|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
"הוא נלחם בעד שיטה נוראית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] "הוא הפעיל מטה שלם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חשיפה ב-News1: חקירות נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 / חלק ב'

"מוזס יכול לעשות הכל, יכול לחדור, לאסוף תיקים"

נתניהו טען שהוליך שולל את מוזס בפגישותיהם וסיפק הסברים סותרים להתנהלותו סביב חוק ישראל היום, שאותו לדבריו ניווט מוזס מ"המח"ל שלו" אומר שהקליט את השיחות כדי שביום הדין יוכל להראות לציבור מיהו מוזס
07/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

בנימין נתניהו תיאר במילים קשות ביותר את מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, וטען שהוליך אותו שולל בשיחותיהם שבמוקד תיק 2000. בחקירתו ב-5.1.17, הנחשפת ב-News1, סיפק נתניהו תשובות סותרות בנוגע למהלכיו סביב חוק ישראל היום בסוף 2014 ובשאלה מדוע הקליט שתיים משיחותיו עם מוזס.

נתניהו אמר כי ניסה לעניין מספר גורמים ברכישת ידיעות אחרונות ובהם ג'יימס פאקר, שלדון אדלסון (לפני שהקים את ישראל היום), לארי אליסון ומתיאס דורפנר מקבוצת אקסל שפרינגר הגרמנית. הוא טען: "יש פה תקשורת ריכוזית ודורסנית שלא קיים בעולם החופשי, אין דבר כזה. מה שיש פה זה ריכוזיות שנשלטת ברובה הגדול בידי האיש הזה וגרורותיו". ניצב-משנה מומי משולם: "מי זה האיש הזה?". נתניהו: "נוני! חד וחלק - נוני מוזס. זה לא המצאה שלי וכל התקשורת יודעים. זה הפיל שיש בחדר. האיש שאסור להגיד את שמו, ככה קראתי לזה, יכול לעשות הכל, יכול לחדור, לאסוף תיקים. הרי יש לו אמצעים לא פחות מגוונים ומפותחים משלכם".

משולם: "לאסוף תיקים?". נתניהו: "האיש הזה, על כולם, הוא נותן כתבות נחמדות אם אתה נחמד אליו. הוא מאיים עליך בתחקירים. כך הוא פונה לאחרים. יש אדם אחד שלא היה מוכן להכפיף את עצמו לזה, אחד בתולדות המדינה. זה אני. אבל הוא לא נלחם בי; הוא נלחם בעד שיטה, והשיטה הזאת היא ריכוזית והיא נוראית, וחוץ מזה שהדעות שמרוכזות ב-ynet ובידיעות אחרונות זה אולטרה-שמאל. הריכוז השמאלני הזה והדורסני הזה שקיים בתקשורת הישראלית הוא מסוכן לדמוקרטיה ולעתיד מדינת ישראל".

השיח המוקצן וחסר הגיוון "דוחף את האנשים לקצוות וליאוש", טען נתניהו והוסיף: "הדבר השני שזה עושה, זה גם יוצר השחרה של המדינה בחוץ לארץ. משום שמה אתה חושב שומעים בקמפוסים או ב-BDS? הם מצטטים את ynet, הם מצטטים את התקשורת הישראלית". לכן, הסביר נתניהו, השקפתו הייתה שכדאי שידיעות אחרונות יימכר.

נתניהו טען, כי מוזס עמד בשלהי 2014 מאחורי חוק ישראל היום וכי "אלה [מבין חברי הכנסת] שרצו לתמוך בו [בחוק], לא היו תומכים בו אם הוא לא היה מפעיל אותם. אני אומר את זה כאמת ברורה. הוא הפעיל מטה שלם... איך קרה שנוצרה אפשרות של רוב של חברי הכנסת? כי הם באמת רוצים לסגור את זה? כי הם עובדים אצלו, נשמעים לו וכו'. זה היה סוד גלוי. יש לפעמים סוד גלוי שאתה לא יכול להוכיח בהוכחה, אבל כולם יודעים את זה. זה אחד מהם".

תיקים 1000 ו-2000 / חקירת בנימין נתניהו - 5.1.17

"כל אחד עובד על השני"
הרו. נכח והקליט [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

החקירה עסקה בהרחבה בפגישות נתניהו-מוזס שבמוקד תיק 2000. נתניהו אמר כי לאורך השנים נפגשו השניים פעמים בודדות ולא זכר שחלק מן השיחות הוקלטו ושבאחת מהן נכח ארי הרו [ראש הסגל לשעבר], עד שהחוקרים ציינו זאת והוא אישר. הוא לא זכר האם סיפר על הפגישות למישהו והאם הן נרשמו ביומנו. החוקרים שאלו כיצד הציע נתניהו לאישים שונים לרכוש את ידיעות אחרונות מבלי לדעת האם מוזס מוכן למכור אותו. הוא השיב, כי נדמה לו שהזכיר אפשרות זו בפני מוזס שהגיב ב"נונשלנטיות". לדברי נתניהו, מוזס העלה בשיחות את הקשיים שגורם לו ישראל היום; להערכתו מוזס קיווה "ששלדון אולי יתעייף מהעיתון הזה ויסגור אותו".

נתניהו הדגיש שוב ושוב, כי לא האמין למוזס והוא גם סבור שמוזס לא האמין לו. לדבריו, הפגישות היו "בזבוז מוחלט של זמן" ומצב בו "כל אחד עובד על השני". נתניהו הסביר: "הוא הוליך אותי תמיד שולל ואני לא הרגשתי שום חובה לשחק בכללים של הדדיות. גם לא האמנתי לו". משולם: "אתה הולכת אותו שולל?". נתניהו: "ודאי שהולכתי אותו שולל... הוא חשב שאני אעשה משהו עבורו אצל שלדון; אני לא עשיתי שום דבר". כאשר העירו החוקרים שמוזס אינו טיפש, הגיב נתניהו: "אם הוא כל כך חכם, איך הוא הביא את ידיעות אחרונות למצב [הזה]?".

לדברי נתניהו, הוא אינו זוכר מה בדיוק ביקש מוזס לגבי ישראל היום, אך בכל מקרה הוא אמר לאדלסון: "האיש הזה [מוזס] – אל תתייחס אליו בכלל, אל תעשה כלום". בהמשך אמר נתניהו, כי לא הוליך שולל את מוזס, אלא לא נענה לבקשותיו. מוזס חשב, המשיך נתניהו, כי אם ייכנס לדו-שיח עימו – אדלסון ינמיך את הלהבות במלחמת החורמה שניהל נגד ידיעות אחרונות. הוא מצידו, הוסיף, רק ביקש ממוזס שיעשה "עיתונות הוגנת, מאוזנת. אף פעם לא אמרתי לו: תעשה עיתונות בשבילי... מאליו [מובן שזה] מאוזן גם לי, כי הוא תוקף את העמדות שלי".

לגבי חוק ישראל היום אמר נתניהו, כי מוזס היה מוכן להתפשר "כדי שלא תהיה מלחמה... אני חושב שאמרתי לו: נשקול את זה, נראה את זה וכו'. אבל אני יודע מה הייתה הכוונה שלו". אלא שבהמשך, הוסיף נתניהו, הקשר נותק ולפני בחירות 2015 "נכנסנו למלחמה כפי שהיה צפוי, כפי שאני חשבתי שיהיה".

"נמצא תחת סחיטה תמידית"
משולם. "זה בדיוק הקח-ותן" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

נתניהו הסביר תחילה את הקלטת השיחות עם מוזס בכך שבפגישה קודמת ביניהם הוא ראה את מוזס מוציא או מכניס מכשיר כלשהו והגיע למסקנה שהוא מקליט את שיחותיהם והוא רצה להיות "מוגן מכל כיוון". לאחר מכן טען נתניהו, שהוא "נמצא תחת מה שנקרא סחיטה תמידית עם האיש הזה... אני תופס שכשאני מקליט אותו, אני יכול בעצם להראות מי זה האיש הזה, אם זה יגיע ליום הדין... אני לא יכול לדעת מה הוא יעשה ביום מן הימים". למשל, הסביר נתניהו, אם אדלסון ילך לעולמו, ישראל היום ייסגר ו"אתה חוזר למדינה של [עיתון] אחד, אז אני רוצה שהמדינה תדע עם מי יש לה [עסק]".

משולם: "מה, להפליל אותו? אני לא מבין". נתניהו: "מה להפליל? זה לא להפליל מבחינה פלילית. אנשים צריכים לדעת [מילים לא ברורות]... קודם כל אני רוצה שיהיה רקורד מי זה האיש הזה ומה הוא עושה". תת-ניצב כורש ברנור: "להשחיר אותו?". נתניהו: "אני צריך להשחיר אותו? אתה חושף אותו". משולם: "ואיך אתה חושב שאתה מצטייר בשיחה הזאת?". נתניהו השיב, כי מאחר שלא התכוון לממש את מה שאמר למוזס, אינו רואה כל בעיה.

החוקרים השמיעו קטע מן השיחה, בו מבקש מוזס לנתניהו להציע לו כותבים לידיעות אחרונות ונתניהו מעלה את שמו של העיתונאי אבי רצון. משולם טען, כי יש לראות זאת בצמוד לסיוע שביקש מוזס מנתניהו ו"זה בדיוק יחסי הקח-ותן ביניכם". נתניהו הרים את קולו: "הוא בא, הוא רוצה, ואני לא מוכן לתת לו. אני משחק איתו... זה משחק טקטי בין שני זאבים", הוסיף כשהוא צוחק. לדבריו, הוא ניסה כמו כל פוליטיקאי ובאופן טבעי להשפיע על הסיקור התקשורתי בעניינו, וטען שמוזס פגע בו ובמשפחתו כדי להפיל את שלטון הליכוד.

משולם תהה כיצד נתניהו, שאמר בעצמו שזמנו יקר, הקדיש שעות לפגישות עם מוזס בידיעה שמדובר ב"משחק" שלא יניב דבר. נתניהו השיב: "יריבים לפעמים מתחרבשים אחד סביב השני". הוא אישר, כי לא קיים פגישות כאלו עם מו"לים אחרים, ואת נסיונותיו להביא למכירת ידיעות אחרונות הסביר ברצונו לגוון את שוק התקשורת ולא כניסיון להשיג סיקור אוהד תחת בעלים חדשים.

רק הנושאים האישיים הוזכרו
"למצוא חוק פחות פוגעני, שלא סוגר אותו לגמרי"

בהמשך ציין משולם, כי בין שתי הפגישות המוקלטות – פנה נתניהו ליריב לוין וזאב אלקין ושוחח עימם על האפשרות של העברת חוק ישראל היום. זאת, כאשר במקביל ידיעות אחרונות תוקף את נפתלי בנט, שלנתניהו היה אינטרס ברור להפחית את כוחו בבחירות שבפתח. נתניהו שב ואמר: "זה משחקים, לא יותר מזה. משחק! ממש משחק!". לדבריו, הוא ניסה "למזער את הנזק" מחוק ישראל היום, "למצוא חוק פחות פוגעני, שאני לא סוגר אותו לגמרי", וזאת משום שנראה היה שיש בכנסת רוב לאישורו.

ברנור: "מה חשבת להשיג בזה שאמרת לנוני שאתה תקדם את החוק?". נתניהו: "חשבתי שאולי אני אכנס, אתה יודע, אני אכניס כאן, להוריד קצת את ה-bad blood הנורא הזה שקיים". משולם: "שלא יפגע בך בבחירות?". נתניהו: "שלא יפגע בקו, שימתן הייתי אומר את הקו שנוגד את כל המדיניות שאני מייצג". בהמשך אמר נתניהו, כי מוזס נלחם נגדו למשל בנושא הגרעין האירני והיחסים עם הנשיא ברק אובמה. ברנור ציין, כי בשיחות המוקלטות אין כל אזכור של נושאים אלו ודומיהם וכי נתניהו העלה בהן רק את ההתקפות האישיות עליו ועל משפחתו. נתניהו השיב, כי על נושאים אלו דיבר "עם כולם".

החוקרים ציטטו קטע נוסף מן השיחה, בו אומר מוזס: "אני אדאג לך, אדוני, שתהיה ראש ממשלה עוד הרבה שנים. כמובן שאתה תעזור לי גם באינטרסים שלי". נתניהו הגיב לחוקרים: "אני מוליך אותו שולל. זה משחקי סרק". ברנור: "אז הפגישות עם אלקין וכל הדברים האלה", משולם: "זה חלק מהמשחק, אתה אומר?". נתניהו: "ברור". משולם: "אם אני אשאל את אלקין ואת לוין, זה מה שהם יגידו לנו?". נתניהו: "הם צריכים לדעת מה אני באמת חושב?". משולם: "הם לא יודעים?". נתניהו: "ברור שלא. לא היתלתי בהם, אבל לא שיתפתי אותם בעניין".

החוקרים חזרו בהמשך לחוק ישראל היום וברנור העיר: "אתה מצייר איזה monster שמסתובב בכנסת ויודע הכל ומתמרן את כולם". נתניהו: "אני לא מצייר, אני מתאר משהו מדויק, מההתחלה ועד הסוף. בדרך שהוא בא, ארגן את החוק הזה ועשה את החמ"ל שלו. יש לו שם איזה חדר מבודד, אני יודע, כל מיני דברים מוזרים". ברנור: "חמ"ל נגד כבוד ראש הממשלה ביבי? זה מה שאתה אומר? עם חפ"ק? עם תרשימים על ביבי ושרה וכל זה? זה מה שאתה חושב, אדוני?". נתניהו: "לא, אני הוזה בהקיץ". הוא שב ואמר כי העמיד פנים כאשר פעל לכאורה לקידום חוק ישראל היום.

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
איתמר לוין
+"נוני מוזס הקים ממשלות, שלט בממשלות"
20:01 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טען שהעמיד פנים שיעביר את חוק ישראל היום, כדי למנוע ממוזס לפרסם "דברים איומים" על ילדיו ערב בחירות 2015  ▪  אומר שהתכוון להשתמש בהקלטות אם יפסיד בבחירות ומוזס יצליח להביא לסגירת ישראל היום
"היה אויב איום ונורא" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שמרון. יעץ להקליט את מוזס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"הוצאתי המון כסף שלא הייתי חייב"
15:55 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
איציק העידה שנתניהו ביקש לסייע למילצ'ן להיכנס לערוץ 10; נתניהו הכחיש  ▪  אומר שלא היה מעורב במישרין במכירת מניותיו של מילצ'ן לבלווטניק  ▪  דחה את הטענות לפיהן הוא מתקשה להוציא כסף מכיסו  ▪  סיפר שלא ידע שמילצ'ן מימן שיעורי משחק בלוס אנג'לס לבנו יאיר
"אין שיטה כזאת" [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
"שתי מתנות זה כמו 200" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+"מנסים להפליל ראש ממשלה על שטויות"
07:54 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו טען שמילצ'ן יזם את הסיגרים והשמפניות, כי ראה בו "אח יקר" שחייו קשים מאוד  ▪  מילצ'ן העיד: בני הזוג דרשו את המתנות, זה הגעיל אותי, זו הייתה נהנתנות  ▪  נתניהו הגיב: "החיים שלנו לא של נהנתנים, חיים קשים מאוד למען המדינה!"  ▪  אמר שהופתע משווי המתנות שהציגו לו החוקרים, אך הדגיש שקיבל ייעוץ משפטי לפיו אין פסול במתנות מחברים
"אנחנו לא נהנתנים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
"מגעיל בעיני, נהנתנות" [צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מוזס יכול לעשות הכל, יכול לחדור, לאסוף תיקים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
10/03/23 07:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בנימין נתניהו טען שהתקשורת מנסה, באמצעות המשטרה, להפליל אותו "על שטויות" וכי לא היה כל פסול במתנות שקיבל מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. אולם, בעוד לפי גרסתו היה זה מילצ'ן שיזם את הענקת הסיגרים והשמפניות, העיד מילצ'ן שמדובר היה בדרישות של בני הזוג נתנהו, אותן כינה "מגעילות" ו"נהנתניות". הדברים עלו בחקירתו של נתניהו ב-2.1.17, הנחשפת ב-News1.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
הייעוץ המשפטי לכנסת מסכים שיש לעגן בחוק את שאלת נבצרותו של ראש הממשלה ומסתייג מפרטי הצעתו בנושא של יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ. הלשכה המשפטית אומרת כי אומנם עמדת המסורתית של הכנסת היא שאין מקום להתערבות של בג"ץ בחוקי יסוד, אך עלולה לעלות טענה שיש להתערב בנושא הנבצרות (המוצע להסדרה כתיקון לחוק יסוד הממשלה).
04/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - בהצלחה, נשיכות, דאגה, עלילות, תפירות, מוצדקות ועזיבה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
רב-פקד בדימוס שלומי חכמון, אשר חקר את שלמה פילבר בתיק 4000, אומר כי הייתה חובה לבדוק לפרטיה את גרסתו של פילבר, היה מקום לבצע שורה של פעולות חקירה שלא בוצעו, והוא מגדיר מצב זה כ"תקלה, טעות". חכמון דיבר (28.2.23) בהמשך החקירה הנגדית לסניגורו של בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן-צור.
28/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שלמה פילבר הוא המקרה הכי קל שהיה לי ב-30 שנה: הוא הפך לעד מדינה תוך 24 שעות". כך אומר (27.2.23) רב-פקד בדימוס שלומי חכמון, אשר חקר את פילבר בתיק 4000. במקביל אישר חכמון, כי הפעולות שלטענת ההגנה נקטה להב 433 כלפי ניר חפץ "אינן מאפיינות את היחידה".
27/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il