת אביב, כמקום בילוי תרבות הפנאי ברמה גבוהה ואיכותית, מעניק לקהל מבקריו את התערוכה כחלק מהחוויה של השהייה והקניות במקום".

על האומנים והעבודות

ורדה גבעולי/אילן גלבר - "יוניסקס" - מיצב בגדים - פיסול באבן יוצב בקומה בראשונה, בין בתי הקפה מול עמדת הקבלה.

מרק לואיס/מייקל לזר - "מפגש" - מיצב דמויות אישה המוקפת בדמויות של גברים - פיסול מברזל צבוע יוצב בקומה העליונה ליד חנות שטרן.

ברנרדו שקולניק - מיצב "אנשי האור" - דמויות אדם מורכבות ממאות נורות צבעוניות יוצב בקומה העליונה, על גשר ללין.

שולי וולף - מיצב "האהילים הממוחזרים" - ארבעה אהילים אומנותיים עשויים מחומרים ממוחזרים וחלקי אריזות של מוצרים יוצב בקומה העליונה על המרפסת.

נעמה אהרונסון - "אנשי היום-יום" - מיצב דמויות המורכב מדמות גבר יושב על ספסל, גבר עומד לצידו ואישה עם עגלת קניות ניצבת ונשענת ממול יוצב בקומה העליונה מול חנות המשביר.

אבי פינס - "חיות העולם" - מיצב פסלי חיות המוצבות מסביב לפסל כדור הארץ יוצב בקומת הכניסה מצד ימין לעמדת הקבלה.

ליאורה קנטרביץ - "כורסאות הפופ" - מיצב פסלי כורסא צבעוניים המיוצבות על שטיח צבעוני מודפס ומרהיב יוצב בקומה הכניסה מימין לעמדת הקבלה.

אופירה אבישר - "אנשי העיתון" - מיצב דמויות העשויות מנייר עיתון אמיתי יוצב על בימת המנגנים במרכז קומת הכניסה.

נושאי המיצבים יהיו מגוונים ורבים ויעסקו כולם בקשר שבין האומנות והצרכנות.

א. אופנה

מיצב האומנים ורדה גבעולי ואילן גלבר עוסק בצורכי הלבוש, הביגוד ותפקידה של האופנה המשתנה בחיינו. תוך כדי עבודתם הם מציגים מערכות ביגוד מפוסלות מאבן-ישראלית החצובה בהר. בעצם חשיבה זו הם רומזים גם על הצורך בשימור משאבי הטבע שלנו. מרבית הפיסול בארץ באבן יוצר הקשרים לפסלי חוצות ואנדרטאות ועצם השימוש בחומר מסיבי זה לצורכי הנצחה של ביגוד יומיומי רומז על התקופה בה אנו חיים ועל הנושאים העיקריים בחיינו. ורדה גבעולי ואילן גלבר מתגוררים ביפו העתיקה ויוצרים בסדנא שלהם במקווה ישראל. הם מציגים ברחבי העולם ומארגנים סימפוזיונים לפיסול מאבן באסיה, באירופה. עבודותיהם נמצאות באוספי מוזיאונים מובילים.

ב. רהיטים

האומנית ליאורה קנטרביץ' עוסקת בשימוש במרחב הביתי ובתכנון ועיצוב הרהיטים המלווים את חיינו. המיצב שלה כולל מתחם עגול ובו כורסאות ישיבה מעוצבות בשילוב צבעים מרהיבים. על הריפוד של הרהיטים מודפסות יצירות אמנות ידועות מההיסטוריה של האומנות. האומנות כבר אינה קדושה, ואינה רק נחלתם של היחידים מביני האמנות. סגנון העבודות שלה שאוב מסגנון הפופ עסק בנושאי הצרכנות החל משנות השישים בארצות הברית, סגנון שהתפתח אחרי מלחמת וייטנאם. המילה "פופ" גזורה מהמילה "פופולרי" ומשמעותה התקרבות הואמנות לחיי היומיום הפשוטים, בהם תופסת הצרכנות תפקיד בולט. השפעה חזקה על עולם חיינו מתייחסת לתקשורת ולמסעות הפרסום והיחסי ציבור.

ג. בעלי חיים

האומן אבי פינס מציג סדרת פסלי חיות מברזל הרומזת על הצעצועים שעליהם גדלנו והמעסיקים את ילדינו. מצד שני מתייחסת הסדרה לצורך לשמור על חיות הבר ועל הטבע הקיים מסביבנו. אבי פינס מפסל מזה שנים בעלי חיים מכל הסוגים ובכל הגדלים. עבודותיו התייחסו בין היתר לבעלי חיים ענקיים וביניהם לטאות וחיות מעולם העבר ועד לחיות זעירות בהן כלולים זוחלים למיניהם. אבי פינס עיצב את המכונית הידועה העטופה במזלגות מכופפים של האומן אורי גלר - פרויקט שהוצג במוזיאון ישראל וקיבל פרסום ברחבי העולם. פינס נבחר לעצב לפני כשנה עבור חברת "דן אנד ברדסטריט" מאות פסלי ברזל, שהוענקו לכל המנהלים הבכירים של חברות העסקים המובילות בישראל.

ד. מיחזור

האומנית שולי וולף בונה מיצב העשוי מקבוצה של נברשות ענקיות מרהיבות העשויות מחומרים ממוחזרים, הלקוחים משאריות של אריזות מוצרים הקנויים מדי יום. הנברשות תלויות על עמודים היוצרים מתחם דקורטיבי ייחודי. המיצב שלה מתריע מפני בזבוז יתר של משאבים והיא ממליצה באמצעותו לנצל אריזותיהם המשומשות של המוצרים. ממבט ראשון נראה המיצב כמו תפאורה מעוצבת של הצגה, במבט שני, מזהים את מקורם של חומרי הפסל המצויים בידיים של כולנו מדי יום. שולי וולף ילידת ברזיל הנה אומנית מוכרת המציגה פרויקטים ברחבי העולם. ציוריה עוסקים ביופיו של הטבע והם משלבים אווירה מיסטית שמקורותיה נעוצים בעולם המסורת היהודי.

ה. אור

האומן ברנרדו שקולניק הפתיע את באי פסטיבל האור הבינלאומי שנערך בשנה החולפת בירושלים בעוצמת פסליו ובנועזות המיצבים שהוא בונה. שקולניק מציג את בתערוכה סדרת פסלים מוארים המורכבים ממאות נורות צבעוניות והמרכיבות דמויות של אנשים. פסליו עשויים משילוב של נורות זעירות הרומזות על הצורך בשמירת אנרגיה נכונה ועל חשיבותו של האור הטבעי והמלאכותי בחיינו. ברנרדו שקולניק הציג את מיצביו ברחבי אירופה והשתתף בפסטיבלים בולטים באיטליה. הפסלים מהווים חלק ממיצגים עם מוזיקה ופנטסיה של אור ותנועה ויוצרים מתחם חלומי מרהיב. מיצב העצים שלו פתח את פרויקט האומנות הסודית של בנק לאומי בבית מני בתל אביב כחלק מחגיגות ה-60 לישראל.

ו. דמות האישה

האומנים מרק לואיס ומייקל לזר עלו לישראל מקנדה ומבריטניה וייחודה של אומנותם נעוצה בעובדה, שאת כל עבודותיהם הם יוצרים ביחד. לתערוכה הנוכחית הם מפסלים מיצב ובו דמות אישה - אשת ברזל - מוקפת במעגל של דמויות גברים המקיפים אותה ומתבוננים בה. המיצב מציג את נושא החיזור והערצת הגבר את האישה ונוגע בעקיפין גם בסמליותו של נושא זכויות האישה ונושא הכבוד אליה. עבודתם של לואיס מתייחסת לפיסול הקלאסי שהתמקד בפיסול הגוף. מרבית עבודותיהם מוצבות בכיכרות ובגני פיסול ביניהם יפו העתיקה, מתחם ממילא בירושלים, מכללת רופין וגן הפסלים במרכז הרפואי שיבא. יצירותיהם הוצגו לאחרונה בתערוכות בברצלונה, לונדון, פריז, וונציה, סנט פיטרסבורג, ניו-יורק, קולוראדו וושינגטון.

ז. דמות הצרכנים

האומנית הירושלמית נעמה אהרונסון מפסלת דמויות מחיי היומיום בגודל טבעי, פסלי נייר בפורמט ענק המדהימים את כל הצופים בהם. פסלים אלה מציגים דמויות מגוונות של אנשים המבלים ועסוקים בהתנהגות יומיומית המוכרת לכל אחד מאיתנו. הבולטות בדמויות מציגות אנשים המצויים באמצע מסע קניות. היצירות עשויות מעיסת נייר צבעוני באמצעותה היא מעצבת את הפרטים הקטנים של פסליה וההופכים לסימני זיהוי של כל אחד מהטיפוסים המוכרים שלה. נעמה אהרונסון הציגה השנה תערוכה בולטת במוזיאון לאומנות ישראלית שכללה מיצב ובו 13 דמויות של סועדים מסביב שולחן ערוך. כמו-כן השתתפה בפרויקטים מובילים בתיאטרון ירושלים, במרכז האומנויות בבית האופרה בתל אביב ובתערוכה במוזיאון ארץ ישראל. עבודותיה מוצגות באוספי חברות מסחר ובאוספים מובילים בישראל ובארצות הברית.

ח. כוח העיתון

יצירותיה של אופירה אבישר עשויות תמיד מחומרי אריזות ושאריות חומרים ממוחזרים, אותם היא אוספת ברחוב וממחזרת ליצירות אומנות מרהיבות. השימוש בעיתון הנו בעל כפל משמעות. מצד אחד מציג שימוש חוזר בחומר, שתפקידו ל"עדכן אותנו" בחדשות, וזמן חייו הנו יום אחד בלבד. ההצפה בחומרי העיתון עלולה לזהם את מקומותינו. מאידך, חומר הנייר הופך יותר ויותר נדיר בעולמנו ועם היעלמותם של היערות הופך הנייר לנדיר ויקר. האנשים העשויים מנייר רומזים על המעורבות של כולנו בחיי היומיום ומעלה שאלות הקשורות בחומר וערך. אופירה אבישר הנה מורה לאמנות, תפאורנית, ציירת ופסלת שיצירותיה הוצגו ברחבי ישראל ואירופה.

"אומנות הצרכנות". אוצרות: דורון פולק ואיילת בירן. 01.04.10-30.4.10.

תאריך:  07/04/2010   |   עודכן:  07/04/2010
דפנה שביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברשת מגה בול יוצאים במבצע מיוחד של "אופני TLV" מתקפלים לנסיעה בעיר, במחיר המתאים לכל כיס.
07/04/2010  |  רותי מדלעי  |   הודעות כלליות
תיאטרון הקאמרי והערוץ הראשון חברו יחד להפקת סדרת תוכניות על הצגות תיאטרון: "הקאמרי 3".
06/04/2010  |  עידית קינן  |   הודעות כלליות
הדוגמניות מהסוכנות של עדי ברקן נרתמו לפעילות להעלאת המודעות הציבורית למרכז לטרשת נפוצה בבית חולים תל השומר ומטופליו, העוסקים בפעילות יצירתית ואומנותית התורמת לשמירת איכות החיים של המטופלים.
06/04/2010  |  עליזה זאנה  |   הודעות כלליות
פרויקט הדגל של אתר נזימה "רוכבים למען הקהילה" מכה שוב בשטח והפעם בעוצמה חדשה שאנחנו טרם הכרנו. 25 ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, חברים בעמותת "גדולים מהחיים", התכנסו ליום כיף עמוס באטרקציות והמיסו אותנו ברצף החיוכים שלא ירד מפניהם משך היום כולו. בסופו של יום גדוש שהחל בגולת הכותרת בטיול טרקטורונים בשטח, המשיך בארוחת צהריים, מופע ראווה של קפיצות אופנועים ונחתם במופע מוסיקלי מהנה של להקת ג'אמן, קשה היה להבין מי נהנה יותר, הילדים או הרוכבים שנרתמו למשימה.
06/04/2010  |  ערן שלמה  |   הודעות כלליות
עצרת יום השואה והגבורה, שמקיים תיאטרון יידישפיל מזה כמה שנים, תתקיים השנה תחת הכותרת: "כענפים בסערה" - המרי הרוחני של היהודים בגטו ורשה. העצרת תתקיים ביידיש עם תרגום סימולטני לעברית בכתוביות. בעצרת בתל אביב ישא דברים ראש העיר תל אביב מר רון חולדאי.
06/04/2010  |  עמליה אייל  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il