|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
פטרול בגבול עזה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

תושבים עזתים נעים לצפון הרצועה; צה"ל פועל להשאירם בדרום

לצורך כך עושה הצבא שימוש באמצעים לפיזור הפגנות צה"ל מאפשר מעבר מצפון לדרום דרך ציר צלאח א-דין משפחות החטופים שישוחררו נסעו לבסיס חצרים המשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת שחרור החטופים, במיוחד במרחב ירושלים
24/11/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

למרות הסיכום לפיו תושבי צפון עזה לא יחזרו לבתיהם, מתפרסמים (24.11.23) ברשת תיעודים רבים של תושבים עזתים שנעים לצפון הרצועה. בעזה מדווחים על פעילות צה"ל באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות למנוע את חזרתם.

על-פי דיווח ממקורות ערביים, פלשתיני אחד חוסל ו-7 אחרים נפצעו לאחר שכוח צה"ל פתח באש לעבר אזרחים שניסו לחזור לצפון רצועת עזה. לדיווח אין אימות ממקור אחר.

עיתונאים עזתיים מדווחים שלמרות הסרטונים המראים תנועת עזתיים צפונה עדיין שני חלקי הרצועה מופרדים ומי שהיה בדרום הרצועה לא הצליח להגיע לצפון הרצועה.

צה"ל פיזר הבוקר כרוזים מעל כל שטח הרצועה - בהם הוזהרו התושבים לא לעלות צפונה. לפי הכרוז, המלחמה עדיין מתקיימת וההפוגה היא זמנית. בנוסף, נכתב כי צה"ל יאפשר מעבר מצפון לדרום דרך ציר צלאח א-דין.

ועדת המשנה לענייני מודיעין, שירותים חשאיים ושבויים ונעדרים, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, סיימה הצהריים דיון בבסיס הקריה וקיבלה סקירה מקיפה מפי ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה. מדובר בהמשך ישיר לפעילות הרציפה שמקיימת ועדת החוץ והביטחון, על-מנת לפקח ולוודא שכוחות הביטחון פועלים בצורה המיטבית וכי התוכניות להמשך הלחימה מתבצעות כמתוכנן.

משפחות החטופים שקיבלו הודעה עזבו את המלונות באילת בדרכן לבסיס חצרים שם כנראה יפגשו את יקיריהן, לראשונה מזה 50 ימים. במסגרת ההיערכות לקליטת החטופים, צה"ל הקים והכשיר נקודות קליטה ראשוניות, בהן תסופק מעטפת רפואית אם תדרש וליווי. לאחר מכן, השבים ימשיכו לבתי החולים שם יפגשו עם משפחותיהם. דובר צה"ל מבקש מהציבור לגלות סבלנות ורגישות ולכבד את פרטיות השבים ומשפחותיהם, וכן להימנע מהפצת מידע לא מאומת.


המשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת שחרור החטופים, במיוחד במרחב העיר ירושלים. המבצע נקרא ״דלתות משמיים״. השר לביטחון פנים איתמר בן-גביר הנחה את המשטרה למנוע גילויי שמחה בשכונות מזרח ירושלים, שאליהן יגיעו מחבלים ששוחררו.



תאריך:  24/11/2023   |   עודכן:  24/11/2023
עידן יוסף
מזכ״ל הג'יהאד האיסלאמי: החיילים השבויים ישוחררו רק בעסקה שתכלול את כלל האסירים

[צילום: מן הטלוויזיה]
מזכ״ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד א-נח'אלה, אמר כי "קצינים וחיילים שנמצאים בידינו לא ישוחררו לפני שכל השבויים שלנו ישוחררו, וזה לא יקרה לפני תום המלחמה".

אלנחלה, שמושבו מחוץ לרצועת עזה, אמר בנאום שהועבר באלג׳זירה ובערוצים נוספים: "אילצנו את האויב הישראלי להיכנס למשא-ומתן עם תנועות ההתנגדות חמאס והג׳יהאד". הוא ציין שהסכם החילופים הנוכחי נגע לצד החטופים האזרחיים בלבד.

הוא פנה למנהיגים באזור המנדבים עצות וקרא להם: "תפסיקו לפטפט, ותתעניינו בנושאים הפנימיים שלכם". עוד אמר: "לא נישבר ולא נניף דגל לבן אלא נילחם, כי זו הבחירה העומדת בפנינו יותר מכל תקופה אחרת".


+משרד הבריאות: לבית החולים שניידר הגיעו ארבעה ילדים וארבע נשים
23:11 24/11/23  |  יואב יצחק
‏‎משרד הבריאות מסר כי לאחר כשבעה שבועות בשבי בעזה הגיעו הערב (יום ו') לבית החולים שניידר ארבעה ילדים וארבע נשים. בני משפחותיהם הממתינים להם בבית החולים נפגשים איתם בהתרגשות רבה. גם הצוותים הרפואיים המתכוננים כבר זמן רב לשובם לא יכולים לעצור את התרגשותם. בביה"ח הם יקבלו טיפול רפואי ונפשי וכל צורך אחר שיעלה. בהודעת משרד הבריאות ביקשו להזכיר "כי אלו רגעים רגישים עבור השבים והמשפחות ואנו מבקשים לשמור על פרטיותם".
+ישראל קיבלה את רשימת החטופים המיועדים לשחרור בשבת
22:16 24/11/23  |  יואב יצחק
ישראל קיבלה את רשימת 13-10 החטופים המיועדים לשחרור ביום שבת מידי החמאס. הרשימה כוללת בעיקרה ילדים ונשים.

+הנשיא ביידן: "יש סיכוי להארכת הפסקת האש"
22:07 24/11/23  |  יואב יצחק
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך על שחרור 13 החטופים הישראלים, מידי החמאס, והביע תקוותו כי בשעות הקרובות נדע על רשימת המשוחררים הבאה. "היום, כשאנו חוגגים את שחרורם של עשרות בני ערובה, אנו זוכרים את כל אלה שעדיין מוחזקים, מחדשים את מחויבותנו להבטיח את שחרורם. אנחנו לא נעצור עד שהם יהיו בבית - אין לי עדיפות גבוהה יותר", אמר. הנשיא העריך כי יש סיכוי אמיתי להארכת הפסקת האש ולשחרור חטופים נוספים מעבר ל-50 עליהם הוסכם, והדגיש, בנוסף, כי החמאס יגיב רק ללחץ. ביידן אמר כי לחמאס לא אכפת מהפלשתינים וכי אחת הסיבות למתקפת הטרור היא המגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. ההפוגה היא הזדמנות לספק סיוע הומניטרי לרצועת עזה, אמר, וציין כי חייבים להפסיק את מעגל הדמים במזרח התיכון.
בייד, מחויבים לשחרור כל החטופים [צילום: X הבית הלבן]
+מטה החטופים: לא תהיה תמונת ניצחון עד השבת אחרון החטופים הביתה
20:11 24/11/23  |  יואב יצחק
מבזק מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מסר בהודעה מטעמו: "לא תהיה תמונת ניצחון, עד השבת אחרון החטופים הביתה. אנו מברכים על חזרתם של כל חטוף וחטופה לישראל לחיק בני משפחתם, לאחר 49 ימים שהיו בשבי חמאס-דאעש בעזה. נמשיך לזעוק את זעקתם של כלל החטופים עד שכולם יחזרו הביתה. לא נפסיק את המאבק עד להשבת אחרון החטופים. אנו מזמינים את עם ישראל להגיע ולתמוך במשפחות החטופים שיקיריהם עדיין מוחזקים בידי החמאס - אירוע התמיכה יתקיים במוצ"ש הקרוב בשעה 19:00, בכיכר החטופים בתל אביב".

+שמחה מהולה בעצב - ברחבת מטה החטופים
20:08 24/11/23  |  יואב יצחק
שמחה מהולה בעצב ברחבה הענקית בתל אביב, במטה החטופים. קהל רב הגיע לרחבה לחגוג שחרורם של 13 חטופים (יום ו', 24.11.23), ולחבק את משפחות החטופים המוחזקים על-ידי ארגוני הטרור ברצועה.
שמחה מהולה בעצב [צילום: אריאל שליט/AP]
+ראש הממשלה: "אנחנו מחויבים להחזרת כל חטופינו"
19:29 24/11/23  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בעקבות שחרור 13 החטופים: "השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו. ילדים, האימהות שלהם ונשים נוספות. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו. אבל אני מדגיש לכן - המשפחות, ולכם - אזרחי ישראל: אנחנו מחויבים להחזרת כל חטופינו. זוהי אחת ממטרות המלחמה ואנחנו מחויבים להשיג את כל מטרות המלחמה".
רועי אברהם /לע
+משרד הבריאות: בתי החולים שניידר, סורוקה, אסף הרופא וולפסון ערוכים לקבלת החטופים ששוחררו
19:22 24/11/23  |  יואב יצחק
משרד הבריאות מסר כי בתי החולים שניידר, סורוקה, אסף הרופא וולפסון ערוכים לקבלת 13 ישראלים ו-11 אזרחים זרים השבים לישראל. ‏‎בבתי החולים יפגשו עם בני משפחתם ויקבלו מעטפת טיפול רפואי ונפשי ככל ונדרש. "‏‎אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. אנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם. ‏‎משרד הבריאות שמח על חזרתם הביתה ומאחל לחזרתם של כל החטופים".
+החטופים מתקבלים על-ידי המצרים ומועברים לבדיקה ראשונית
18:32 24/11/23  |  יואב יצחק
13 החטופים הועברו דרך מעבר רפיח לשטח מצרים. פקידים מצריים עורכים בדיקה ראשונית בדבר זהות כל אחד מהחטופים ולאחריה מועברים החטופים לידי ישראל דרך מעבר כרם שלום.
[צילום: רשת אל-ערבייה]
+נתניהו מגנה את ראשי ממשלות ספרד ובלגיה שהאשימו את ישראל בפשעי מלחמה
17:30 24/11/23  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה בחריפות את ראשי ממשלות בלגיה וספרד על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס - שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלשתינים כמגן אנושי. נתניהו מתח ביקורת חריפה על דברי ראש הממשלה הספרדי פדרו סנצ'ס, שביקר אתמול בקיבוץ בארי וראה חלק מהזוועות, ועל ראש הממשלה הבלגי אלכסנדר דה-קראו. שניהם הגיעו (יום ו') למעבר רפיח וטענו שישראל מבצעת הרג חסר הבחנה ברצועת עזה ומפירה את החוק הבינלאומי. השניים קראו להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס, במקביל לשחרור החטופים הישראלים מהשבי בעזה.
+טנקים של צה"ל נערכים על גבול עזה-ישראל במסגרת הפסקת אש
17:12 24/11/23  |  יואב יצחק
שיירת טנקים של צה"ל מתמרנת סמוך לגבול עזה-ישראל, וזאת במסגרת התחייבות ישראל להפסקת אש למשך ארבעה ימים תמורת שחרור 50 חטופים ישראלים. כוחות צה"ל ערוכים במקביל לכל אירוע חריג מצד ארגוני הטרור ברצועה.
[צילום: צפריר אביוב/AP]
+השר גלנט ביקר בבסיס חצרים: "הגעתי לעמוד מקרוב אחר ההכנות של צה"ל לקליטת החטופים"
17:01 24/11/23  |  יואב יצחק
שר הביטחון יואב גלנט ביקר אחר-הצהריים בבסיס חצרים של חיל-האוויר, ועמד מקרוב על היערכות כוחות צה״ל לקליטתם הראשונית של החטופים ששוחררו מהשבי ברצועת עזה. גלנט עבר בין תחנות הקליטה השונות ושוחח עם הצוותים שנועדו לקבל את פניהם של החטופים.

שר הביטחון הביע את הערכתו בפני הכוחות על ההכנה המקצועית והרגישה שבוצעה לקראת המבצע. לשר הביטחון התלוו בביקור ראש אכ״א האלוף יניב עשור ויועץ שר הביטחון לנושאי השו״ן אל״מ (במיל׳) ליאור לוטן.

שר הביטחון גלנט אמר בסיום הביקור:

"הגעתי לעמוד מקרוב אחר ההכנות של צה"ל לקליטת החטופים. אני מלא התפעלות מהאופן שבו צה"ל נערך, זה מפגין רגישות, זה מפגין תחושה מקצועית מאוד ואני משוכנע שצה"ל שיודע להילחם ידע גם כיצד לטפל במשפחות וכיצד לקלוט אותם״.

״החטופים שלנו נמצאים בשבי החמאס כבר 49 ימים: ילדים וילדות קטנים, נערים ונערות, נשים, גברים, חיילות, חיילים, וגם אנשים מבוגרים יותר ואפילו ניצולי שואה. אנחנו נעשה כל מאמץ על-מנת להחזיר אותם, לקלוט כמו שצריך את אלה שיגיעו עכשיו במהלך הראשון, ובעיקר לזכור שאנחנו נמשיך להילחם ונעשה כל מאמץ וכל פעולה על-מנת להביא לשחרור כל חטופים - גם אלו שלא ישוחררו במסגרת המהלך הזה".
גלנט, ביקור בחצרים [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+ראש ממשלת תאילנד: 26 תאילנדים נלקחו כבני ערובה, 12 שוחררו
16:44 24/11/23  |  יואב יצחק
12 אזרחים תאילנדים שוחררו בעזה ביום שישי והם נאספו על-ידי פקידי שגרירות תאילנד. כך מסרה ראש הממשלה סרת'ה תאוויסין ברשת X. משרד החוץ של תאילנד מסר כי 39 אזרחים תאילנדים נהרגו בהתקפת חמאס ב-7 באוקטובר בישראל ו-26 נלקחו כבני ערובה. לא ידוע גורלם של יתר החטופים.
+13 החטופים ששוחררו הועברו לטיפול והשגחה בבתי החולים
16:31 24/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
החמאס מסר לצלב האדום 13 חטופים והם הועברו לשטח מצרים דרך מעבר רפיח ומשם לישראל דרך מעבר כרם שלום  ▪  קודם לכן שוחררו 12 חטופים תאילנדים  ▪  משאיות דלק וגז נכנסו לשטח הרצועה  ▪  ראש הממשלה ושר הביטחון עקבו מהבור אחר מבצע קבלת החטופים
דניאלה אלוני ובתה אמיליה. שוחררו
עדינה משה, שוחררה
+12 החטופים התיאלנדים שוחררו
16:27 24/11/23  |  יואב יצחק
12 החטופים התיאלנדים שוחררו דרך מעבר רפיח. הם שוחררו בתיווכה של אירן, לפני החטופים הישראלים ומחוץ להסכם עם ישראל.
+נתניהו וגלנט יעקבו אחרי המבצע מחדר המבצעים בקריה
16:02 24/11/23  |  עידן יוסף
בזמן המבצע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יהיו בחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב. ראש הממשלה ושר הביטחון יעקבו מקרוב על ניהול אופרצית המבצע להבאת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לארץ. אל ראש הממשלה יתלוו ר' המל"ל צחי הנגבי ומזכירו הצבאי אלוף אבי גיל. אל שר הביטחון יתלוו מזכירו הצבאי תת אלוף גיא מרקיזנו וראש המטה שחר כץ.
+מעבר רפיח: ראשי ממשלות ספרד ובלגיה דורשים מישראל הפסקת אש קבועה
15:58 24/11/23  |  עידן יוסף
לשטח הכניסה למעבר רפיח הגיעו כעת בהפתעה ראשי ממשלות ספרד ובלגיה, הם מקיימים במקום מסיבת עיתונאים ודורשים מישראל להודיע על הפסקת אש קבועה.

+קצין בכיר בפיקוד הדרום: כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע
15:56 24/11/23  |  עידן יוסף
קצין בכיר בפיקוד הדרום: ״כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע. בטחון כוחותינו בעדיפות עליונה, כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג. התמרון וההישגים המבצעיים הפעילו לחץ על חמאס והנהגתו, ושימשו כלי הכרחי ליצירת תנאים למימוש המתווה להשבת חלק מהחטופים. את עיקר הזמן ננצל לטובת מוכנות ותכנון המשימות הצפויות לנו מיד עם סיום ההפוגה. אנחנו נערכים להמשיך לתקוף בכל הכוח מיד בסיום ההפוגה״.

+12 נתינים תאילנדים ישוחררו היום בתיווך מצרי
15:49 24/11/23  |  עידן יוסף
מצרים מודיעה: יחד עם 13 הישראלים, ישוחררו היום מידי חמאס גם 12 אזרחים תאילנדים שנלקחו בני ערובה, בעקבות מאמץ מצרי להביא לשחרורם.
+ה-BBC אסר על עובדיו היהודים להשתתף בהפגנות נגד אנטישמיות
13:39 24/11/23  |  עידן יוסף
ה-BBC אסר על עובדיו היהודים להשתתף בהפגנות נגד אנטישמיות בלונדון. לעומת זאת, בכירים של ה-BBC השתתפו בהפגנות פרו-פלשתיניות (דיילי מייל).
+הג'יהאד האיסלאמי: מחויבים להפסקת הפעולות הצבאיות במהלך הפסקת האש
13:33 24/11/23  |  עידן יוסף
דובר הזרוע הצבאית של הג'האד האיסלאמי, אבו חמזה: "מחויבים להפסיק את הפעולות הצבאיות במהלך הפסקת האש וזה בתוקף - כל עוד ישראל מחויבת לכך. לא נפקיר את האסירים ולא נעצור את המערכה שלנו - עד שיושגו מטרותינו".
+מספר מבקשי דמי האבטלה בישראל ממשיך לעלות בשל המלחמה
13:30 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העלייה במספר מבקשי דמי האבטלה נובעת מהמצב הביטחוני המתוח, שגרם להפסקת פעילותם של מפעלים רבים ועסקים קטנים  ▪  חלק מהעובדים הוצאו לחל"ת כחלק מהמאמץ המלחמתי של צה"ל
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החלה העברתם לכלא עופר של האסירים הבטחוניים שישוחררו
13:07 24/11/23  |  עידן יוסף
שב"ס החל בהעברת האסירים הביטחוניים שעתידים להשתחרר במסגרת העסקה לשחרור החטופים מכלא דמון ומגידו לכלא עופר.
+צה"ל נערך לשחרור החטופים: המסוק מוכן, ופינת משחקים לילדים
13:05 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל השלים את היערכותו לקליטת החטופים השבים ארצה משטח רצועת עזה ואף ארגן פינת משחקים לילדים שיגיעו ביסעור  ▪  מפקד טייסת 118: "היום הוא תחילת האור בקצה המנהרה"
אוזניות לילדים במסוק [צילום: דובר צה''ל]
מסוק היסעור [צילום: דובר צה''ל]
+אזעקות הופעלו באילת ובחבל אילות בשל זיהוי שווא
11:45 24/11/23  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו באילת ובחבל אילות מחשש לחדירת כלי טיס עויין. כעבור כמה דקות נמסר מפיקוד העורף כי האירוע הסתיים. דקות לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל שמדובר בזיהוי שווא. השבוע ירו החות'ים בתימן טיל שיוט לעבר ישראל. הטיל יורט מחוץ לגבולות המדינה.
+עיתונאים זרים: ישראל ומצרים לא מאפשרים לנו להיכנס לעזה
11:07 24/11/23  |  עידן יוסף
עיתונאים זרים מתלוננים כי ישראל ומצרים לא מאפשרים להם להיכנס לתוך עזה. הדבר נובע מחשש שחמאס רוצה להכניס עיתונאים שיפיצו צילומים של ההרס בעזה בשביל ללחוץ על ישראל.
+ישראל תשחרר היום 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים
11:06 24/11/23  |  עידן יוסף
ישראל תשחרר היום 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים (רויטרס). בין האסירים הביטחוניים שישוחררו הערב נמצאים גם מחבלים שביצעו פיגועי דקירה ופצעו ישראלים. בין האסירים גם כאלה ממזרח ירושלים, שישוחררו לשטח מדינת ישראל. במערכת הביטחון מבהירים כי מי מהם שיחזור לעיסוק בטרור - ייעצר שוב ויוחזר למאסר.

+מזכ״ל הג'יהאד האיסלאמי: החיילים השבויים ישוחררו רק בעסקה שתכלול את כלל האסירים
11:03 24/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"אילצנו את האויב הישראלי להיכנס למשא-ומתן עם תנועות ההתנגדות חמאס והג׳יהאד"
[צילום: מן הטלוויזיה]
+סיוע הומניטרי הוכנס לעזה
10:55 24/11/23  |  עידן יוסף
הסיוע ההומניטרי: ארבע מכליות סולר וארבע מכליות גז בישול הוכנסו לרצועת עזה.
+פנייה לגיורא איילנד
10:24 24/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כאב לי לשמוע מפי אדם שתרם רבות לביטחונה של ישראל הצעה שכותרתה - המגיפות בעזה הן טובות לישראל
מגיפה המונית [צילום: וו.קי..יוצפצאי/AP]
+המתינות המפתיעה של נתניהו בזמן המלחמה
09:19 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ג'ייסון ויליק, בעל טור בניו-יורק טיימס, טוען שנתניהו מגלה מתינות יחסית ומתיישר עם ארה"ב יותר מאשר עם הימין הקיצוני  ▪  הלקח לוושינגטון: כדי להשפיע על ישראל, חיבוק חם עדיף על כתף קרה
פרגמטיות מול חמאס הובילה ל-7 באוקטובר [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+תזכיר חוק: לאפשר גביית עדויות מן הילדים החטופים
08:52 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החוק מונע כיום הפעלת חוקרי ילדים כאשר מדובר בפעולות איבה וטרור  ▪  משרד המשפטים מציע הוראת שעה שגם תחייב לבדוק חלופות לעדות הילד, אם הוא היה קורבן למתקפת חמאס או עד ישיר
חקירה מורכבת ביותר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+חברי הקבינט יעברו בדיקות פוליגרף למניעת הדלפות
08:29 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההצעה באה לנוכח ריבוי ההדלפות, כולל בזמן המלחמה  ▪  על-פי ההצעה, השב"כ יבדוק את כל המשתתפים הקבועים בישיבות - כולל הנוכחיים - שנה ושלוש שנים לאחר הקמת ממשלה חדשה
האמצעים הקיימים נכשלו [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+אולי תסתמו?!
08:04 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסיבת עיתונאים מיותרת על עסקת החטופים, הדלפות מהקבינט, דיון הזוי בכנסת, התבטאויות המשרתות את אויבינו והבטחות מרחיקות לכת  ▪  וגם: חיזבאללה ויו"ש
חנה ושמואל לפני עלי. "אל תרבו תדברו גבוהה גבוהה" [צילום: ציור: חרבראנד ואן-דן-אקהאוט]
+הפסקת האש נכנסה לתוקף לקראת שחרור 13 חטופים ראשונים
07:51 24/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התרעות צבע אדום בודדות דקות אחדות לאחר השעה 07:00, אך מאז נשמר השקט  ▪  חמאס אמור נשים וילדים בשעה 16:00, ובהמשך הערב תשחרר ישראל 39 אסירים פלשתינים  ▪  הערכות בישראל: הפסקת האש בת ארבעת הימים תישמר, וחמאס אף ינסה להאריך אותה ביום-יומיים
ארבעה ימים ללא התקפה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תושבים עזתים נעים לצפון הרצועה; צה"ל פועל להשאירם בדרום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
יום כ"ב בתשרי, שהיה אמור להיות יום שמחת קבלת התורה, הפך ליום של כאב לאומי לאור הטבח האכזרי בו נקטפו חיי מאות יהודים על-ידי ארגוני טרור פלשתיני. היום הזה כפה עלינו מציאות חיים מדממת ומאד דומעת, הגובה כל יום מחיר דמים יקר. מכאיב, שנקלענו למציאות חיים קשה, כשבעת כתיבת שורות אלו נמצאים מאתים ארבעים תושבי מדינת ישראל בצחנת חשכת האימה של בתי הכלא בעזה. מדובר באנשים - ביניהם ילדים, נשים וזקנים - שנחטפו מבתיהם במדינת ישראל.
עסקת החטופים עם חמאס הציבה את בנימין נתניהו מול הימין הקיצוני בממשלתו: בצלאל סמוטריץ' התנגד לה תחילה אך לבסוף תמך בה, בעוד איתמר בן-גביר כינה אותה "אסון" והצביע נגדה. לדעת ג'ייסון ויליק, בעל טור בניו-יורק טיימס, אירוע זה מדגים תופעה שלא זכתה לתשומת הלב הראויה: נתניהו מוליך את ישראל בכיוון מתון יותר מאז 7 באוקטובר והולך בעקבות ממשל ביידן יותר מאשר בעקבות הימין הקיצוני. לצד זאת, טוען ויליק, מתינותו של נתניהו סייעה ליצור את התנאים למתקפת חמאס. יש כאן לקחים לוושינגטון כאשר תנסה להשפיע בעתיד על האסטרטגיה הישראלית.
24/11/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרד המשפטים פרסם (24.11.23) תזכיר חוק שיאפשר לגבות עדויות מן הילדים החטופים לאחר שחרורם. זאת, מאחר שעל-פי החוק הקיים - לא ניתן לגבות עדויות כאלה לגבי עבירות ההמתה ועבירת החטיפה. מדובר בהוראת שעה למשך שנה, שמטרתה לאסוף ראיות נגד רוצחי חמאס.
24/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
המטה לביטחון לאומי פרסם (24.11.23) הצעת חוק שמטרתה לאפשר עריכת בדיקת פוליגרף למשתתפים הקבועים בישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני וקבינט המלחמה - ראש הממשלה, השרים ואנשי הדרג המקצועי. ההצעה באה לנוכח ההדלפות המרובות מישיבות אלו, כולל בזמן מלחמת חרבות ברזל.
24/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
מסיבת עיתונאים מיותרת על עסקת החטופים, הדלפות מהקבינט, דיון הזוי בכנסת, התבטאויות המשרתות את אויבינו והבטחות מרחיקות לכת וגם: חיזבאללה ויו"ש
24/11/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il