פורסטר ריסרץ': מלחמת העולמות מתחילה - MSN נכנסת לשוק החיפוש ומאיימת על דומיננטיות גוגל ויאהו.
פורטל MSN של חברת מיקרוסופט הכריז בתחילת החודש על ביצוע מספר שינויים טכניים ושיפורים משמעותיים במנוע החיפוש של הפורטל, המגבירים את האטרקטיביות שלו, כך אומרת חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', בנייר עבודה חדש. שינויים וטכנולוגיות חדישות אלו, ביחד עם שיווק מסיבי, עומדים להפוך את MSN לאחד ממנועי החיפוש המובילים בתוך שנה, ולמתחרה שווה ערך מול גוגל ויאהו.
אחד השינויים המשמעותיים הוא הגבלת מספר הקישורים שמראה מנוע החיפוש לגבי לינקים של נותני חסויות - זאת מאחר ועד היום היו חיפושים שהניבו כל כך הרבה לינקים של חסויות, עד שהיה צורך לגלול הרבה מטה כדי להגיע לתוצאות הטבעיות של החיפוש. שינוי נוסף שהוכנס הוא הורדת מודעות הפרסומת מהעמוד, כך שעמוד החיפוש של MSN הוא בעל מראה נקי ומינימליסטי, ומזכיר במראהו את גוגל - דבר שיסייע בשמירת גולשים נאמנים בתוך הרשת של MSN, ובהעברת גולשים מגוגל. שינויים אלו ואחרים יסייעו לגולשים למצוא במהירות וביעילות רבה יותר את מה שהם מחפשים, דבר שיגביר את האטרקטיביות של מנוע החיפוש.
לפי נתוני פורסטר, 41 מהגולשים בארה"ב מבקרים בגוגל או ביאהו לפחות אחת בשבוע, ואילו ב-MSN מבקרים 21 אחוז מהגולשים בלבד. יחד עם זאת, ל-MSN יש מאגר עולמי עצום של 170 מיליון משתמשים בשירותי הדואר של הוטמייל, וכן 120 מיליון משתמשים בשירותי מסנג'ר (חלקם חופפים, כמובן). מיקרוסופט צפויה לפנות לכל אלה בשיווק אגרסיבי, עם כניסתו של מנוע החיפוש המשופר לתפקוד מלא, ולהציע להם לזנוח את מנועי החיפוש של גוגל ויאהו, ולהתחיל להשתמש במנוע החיפוש של MSN.
פורסטר מאמינה כי היתרון התחרותי המרכזי של מיקרוסופט, במלחמה כנגד יאהו וגוגל, יהיה יכולתה ליצור חלון חיפוש קבוע, אשר יופיע על גבי מסך המחשב, בלי להזדקק לפתיחת גלשן האינטרנט. פורסטר מניחה כי מיקרוסופט תבנה ממשק מאוחד אשר יכלול, מלבד החיפוש באינטרנט, גם שירותים משמעותיים נוספים - דואר אלקטרוני, תקשורת (מסנג'ר), חיפוש מתקדם במחשב המקומי ועוד. יתרון נוסף הוא טכנולוגיית "חיפוש בשפה טבעית" שמכניסה מיקרוסופט לתוך מנוע החיפוש שלה, ושמהווה - לדעת פורסטר - חדשנות משמעותית בתחום החיפוש.
פורסטר צופה מלחמה של ממש בין שלושת הפורטלים המובילים הללו, כאשר אל התחרות עשוי להצטרף גם הפורטל של AOL, שכיום מפגר מאחור בתחרות. פורסטר צופה כי כל הפורטלים ישאפו לספק למשתמשים בהם חבילות אינטגרליות ומקיפות של שירותי חיפוש, תקשורת ושירותים מותאמים אישית, ויציעו מגוון שירותים חדשים ואטרקטיביים - לשמחת המשתמשים.
אודות פורסטר ריסרץ'
פורסטר ריסרץ' מזהה ומנתחת מגמות בתחום הטכנולוגיה, ואת השפעתן על ארגונים ועסקים. פורסטר מספקת לארגונים ולעסקים מחקר מעמיק והכוונה אובייקטיבית, המבוססים על מחקרי וסקרי שוק מקיפים, הנערכים על-ידי החברה. השירותים שמספקת פורסטר מסייעים ללקוחותיה בארץ ובעולם להבין כיצד משפיעים שינויים טכנולוגיים על לקוחותיהם, על האסטרטגיה הארגונית ועל השקעותיהם בטכנולוגיה, ואלה מסייעים לארגונים לשגשג באמצעות השימוש בטכנולוגיה. פורסטר נוסדה בשנת 1983, ומרכזה בקיימברידג' שבמסצ'וסטס. בתחילת 2003 רכשה פורסטר את גיגה אינפורמיישן גרופ, ובעקבות הרכישה החלה לפעול באופן ישיר גם בישראל, באמצעות חברה-בת הנמצאת בבעלותה המלאה, אשר היתה קודם לכן הסניף הישראלי של גיגה.