|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

עירומות בשער: למה הן מתפשטות?

כולנו התרגלנו לקבל עירום של מוזיקאיות על שערים של מגזינים נחשבים אולי כדאי לעצור רגע ולנסות להבין מה עומד מאחורי התופעה?
24/08/2010  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
אגילרה. חושפת הכל גם בהריון [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  הישרדות: צנח לו זלזל - והפסיד את המיליון
  למה אסור לכתוב ביקורת גרועה על "זוהי סדום"
  עדי אשכנזי אישה מצחיקה. באמת
  מה בעצם הרג את דודו טופז?
  המשחק הדו פרצופי: טרגדיה לכל הנוגעים בדבר

אנחנו רואים אותן מתפשטות שוב ושוב, חושפות את הכל עבור צלמי המגזינים הנחשבים ומעטרות בעירומן את עמודי השער. התופעה כבר מוכרת אבל עדיין מצליחה לעורר את הקהל בכל פעם מחדש.

המגזינים הגדולים יודעים טוב מאד שעירום מוכר ותמונה חושפנית של כוכבת כזו או אחרת תעשה עבורם את העבודה טוב יותר מכל תחקיר עיתונאי מעמיק או כתבת אופי עם הכוכב הגדול הבא. בכל פעם ששער מהסוג הזה מופיע על דוכני העיתונים מתחוללת סערה קטנה - שמנה/רזה? מרוטשת/טבעית? מחמיא/מעליב? השיח כולו עוסק בדימוי ולא נכנס לעובי הקורה. נשאלות שאלות על הדימוי וטיבו אבל השאלות הקשות, אלו שנוגעות במהות התופעה, נותרות בשוליים. למה בעצם הן חושפות הכל? מה הן רוצות להראות? מי אחראי לתופעה הזו? מי המרוויח העיקרי ממנה? והשאלה הקשה ביותר - על מה החשיפה הפרונטלית באה לכסות?

לא צריך להיות תלמיד בבית מדרשו של פרויד כדי לדעת שסקס מוכר. ההתעסקות האובססיבית של המין האנושי סביב הנושא הזה (שבדרך לא ברורה נשאר טאבו) היא, נכון להיום, מקדם המכירות מספר אחד בעולם. פרסומאים עושים בו שימוש בכל יום וגם מגזיני מוזיקה ותרבות מיהרו להבין את הערך המסחרי של העירום. בתחילה היו אלה צילומים אמנותיים, כאלה שלא הציגו עירום פרונטלי.

אולי המפורסם והמוכר שבהם הוא השער של RollingStone שצילמה אנני לייבוביץ ומציג את ג'ון לנון בעירום מלא כרוך סביב יוקו אונו (שמופיעה בלבוש מלא). הצילום הזה הפך לאייקוני עם השנים וברור לחלוטין שהערך האמנותי שלו עולה עשרת מונים על ערכו הפורנוגרפי. לנון עצמו בחר בעירום כמייצג האולטימטיבי של שקיפות גם מחוץ למגזין והצטלם יחד עם אונו כשהם עירומים לחלוטין ומביטים אחורה אל המצלמה מבעד לכתף. העירום כאן היה מלא אמירה. אבל מאז דברים השתנו. מאד השתנו.

אפשר לשער שהשפע העצום במוזיקאים שמחפשים את הפריצה הגדולה והתחרות המטורפת ביניהם מביאים אותם לחפש יתרון על המתחרים. להחזיק במראה מצודד תמיד עוזר, אבל "בחורות יפות יש בלי סוף" ולכן חלקן עושות צעד נוסף קדימה - חולצות שד, חושפות טפחיים ומציגות את גופן. הערך האמנותי של הצילומים הולך ונדחק החוצה. הוא מוחלף בעירום פרונטלי, נגיש מדי, לעיתים זול ודביק. לא קשה לדמיין איזו מערכת לחצים מופעלת על כוכבות צעירות מצד המערכת שלהן עצמן. האלמנט המסחרי צריך להתמצות עד לקצה. חייבים לעשות כל מה שאפשר כדי למכור עוד אלבומים ועוד כרטיסים להופעות. צריך להשיג הכרה. צריך לפרוץ לתודעה. צריך ללכת צעד אחד רחוק יותר מזו שהייתה כאן בשבוע שעבר. לעזאזל המוזיקה - יחסי ציבור וקידום מכירות הם שם המשחק, ואם ככה - אז תתפשטי!

אחת השאלות הקשות בנושא הזה היא עניין הביצה והתרנגולת. מי מניע את התהליך הזה? יצר המציצנות של הקהל שרוצה לראות כמה שיותר מהכוכבים שלו או המניע המסחרי של המגזינים שגוזרים קופון שמן מכל שער כזה. היום, כשהדימוי החזותי הוא ערך מוביל ומראה מצודד הוא אביזר חובה עבור מוזיקאים מצליחים, נדמה שהקהל דורש את העירום הזה. "את רוצה להראות לנו מי את? להוכיח שאת אמיתית? תתפשטי!". הקהל רוצה לראות עור. וכמה שיותר. ואם מדובר בהריון או חס וחלילה בהפרעת אכילה אז אותו רצון גדל פלאים. או שאולי זה מה שהרגילו אותו לקבל? אולי דורות של עורכים שרודפים אחרי השער החושפני הבא יצרו קהל קהה חושים ומשורבב לשון שממתין למנה הבאה? קשה לקבל תשובה מוחלטת. יהיה תמים לחשוב שהקהל מעוניין רק בתוכן גבוה ותמים אפילו יותר להאמין שמגזינים מביאים תמונות כאלה לשער רק מפני ש"זהו רצון העם". הבעייתיות האמיתית שוכנת דווקא בגורם שנעדר מהמשוואה הזו - המוזיקאית שעל השער. הקהל מקבל את מנת העירום שלו, המגזין מקבל את החשיפה וההכנסה ומה איתה? ברוב המקרים היא מושלכת הצידה ככלי שאין בו שימוש רגעים קצרים אחרי שהבאזז התקשורתי נרגע. סיפוק מהיר, לא יותר.

לא רק נשים מקבלות שערים כאלה במגזינים. גם מוזיקאים גברים חושפים יותר מטפח לפני המצלמה. כמות השערים שמציגים עירום נוטה באופן ברור לטובת הנשים אבל זה בטח לא ההבדל היחידי. בעוד שהעירום שלהן מוצג בצורה המינית והפתיינית ביותר הגברים זוכים לטיפול אחר. העירום הגברי על שערי המגזינים הוא עירום של תעוזה, של התרסה, של "אנחנו שמים זין". אין בו אלמנט כנוע אלא דווקא מכניע. המבט שלהם צועק גבריות ואון, הם לא מנסים לפתות אלא בטוחים לחלוטין שתפלי שדודה לרגליהם. השערים הללו, קבוצתיים ברובם, הם התגלמות הסטיגמה הגברית הקדומה של חבורות ציידים מלאי ביטחון וחסרי פחד. העירום שם לעולם לא פגיע, לעולם לא חושפני באמת.

השורה התחתונה בלתי-נמנעת. יותר מ-650 מילה קראתם עד כאן, ועוד לא דיברנו על מוזיקה. אף לא מילה שתתאר את איכות היצירה, את התעוזה האמנותית, את התנופה החדשה שהם מביאים. הייתכן שהדימוי החזותי ניצח את המוזיקה? שהעירום החליף את המהות האמיתית של להיות מוזיקאית? התופעה הזו תורמת למסקנה אחת כאובה במיוחד. בהיעדר בידול משמעותי בין המוזיקה של זו או אחרת, יוכל הקהל להבדיל ביניהן על-פי מידת החזה וגוון העור. כשהכל נשמע אותו הדבר, כשמקשיבים למצעד הפזמונים וכל השירים נשמעים כמו בליל סינטטי ארוך ומתמשך, אולי עירום על שער של מגזין הוא בלתי נמנע. אולי רק ככה אפשר לפרוץ. אולי רק ככה יכירו אותך. את מי מעניין האלבום החדש של ליידי גאגא? תנו לראות לה את הציצי.

כל ה-ZONE בכף ידך
תאריך:  24/08/2010   |   עודכן:  24/08/2010
סער גמזו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עירומות בשער: למה הן מתפשטות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתעניין
25/08/10 12:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האינטראקציה והתמיכה בילדים הסובלים מבעיות תפקוד, קשב וריכוז מצריכה מההורים השקעה רבה, סבלנות וקבלה. הציפייה המתמדת מהילד ל"תמורה הולמת", מובילה לעיתים רבות לתחושת דכדוך, תסכול ושחיקה ויוצרת מתחים הפוגעים ביחסים בין ההורה לילד.
24/08/2010  |  מיכל שפר מיכאלי  |   כתבות
והשבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - בתולה:
24/08/2010  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
לאחרונה נעשה ניסיון שקוף ועלוב להפחיד אותי ולגרום לי לסגת מהמאבק לצמצום הריכוזיות במשק. אין בכוונתי להיכנע לנסיונות אלה ואמשיך להלחם. כדי לשתף אתכם בכוחות הפועלים מאחורי הקלעים בתחום זה, אגולל בפניכם את סיפור המעשה:
24/08/2010  |  עינת וילף  |   כתבות
פועל בניין שהגיע לקבלת טיפול באחת המרפאות בארצות הברית, יצר מבלי שידע, מהפך בגישתם של חוקרים ורופאים אמריקנים לרפואה המשלימה. הפועל התלונן על כאבי גב שהחריפו והלכו עם הזמן. אבחון המקרה כלל התייעצות מומחים ובדיקת הדמיה - MRI, שלאחריה החליטו הרופאים על הטיפול המתאים: פיזיותרפיה בשילוב דיקור.
23/08/2010  |  ד"ר זיו בר  |   כתבות
פסטיבל הקריקטורה, הקומיקס והאנימציה, "אנימקס" בסינמטק תל אביב, זכה השנה להצלחה אדירה. הפסטיבל, שחגג את שנתו העשירית, נמשך חמישה ימים ולאור התוכנית הגדושה וההיענות הגדולה של קהל האוהדים, נראה כי אפשר היה להאריכו לפחות לשבוע.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il