רה ארגון אסטרטגי בחטיבת מרצדס מקבוצת כלמוביל.
מרצדס מאחדת את חטיבת הפרטיות והמסחריות הקלות עם חטיבת המשאיות והאוטובוסים לחטיבה אחת
המהלך כולל איחוד מערכות הלוגיסטיקה והאדמיניסטרציה ובמקביל בנייה של מערכות שיווק מכירה ושירות נפרדות המתמחות בפלחים השונים: רכבים פרטיים, היסעים ותובלה.
המבנה הארגוני החדשני מותאם לתנאי השוק המשתנים בישראל ואינו מבוסס יותר כמקובל על חלוקה לפי מוצר אלה מתמחה בהתאמת פתרונות מלאים וכוללים ללקוחות בפלחי השוק השונים.
את חטיבת מרצדס המאוחדת ינהל אבי צור, אשר עמד, עד כה, בראש חטיבת הפרטיות והמסחריות.
מתחילת שנת המודל 2005 רשמה חטיבת הפרטיות של מרצדס גידול של 54%. חטיבת המסחריות הקלות של מרצדס רשמה מתחילת השנה גידול של 52% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2003 והיא אוחזת בנתח שוק של 54% מקטגוריית המסחריות הקלות.
קבוצת כלמוביל מיישמת בימים אלו רה ארגון אסטרטגי ותפיסת שיווק ושירות חדשניים בחטיבת מרצדס. במסגרת השינוי עוברת מרצדס למבנה ארגוני מוטה התמחות סוג לקוח ולא מוטה מוצר. תאוחדנה המערכות הלוגיסטיות והאדמיניסטרטיביות אך לעומת זאת מערכי השיווק, המכירות והשירות יעוצבו מחדש ויותאמו לצרכי השוק המיוחדים. זאת במסגרת הצבת צרכי הלקוח במרכז פעילות החטיבה.
בדרך זו תציע חטיבת מרצדס מענה ממוקד ומקצועי לפלחי השוק השונים הכוללים את: שוק הפרטיות, ההיסעים וההובלות בישראל. מתוך בדיקת החטיבה עולה כי כיום השוק הולך ומתמחה וגופים רבים וחברות מובילות במשק רוכשות במקביל רכבים ממספר קטגוריות מוצר. מגוון הדגמים הרחב של מרצדס והארגון מחדש של החטיבה יאפשר לה להציע תחת מטרייה אחת פתרון כולל לצרכים אלו.
מדובר במהלך אסטרטגי שיווקי שתכליתו מיקסום יכולות החטיבה להציע פתרונות מקיפים וממוקדים לצרכים שונים של הלקוחות בשלושת הענפים. המבנה החדש, יאפשר לחטיבת מרצדס להציעה "One Stop Shop Solution" - התאמת חבילת פתרונות מלאה ללקוח, הכוללת תחת קורת גג אחת מגוון רכבים העונה לכל דרישות הפלח הספציפי, טרייד אין, חבילות מימון, הסכמי אחזקה והתאמת אפליקציות ומגוון מפרטי רכב לדרישות הלקוחות.
את חטיבת מרצדס החדשה ינהל אבי צור, אשר ניהל, עד כה, את חטיבת הפרטיות והמסחריות. במהלך חצי השנה הקרובה ילווה ראובן ברקוביץ שניהל את חטיבת המשאיות הכבדות בכלמוביל, את המהלך ובתום תקופה זו מבקש ברקוביץ לפנות לעסקים פרטיים
צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כלמוביל, מציין כי מדובר במבנה חדשני, שאינו מקובל כיום בעולם הרכב. עוצמת המותג ומגוון המוצרים והשירותים הייחודי לקבוצת כלמוביל ולחטיבת מרצדס, מאפשרים כיום לכלמוביל מוסיף פולק, לתת מענה חדשני וממוקד לצרכי שוק הרכב הישראלי בכלל ולשוק ההיסעים וההובלות בפרט, אשר דרישותיו בשנים האחרונות מחייבות יצרנים ויבואנים בכל העולם, לעמוד בסטנדרטים מתקדמים ביותר של סל מוצרים, רמת מוצר, שירות, חלפים והתאמה מדויקת לתפירת צרכי הלקוח בשוק תחרותי ביותר.