|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
השעון שלהם נעצר ב-06:28 ב-7 באוקטובר [צילום: אוניברסיטת בר-אילן]
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע ה-26)

חוזרים ל-6 באוקטובר

מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין טקס המשואות מלמד שהם מפחדים ממפגש עם הציבור
12/04/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


הרפורמה המשפטית
אם זה תלוי בהם, ההפיכה תימשך [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"אני מבטיח לכם שהרפורמה המשפטית תתקדם איתי או בלעדי", הכריז השבוע יריב לוין. שמחה רוטמן אומר, ש"מי היום דוחף אותנו לשבר בחברה הישראלית? העובדה שלא תיקנו את מערכת המשפט. חד וחלק". מאז פרוץ המלחמה, שני האבות המייסדים של הרפורמה לא היו כל כך ברורים: הם רוצים להמשיך אותה. אפשר להניח, שהם ינסו לעשות זאת ברגע בו בני גנץ וגדי איזנקוט לא יהיו בממשלה – ואולי אפילו יצליחו; ככלות הכל, ה-64 עודם 64.

החזרה הזאת ל-6 באוקטובר היא לא רק מסוכנת אלא גם אווילית, כי מה שקורה מאז 7 באוקטובר הוא גם תוצאה של אותה הפיכה משטרית במסווה של רפורמה משפטית. אני לא מדבר רק על השבר הנורא בחברה הישראלית, שעוד לפני המלחמה הזהירו רבים וטובים – ובראשם יצחק הרצוג, החשוף לדוחות המודיעין – שהוא מחזק את אויבינו. אני מדבר על היבט שלטעמי לא זכה לתשומת לב מספקת: מעמדה של ישראל בעולם.

צריך להיות עיוור, חרש, שוטה וקטן כדי שלא להכיר בכך שמצבנו בזירה הבינלאומית מעולם לא היה גרוע יותר. תראו את ההפגנות, האנטישמיות, הביקורת מקיר לקיר בארה"ב, הצעדים שנוקטות ידידותינו הטובות ביותר. יש בזה לא מעט צביעות ושנאת ישראל עתיקות יומין, זה נובע גם מכך שישראל מעולם לא ידעה איך להסביר את עצמה, חלק מגיע ממעשינו ומחדלינו בעזה. אבל נכנסנו לכל זה מתוך גרעון שנבע מן הרפורמה. ג'ו ביידן, אולף שולץ, רישי סונאק, עמנואל מקרון, ג'סטין טרודו – כולם הביעו דאגה רבה מן המהלך והבהירו שהוא פוגע קשות בדמוקרטיה הישראלית.

ב-6 באוקטובר מיטב ידידיה של ישראל – הן מבחינת מדינות והן מבחינת מנהיגים – ראו אותה כמי שממשלתה לכל הפחות נסוגה מערכי יסוד דמוקרטיים-ליברליים, גם בשל הרפורמה וגם בשל התפקידים המרכזיים שממלאים בה אנשי ימין קיצוני. ומאז, אותה ממשלה מובילה את אותה מדינה במלחמה בה נפגעים רבבות אזרחים. ומאז, חברים באותה ממשלה ובאותה קואליציה משמיעים אמירות הנעות בין טמטום מוחלט לבין גזענות גלויה.

במילים אחרות: נכנסנו למלחמה לא מתוך יתרון המוענק לדמוקרטיות ליברליות יציבות, אלא מתוך חיסרון ממנו סובלות דמוקרטיות רעועות המצויות בסכנה. בפרפראזה על כלל משפטי ידוע, לא הייתה לנו "חזקת תקינות המעשה הדמוקרטי". ועכשיו לוין ורוטמן רוצים לחזור לאותו מקום, שזה כמו לקחת אדם בריא, לשבור את רגלו, להושיב אותו בכסא גלגלים ואז לשבור את רגלו השנייה.

לשסות ולהשתלח
בדנ"א של הממשלה הזאת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

המאזן של השבוע האחרון לבדו: דודי אמסלם, בצלאל סמוטריץ, יריב לוין ויוסי פוקס נגד גלי מיארה וגיל לימון. שמחה רוטמן נגד עוזי פוגלמן. בצלאל סמוטריץ' נגד הרצי הלוי. מירי רגב נגד המפגינים. נוסיף את השבוע שעבר: הליכוד נגד בני גנץ. ואני בטוח שפספסתי כמה אירועים נוספים. המכנה המשותף: שיסוי והשתלחויות בכל מי שלא בא להם טוב. זה יכול להיות שר בכיר בממשלה בה הם שותפים, זה יכול להיות נשיא בית המשפט העליון, זה יכול להיות הרמטכ"ל, אלו יכולים להיות היועצת המשפטית והמשנה שלה, אלו יכולים להיות רבבות ישראלים ובהם חטופים ומשפחותיהם.

ככל שהדברים תלויים בפוליטיקאים שלנו, מכל הכיוונים, אווירת ה"ביחד ננצח" נעלמה מזמן. אפשר להתייחס לזה יותר בסלחנות כאשר מדובר באופוזיציה, שככלות הכל תפקידה הוא למתוח ביקורת – והמחדלים ערב המלחמה ובמהלכה זועקים לשמים. אין לזה שום הצדקה כאשר מדובר במי שנמצאים בשלטון, ובמיוחד כאשר הם עושים זאת כלפי משרתי ציבור בכירים ביותר, כולל כאלו שאיתם הם צריכים לעבוד יד ביד בניהול המלחמה.

אז למה הם עושים את זה? כי זה טבוע בדנ"א של הממשלה הזאת. אני לא זוכר ממשלה שעוסקת כל כך הרבה במתקפות, בלהיות אנטי, בלצאת נגד. ממשלה שנראית כאילו היא אחוזת פרנויה ואובססיה. ממשלה שמתנהגת כאילו היא מיעוט נרדף. ממשלה שפועלת לטובת עצמה ובוחריה ורומסת את כל היתר.

קטנתי מלהבין את המניעים הפסיכולוגיים והסוציולוגיים שעומדים מאחורי ההתנהגות הזאת. אולי צריך לצרף אליהם את העובדה הפשוטה, שעוד לפני 7 באוקטובר לא היה לממשלה הזאת שום דבר חיובי לדבר עליו, שום תחום שבו היא שיפרה את חיינו וקידמה את מדינתנו; ומאז 7 באוקטובר – על אחת כמה וכמה. היא הולכת ומוליכה לא מדחי אל דחי, אלא מאסון אל אסון. אז אם אין להם משהו טוב להגיד על עצמם, כל שנותר להם הוא ללכלך על כל מי שסביבם. זה בדיוק מה שהם עשו ב-6 באוקטובר וזה בדיוק מה שהם חוזרים לעשות כעת.


בנימין נתניהו
לא מבין או מתעלם [צילום: מארק ישראל סאלם, פול]

בעיצומה של הרפורמה המשפטית תהיתי, האם בנימין נתניהו באמת אינו מבין את מאות האזהרות מכל הכיוונים (ואז הוא אידיוט) או שהוא מבין ומתעלם (ואז הוא חוטא). לא מצאתי אפשרות שלישית, אם כי היו שטענו שהתשובה היא: גם וגם. כעת הוא בדיוק באותו מצב, ובעניינים עוד יותר גורליים וקיומיים: או שבאמת אינו מבין את הביקורת העולמית הכללית עליו, או שהוא מבין ומתעלם. וכאשר ראש הממשלה הוא או אידיוט או חוטא או שניהם, המחיר הוא כבד מנשוא למדינה ככלל ולאזרחיה כפרטים.

נניח שכל הביקורת הזאת לא מוצדקת (אבל לפחות חלקית היא כן מוצדקת). נניח שהיא נובעת כל-כולה מאנטישמיות (אבל אי-אפשר לייחס זאת לאיש מראשי הדמוקרטיות הגדולות). נניח שכל מה שאנחנו עושים הוא מושלם (אבל גם לנו יש טעויות). נניח את כל זה. עדיין, מדינה קטנה ומבודדת, התלויה בעולם לחיטה ונפט ונשק וטכנולוגיה ותיירים ומה לא – איננה יכולה להרשות לעצמה להתעלם לחלוטין מן הביקורת ולהמשיך לדפוק את הראש בקיר. כי בסוף, מה שנשבר זה הראש ולא הקיר.

נתניהו מוציא לעולם כולו, ובמיוחד לארה"ב, אצבע משולשת בנוגע לשליטה בעזה ולסיוע ההומניטרי ולאופק המדיני ולמבצע ברפיח ולהפסקת האש. אז מה הפלא שהעולם מגיב במקרה הטוב בכעס ובמקרה הרע בעיצומים? ושוב: אני לא מתעלם לרגע מהצביעות והאנטישמיות והפוליטיקה והאינטרסים הבאים לידי ביטוי ברחובות ומשפיעים גם על מקבלי ההחלטות. הטענה שלי היא, שאסור לנו להתעלם מן השורה התחתונה, ולא משנה מהי המשוואה המוליכה אליה. אבל כמו ב-6 באוקטובר, זה בדיוק מה שעושה נתניהו.

המצב הכלכלי
אדיש לגמרי וישן טוב [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

רבים בממשלה הזאת, מבנימין נתניהו ומטה, מתחרים על התואר "ה... גרוע ביותר בתולדות המדינה". בצלאל סמוטריץ' הוא אחד הבולטים שבהם. שר אוצר עם אפס ידע וניסיון בתחום, שהמשרד הזה לא ממש מעניין אותו, שמתבטא בצורה משיחית הזויה, שאינו מבין שהמשבר הכלכלי שגרמה המלחמה גדול עליו בכמה עשרות מידות, שאינו טורח להתייעץ עם בעלי כישורים טובים משלו, שמתעלם בצורה שיטתית ממי שנותרו בדרג המקצועי במשרדו. השבוע גם התברר, שהוא אדיש לגמרי וישן טוב – שכן סמוטריץ' המליץ לעמיתיו שלא לראות את הסרט החדש על התצפיתניות בנימוק ש"אתם רוצים לישון לא טוב?"

מבחינת סמוטריץ, אנחנו באותו מקום בו היינו ב-6 באוקטובר. הכל נהדר ובעזרת ה', אם רק נלך בחוקיו, הכל יהיה עוד יותר נפלא. אפשר להמשיך לשפוך מיליארדים על סיעות הממשלה ובוחריה ועל משרדים מומצאים, לא צריך להעלות מיסים, את החובות פשוט נגלגל הלאה לדורות הבאים, מי שמוריד את הדירוג הוא בור ועם הארץ (אם לא שונא ישראל), נמשיך להרגיז את העולם ממנו אנו מגייסים הון והשקעות.

בנק ישראל והנגיד אמיר ירון הצביעו השבוע על נקודות החוזק של המשק הישראלי ועל ההתאוששות היחסית בפעילות, אבל גם – ואולי בעיקר – על מה שמסכן אותו בשנה-שנתיים הקרובות ולאחריהן: זינוק של החוב הלאומי והגרעון התקציבי, צמיחה אפסית, משבר בנדל"ן, חור של עשרות מיליארדים בתקציב. וכל זה, הדגישו מחלקת המחקר והנגיד, בהנחה שהמלחמה למעשה הסתיימה ושלא תהיה הסלמה בעזה או בלבנון.

אבל סמוטריץ' הרי דוחף – בדבריו ובמעשיו – בדיוק להסלמה כזאת, ובמקרה שלו אפשר להוסיף את יהודה ושומרון. כלומר: אם השר במשרד הביטחון ישיג את מבוקשו, שר האוצר יעמוד בפני מצב שהמילה "משבר" קטנה עליו. בפיצול האישיות הזה, אין שום ספק מי ינצח ככל שהדברים תלויים בסמוטריץ.

טקס המשואות
הנימוקים הבטחוניים הם תירוץ קלוש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חייבים לומר, שיש נושאים בהם הממשלה לא תקועה ב-6 באוקטובר אלא דווקא מתאימה את עצמה היטב ל-7 באוקטובר. קחו לדוגמה את טקס המשואות. שרת החנופה מירי רגב החליטה שלראשונה בתולדות המדינה, הטקס יתקיים ללא קהל ויצולם מראש. התירוץ שלה: סיבות ביטחוניות. האמת: הם מפחדים עד לשד עצמותיהם ממפגש עם הציבור.

איך אני יודע? משלוש סיבות. ראשית, יום אחד לפני הודעתה של רגב התקבצו באצטדיון בלומפילד 26,275 צופים למשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. שבוע לפני ההודעה פורסם שההכנות להילולת מירון נמצאות בעיצומן, ושם יש רבבות משתתפים – במרחק של שלושה קילומטרים מבסיס הבקרה האווירית שספג שורה של מתקפות מצד חיזבאללה. אבל לטענת רגב את טקס המשואות, בליבה של ירושלים, עם כמה אלפי משתתפים הנבחרים בקפדנות, אי-אפשר לקיים מסיבות ביטחוניות.

שנית, בשלב קודם – כאשר המלחמה הייתה הרבה יותר אינטנסיבית – דובר על כך שהטקס יתקיים כסדרו, אבל אם יהיו הפרעות, השידור החי ייפסק וישודר הקטע המקביל מהחזרה הגנרלית. שלישית, טקס פרס ישראל נודד השנה לשדרות ומן הסתם פחות אנשים יגיעו אליו; ולפני כן בוטל – וגם זה לראשונה בתולדות המדינה – טקס האזכרה הממלכתי בתל חי. כל אלו יחדיו מראים, שהנימוקים הביטחוניים הם תירוץ קלוש ושהסיבה האמיתית היא חוסר רצונם של הממשלה ושריה – הכושלים ביותר אי-פעם – להתעמת עם ציבור בו אינם יכולים לשלוט.

ההצעה שלי: לקיים טקס חילופי בהר הרצל או בסמוך אליו. טקס עממי, בלתי פוליטי, אולי של מטה משפחות החטופים, אליו יוכלו להגיע – כמובן כחוק ובתיאום עם המשטרה – כל מי שיחפצו בכך. ועוד הערה: חובה לשמור מכל משמר על כבודם של טקסי הזיכרון, במיוחד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. אם לשם כך צריכים הפוליטיקאים, מכל הצדדים, לא לבוא או לשתוק – בסדר גמור. אם לשם כך צריכים קרובים כואבים ומודאגים לכבוש את צערם או אפילו להישאר בבית – אין מנוס מכך. אל תחללו את החללים.

בעוד עשור
האם יהודים יכולים לחיות בביטחון בין העמים [צילום: מרכוס שרייבר, AP]

ייתכן שרק בעוד עשור נוכל לדעת האם 7 באוקטובר אכן היה קו שבר חמור ואף חסר תקדים בתולדות מדינת ישראל והעם היהודי. האם ישראל איבדה את יכולת ההתרעה שלה. האם יהודים יכולים לחיות בביטחון בין העמים. אלו הם שני הנושאים החשובים ביותר והגורליים ביותר, וכל השאר – חשוב ככל שיהיה – הוא נגזרת שלהם.

הממשלה הנוכחית, שהמיטה על המדינה ועל העם את אסון 7 באוקטובר, היא האחרונה שיכולה וראויה לטפל בתוצאותיו ולמנוע את החרפתו. זה מוכח מדי יום בכל זירה אפשרית. אבל לפחות בשלב זה נראה, שלאשמים באוקטובר 2023 יש סיכוי למשוך עד אוקטובר 2026. בליכוד אין חמישה חברי כנסת ישרים ואמיצים שיצביעו בעד הקדמת הבחירות, דווקא בגלל הגיוס החרדים לא ילכו לשום מקום, איתמר בן-גביר הגיע לשיא כוחו, כנ"ל בצלאל סמוטריץ.

ומכל כולם – בנימין נתניהו. האיש שנפגש עם יועציו הפוליטיים האישיים ביום השלישי למלחמה ועם משפחות חטופים בשבוע השלישי שלה. האיש שהדחיינות הקבועה שלו ממיטה כעת עלינו אסון אסטרטגי וסכנה קיומית בדמות קרע עם ארה"ב ובידוד עולמי, לצד עיכוב בל ייאמן בשיקום הצפון וחוסר מעש בתחום הכלכלי. האיש שבכירים בעולם, ולא רק מתנגדיו בישראל, חושדים שהוא מאריך את המלחמה משיקולים פוליטיים ואישיים. האיש שיעשה הכל כדי לברוח מכל שמץ של אחריות. בקיצור: האיש שמבחינתו השעה עודנה 06:28 בבוקרו של 7 באוקטובר.

תאריך:  12/04/2024   |   עודכן:  12/04/2024
איתמר לוין
+רגב כינסה ישיבת חירום של מנכ"לי משרד התחבורה וחברות הבת
18:37 12/04/24  |  עידן יוסף
שרת התחבורה, מירי רגב, קיימה (ו׳) הערכת מצב מיוחדת יחד עם מנכ״ל משרד התחבורה משה בן-זקן, המשנה למנכ״ל נתנאל איזק, יושבי ראש ומנהלי חברות הבנות ויחידות הסמך של משרד התחבורה; מנכ״ל רשות שדות התעופה (בפועל), מנכ״ל רכבת ישראל, מנכ״ל הרשות לתעופה אזרחית, רשות הספנות והנמלים, חברת נמלי ישראל, נתיבי ישראל, מנכ״לית נתיבי איילון, מנכ״ל נתיבי תחבורה עירוניים, חוצה ישראל, מנכ״ל חברת מוריה, ראש הרשות המטאורולוגית, מנכ״ל נמל אשדוד (בפועל) ונציגי אגף הביטחון, האגף לשעת חירום והסייבר של משרד התחבורה. הדיון נערך כחלק מההיערכות בים, באוויר וביבשה לאור המצב הבטחוני.

משרד התחבורה נערך לכל תרחיש בטחוני לצד שמירה על הרציפות התפקודית של מדינת ישראל.
+האיחוד האירופי הטיל עיצומים נגד הזרוע הצבאית של החמאס והג'יהאד
18:36 12/04/24  |  עידן יוסף
בשל פשעי הטבח ב7 באוקטובר: האיחוד האירופי הודיע היום על עיצומים נגד הזרוע הצבאית של חמאס, בדגש על כוחות הנוח'בה, ועל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך: "החלטה שמשדרת מסר ברור - מי שרצח, אנס, שרף, התעלל בגופות של תינוקות, נערות, נשים ומבוגרות וביצע זוועות נגד האנושות - ישלם את המחיר". הוא הודה לעובדי משרדו על מאמציהם הדיפלומטיים - וקרא למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש להפנים את המסר ולפעול בהתאם.

ארה"ב הטילה עיומים על דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה, ועל גורמים ביחידת הכטב"מים של ארגון הטרור.
+דובר הבית הלבן: איום מאירן הוא איום אמיתי, ממשי
18:09 12/04/24  |  עידן יוסף
ג׳ון קירבי דובר המל"ל בבית הלבן אומר כי "האיום מאירן הוא איום אמיתי, ממשי. אנחנו עוקבים מקרוב. עושים הכל כדי שישראל תוכל להגן על עצמה.

בכיר אמריקני אמר לאל-ג'זירה: "הדיווחים על מתקפה אירנית על ישראל היום לא ודאיים. אנחנו מזיזים יכולות נוספות לאזור לשם חיזוק ההרתעה האזורית והגנה על כוחותינו".
+כוננות שיא בישראל; ארה"ב שיגרה ספינות טילים למזרח התיכון; ביידן מזהיר את אירן: Don't
18:07 12/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
 ▪  שר הביטחון נפגש עם הגנרל האמריקני מייקל אריק קורילה ואמר: "האויבים שלנו חושבים שהם יפצלו בין ישראל לבין ארה"ב, אבל להפך, הם מחברים ביננו ומחזקים את הקשר ביננו"
 ▪  מערכת הביטחון בכוננות שיא: גם בהגנה על ישראל מפני מתקפה מצד אירן וגם למכה מקדימה נגד אירן - ככל שיהא צורך
 ▪  צבא ארה"ב שיגר ספינות טילים נוספות לאזור
השר גלנט, הגנרל קורילה. "כתף לכתף" [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
ביידן קיבל הבטחה שלא יופתע מתקיפה באירן [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+"ראיית המנהרה" של נדב ארגמן
14:50 12/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש הממשלה
ארגמן. הבנה לקויה של ארגון החמאס [צילום מסך: שידורי קשת]
+לראשונה: משאיות סיוע לרצועה הוכנסו דרך המעבר הצפוני
14:26 12/04/24  |  עידן יוסף
בהתאם להחלטת הדרג המדיני, אתמול הוכנסו לראשונה כמה משאיות סיוע דרך המעבר הצפוני לרצועת עזה. המשאיות עברו בידוק ביטחוני בידי גורמי הביטחון של רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון במעבר כרם שלום, בליווי כוחות צה"ל.

בתיעוד שהופץ ברשת, נצפו מאות משאיות בדרכן לרצועה. מתנועת צו 9, שחסמה אתמול את המשאיות נמסר: "מדינת ישראל ממשיכה בדרכה המעוותת של עסקת הכל תמורת כלום ונותנת פרס לחמאס. לחמאס לא יהיה אינטרס לקיום עסקה אם הוא מקבל הכל חינם. גם בשבוע הבא נגיע לחסום את הסיוע לאויב".
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+לא מוכן לקחת את כדורי השינה שלקח נדב ארגמן
14:15 12/04/24  |  שמחה רוטמן   |   לרשימה המלאה
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
דיין וחבריה מנסים לשווק סחורת פילוג והפחדה [צילום מסך: שידורי קשת]
+מפקד החמאס בטובאס חוסל במהלך ניסיון לדרוס לוחמי דובדבן
13:12 12/04/24  |  עידן יוסף
פרטים נוספים על החיסול של מפקד החמאס בטובאס: לוחמי יחידת דובדבן זיהו את המחבל ברכב שיורה לעברם ומנסה לדרוס אותם. הכוח הגיב בירי ולאחר חילופי אש חיסלו את המחבל. ברכבו אותרו אמצעי לחימה רבים. דראע׳מה היה בתפקיד כחודש וחצי בלבד, לאחר שהחליף את קודמו, שחוסל גם הוא בידי צה״ל.
+חשש לחיי רועה צאן יהודי הנעדר מאז הבוקר
13:01 12/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בנימין אחימאיר, נער בן 14, נעדר מאז הבוקר לאחר שיצא לרעות צאן באזור גוש שילה  ▪  כוחות צה"ל, מג"ב, מתנדבים וחיל-האוויר מחפשים אחריו, וקיים חשש כבד שנחטף או שהיה קורבן למעשה חבלני
אזור החיפושים [צילום: דוברות יכ"ל]
+מטוסי קרב תקפו יותר מ-60 מטרות ברצועת עזה
12:18 12/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחותינו ממשיכים במבצע צבאי ממוקד נגד מחבלים ותשתיות טרור במרכז הרצועה, שכלל חיסול מחבלים וירי לעבר עמדות שיגור תת-קרקעיות ומבנים צבאיים  ▪  צה"ל חיסל בכירים בחמאס שעסקו בפעילות צבאית ובהכוונת פיגועים, בין השאר בג'באליה
מבצע ממוקד במרכז הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
+יוזמה: חמושי פתח ישלטו על הרצועה ביום שאחרי בדומה לשטחי "בי"
11:45 12/04/24  |  עידן יוסף
בכירים בישראל מקדמים רעיון במסגרתו מי שתשלוט בעזה ביום שאחרי היא הנהגה מקומית המתבססת על תומכי פתח, שיקבלו נשק קל ממדינות צד שלישי בהסכמת ישראל, ויקבלו בהסכמה שליטה ביטחונית ישראלית בכל רחבי הרצועה, בדומה לשטחי "בי" ביהודה ובשומרון (חדשות 14).
+דיווח אמריקני: מתקפה אירנית בישראל צפויה בתוך 48 שעות
11:19 12/04/24  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוול סטריט ג'ורנל דיווח על היערכות של ישראל לאפשרות של מתקפה אירנית - ישירה או באמצעות גרורותיה באזור - בפרק זמן של בין 24 ל-48 השעות הקרובות  ▪  גורם שתודרך על-ידי ההנהגה האירנית, אמר כי בעוד תוכניות לתקוף נדונות, לא התקבלה החלטה סופית  ▪  אוסטין: הייתם צריכים לעדכן לפני חיסול הבכיר האירני
המנהיג האירני העליון חמינאי. "טרם התקבלה החלטה סופית" [צילום: לשכת המנהיג העליון של אירן/AP ]
+ארה"ב מזהירה את אזרחיה השוהים בישראל
00:07 12/04/24  |  עידן יוסף
ברקע האיום האירני, ארה״ב באזהרה חריגה לאזרחיה השוהים בישראל: ״אל תצאו מהמרכז״.
+פקע"ר לראשי רשויות: היערכו למתקפה אירנית בלי ליצור תבהלה
00:06 12/04/24  |  עידן יוסף
פיקוד העורף ביקש מראשי רשויות ביממה האחרונה להיערך לאפשר של תגובה אירנית בימים הקרובים. בפיקוד העורף ביקש מהרשויות להיערך בשקט בלי לייצר תבהלה. מדובר בבקשה לנקוט אמצעי זהירות שנוגעים לתחומי העירייה ומקלטים ציבוריים (כאן חדשות).
+צרפת העבירה מסר לאירן: "אל תסלימו את המצב באזור"
23:10 11/04/24  |  עידן יוסף
נשיא צרפת מקרון ליו״ר הכנסת אוחנה: ״הזהרנו את אירן לבל תתקוף בישראל״. אוחנה לנשיא מקרון: "אין תרחיש שבו ישראל לא תטפל בגדודי החמאס שברפיח״
+משפחות הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה לפעולה ברפיח
23:04 11/04/24  |  עידן יוסף
משפחות חטופים ומשפחות שכולות הפגינו הערב מול מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה להיכנס לרפיח, להפעיל לחץ צבאי על חמאס, ולהביא לשחרור החטופים.
+הנייה טוען כי בניו לא היו מחבלים
23:02 11/04/24  |  עידן יוסף
מנהיג חמאס, הניה, טוען בראיון לרויטרס כי שלושת בניו שחוסלו אתמול בתקיפה הישראלית בעזה לא היו פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. בתמונה שפורסמה היום נראה הנייה בבית מרפא בדוחא כשהוא עונד שעון רולקס, לצד אחת מנשותיו המסמנת "וי" באצבעותיה.

דובר צה"ל הגרי נשאל הערב, האם היה נכון לאשר את החיסול ברמת דרג מדיני - רמטכ"ל, אלוף פיקוד, ולא בדרג אלוף משנה, לנוכח העיתוי הרגיש - והשיב: "בניו של הנייה הם מחבלים, מפקדים בשטח על פעילות טרור, התכוונו בזמן אמת להוציא פעולות טרור ותשתית טרור. אחד מהם מעורב בהחזקת חטופים במהלך המלחמה. הם מחבלים ולכן הם הותקפו, לפי ההנחיות והפקודות".
+מפקד משטרת חמאס בג'באליה ו"ראש ועדת סיוע" חוסלו
22:58 11/04/24  |  עידן יוסף
ישראל ממשיכה לתקוף באופן עקבי את כל הדמויות בחמאס שאחראיות על השליטה באזרחים, הסדר הציבורי וההשתלטות על הסיוע ההומניטרי, ולא לחדול מכך גם בימי עיד אל פיטר. הפלשתינים מדווחים כי מפקד משטרת חמאס בג'באליה חוסל יחד עם "ראש ועדת סיוע". צה״ל מקווה באופן הזה להמשיך לפורר את שלטון חמאס בעזה.
+הגרי על האיום מאירן: "יש לנו יכולת הגנה רב-שכבתית, אך לא הרמטית"
22:53 11/04/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל דניאל הגרי: "תקיפה משטח אירן תהווה הוכחה ברורה לכוונות האירניות להסלים את המצב במזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים. יש לנו יכולת הגנה רב-שכבתית שהוכיחה את עצמה עם אלפי יירוטים מוצלחים, אך ההגנה לעולם אינה הרמטית.
+"המלחמה בעזה היא מבצע צבאי אומלל שאמור היה למחות חרפת 7 באוקטובר"
22:49 11/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "המלחמה בעזה היא מבצע צבאי אומלל שאמור היה למחות חרפת 7 באוקטובר, אך ממלאת את מטרות החמאס"
[צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוזרים ל-6 באוקטובר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ביביסט
12/04/24 07:48
2
יגאל גיל
12/04/24 08:13
3
עלם בהם
13/04/24 13:23
4
פגאסוס
18/04/24 11:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
חלק ראשון של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "המלחמה בעזה היא מבצע צבאי אומלל שאמור היה למחות חרפת 7 באוקטובר, אך ממלאת את מטרות החמאס". יאיר קלינבוים טען שראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין ז"ל, יצר את הלך הרוח ש"ההתיישבות היא מכשול לשלום" בכך שהסכים לפַנות את יישובי פִּתחַת רפיח עבור הסכם השלום עם מצרים. אלכסנדר פפקוב טען שצה"ל הרג שבעה עובדים של ארגון הסיוע "המטבח העולמי" בגלל שימוש לא מקצועי במתכון בינה מלאכותית.
11/04/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
קבינט המלחמה התכנס הערב (יום ה', 11.4.24) לדון במתיחות עם אירן. בכירים בישראל אמרו: "אם התגובה תגיע משטח אירן, ישראל תצטרך להגיב בעוצמה וללא כל דיחוי. בכירים אמריקנים אומרים הערב לעמיתיהם הישראלים כי ממשל ביידן מעריך שאחרי ההצהרות הפומביות של הנשיא - עוצמת התגובה האירנית תפחת.
11/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏בדיון בקבינט המורחב אמר נתניהו את הדברים הבאים: "אולי היה צריך להיכנס כבר בהתחלה גם לדרום וגם לצפון הרצועה". ‏למשמע הדברים, ממש נשמטה לי הלסת.
11/04/2024  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל נאצר יעקוב ג'אבר נצר, שכחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית.
11/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון, בו שהה מחבל מארגון הטרור חיזבאללה. במהלך היום כוח שריון ביצע ירי להסרת איום במרחב טיר חרפא
11/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il