מחקר חדש של Strategy Analytics בתחום הסלולר:
נוקיה ומוטורולה מחזיקות יחד מעל חצי מהשוק העולמי.
ברבעון השני של 2005 נמכרו ברחבי העולם 188 מיליון טלפונים סלולריים, מעריכה חברת המחקר והייעוץ הגלובלית Strategy Analytics (SA) במחקר חדש הקובע כי נוקיה ומוטורולה מחזיקות כעת למעלה מ- 50% מהשוק העולמי. "הן משאירות ללמעלה מ-60 מותגים אחרים להלחם על שאר חצי השוק", אומרים האנליסטים של SA. הפער בין נוקיה למוטורולה נשמר ואף צמח: נוקיה, על פי המחקר, מכרה ברבעון 60.8 מיליון מכשירים, בעוד מוטורולה, מכרה 33.9 מיליון מכשירים.
בהתבסס על קצב הגידול השנתי, העומד על 18%, מעריכים האנליסטים של SA כי במהלך שנת 2005 כולה יימכרו מעל 775 מיליון טלפונים סלולריים בעולם כולו. הביקוש הגיע בעיקר מדרום אפריקה, מהאיחוד האירופאי וממדינות אפריקניות נוספות. "יפן הדגימה ביקושים חלשים במיוחד עם קצב גידול שלילי בן ספרה אחת במהלך הרבעון".
על-פי המחקר, סמסונג הפגינה רבעון חלש ביותר וחסר מעוף - מכירות של 24.4 מיליון מכשירים וקצב גידול של 7% בלבד - בהפגינה צורך עז במוצרים חדשים המיועדים לרמת הכניסה. LG רשמה גידול של 22% במכירות - 12.1 מיליון מכשירים - ושמרה על מיקומה כמספר 4 בדירוג המוכרות הגלובליות - רבעון רביעי ברציפות. ההסבר לכך, טמון להערכת SA, בשווקי ה- CDMA וה- UMTS המסורתיים של החברה, שהביקוש מצידם היה חלש יחסית ברבעון.
על-פי המחקר, מוטורולה ממשיכה להגדיל את הפער בינה ובין סמסונג, עם גידול שנתי של 41% במכירות. "מדובר בשילוב של תכנון חדשני של מכשירים ואספקה נכונה למפעילי הסלולר ברחבי העולם". נוקיה, מציין המחקר, ממשיכה את התאוששותה שהתחילה במהלך 2004, בעיקר בשל צמיחה מורגשת של שוק ה-GSM.
Strategy Analytics (SA) - היא חברת מחקר וייעוץ גלובלית, המתמחה בייעוץ למקבלי החלטות בתעשיית ההיי-טק. החברה מספקת מידע ותובנות עסקיות בזמן אמת בעיקר בתחומי תעשיות המידע, התקשורת וה-Wireless. חברת האם ממוקמת בניוטון, מסצ'וסטס, ארה"ב ויש לה סניפים באנגליה, צרפת, גרמניה וישראל. SA מספקת ללקוחותיה הפועלים בשוק תחרותי ורווי, מידע ותובנות עסקיות, הקשורים במישרין לסוגיות המרכזיות בשוק - בעיקר בתחומי התקשורת, מוצרי צריכה אלקטרוניים בפס רחב, אלקטרוניקה לרכב וטכנולוגית עכשוויות נוספות.
www.strategyanalytics.com