בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מי שמסדר את הסחורה שם זה הספק, אשר "ממלא את המדף" במוצרי החברה שלו ● כמובן שהוא מעדיף למלא ולסדר את המקום אשר "שייך לו" במבחר מקסימלי, אולם לא תמיד יש לו במלאי את כל הפריטים
|
מי מרוויח ומי מפסיד? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
|
|
|
|
|
כמה פעמים יצא לכם לחפש בתוך מקרר הקפואים, הגלידות, הירקות והבצקים הקפואים, את המוצר האהוב עליכם ולא מצאתם אותו? בדיוק נגמר הטעם של הגלידה, אומרים לכם בחנות, האומנם? איך זה שהמדף או המקרר, נראים "מרחוק" שלמים ומלאים בכל טוב, אך שמתקרבים קצת יותר ומתחילים לאתר ולקרוא את שם המוצר, מתברר לכם, שזה כמו פאטה מורגנה, נראה שזה קיים, אך לשווא. איך קורית התופעה (לא התופעה האופטית "הרגילה", אשר מתגלה לנו בדרך כלל בנסיעה והכביש אשר אנו נוסעים עליו חם) הזאת בסופר? מי מרוויח ומי מפסיד? איך פותרות את זאת הרשתות המסודרות? ניהול רשתות קמעונאיות, דורש משמעת תפעולית, נוהלי עבודה סדורים ומסודרים וכמובן יעילות ביצועית. זה מתחיל בנוהל העבודה, לגבי סידור הסחורה על המדף. החגיגה בעיצומה מי בעצם מסדר את הסחורה? האם הספק/יצרן או הרשת? לאחרונה קמו רשתות המזון והחזירו להם את השליטה על גבי המדפים, אם כי המהלך נמצא רק בראשיתו ולא אצל כל החנויות. גם אצל הרשתות הגדולות, השליטה שנמצאת בשלבי מעבר, אינה כוללת עדיין את מקרר החלב ומקררי הקפואים ושם החגיגה בעיצומה. מי שמסדר את הסחורה שם זה הספק, אשר "ממלא את המדף" במוצרי החברה שלו. כמובן שהוא מעדיף למלא ולסדר את המקום אשר "שייך לו" במבחר מקסימלי, אולם לא תמיד יש לו במלאי את כל הפריטים. על-פי חוקי מרפי, בדרך כלל המוצר הטוב ביותר והנדרש ביותר, לבטח אם הוא חדש יחסית ואו בתחילת עונה ואו לפני חגים ומועדים - נמצא במחסור. במילים אחרות אז הספק/סדרן נאלץ להתמודד עם חוסרים בטעם מסוים בגלידה או במוצר מסוים של טבעול (לרוב בעקבות פרסום) ואז הוא "דוחף וממלא" את כל המקרר בשאר המוצרים, אשר הם בסדר, אך לא נדרשים. האם נראה לכם שמישהו הרוויח ממעשה מטופש זה? הלקוח - לא, לא מצא את מבוקשו וילך לחנות אחרת. הרשת - לא, כי אין מכר, יש מלאי, וסיכוי לאובדן לקוח. הספק - בטווח המיידי כן, מעבר לזה לא, כי הוא סותם את המדף במוצרים לא נדרשים, היצרן רואה תנועה ויציאה מהמלאי ומתחיל לייצר עוד מהסחורה אשר לא נדרשת. רוב היצרנים לא מסתמכים על יציאות ממלאי המפיץ ומחכים למכירות, קרי ליציאות מהמלאי של החנות ופועלים על פיו. הידעת? ישנן רשתות אשר עומדות על זה, שאין למלא את המדף, אלא במוצר אשר זה מקומו. אם המוצר חסר, הן דורשות להשאיר מקום ריק ואז קל לכולם לראות שהוא אכן חסר, דבר המגביר את ערנות אנשי התפעול של החנות, או של סוכני הספק. ישנן רשתות שגם משאירות במקום החסר, תווית ללקוח, המודיע על חוסר במוצר הספציפי בתוספת התנצלות.
|
תאריך:
|
06/04/2016
|
|
|
עודכן:
|
06/04/2016
|
|
יובל לובנשטיין
|
|
גולת הכותרת של פועלי האתי בייעוץ לחברות היה ללא ספק כתיבת הקוד האתי של סיב"ט, האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון. הסיבה העיקרית שפנו אלי לנהל את פרויקט כתיבת הקוד האתי של סיב"ט, פרט לפועלי באקדמיה וספרי הרבים, היא שעבדתי בתעשיה הביטחונית הישראלית במשך כמעט כל הקריירה העסקית הארוכה שלי בתפקידים בכירים במכירות ובכספים. אני אחד מהמנהלים הבודדים בישראל שהיה חשוף למאות דילמות אתיות ויש לו את הרקע העסקי והאקדמי כאחד לטפל בנושא כמו כתיבת קוד אתי. גם לימדתי על קודים אתיים ויישומם במסגרת הקורסים שנתתי באוניברסיטת חיפה. חלק ניכר מעשרות האירועים שכתבתי בספרי הרבים בעברית ובאנגלית דנים בדילמות אתיות בתעשיה הביטחונית, ביצוא ובמכירות הביטחוניות. אך חברו יחדיו בקונסטלציה מיוחדת במינה גם התלהבות והתמדה יוצאים מהכלל מצד ראש סיב"ט תת-אלוף מיל. שמעיה אביאלי, סגנו איתמר גרף, מנהלת הפרויקט שחר חורב, מנהלי ועובדי סיב"ט להוציא אל הפועל את הקוד האתי, לסייע בכתיבתו, לדון בדוגמאות ואירועים על דילמות אתיות, והכי חשוב ליישם אותו בהצלחה. ואכן, לא רק שהמשימה בוצעה בהצלחה, אלא גם הקוד האתי זכה למקום ראשון בתחרות עם פרויקטים אחרים במשרד הביטחון ובאחד המקומות הראשונים בתחרות האיכות והמצוינות של השירות הממשלתי. זה מצביע על החשיבות ההולכת וגדלה של האתיקה בסקטור הממשלתי.
|
|
|
לנוכח החשש הגובר מכך שהכלכלה הקורסת והתסיסה הגוברת ברצועת עזה יובילו לחידוש העימות בין ישראל לחמאס, הביעו באחרונה בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון תמיכה בתוכנית לבנות ברצועה נמל ימי, ובלבד שהפרויקט יישען על הסדרי ביטחון הולמים. עד כה, למעט השרים ישראל כ"ץ ויואב גלנט, ממשלת ישראל לא ביטאה בפומבי עמדה רשמית בקשר לתוכנית. נראה כי הדבר נובע משיקולים הנוגעים לאינטרסים של שחקנים אזוריים נוספים, כמו גם לסוגיות ביטחוניות. רשימה זו עוסקת בכמה מן השיקולים, שראוי כי ינחו את הדיון בנושא.
|
|
|
אומרים שכדי להפוך שקל בודד לשניים צריך לעשות בו שני חורים ולמכור אותו ככפתור. העידכון המודרני אומר שצריך פשוט לתת אותו לאפל (Apple) והיא כבר תמכור אותו בעשרה שקלים, והיא עוד תהפוך את הכפתור בדרך לחכם.
|
|
|
Wefood הוא מרכול שנפתח לאחרונה בדנמרק. הוא נראה כמו כל מרכול אחר, לפחות במבט ראשון: שורות-שורות של מוצרי מזון מכל הסוגים, בשר, לחם וירקות. גם הקונים נראים רגילים לחלוטין. אבל המרכול הזה שונה באופן משמעותי: כל המזון שנמכר בו הוא מזון פג תוקף שעדיין אכיל, ושנזרק על-ידי רשתות שיווק אחרות. הקונים גם הם שונים: הם חוסכים כמעט מחצית מעלות סל המזון שלהם, ועל הדרך תורמים להפחתת הפגיעה בסביבה ולחיזוק הביטחון התזונתי בארצם.
|
|
|
לקראת פסח מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו כמה טיפים שיוכלו לסייע בניקיונות הבית לחג, בזהירות הנדרשת וביעילות המירבית.
|
|
|
|