|   15:07:40
נטורופתית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

קוסמטיקה טבעית בהשראת ראש השנה

דבש הוא מרכיב חשוב בתכשירים קוסמטיים, שמטרתם ניקוי העור, טיפול בפצעי בגרות, מניעה וטיפול בקמטים שמן זרעי רימון הינו אחד השמנים היעילים ביותר בקוסמטיקה למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, טיפול בקמטים והחזרת המראה החיוני והבריא של עור הפנים
27/09/2011  |     |   כתבות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
טיפוח טבעי [צילום: יח"צ]

   רשימות קודמות
  קוסמטיקה טבעית על טהרת מוצרי החלב
  מסיכות ולא רק בפורים
  שיר אהבה: עץ הרימון
  ביקור במוזיאון ההגנה בג'וערה
  רוח ים

ראש השנה הממשמש ובא, הוא הזדמנות נהדרת להתנסות במתכונים נהדרים לעור המבוססים על שניים מסמלי החג: דבש ורימון. הדבש והרימון הם בין המאכלים האופייניים לראש השנה: תפוח בדבש שמלווה בברכה לשנה מתוקה, עוגת דבש לקינוח. אכילת רימון - לרימון גרגרים רבים ואכילה ממנו מלווה בברכה "שירבו זכויותינו כרימון".

דבש

לאורך ההיסטוריה השתמשו נשות האצולה בדבש כדי לשפר את מראן: אן, מלכת אנגליה והדוכסית מרלבורו, השתמשו בו כדי לשפר את מראה שיערן השופע, והקיסריות בסין נהגו למרוח על פניהן גרעיני תפוז טחונים עם דבש - מעין "פילינג" קדמוני.

הדבש הינו מוצר טבעי לחלוטין, אשר אינו גורם לגירוי בעור ולכן מצוין לשימוש גם לעור רגיש. הוא סופח ואוצר לחות רב עוצמה, תכונה ההופכת אותו לרכיב מבוקש גם בתעשיית הקוסמטיקה העכשווית.

נוגדי החמצון שבו מגנים על העור מפני נזקי קרינה ונזקים סביבתיים אחרים המאיצים את הזדקנותו. ואם זה לא מספיק, הוא יכול גם לשמש כמסנן קרינה טבעי: אותם רכיבים נוגדי חמצון שבדבש מגנים על העור מפני קרינת השמש, ואף מסייעים לשיקומו של עור שכבר ניזוק.

לדבש מגוון שימושים נרחב: כמזון בפני עצמו או כמרכיב במאכלים רבים, כחומר משמר וכן כתכשיר או כמרכיב של תכשירים ברפואה ובקוסמטיקה. הדבש הוא אנטי בקטריאלי ולכן טוב לטיפול בפצעים, בכוויות, בפצעי אקנה ובזיהומים עוריים למיניהם.

הדבש מורכב מ-20% מים ו-80% סוכר ענבים וסוכר פירות. בנוסף, הוא מכיל מינרלים כמו ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, נחושת, חלבונים, אנזימים, וויטמינים (בעיקר מקבוצות B ו-C) ונוגדי חמצון פעילים (אנטי-אוקסידנטים).

ריכוז הסוכרים הגבוה שבדבש אינו מאפשר לחיידקים להתפתח בסביבתו, ובכך הוא הופך לקוטל חיידקים יעיל ביותר. במגע עם עור פצוע או נגוע, הדבש מפריש אנזים המסייע בהחלמה מהירה של הפצע. התכונות האנטיספטיות של הדבש מסייעות בטיפול באקנה ולריפוי כוויות, חתכים וצלקות.

תכשירים קוסמטיים

דבש הוא מרכיב חשוב בתכשירים קוסמטיים (משחות, מסכות ותמיסות לשטיפה) שמטרתם ניקוי העור, טיפול בפצעי בגרות, מניעה וטיפול בקמטים. בנוסף, דבש לעיתים משמש כתחליף לשעווה בהסרת שיער.

קוסמטיקה טבעית

  • משחת ביתית לטיפול בעור: לוקחים 50 גרם שעוות דבורים, ממיסים אותה בשיטת הסיר הכפול (כמו שוקולד בקונדיטוריות), עד שהיא במצב נוזלי, מוסיפים שלוש כפות דבש טהור, 5 מ"ל שמן חוחובה או שקדים, מספר טיפות שמן לבנדר או גרניום. מערבבים, יוצקים לצנצנת זכוכית ומקררים. המשחה מעולה לטיפול בעור סדוק ויבש, כפות רגליים, ידיים ולגירויים בעור.

  • מסיכת דבש לעור הפנים: לוקחים רבע כוס דבש טהור נוזלי. מוסיפים לה ביצה, מערבבים את המרקחת, מוסיפים לגביע יוגורט עיזים, מערבבים עד לקבלת מרקם אחיד. את התערובת יש למרוח לאחר ניקוי הפנים ולהישאר איתה למשך 20 דקות. ניתן להוסיף גם מיץ מלפפון להרגעת העור. לאחר הטיפול, העור יהיה רך ונעים למגע ובעל לחות רבה. את אותה המרקחת ניתן למרוח על השיער לפני חפיפה למשך 15 דקות. השיער יהיה רך ונעים למגע.

  • דבש להבהרת העור: מומלץ למרוח את העור בלימון טרי ולאחר-מכן למרוח דבש נקי על העור, להמתין 25-20 דקות ולשטוף. התוצאה מיידית.

  • פילינג פנים עם דבש לעור יבש: שיבולת שועל טחונה דק, דבש נוזלי שחומם מעט, שמן שקדים או חוחובה. לערבב את כל החומרים יחדיו עד קבלת מרקם אחיד, אך נוזלי (יחס של השמן גדול מהמוצקים). על עור פנים לח יש לעסות את הפנים חצי דקה עד דקה ולשטוף.

  • מסכת דבש לניקוי עור הפנים: מערבבים כף אחת של דבש עם שתי כפות שקדים טחונים וחצי כפית מיץ לימון. מורחים בעדינות על הפנים, מעסים בעדינות ומשהים על הפנים. כעבור 20 דקות שוטפים את הפנים במים חמימים.

  • מסיכת לחות לפנים "תפוח בדבש": מרסקים בבלנדר תפוח עץ מקולף עם כפית דבש. מורחים את העיסה על הפנים ומשאירים ל-15 דקות. שוטפים את הפנים במים קרים והתוצאה היא עור קורן ורענן.

  • מסכת דבש וביצה להזנת עור יבש: מוסיפים כף דבש לחלמון טרי ובוחשים היטב. את המסכה מורחים על העור ומשהים למשך 10 עד 15 דקות. שוטפים את הפנים במים פושרים. מומלץ כמסכת בוקר יומית לעור יבש.

  • דבש לטיפול בפצעונים: מחטאים את אזור הפצעונים עם מי מלח (רבע כפית מלח בחצי כוס מים חמימים), בעזרת מקלון אוזניים. מורחים מעט דבש ישירות על הפצעונים, ומשאירים למשך 10 דקות בערך. שוטפים בעדינות עם מים קרים, ומייבשים בטפיחות קלות.

  • מסכת דבש לשיער לתוספת לחות: מערבבים היטב חצי כוס דבש עם רבע כוס שמן זית. מורחים על השיער שתי כפות מהתערובת אחרי שטיפה קלה, לא חפיפה, ומעסים היטב לתוך השיער בעזרת האצבעות. עוטפים את השיער בניילון נצמד או כובע רחצה ומשאירים על הראש למשך 30 דקות. חופפים ומייבשים כרגיל.

  • מסיכת דבש לריכוך עור הגוף: מערבבים כפית דבש עם כפית שמן קנולה או שמן חמניות ועם רבע כפית מיץ מלימון סחוט. את התערובת מורחים בנדיבות על האזורים שנוטים להתייבש כגון מרפקים, ברכיים, עקבים וכדומה. מניחים לתערובת להיספג ולאחר כ-10 דקות שוטפים במים פושרים.

רימון

שמן זרעי רימון הינו אחד השמנים היעילים ביותר בקוסמטיקה למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, טיפול בקמטים וכתמים, והחזרת המראה החיוני והבריא של עור הפנים. בשימוש פנימי, השמן מסייע להורדת כולסטרול ולטיפול בבעיות רפואיות שונות, הודות לריכוז הגבוה של החומרים האנטי-אוקסידנטים (נוגדי החמצון), המצויים בו.

שמן זרעי רימון אורגני הינו אנטי אוקסידנט חזק ומכיל ריכוז גבוה של חומצות שומן אשר מסייעות בהחלקת העור והגברת האלסטיות וכן החייאת תאי העור, וטיפול בבעיות פיגמנטציה עורית.

שמן רימונים משפר טונוס שרירים, מחזק את ממברנת התא ומגן על העור מנזקי הסביבה, לוכד רדיקלים חופשיים ומנטרל את השפעתם ההרסנית, מסייע בשיקום נזקי חשיפה לשמש. מטפל בצלקות ומבהיר כתמי עור, יעיל בהפחתת כולסטרול, טוב לטיפול במניעת סוכרת, השמנת יתר, מחלות לב ועוד.

גרעיני הרימון מכילים הרכב חומרים אשר באופן נדיר מאוד מסוגלים להילחם ברדיקלים חופשיים ובכך להאט את תהליך ההזדקנות הטבעי של העור על-ידי תכונות טבעיות לחידוש העור ולמילוי קמטים עדינים. שמן זרעי רימונים מכיל חומרים נוגדי דלקת טבעיים אשר נותנים פתרון יעיל ומהיר לפריחות שטחיות ומקומיות בעור.

מתכונים:

  • פילינג רימונים ודבש לראש השנה:לכתוש שתי כפות של גרעיני רימון בבלנדר, להוסיף כמות זהה של דבש ושמן שקדים. את התערובת לערבב ולעסות עימה את הפנים ולשטוף אחרי 10 דקות עם מים פושרים. הפילינג יעזור בחידוש מראה העור. הפילינג יעיל גם בהבהרת העור.

  • סרום אנטי אוקסידנטי למריחה על עור הפנים בבוקר / ערב: 10cc שמן נר הלילה/בוראז', 10 cc שמן רימונים, 8 cc שמן מקדמיה, 3cc ויטמין E נוזלי. להוסיף שמנים אתריים: סנדלווד, גרניום, רוזווד, ילנג-ילנג - עד שבע טיפות מהכל. אני מכינה קרם טבעי אשר אחד המרכיבים הדומיננטיים בו הוא שמן רימונים - הקרם יכול לשמש כקרם לחות ליום או ללילה ויעיל גם להבהרת פיגמנטציה. כדי שתוכלו להכינו בבית, קנו קרם בסיס מוכן (כדי להכין קרמים בעבודת יד כדאי לעבור הכשרה), והוסיפו לו את החומרים הבאים:

  • קרם אנטי אוקסידנטים רימונים ליום: 50cc קרם בסיס מוכן. לקרם יום הוסיפו מעט הידרוסול (מים ארומטיים) של לבנדר או גרניום, 40 טיפות של שמן רימונים, 20 טיפות שמן נר הלילה, 10 טיפות שמנים אתריים לבחירה: לבנדר, סנדלווד, גרניום, פצ'ולי, רוזווד, נרולי / יסמין / רוז (2 טיפות לא יותר).

  • פילינג טבעי מאדמת חוואר וזרעי רימון לניקוי יסודי: פילינג טבעי אורגני שמבוסס על זרעי רימונים טחונים באדמת חוואר לעור הפנים לרענון ושיפור מראה העור: מים צמחיים, גרגרי זרעי ענבים ורימונים טחונים, אדמת חואר, שמן חוחובה אורגני ושמנים אתריים אורגניים איכותיים בהתאמה אישית. הפילינג עדין מאוד ומרענן את עור הפנים על-ידי הורדת שכבת תאי העור המתים והזרמת הדם, תוך כדי הזנת העור ברכיבים חיוניים. להניח את הפילינג על פנים רטובות ונקיות ולעסות בתנועות מעגליות עדינות. להמתין כחמש דקות ולשטוף היטב במים.

הכותבת היא נטורופתית ותזונאית, רוקחת תכשירים טבעיים לעור ומרצה במכללת רידמן לרפואה משלימה-אינטגרטיבית
תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
איריס שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קוסמטיקה טבעית בהשראת ראש השנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השנה נפתחה בסערה, כששני נושאים משמעותיים עומדים על הפרק. מצד אחד הדרישה לצדק חברתי ומצד שני המצב המדיני העדין אליו נקלענו. מבחינה חברתית, נפתחה השנה בהשפעת הפגנות העם בדרישה לצדק חברתי, ומי שחושב שתהליך זה הוא רק פרשייה קטנה שתחלוף, טועה, ובגדול. מערך הכוכבים הוא כזה שאנו נמצאים בתקופה היסטורית של מהפכים שונים, כשאחד מהם הוא נושא השוויון והצדק החברתי.
27/09/2011  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
השופטת: סיגל רסלר-זכאי, בית משפט השלום בהרצליה
27/09/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
אלה דן (1982-2010) נהרגה ב"דרך המוות" בבוליביה, בטיול אופניים בדרום אמריקה עם בן זוגה, אמיר, טיול לסיום התואר הראשון שלה. היא הייתה רק בת 27 במותה. ביום שני השבוע (26.9.11), כשנה וחצי לאחר מותה, החליטו המשפחה והחברים לקיים לזכרה ערב מוזיקלי שבו תודגש חדוות היצירה והאהבה למוזיקה שליוותה את אלה כל חייה.
השנה החדשה בפתח וכולנו עסוקים בניקיון הבית, הארונות ובחידוש חפצים ישנים, על-מנת שהבית יראה יפה בערב הפותח את השנה החדשה. לא אחת אנו נוטים להזיז רהיטים ממקומם הקבוע כדי לחולל שינוי, התחדשות ורענון.
26/09/2011  |  שרונה חורי  |   כתבות
גבירותיי ורבותיי, קבלו את גב פשטי. מי שלא רצה אותו בתור השורד האחרון, קיבל אותו בתור המנצח הגדול של הדור הבא 24/7. אבל, רגע, מה התואר הרשמי שלו? אם אבי הוא המאסטר שף של 2011 וחגית יאסו היא הכוכבת הנולדת, זה הופך את גב פשטי ואת קרן לנציגי הדורות הבאים? האם לזה התכוון אברום בורג כשייסד את המשרה הזאת? האם זה אומר שמעכשיו הם יסעו כל בוקר לירושלים לכנסת ויחשבו על איך לעשות כאן עתיד טוב יותר? כי בזמן שהם היו בווילה, דווקא היו כמה אנשים בלי בית שהסתובבו להם כל מיני רעיונות בראש, אולי כדאי שהם ייפגשו איתם. ואם גב פשטי הוא נציג הדורות הבאים, האם באמת הולך ופוחת הדור? אולי הוא בעצם רק נהיה טוב יותר ומשוכלל יותר. אולי גב צריך להיות בכלל הנציג של איגוד שחקני הריאליטי?
26/09/2011  |  זיו יצחקי  |   כתבות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  
משרד הבריאות מזהיר: מוצרי דבש לא תקניים  /  יפעת גדות
איפה מבלים בראש השנה?  /  מירב ארד
מטיילים בחג: צפי ל-5%-10% גידול ביוצאים לחו"ל  /  מירב ארד
מערב עד ערב  /  חניאל פרבר
שנהיה לראש ולא לזנב  /  מני ישי
תרומתו של בשר הבקר לבריאות  /  עינב קרן-שיינהולץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il