|   15:07:40
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ראש הממשלה בנימינן נתניהו בכנסת. מול קואליציה לוחמת [צילום: פלאש 90]
הכול פוליטי

הולכים להארכה

לאחר מגעים מרתוניים למניעת הריסת המאחזים, נתניהו קיבל את מה שחיפש - דחייה של ההכרעה. הפצצה המתקתקת לא פורקה, אבל הורחקה. בעוד חצי שנה יצטרכו לטפל בה מחדש. חברת הכנסת חוטובלי: "זהו פלסטר במקום טיפול שורש. אנחנו לא מחפשים עצם שיזרקו למתנחלים. דרוש פתרון ברמה הלאומית"
11/11/2011  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
לא בשם השלום
שני שרים בכירים הפתיעו את חברי הסיעה כשיצאו נגד הפינויים המתוכננים. שר החינוך גדעון סער אמר שהקביעה המשפטית לא פשוטה ויש לבחון את כל המקרים לגופם, ואילו שר האוצר יובל שטייניץ אמר שהעניין מזכיר לו את פינוי עמונה. "זו החלטה לא רציונלית", אמר שטייניץ, "הורסים לא בשם הצדק ולא בשם השלום, כי אין שלום"

אתמול ביקשה המדינה ארכה של שישה חודשים מבג"ץ, כשהיא מציגה מכתב שעליו חתומים חברי הוועד של גבעת אסף. וזו לשון המכתב: "מבלי להיכנס לדיון עקרוני לזכותנו על הארץ, אנו מסכימים להיכנס לדיון כן ואמיתי במשך ששת החודשים הקרובים במגמה לפתור את שאלת גבעת אסף בדרכי שלום". הסיכום הושג ביוזמתו ובשותפותו הפעילה של השר בני בגין. הנהלת מועצת יש"ע דחפה להגיע לסיכום שהוא גם על דעתם של יו"ר 'אמנה' זאב חבר (זמביש) ושל חבר הכנסת אורי אריאל, שהיה גם הוא שותף פעיל בהסכם.

לחתימה קדמו דיונים מרתוניים ביום שלישי. הזמן אזל, כי תאריך הגג לפינוי גבעת אסף נקבע ל-31 בדצמבר. פינוי עמונה ושכונת האולפנה בבית-אל נקבעו למאי ולסוף 2012. רק פינוי מגרון הוא בתוך מועד הדחייה, שכן הוא נקבע למרס.

דחיקת הקץ? פתרון אופטימלי? על איזה בסיס יתנהל "דיון כן ואמיתי" בעניין גבעת אסף? האם יוקם צוות משפטי עצמאי שיבדוק את מעמדן של הקרקעות במחלוקת, או שהסיכום קובר אותו קבורת חמור? וכיצד ניתן לסכם את המאבק שהתנהל בזירה הפנים-ליכודית? מיהם המנצחים ומי המפסידים?

הסיכום עם אנשי גבעת אסף התקבל בהפתעה. המגעים התנהלו בקצב מרתוני, אך בחשאי. כך, למשל, יו"ר ארגון זכויות האדם ביו"ש אורית סטרוק ויו"ר פורום יש"ע במרכז הליכוד שבח שטרן, שריכזו את המאבק בזירה הפוליטית, גילו את דבר המכתב רק לאחר מעשה. השניים לא שותפו במשא-ומתן ובהתייעצויות, אך אין להם סיבה לבוא בטענות: הם בחברה טובה. שרי ליכוד בכירים הופתעו אף הם. השרים משה (בוגי) יעלון וגדעון סער לא עודכנו ביום שלישי בערב לגבי המתרחש. השר יולי אדלשטיין, שכינס בלשכתו זה שבועיים ברציפות את חברי סיעת הליכוד המבקשים למנוע את הפינוי, לא עודכן גם למחרת ולא קיבל למשרדו את עותק המכתב.

שלשום התקשר גורם בכיר מאוד בליכוד לחבר מרכז, ממובילי המאבק. זהו, אמר הבכיר, סיכמנו. אנחנו משיגים דחייה. והכול בגלל בני בגין. האחרים יודעים רק לדבר, והוא עושה.

אכן, התהפכו היוצרות בסיעת הליכוד. בני בגין, שלאחרונה מצא את עצמו במיעוט, הפך ממותקף למוביל. ביום שני פתח נתניהו את ישיבת הסיעה בהצהרה שנשמעה כהסכמה לפינוי. אישרתי בשבוע שעבר בניית אלפיים יחידות דיור ביו"ש, אמר, אבל יש לשמור על החוק. לא נבנה על קרקע פרטית, יש מקומות אחרים.

ספק אם הייתה כאן כוונה מעשית. לנתניהו היה חשוב להפגין מנהיגות לאחר שבשבוע שעבר פורסם שהוא נגרר אחרי חברי סיעתו.

דבריו פורסמו, דלתות אולם ירושלים שבו מתנהלות ישיבות סיעת הליכוד נסגרו, ומישיבת הסיעה יצא מסר שונה לחלוטין, כולל דברים שהשמיע נתניהו עצמו.

שני שרים בכירים הפתיעו את המתכנסים כשיצאו נגד הפינויים המתוכננים. שר החינוך גדעון סער אמר שהקביעה המשפטית לא פשוטה ויש לבחון את כל המקרים לגופם, ואילו שר האוצר יובל שטייניץ אמר שהעניין כולו מזכיר לו את הימים ששימש יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לאירועי עמונה. "זו החלטה לא רציונלית", אמר שטייניץ, "הורסים לא בשם הצדק ולא בשם השלום, כי אין שלום".

דבריהם של השניים, סיפרו לאחר מכן חברי הסיעה, הביאו לתחושה שמתחולל מהפך. גדעון סער מקפיד לנקוט קו ממלכתי ולא לעקוף את ראש הממשלה מימין, ואילו שטייניץ, בשנתיים האחרונות, כמעט לא אמר מילה שלא בענייני משרדו. נתניהו מצא את עצמו לפתע במיעוט, עם דן מרידור ובני בגין. הוא שינה את נימת הדיבור, ושאל מספר פעמים - כשאת שאלתו הוא מפנה לבגין - תגיד לי, למה להרוס ולא לפצות?

אם לרדת לעומקם של דברים, אין סתירה בין מה שאמר נתניהו בפתיחת הישיבה לבין מה ששאל במהלכה. כשקבע שאין לבנות על קרקע פרטית, אפשר היה בהחלט לייחס את דבריו לבנייה עתידית. הוא הרי המשיך: "נבנה במקומות אחרים".

הבית היהודי מול שס (1)

ביום שני כינסה ציפי חוטובלי את הוועדה למעמד האישה שבראשה היא עומדת. נושא הדיון היה הדרתן של נשים משידורי תחנת הרדיו "קול ברמה". את הדיון יזם אורי אורבך.

מקרב חברי הוועדה, רק נסים זאב הגיע לישיבה - שכן הדיון עסק בתחנה שמזוהה עם מפלגתו. דובר צה"ל לשעבר נחמן שי והעיתונאי לשעבר דניאל בן-סימון לא גילו עניין. גם חברות כנסת החברות בוועדה הדירו את רגליהן מהדיון. לא שהמשתתפים התגעגעו לחנין זועבי, אבל לאורית זוארץ ולאנסטסיה מיכאלי ללא ספק היה מה לומר. מהח"כים שאינם חברי הוועדה הגיעו העיתונאי לשעבר הרב ישראל אייכלר, והרב אמסלם, שלו חשבון משלו עם התחנה.

זה היה מחזה קפקאי. חבר כנסת מהבית היהודי יוזם בירור לגבי אפליית נשים בתחנת רדיו המזוהה עם שס, בעקבות פניית אגודת 'זכות הציבור לדעת' שאותה מפעילים אנשי הציונות הדתית. את הדיון מנהלת ח"כית המזוהה אף היא עם הציונות הדתית. מולם מתייצבים ח"כים חרדים.

ומה עם הציבור החילוני שאמור לגלות רגישות להדרתן של נשים מהמרחב הציבורי והרדיופוני? שני גברים גלויי ראש לקחו חלק בדיון הסוער. השניים היו עורך דינה של תחנת הרדיו 'קול ברמה', ונציג הבעלים של התחנה. נציגות ארגוני הנשים צפו, המומות, בהצגה האבסורדית.

הח"כים החרדים הודו שאין פסק הלכה כלשהו שאוסר להעלות נשים לשידור, אבל אם כך נהוג בתחנה, אין סיבה להפריע להם. נציג הבעלים שי בן מאור טען שבידיו סקר שלפיו יותר מ-50% מהמאזינים יעזבו את התחנה אם זו תשמיע נשים. הרייטינג מעל הכול, הסביר. על פניו הסקר תמוה, בהתחשב בעובדה שעל-פי הנתונים שצוטטו נשים הן כמחצית ממאזיני התחנה. נציגת 'זכות הציבור לדעת' העריכה כי שידורים בזכות פוליגמיה, למשל, היו מעלים עוד יותר את הרייטינג - שכן אפשר לטעון כי 'חרם דרבנו גרשום' הסתיים ומותר לשאת כמה נשים במקביל. הרב אייכלר השיב כי שידורים בזכות פוליגמיה עדיפים על שידורי הפריצות של התקשורת החילונית. הערה מעוררת מחשבה.

עובדה נוספת השייכת לעניין - לא מדובר במיזם פרטי שבו יעשה הבעלים את הישר בעיניו. מדובר בתחנת רדיו המשדרת על תדר ציבורי, תחנה שקיבלה זיכיון מהרשות השנייה.

השאלה מדוע תחנה שמשדרת על תדר ציבורי מזוהה עם מפלגה פוליטית, כאילו אנחנו בעידן שאחרי קום המדינה, לא עלתה. אשר להפליה המגדרית, נציגת הרשות השנייה ענתה תשובה מתחמקת. הנושא נבדק, אמרה, לא היה זמן, יש עקרונות שהם חשובים משוויון...

הרשות השנייה, מתברר, היא האשמה העיקרית. דובר התחנה יניב לייבוביץ סיפר לי כי בשימוע לקראת קבלת הזיכיון נשאלו נציגי התחנה האם ישמיעו קול אישה והשיבו בשלילה. הרשות לא התנגדה. אולי חשבו שהכוונה לשירת נשים. לייבוביץ' הוסיף עוד שאם הרב עובדיה יוסף יודיע שמותר להעלות נשים לשידור, התחנה תשנה את מדיניותה.

מה זה, שאלתי, אצלכם כל מה שלא מותר בפירוש הוא אסור? אולי הרב עובדיה גם צריך להתקשר ולומר שמותר להפעיל מיקרופונים באולפן?

אל תכניסי אותי לדיונים האלה, השיב הדובר, אני חילוני.
בינתיים, גם ללא אישור מהרב עובדיה יוסף, התחנה הסכימה למחווה: מדי יום ראשון היא תעלה נשים לשידור בין השעות שבע לשמונה בבוקר, כשהגברים בתפילת שחרית. לתשומת ליבה של ציפי לבני אם תרצה להתראיין.

חוטובלי אומרת שהמחווה לא מקובלת עליה, ושהבעיה היא ברשות השנייה - שם מעדיפים להתנער מהבעיה. מצדה, היא מתכוונת להכניס תיקון לחקיקה שיקבע באופן חד-משמעי כי אסורה הפליה על בסיס מגדרי ברדיו ציבורי.

הבית היהודי מול שס (2)

אין זה תיקון החקיקה היחיד שחוטובלי מתכננת בחזית שנפתחה לפתע בין הציונות הדתית לשס. השבוע עורר שר הדתות יעקב מרגי מהומה רבתי כשהורה להגביל את אישורי הנישואין בשוהם ל-200 כדי למנוע מארגון רבני 'צוהר' לחתן זוגות רבים.

בבית היהודי מחו בתוקף, אך מרגי תולה את החלטתו בעניין פרוצדורלי נטו - יש מכסה לכל מקום, וחייבים להירשם לנישואין לפי מקום מגורים. למעשה, המאבק הוא על עמדות כוח ושליטה: הרבנות הראשית לוחצת על שס כדי שזו תבטיח את המונופול שלה, כשגם לשס נתח משלה במוסד הזה.

מבחינה מסוימת, מדובר באותה תמונה אבסורדית שבה אנו צופים בבתי הדין הרבניים. דיינים מהציונות הדתית כמעט שלא מתמנים להרכבים הפועלים, וחבר הוועדה למינוי דיינים עתניאל שנלר מזיע כדי להשחיל מינויים ספורים. עם זאת, החרדים לא פונים לבתי הדין הרבניים אלא לבתי הדין שמפעילה העדה החרדית. הוא הדין לגבי רישום נישואין – הרבנות מנהלת מאבק, אבל החרדים עצמם נרשמים לנישואים בבד"צים.

מרגי הציע פשרה, אך הפשרה הייתה דומה לזו שהציע עם תחילת השנה ראש העיר מטעם שס בבית שמש כשפרץ העימות סביב פתיחת בית הספר לבנות: הוא הציע לכסות את חצר בית הספר בסככה כדי שלא יראו את התלמידות. כאן הצעת הפשרה היא שבכל עיר יתמנה רב מרבני צוהר שיוכל לרשום זוגות לנישואין, אלא שגם כאן דאגו לסככה: את מועמדותו של הרב מצוהר צריך לאשר רב העיר. ירצה יאשר, לא ירצה...

מתוך 600 רבני צוהר, אמר אורי אורבך, הרבנות הראשית פסלה יותר מ-550 לעריכת חופות כי הם לא עומדים בתבחינים שקבעה. הפתרון, שוב, בחקיקה. הצעות חוק בעניין מכינים כעת אורי אורבך, זבולון אורלב, ציפי חוטובלי ושלמה מולה. על-פי ההצעות, כל רב שהוסמך לרבנות על-פי הכללים יוכל לרשום לנישואין באזור מגוריו.

בדרך כלל נחשבת שס לגורם ממתן. למפלגה חרדית שפניה לציבור הרחב. אך מפעם לפעם היא מתעקשת להוכיח כי היא יותר קדושה מהאפיפיור. הנה שתי דוגמאות, רק השבוע.

לאחר עידן ביניש

שלשום התקשר גורם בכיר מאוד בליכוד לחבר מרכז, ממובילי המאבק. זהו, אמר הבכיר, סיכמנו. אנחנו משיגים דחייה. והכול בגלל בני בגין. האחרים יודעים רק לדבר, והוא עושה

בשורה התחתונה, בליכוד נוצרה דינמיקה שהצטיירה כבלתי הפיכה. את שתי ישיבות הסיעה שפתחו את מושב החורף כיוון יו"ר הסיעה זאב אלקין לדיון בסוגיית הקרקעות ביו"ש. ההסכמה הייתה כמעט מקיר לקיר.

ומה עכשיו? נתניהו מקבל את מה שביקש - ארכה. הפצצה המתקתקת לא פורקה, אבל הורחקה. בעוד חצי שנה יצטרכו לטפל בה מחדש.

המצדדים בסיכום מציגים את מחצית הכוס המלאה. בעוד חצי שנה נהיה כבר אחרי דורית ביניש. הבחירות יתקרבו, וככל שמתקרבות הבחירות קל יותר להפעיל לחץ על השרים, על חברי הכנסת ועל ראש הממשלה. ובכלל, שישה חודשים הם תקופה ארוכה. או שהפריץ ימות או שהכלב ימות, וביניש, כבר אמרנו, תלך הביתה.

ראייה אופטימית, אך קוץ בה. הסיכום הנוכחי מוציא את הרוח ממפרשי הספינה ששטה לה במחוזות הליכוד. בעוד חצי שנה כבר ייבחר מרכז חדש (הבחירות נקבעו ל-31 בינואר), והשפעתם של פעילי השטח תרד. בעוד חצי שנה גם יסתיים השימוע בעניינו של שר החוץ אביגדור ליברמן, וקשה לקבוע מה יהיה מצבה של ישראל ביתנו. היום נתניהו חושש מבולדוזרים ביישובי יו"ש שייראו על מסכי הטלוויזיה ויבריחו קולות מהליכוד לישראל ביתנו.

מלבד זאת, קשה למחזר את המאבק. השתדלנים בליכוד ירו את רוב התחמושת והשיגו למתנגדי הפינוי רוב מוחץ במפלגת השלטון. כעת הישגם מתמסמס.

נכון לעכשיו לא ברור מתי יקום הצוות המשפטי ומה תהיינה סמכויותיו, אך העובדה שבליכוד מקפלים את אוהלי המחאה תמנע ככל הנראה שינויים בהרכב המסתמן של הצוות. ההתנגדות למינויו של הפצ"ר לשעבר אביחי מנדלבליט תישאר בגדר מחאה שבקושי נרשמה.

ונקודה חשובה נוספת - המאבק הוא על העיקרון, לא על פתרונות דיור לתושבי גבעת אסף או שכונת האולפנה.

השבוע משך עו"ד מיכאל ספרד עתירה שהגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים. ספרד, המייצג לכאורה עותרים ערבים שטוענים לבעלות על הקרקע שעליה נבנה היישוב מגרון, הגיש תביעת נזיקין בגין השנים שבהן לא הייתה הקרקע בשימוש הבעלים. שלא כמו בבג"ץ, במחוזי ביקשו הוכחות. ספרד לא המציא הוכחות והעדיף למשוך את העתירה.

משמעות הדבר ברורה. לא מתנהל כאן מאבק משפטי אלא מאבק פוליטי. ארגוני השמאל מבקשים לעקור יישובים באצטלה משפטית מאחר שאי-אפשר לכפות על המדינה פינוי במסגרת הסכם שלום. אין פרטנר.

שתי גישות התנגשו בליכוד. גישתם של אדלשטיין, אלקין, יריב לוין והאחרים שהלכו איתם, ולפיה הבעיה היא פוליטית ואם קושרים אותה לסוגיות משפטיות יש לפצות את בעלי הקרקע אם יימצאו כאלה - וגישתו של בני בגין שגורס כי הבעיה היא בעיה משפטית ויש להתייחס אליה בהתאם.

למצדדים בגישה הראשונה רוב מוחץ בסיעה, אבל הסיכום מפקיד את המפתחות בידיו של בני בגין והופך את הקו שלו למוביל.

"המכתב של אנשי גבעת אסף הוא פלסטר לגבעת אסף", אמרה ציפי חוטובלי שבכל ישיבות הסיעה חזרה וטענה שיש לפצות ולא להרוס, "ואני רוצה טיפול שורש. יש כ-30 מאחזים, וחייבים לפתור את הבעיה של קרקע פרטית. שתי ישיבות סיעה רצופות עסקו בעניין, וביום שני היינו עדים למהפך של ממש. אנחנו לא בגלות ולא מבקשים טובה מהפריץ. אנחנו לא מחפשים עצם שיזרקו למתנחלים. אנחנו צריכים פתרון ברמה הלאומית".

השאלה, כמו תמיד, היא מה היה אילו. ביום שני בערב נכנס ללשכתו של נתניהו היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין מתנגד להקמת צוות עם סמכויות. וינשטיין מתנגד להתנגשות עם המערכת המשפטית. מי היה גובר? המפלגה או היועמ"ש?

כשעמדה על הפרק ההקפאה השנייה, ההתנגדות בליכוד עשתה את שלה. השאלה היא, שוב, האם ראש הממשלה שיודע להגיד "לא" לברק אובמה יודע להגיד "לא" לדורית ביניש.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  11/11/2011   |   עודכן:  11/11/2011
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הולכים להארכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליכודניקים כנסו
11/11/11 20:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוחחתי לאחרונה עם שני עיתונאים מרוסיה שהגיעו ל'חופשת עבודה' בישראל. היא יהודייה מוסקבאית אסלית עם תוכנית טלוויזיה משלה; הוא אוקראיני, עורך בכיר באחד המגזינים הספרותיים הנחשבים. שניהם מוברגים היטב בתוך המציאות התקשורתית הרוסית. לשניהם אין שום אשליות לגבי רוסיה. דיברנו פוליטיקה, אלא מה.
11/11/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
על ההתקוממות בסוריה משלמים מחיר כבד לא רק תושביה, אלא גם מדינות האזור. כולם שמעו על מחנות הפליטים בטורקיה, אולם בחודש האחרון הולכים ומתרבים הדיווחים על מחנות פליטים לא רשמיים גם בירדן.
11/11/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
המחזה "הנון של ראש העיר ירושלים" נכתב בשנות ה-70 ע"י יוסף בר יוסף בנו של הסופר יהושע בר יוסף. המחזה לא הוצג בזמנו כי המחזאי החליט שזה מחזה העוסק באמונה והוא -המחזה אידיאי כדבריו.
10/11/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
המאמן האישי אלון גל כבר מזמן זוכה למעמד לא ברור של גורו מקומי. תוכנית הרדיו שהוא מגיש ב"רדיו ללא הפסקה" היא רק פלטפורמה נוספת להשפיע מתובנותיו המופלאות על עמך ישראל. אלא שבמקרים מסוימים הוא מרשה לעצמו לחרוג מעט יותר מדי בשם הרייטינג.
10/11/2011  |  אפרת אהרוני  |   כתבות
החגים כבר מאחורינו ומזג האוויר מתחיל להשתנות. ככל שהטמפרטורות יורדות, עולה הרצון להישאר בבית, להתכרבל מתחת לפוך ו...לאכול.
10/11/2011  |  מיטל עזר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il