|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
המדינה מודה שהסטטוס-קוו הופר. צמרת משרד התחבורה
ללא שום צורך ביטחוני

המספרים נחשפים: המדינה מימנה קווי שבת בעלות של מוניות ספיישל

בשבועות הראשונים למלחמה הורתה שרת התחבורה מירי רגב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת והסעות מיוחדות. תשובת המדינה לבג"ץ חושפת כי ההפעלה עלתה למדינה מיליוני שקלים, אך שיעור השימוש היה זעום באופן שבו המדינה סבסדה כל נוסע במאות שקלים. משרד האוצר התנגד להפעלה, בטענה שהיא יקרה, ומשרד הביטחון וצה"ל הבהירו שהיא כלל לא נחוצה. רק כאשר התברר שהיוזמה נכשלה הפסיקה רגב את השירות המיותר בעל-כורחה
23/11/2023  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
נשיאת שם הביטחון לשווא
תשובת המדינה לבג"ץ מדברת בשני קולות. מחד-גיסא, היא מדברת על כך שמשרד התחבורה סיפק את השירות בשבת לצורך ביטחוני. מאידך-גיסא, היא טוענת שבאמת לא היה צורך ביטחוני. "בכל הנוגע לניוד כוחות הביטחון", נכתב, "צה"ל מפעיל באמצעות חטיבת התובלה במשרד הביטחון מערך הסעים מוגבר, הכולל העמדת אוטובוסים לצרכי הכוחות המגויסים ובכלל זה הצמדת אוטובוסים ליחידות לוחמות ולריענוני סד"כ. כן מספק צה"ל הסעים ליחידות השונות בהתאם לדרישתן כמקובל בשגרה.
"ככלל, מענה ההסעים ליחידות הצבא במלחמה לא מושפע משאלת קיומה של פעילות תחבורה ציבורית בשבת. יחידות אשר פועלות במתכונת משמרות, הן בשגרה והן בעת לחימה, נדרשות להתאים ככל הניתן את פעילותן במהלך סוף השבוע, כך שיתאפשר למשרתים הנעזרים בתחבורה ציבורית לעשות כן, והכל כפוף לצרכים מבצעיים".
במילים אחרות, משרד הביטחון וצה"ל אומרים למשרד התחבורה את מה שהיה ברור כבר בתחילת המלחמה - בכל הכבוד ל"שיקולים הביטחוניים" שהמצאתם, אין לנו צורך בטובות שלכם ואנחנו יודעים להסתדר היטב באמצעות מערך ההסעות שלנו.

במהלך חודש המלחמה הראשון, הורתה שרת התחבורה מירי רגב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת והסעות מיוחדות. מתברר כי משרד התחבורה שפך מיליוני שקלים כדי להפעיל שירות, שכלל לא נדרש והמעטים שעשו בקווים שימוש סובסדו בפועל במאות שקלים. זאת ועוד, ההחלטות בנושא התקבלו על סמך חששות בלבד וללא התייעצות עם גורם ביטחוני כלשהו.

הדברים עולים מתגובה מקדמית של המדינה במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, בה ביקשה מבג"ץ להוציא צו על-תנאי שיורה לשרת התחבורה "להתייצב וליתן טעם מדוע לא תשוב בה מהחלטתה לבטל את שירותי התחבורה הציבורית בסופי-השבוע, ותורה על הפעלת שירותי תחבורה ציבורית בסופי השבוע בעקבות מלחמת חרבות ברזל ובעקבות מצב החירום במדינה".

התנועה טענה כי מדובר בהחלטה המונעת משיקולים פוליטיים זרים, שרירותית ובלתי מנומקת, אשר התקבלה ללא שינוי נסיבות או "טעם של ממש", והמביאה לפגיעה קשה באמון הציבור בנבחריו ובמאמץ המלחמתי.

המדינה השיבה כי דין העתירה להידחות בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית בהחלטת משרד התחבורה, אשר התקבלה על בסיס שיקולים מקצועיים ונתונים עובדתיים רלוונטיים, אשר הצביעו על שימוש נמוך בתחבורה ציבורית בשבת בעת הזו, לצד עלויות הפעלה גבוהות. עוד ציינה כי משרד הביטחון אינו מעוניין בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
בג"ץ 8223/23 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' שרת התחבורה ואח' / תגובה מקדמית מטעם המשיבים
תשובת המדינה בעניינה של עתירת תנועה לאיכות השלטון למתן צו על -תנאי שיורה לשרה מירי רגב "להתייצב וליתן טעם מדוע לא תשוב בה מהחלטתה לבטל את שירותי התחבורה הציבורית בסופי השבוע, ותורה על הפעלת שירותי תחבורה ציבורית בסופי השבוע בעקבות מלחמת חרבות ברזל ובעקבות מצב החירום במדינה, וכל עוד נמשכת המלחמה ונמשך מצב החירום" (68 עמ')

השבת הראשונה

על-פי הנתונים שחושף משרד התחבורה, כבר בשבת הראשונה למלחמה הופעלה תחבורה ציבורית חינם בהיקף של כ-3% מאשר בשגרה, שעלותה הייתה כ-1.5 מיליון שקלים. כבר בשעות הצהריים של ה-7 באוקטובר, נעשתה פנייה יזומה מטעם משרד התחבורה לגורמים בצה"ל הממונים על הסעים, במטרה לברר האם נדרשת הפעלה של שירותי תחבורה לטובת מערכת הביטחון, ובשעה 15:00 התבקש משרד התחבורה להפעיל רכבת ארצית. בהמשך לכך, בסביבות השעה 16:50 החלה רכבת ישראל להפעיל הסעות ברכבת עבור הסעת חיילים, משרתי מילואים וכוחות ביטחון.

בנוסף לכך, נוכח פניית משרד הביטחון בבקשה להפעלת "נוהל חירום" להפעלת אוטובוסים ונהגים של מפעילי התחבורה הציבורית לצורכי צה"ל, הובאו אוטובוסים רבים מאוד לחניוני החרום, כבר מסביבות השעה 09:00. מתוכם, הופעלו מאות אוטובוסים על-מנת לתת מענה מיידי לצורך של הגעת חיילים בסדיר ובמילואים לבסיסים ברחבי הארץ לפי דרישות הצבא. יתרת האוטובוסים המתינו בחניוני החרום להפעלה.

השבת השנייה והשבת השלישית

לקראת סוף השבוע שלאחר מכן, נערכה בחינה של צרכי הפעלת תחבורה ציבורית בסוף שבוע זה על-ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה. משרד התחבורה אומר כי הבחינה נעשתה על-ידי מומחים בתכנון תחבורה ציבורית וקווי שירות, המכירים את השטח, לרבות את הקווים המשרתים את בסיסי צה"ל השונים. גורמי המקצוע שעסקו בבחינת הצרכים כאמור כללו ממוני תחבורה ציבורית מחוזיים ומינהלת התחבורה הציבורית, המסייעת לפעילות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. לאחר בחינה מקצועית זו הוחלט, כי באותו סוף שבוע יופעלו רכבות, אך לא קווי שירות בתחבורה הציבורית. במקומם, הופעלו למשך שתי שבתות (השנייה והשלישית למלחמה) הסעים ללא תשלום, במימון המדינה, שמטרתם המוצהרת הייתה להוביל נוסעים לבסיסי צבא גדולים בהם ידוע שעובדים במשמרות מסביב לשעון; קווים שיחברו בין מטרופולינים; וכן קווים שיובילו נוסעים לבתי החולים.

מסמכי משרד התחבורה חושפים כי בסוף השבוע הראשון עלות הפעלת מערך זה הסתכמה בכ-2 מיליון ש"ח. ועדת מכרזים לקווי שירות, בהשתתפות נציגי משרד התחבורה ומשרד האוצר, שנחשפה לסכומי המימון הגבוהים, קיימה דיון שבו אושר תקצוב שירות הסעים לחיילים עבור סוף-השבוע ולאשר הפעלת מערך היסעים בשבתות עד תום המלחמה, תוך מתן מענה לצרכים המשתנים בתקציב שלא יעלה על 400 אלף שקל תוספת של כ-17% ביחס למערך הקיים. החלטה זו שונתה בהמשך.

מערך ההסעים הייעודי למשרתי כוחות הביטחון עלה למדינה 557,000 שקלים - 341 אלף בשבת השנייה ו-216 אלף בשבת השלישית. סכום זה אינו כולל את קווי הרכבת, שעליהם יורחב בהמשך. למשרד האוצר התברר שהביקוש לשירות אפסי, ובחישוב שנערך נמצא כי המדינה מפעילה למעשה "אוטובוסי רפאים" בעלות אסטרונומית כמו במוניות מיוחדות ("ספיישל") ואף יותר מכך. כך למשל, בשבת השנייה עמד הסבסוד על 593 ש"ח לכל נוסע, ובשבת השלישית על 326 ש"ח (!!).

בשירות ההיסעים בוצעו 322-336 נסיעות בעלות כוללת של 339-329 אלף ש"ח בהן השתמשו רק 555 נוסעים, קרי: ממוצע של בין 1.7 ל-3.1 נוסעים בכל נסיעה, באופן שאין לו שום הצדקה כלכלית או ביטחונית.

סוף ל"חגיגה"

משרד האוצר, שנוכח כי מירי רגב שופכת כספי ציבור לריק עבור נסיעות שבהן ממוצע הנוסעים עמד על 2-1 נוסעים לנסיעה, לא עמד מנגד. ב-26.10.23 פנה אגף תקציבים באוצר לאגף התקציבים במשרד הביטחון, לצורך בירור האם מערך ההסעים שמפעיל משרד התחבורה נעשה לאור בקשת צה"ל. ב-29.10.23 התקבל מענה מדהים מטעם אגף התקציבים במשרד הביטחון, שחשף כי בקשת הצבא ממשרד התחבורה הסתכמה בכך שקווי אוטובוס שמשרתים את החיילים באופן שוטף בשגרה לא יבוטלו במהלך הלחימה, ותו לא! במילים אחרות: משרד הביטחון כלל לא ביקש להפעיל בשבת הסעות או תחבורה ציבורית.

באוצר הוחלט כי מאחר שאין דרישה מצד צה"ל ונראה שמדובר בעלות ממוצעת של מאות שקלים לנוסע, לא יאשר אגף תקציבים תקציב נוסף להסעות חיילים בשבת במימון המדינה. עם זאת הבהירו, כי ככל שמשרד התחבורה מעוניין להפעיל תחבורה ציבורית סדירה בשבת בהתאם לביקוש (שכאמור, לא היה) אין מניעה לכך מבחינת משרד האוצר.

השבת הרביעית

לאחר שנוכחה כי לא תוכל להפעיל הסעות בשבת בדרך המלך, פנו השרה מירי רגב וצמרת משרדה לדרך עוקפת - הפעלה של כ-200 נסיעות, אך הפעם בתחבורה הציבורית, ובתשלום. המדינה מודה בתשובתה לבג"ץ מודה כי הדבר נעשה בניגוד לסטטוס-קוו. לצורך כך, הקצה משרד התחבורה כ-150 אלף שקלים. אולם גם תוספת שירות זו, שכאמור הייתה "בהמלצת גורמי מקצוע במשרד התחבורה" התבררה ככושלת ולא מותאמת לצרכים. במבחן התוצאה, השתמשו באוטובוסים רק 1,258 בני אדם - ממוצע של 5.9 נוסעים בכל נסיעה. זאת, לעומת ממוצע נוסעים מדגמי בנסיעה בין-עירונית ביום חול, העומד על 28 נוסעים בכל נסיעה. המדינה סיבסדה כל נוסע ב-116 שקלים (!!) בממוצע, אומנם פחות מאשר בשבועות הקודמים - אך הפעם לא רק למשרתי הביטחון אלא את כלל ציבור הנוסעים.

מדוע למרות שמשרד הביטחון וצה"ל הבהירו למשרד התחבורה שאין צורך בתגבור השירות בשבת הופעלו הקווים? בתשובתה לבג"ץ מסבירה המדינה כי הקווים הופעלו ברקע "החשש מהתחממות בגזרה הצפונית". אלא שבדיקת News1 מעלה כי רק 2 מתוך 13 הקווים שהופעלו היו מיועדים לצפון הארץ. מדובר ב-30 נסיעות בלבד, שהן 14% בלבד מכלל הנסיעות שהופעלו באותה שבת (!!). ה"חשש" הביטחוני לא הועלה גם הפעם על-ידי גורמי הביטחון, ומי שהעלה אותו היו בכלל גורמי משרד התחבורה. בתשובת המדינה לא נאמר מי בדיוק, והאם מדובר בהנחיה ישירה מצדה של תא"ל (מיל') מירי רגב.

השבת החמישית

התעלמות מהפקודות ומהמציאות
בתנועה לאיכות השלטון אומנם מרימים גבה על כך שלדבריהם המדינה אומרת "שהצבא עושה מאמץ גדול כדי לא לשחרר חיילים בשבת, כדי שלא יצטרכו חס וחלילה להפעיל את התחבורה הציבורית בשביל הלוחמים בעיצומה של השבת". אולם אנשיו של אליעד שרגא אינם מכירים כנראה את הפקודות ואת המציאות. הפקודות, שאינן מבחינות בין שגרה לחרום, קובעות שיש לשחרר את כלל החיילים כך שיגיעו לבתיהם כמה שעות לפני כניסת השבת ובהתאמה לאפשר להם לשוב ליחידותיהם רק בצאת השבת. המציאות: ביחידות צה"ל יש שיעור גבוה מאוד של לוחמים דתיים ומסורתיים שומרי שבת שנמצאים באותם צוותים, וגם אם לא הייתה פקודה בנושא - לא סביר לשחרר רק חלק מן הצוות להפוגה, כאשר שאר הלוחמים סוגרים שבת.

המדינה אומרת בתשובתה כי ההחלטה להפעיל באופן זמני שירותים של הסעים ותחבורה ציבורית במהלך השבת התקבלה כצעד חריג, כלשונה, בצוק העיתים: "שירותים אלה פעלו במשך ארבעה סופי-שבוע, כאשר מדי שבוע נערכה בחינה מקצועית ומבוססת נתונים של הביקוש לשירותים אלה והיקף השימוש בהם, לצד בחינת הנסיבות הביטחוניות, הצרכים החיוניים ועלויות ההפעלה". עוד הוסיפה כי נערכו שינויים והתאמות הנדרשות לכל שבוע.

לקראת סוף-השבוע החמישי מאז פרוץ המלחמה נערכה על-ידי משרד התחבורה בחינה נוספת, בין היתר מול משרד האוצר ומול משרד הביטחון. רק הפעם השכיל משרד התחבורה להבין כי "אין הצדקה בעת הזו להמשיך להפעיל את שירותי התחבורה הציבורית בשבתות", ולפיכך הוחלט שלא להפעילם בשבת החמישית למלחמה. עם זאת, הועמדה הרכבת מדי סוף שבוע שחל מאז בכוננות למקרה חירום, על-מנת לאפשר הפעלה מיידית ככל שהדבר יידרש מטעמי ביטחון.

ערב כניסת השבת החמישית, פנה ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם אל מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, לבחינת הצורך בהמשך הפעלת מערך התחבורה הציבורית. הוא ציין כי גורמי המקצוע במשרד התחבורה להפעיל מספר מצומצם של קווי שירות בתשלום, כדי שהתחבורה הציבורית תהיה ערוכה לתת "מענה לצרכי ביטחון במקרה של התפתחות בחזית הצפונית". במענה לפנייה התמוהה, שבה ניסה משרד התחבורה להיכנס שוב לנעלי משרד הביטחון, במשרד הביטחון שבו והבהירו למשרד התחבורה כי מעולם לא היה צורך בדבר. רק לאחר שמשרד הביטחון העמיד את משרד התחבורה במקום, ויתר משרד התחבורה על רצונו להמשיך את השירות בשבת.

למרות זאת, משרד התחבורה הנחה את רכבת ישראל - שבניגוד לאוטובוסים, הפעלת שירותיה מחייבת זמן היערכות ניכר - להעמיד מערך רכבות חרום בכוננות לקראת סופי השבוע שחלו בשבתות הבאות, כולל השבת הנוכחית, כך שיתאפשר להפעילו מיד בעת הצורך.

מערך כוננות זה כולל 3 רכבות (בצפון, במרכז ובדרום) להפעלה מיידית בקיבולת של עד 6,000 נוסעים, ו-6 רכבות בקיבולת של עד 12,000 נוסעים, להפעלה בתוך שעתיים מרגע קבלת ההוראה.

רכבות בשבת

כאמור, בשבתות הראשונות למלחמה הורתה השרה רגב לרכבת ישראל להפעיל בשבת שירות. עלות ההפעלה עמדה על למעלה מ-650 אלף ש"ח לכל שבת, כאשר היקף הנוסעים המשוער בסופי השבוע השונים נע בין 500 ל-1,900 נוסעים בשבת, לעומת היקפים גדולים לאין שיעור במהלך השבוע. בחישוב מהיר, מדובר בסבסוד שנע בין 350 ל-1,300 שקלים לנוסע (!!).

שיעור החיילים מקרב הנוסעים עמד על כ-50% בשתי השבתות הראשונות וירד לכ-30% בשבועיים לאחר מכן. יצויין, כי חלק מן החיילים שנסעו ברכבת כלל אינם מעורבים בלחימה ואינם תומכי לחימה, אלא נסעו בה לטובת צרכים אישיים.

כ-250 עובדי רכבת עבור כמה מאות נוסעים

בניגוד לחברות ההסעים והתחבורה הציבורית הפרטיות, שבעצימת עין מצד משרד התחבורה מעסיקות עובדים ביום מנוחתם השבועי בניגוד לחוק מבלי שקיבלו לכך היתר מזרוע העבודה. רכבת ישראל, שהיא חברה ממשלתית, מקפידה על שמירת דיני העבודה ולמרות שהיה מדובר בהסעה של כמה מאות נוסעים נאלצה להביא לעבודה מספר גדול של עובדים שיעבדו בשבת, לרבות במוקד המידע. כ-250 עובדים הועסקו מדי שבת באישור משרד העבודה, עד כדי כך שברכבת ישראל עלה חשש שהפעלת הרכבת בשבת, ומחויבותה להעניק לעובדים שעבדו בשבת יום מנוחה חלופי תפגע ביכולתה לפעול באופן מלא ומיטבי בימי חול. כ-900 מעובדי רכבת ישראל גויסו לשירות מילואים. מחציתם אנשי אבטחה המהווים אוכלוסייה קרבית וצעירה המגויסת בדרך כלל ראשונה.

בתשובת המדינה לבג"ץ הודה משרד התחבורה כי "הרכבת היא כלי תחבורה להסעת המונים המחבר בין עורקי תחבורה מרכזיים, וברי כי אינה מיועדת לתת מענה נקודתי לשם הגעה לבסיס צבאי זה או אחר עבור חיילים ששוחררו לחופשה קצרה או מחליפים משמרת במהלך סוף השבוע. בתחילת המלחמה (השבת השנייה) היה צורך לתת מענה לאלפי מגויסים בצווי 8 וכאלה שנרתמו לצו השעה, והגיעו ארצה מיעדים שונים בעולם בטיסות מיוחדות וייעודיות, לשם כך ובתיאום מלא עם גורמים ברשות שדות התעופה, הותאמה הפעלת הרכבת להגעתם.

"לאחר ארבעה סופי שבוע של הפעלה, על-רקע שימוש מועט של נוסעים ברכבות בסופי השבוע, כמו גם על-רקע העלות הגבוהה מאוד של הפעלת אמצעי תחבורה זה, נמצא כי בעת הנוכחית אין הצדקה להפעלת הרכבת השבת", לשון התשובה.

הטענות להסתרה

התנועה לאיכות השלטון טענה כי הסיבה לביקוש הנמוך נבעה כתוצאה מהעדר פרסום בנושא. משרד התחבורה דחה את הטענה, והוכיח כי התקיים פרסום באמצעי התקשורת השונים, ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, וכן באתר הממשלה. עוד ציין כי פעילות הרכבת פורסמה אף באתר הרכבת ובשלל אתרי עיתונות מקוונת ובאתרים אחרים.

תאריך:  23/11/2023   |   עודכן:  24/11/2023
עידן יוסף
+ה-BBC אסר על עובדיו היהודים להשתתף בהפגנות נגד אנטישמיות
13:39 24/11/23  |  עידן יוסף
ה-BBC אסר על עובדיו היהודים להשתתף בהפגנות נגד אנטישמיות בלונדון. לעומת זאת, בכירים של ה-BBC השתתפו בהפגנות פרו-פלשתיניות (דיילי מייל).
+הג'יהאד האיסלאמי: מחויבים להפסקת הפעולות הצבאיות במהלך הפסקת האש
13:33 24/11/23  |  עידן יוסף
דובר הזרוע הצבאית של הג'האד האיסלאמי, אבו חמזה: "מחויבים להפסיק את הפעולות הצבאיות במהלך הפסקת האש וזה בתוקף - כל עוד ישראל מחויבת לכך. לא נפקיר את האסירים ולא נעצור את המערכה שלנו - עד שיושגו מטרותינו".
+מספר מבקשי דמי האבטלה בישראל ממשיך לעלות בשל המלחמה
13:30 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העלייה במספר מבקשי דמי האבטלה נובעת מהמצב הביטחוני המתוח, שגרם להפסקת פעילותם של מפעלים רבים ועסקים קטנים  ▪  חלק מהעובדים הוצאו לחל"ת כחלק מהמאמץ המלחמתי של צה"ל
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החלה העברתם לכלא עופר של האסירים הבטחוניים שישוחררו
13:07 24/11/23  |  עידן יוסף
שב"ס החל בהעברת האסירים הביטחוניים שעתידים להשתחרר במסגרת העסקה לשחרור החטופים מכלא דמון ומגידו לכלא עופר.
+צה"ל נערך לשחרור החטופים: המסוק מוכן, ופינת משחקים לילדים
13:05 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל השלים את היערכותו לקליטת החטופים השבים ארצה משטח רצועת עזה ואף ארגן פינת משחקים לילדים שיגיעו ביסעור  ▪  מפקד טייסת 118: "היום הוא תחילת האור בקצה המנהרה"
אוזניות לילדים במסוק [צילום: דובר צה''ל]
מסוק היסעור [צילום: דובר צה''ל]
+תושבים עזתים נעים לצפון הרצועה; צה"ל פועל להשאירם בדרום
12:39 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לצורך כך עושה הצבא שימוש באמצעים לפיזור הפגנות  ▪  צה"ל מאפשר מעבר מצפון לדרום דרך ציר צלאח א-דין  ▪  משפחות החטופים שישוחררו נסעו לבסיס חצרים  ▪  המשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת שחרור החטופים, במיוחד במרחב ירושלים
פטרול בגבול עזה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אזעקות הופעלו באילת ובחבל אילות בשל זיהוי שווא
11:45 24/11/23  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו באילת ובחבל אילות מחשש לחדירת כלי טיס עויין. כעבור כמה דקות נמסר מפיקוד העורף כי האירוע הסתיים. דקות לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל שמדובר בזיהוי שווא. השבוע ירו החות'ים בתימן טיל שיוט לעבר ישראל. הטיל יורט מחוץ לגבולות המדינה.
+עיתונאים זרים: ישראל ומצרים לא מאפשרים לנו להיכנס לעזה
11:07 24/11/23  |  עידן יוסף
עיתונאים זרים מתלוננים כי ישראל ומצרים לא מאפשרים להם להיכנס לתוך עזה. הדבר נובע מחשש שחמאס רוצה להכניס עיתונאים שיפיצו צילומים של ההרס בעזה בשביל ללחוץ על ישראל.
+ישראל תשחרר היום 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים
11:06 24/11/23  |  עידן יוסף
ישראל תשחרר היום 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים (רויטרס). בין האסירים הביטחוניים שישוחררו הערב נמצאים גם מחבלים שביצעו פיגועי דקירה ופצעו ישראלים. בין האסירים גם כאלה ממזרח ירושלים, שישוחררו לשטח מדינת ישראל. במערכת הביטחון מבהירים כי מי מהם שיחזור לעיסוק בטרור - ייעצר שוב ויוחזר למאסר.

+מזכ״ל הג'יהאד האיסלאמי: החיילים השבויים ישוחררו רק בעסקה שתכלול את כלל האסירים
11:03 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"אילצנו את האויב הישראלי להיכנס למשא-ומתן עם תנועות ההתנגדות חמאס והג׳יהאד"
[צילום: מן הטלוויזיה]
+סיוע הומניטרי הוכנס לעזה
10:55 24/11/23  |  עידן יוסף
הסיוע ההומניטרי: ארבע מכליות סולר וארבע מכליות גז בישול הוכנסו לרצועת עזה.
+פנייה לגיורא איילנד
10:24 24/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כאב לי לשמוע מפי אדם שתרם רבות לביטחונה של ישראל הצעה שכותרתה - המגיפות בעזה הן טובות לישראל
מגיפה המונית [צילום: וו.קי..יוצפצאי/AP]
+המתינות המפתיעה של נתניהו בזמן המלחמה
09:19 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ג'ייסון ויליק, בעל טור בניו-יורק טיימס, טוען שנתניהו מגלה מתינות יחסית ומתיישר עם ארה"ב יותר מאשר עם הימין הקיצוני  ▪  הלקח לוושינגטון: כדי להשפיע על ישראל, חיבוק חם עדיף על כתף קרה
פרגמטיות מול חמאס הובילה ל-7 באוקטובר [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+תזכיר חוק: לאפשר גביית עדויות מן הילדים החטופים
08:52 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החוק מונע כיום הפעלת חוקרי ילדים כאשר מדובר בפעולות איבה וטרור  ▪  משרד המשפטים מציע הוראת שעה שגם תחייב לבדוק חלופות לעדות הילד, אם הוא היה קורבן למתקפת חמאס או עד ישיר
חקירה מורכבת ביותר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+חברי הקבינט יעברו בדיקות פוליגרף למניעת הדלפות
08:29 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההצעה באה לנוכח ריבוי ההדלפות, כולל בזמן המלחמה  ▪  על-פי ההצעה, השב"כ יבדוק את כל המשתתפים הקבועים בישיבות - כולל הנוכחיים - שנה ושלוש שנים לאחר הקמת ממשלה חדשה
האמצעים הקיימים נכשלו [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+אולי תסתמו?!
08:04 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסיבת עיתונאים מיותרת על עסקת החטופים, הדלפות מהקבינט, דיון הזוי בכנסת, התבטאויות המשרתות את אויבינו והבטחות מרחיקות לכת  ▪  וגם: חיזבאללה ויו"ש
חנה ושמואל לפני עלי. "אל תרבו תדברו גבוהה גבוהה" [צילום: ציור: חרבראנד ואן-דן-אקהאוט]
+הפסקת האש נכנסה לתוקף לקראת שחרור 13 חטופים ראשונים
07:51 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התרעות צבע אדום בודדות דקות אחדות לאחר השעה 07:00, אך מאז נשמר השקט  ▪  חמאס אמור נשים וילדים בשעה 16:00, ובהמשך הערב תשחרר ישראל 39 אסירים פלשתינים  ▪  הערכות בישראל: הפסקת האש בת ארבעת הימים תישמר, וחמאס אף ינסה להאריך אותה ביום-יומיים
ארבעה ימים ללא התקפה [צילום: דובר צה"ל]
+פיר במסגד, משגרי רקטות במטעים וחיסול מחבלים מהאוויר
02:24 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת הנח"ל נלחם בפאתי ג׳באליה  ▪  במהלך הקרבות, איתרו והשמידו הלוחמים 50 פצצות מרגמה ומשגרים ערוכים לשיגור לעבר מדינת ישראל
צוות הקרב החטיבתי בפעולה [צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל סרטט את קווי הפסקת האש
01:53 24/11/23  |  עידן יוסף
צה"ל הודיע כעת לעזתים על קווי הפסקת האש, שהם קווי המעטפת של התמרון בצפון הרצועה - מסדרון נצרים 7 ק"מ מבארי לחוף ו-12 הק"מ על כביש החוף מזיקים עד לדרום מערב העיר עזה. ‏בקו זה תימשך תנועה לוגיסטית של צה"ל. תיאסר תנועה של עזתים חזרה צפונה.
+דיווח במצרים: חמאס מתנגד לאפשר לצלב האדום לבקר חטופים שלא ישוחררו
01:49 24/11/23  |  עידן יוסף
במצרים מפרסמים עוד פרטים לגבי עסקת החטופים: משלחת מצרית תגיע לירושלים ותהיה אחראית על העברת המחבלים לבתיהם. בכירים ישראלים יגיעו למצרים סמוך למעבר רפיח, שם ימתינו לחטופים הישראלים יחד עם נציגי הצלב האדום. עוד אמרו כי חמאס דבק בכך שלא יאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר את החטופים שלא ישוחררו - הדבר מנוגד לסיכום של ישראל עם המתווכים.
+הדיון בקבינט המלחמה נמשך ארבע שעות
01:38 24/11/23  |  עידן יוסף
הסתיים הדיון שנערך בקבינט המלחמה לקראת כניסתה לתוקף של הפסקת האש הזמנית בבוקר. הדיון החל בסביבות 8 בערב, ונערך בקריה בתל אביב.


+לוחמי מג"ב בבקעה תפסו חשוד כשברשותו 25 אקדחים ומחסניות
01:17 24/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, תצפיתניות מיחידה 636 זיהו חשוד במרחב חטיבת הבקעה והעמקים. לוחמי יחידת מתילן ממג״ב איו"ש שנערכו באזור תפסו את החשוד שברשותו 25 אקדחים ומחסניות. החשוד ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.
+אילון מאסק עשוי להגיע לביקור בעוטף בשבוע הבא
01:15 24/11/23  |  עידן יוסף
מסתמן: אילון מאסק צפוי להגיע לישראל בשבוע הבא ולבקר בעוטף עזה. מאסק צפוי להיפגש עם נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה נתניהו.

+עיתון קטרי: 23 חטופים תאילנדים ישוחררו ללא תנאי
01:02 24/11/23  |  עידן יוסף
העיתון הקטרי "אל־ערבי אל־ג'דיד" דיווח מפי מקורותיו כי אירן העבירה מידע לממשלת תאילנד על 23 עובדים תאילנדים שנחטפו לעזה. לפי הדיווח, חמאס אישר כי ישחרר אותם בעקבות תיווך אירני ללא תנאים.

בתוך כך, באירן פורסם כי לאחר שלוש שעות הסתיימה בדוחה שבקטר פגישת שר החוץ של אירן עבדאללהיאן עם בכיר חמאס הנייה.

0
+מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור משטח לבנון ואתרים צבאיים של חיזבאללה
00:13 24/11/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו הלילה מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה שהושלמה, תקפו הכוחות והשמידו עמדות שיגור אשר מהן בוצע ירי לעבר שטח הארץ בימים האחרונים ואתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי הארגון.

כמו-כן, בשעות אחר-הצהריים זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.
+חוסל מפקד הכוח הימי של חאן יונס
22:15 23/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחבל הבכיר בחמאס ומחבל נוסף מהכוח הימי של ארגון הטרור חוסלו בהכוונת אמ"ן ושב"כ על-ידי מטוסי קרב  ▪  עמר אבו ג'אללה היה מעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על-ידי כוחותינו
סיכול ממוקד [צילום: דובר צה''ל]
+אין ללמוד מהלחימה בעזה היום על יכולת צה"ל להכריע במלחמה רב-חזיתית
22:07 23/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק 11 מסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, הטוען בחלק זה שחיל האויר אינו מכריע מלחמות ונוצר חוסר איזון בין חיל האויר שקיבל הרבה תקציב לבין צבא היבשה שהוזנח, ושעליו מוטל להכריע
[צילום: דובר צה"ל]
+גלנט: אחרי הפוגה קצרה צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות
20:11 23/11/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט בשייטת 13: ״זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, ויווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות״.
+הצלב האדום: החטופים יועברו למעבר רפיח ומשם לישראל
18:32 23/11/23  |  עידן יוסף
אגודת הצלב האדום והסהר האדום לאלערביה: "לצלב האדום יהיה תפקיד בעסקת החטופים. הם יועברו מעזה למעבר רפיח - ומשם לישראל. אנחנו מקווים שהפסקת האש תתרום להכנסת סיוע לכל רצועת עזה".
+"תעמולה בשירות האויב": קרעי מקדם הפסקת מימון ממשלתי לעיתון הארץ
18:06 23/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת טוען שהעיתון מפרסם תעמולה תבוסתנית ושקרית, ופוגע במאמץ הצבאי  ▪  בהצעה להחלטה שהגיש, הסביר שהפסקת המינויים והפרסום הממשלתי בעיתון תצמצם את פגיעת העיתון באזרחי ישראל
קרעי. "הארץ - שופר הסתה של אויבי ישראל" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל נערך לסכל חזרת עקורים לצפון רצועת עזה
18:02 23/11/23  |  עידן יוסף
בעזה מדווחים כי משפחות רבות של עקורים פלשתינים מתכוונות לחזור מחר מדרום רצועת עזה לצפונה בחסות הפסקת האש, לאחר תפילת הצהריים בשעה 13:00. בצה״ל לא מתכוונים לאפשר חזרה כזאת, ומציידים את הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות למקרה הצורך (גלי צה"ל).
+20 רקטות שירה חיזבאללה נחתו בלבנון וגרמו לנזק עצמי
17:58 23/11/23  |  עידן יוסף
מתחילת היום נרשמו 21 קבלות אחריות של חיזבאללה לפעולות נגד ישראל בגבול. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי: "השיגור של יותר מ-20 רקטות של חיזבאללה הבוקר כשל והן נפלו בשטח לבנון". אדרעי ציין כי תקיפה זו הובילה לנזק חומרי בכפרים א-רמיש, עין אבל ויארון.

+אישום: תקף ערבי בחדרה ממניע גזעני בשל המלחמה
17:53 23/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

+בג"ץ אשרר את החמרת תנאי האסירים הביטחוניים
17:47 23/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה עתירה נגד הצעדים שננקטו עם פרוץ המלחמה: חלק מטענות העותרים היו חסרות בסיס עובדתי, והצעדים שביצע השב"ס - התבססו על מידע מודיעיני מוצק
כוונות עוינות של כלואים [צילום: פלאש 90]
+מנהיג בחמאס: מעצרו של מנהל בי"ח שיפא - פשע מלחמה
17:23 23/11/23  |  עידן יוסף
באסם נעים, ממנהיגי החמאס, אומר כי מעצרו של מנהל בית החולים שיפא ושל כמה מעמיתיו הוא פשע מלחמה. נעים התייחס לעסקת החטופים וציין מה יקבלו הפלשתינים:

"עברנו מרתון ומשא ומתן קשה כדי להגיע להפוגה ההומניטרית הזו בעזה. הפוגה ההומניטרית בעזה מהווה צעד חשוב בהקלת הסבל של עמנו. קבענו שחרור של אסירות וילדים פלסטיניים מבתי סוהר כיבוש לפי ותק. מתווכים וכמה גורמים בינלאומיים הבטיחו להכניס יותר מ-200 משאיות סיוע לעזה במהלך ההפוגה. קטר, מצרים וארה"ב מהוות ערבות ליישום ההפוגה ההומניטרית בעזה‌‌".
+קטר הודיעה: 13 נשים וילדים ישוחררו מחר ב-16:00
16:37 23/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישראל מאשרת את הודעת משרד החוץ הקטרי לפיה מחר ב-07:00 תחל הפסקת האש  ▪  רשימת החטופים הראשונים שיוחזרו הועברה למוסד  ▪  קטר: נעבוד עם הצלב האדום  ▪  כל המשפחות שיקיריהן נכללו ברשימת פדויי השבי קיבלו הודעה  ▪  רה"מ לשר החוץ הבריטי: "אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם"
שולחן ב"כיכר החטופים" בת"א [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המספרים נחשפים: המדינה מימנה קווי שבת בעלות של מוניות ספיישל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאשים בוגדים
24/11/23 09:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אגף המודיעין ושירות הביטחון הכללי, חיסל צה"ל באמצעות מטוסי קרב, את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון.
23/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חלק 11 מסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, הטוען בחלק זה שחיל האויר הזוכה בחלק גדול מתקציב צה"ל אינו מכריע מלחמות בטכנולוגיה של היום, בייחוד במנהרות מתחת לקרקע. זה יוצר חוסר איזון בין חיל האויר המטופח לבין צבא היבשה שעליו מוטל להכריע, ושהוזנח. לדבריו: אין ללמוד מהלחימה בעזה היום על יכולת צה"ל להכריע במלחמה רב-חזיתית.
23/11/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
שר התקשורת שלמה קרעי פרסם (23.11.23) הודעה נגד עיתון הארץ, שבה נכתב כי לנוכח הפצה באופן עקבי של "תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה", כלשונו, הגיש לממשלה, הצעה להחלטה להפסקת המימון של העיתון, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, משרדי הממשלה וכל חברה ממשלתית.
23/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אלעזר ליבוביץ מואשם בתקיפת ערבי ממניע גזעני על-רקע מלחמת חרבות ברזל. כתב האישום נגדו הוגש (23.11.23) לבית משפט השלום בחדרה.
23/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, חאלד כבוב, דחה (23.11.23) עתירה נגד פגיעות נטענות בתנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים בשל מלחמת חרבות ברזל. כבוב קובע, כי לחלק מן הטענות לא היה בסיס עובדתי, ואילו יתר הצעדים שנקט שירות בתי הסוהר היו חוקיים והתבססו בין היתר על מידע מודיעיני בדבר כוונתם של אסירים ביטחוניים לפגוע בבתי הכלא ובסוהרים.
23/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il