|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

שיפוט מהיר

השופט של הולילנד

השופט דוד רוזן, שיתחיל בשבוע הבא לשמוע את תיק הולילנד, אינו יוצר אווירה של הקפדה על לוחות הזמנים וכך נגרמים עיכובים ניכרים. בדיון הוא מתגלה כשופט ערני וקפדן; טון הדיבור שלו גורם לו להישמע זועף-משהו אפילו כאשר אין לכך סיבה
06/02/2012  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שיפוט מהיר   |   תגובות
רוזן. שם לב לכל מה שקורה באולם

"אני אשפוט אותך!"
הציניות של רוזן כנראה מצטרפת למתח בו מצוי העד, והוא מגיע להתנגשות ישירה עם השופט, כאשר הלה אומר לו שוב ושוב "רק שנייה" כדי להאט את דיבורו. העד מתפרץ: "מה אתה אומר לי 'רק שנייה'? זה יוצא מהלב שלי!" רוזן כמעט מזנק מהדוכן לעברו. הוא רוכן קדימה ככל שכסאו מאפשר לו, מביא את ראשו למרחק של מטר מן העד ונוזף בו: "אם תמשיך ככה, אני אשפוט אותך!"

"אני רגיל שזה משפחה"
רוזן נועץ לפתע מבט מרוכז בפינתו השנייה של האולם ופונה למישהו בקהל: "סליחה, אני אבקש להפסיק עם המסטיק". כלפי העד הוא קצת קצר-רוח וחוזר בטון נרגז-משהו על שאלה שניכר שהעד לא הבין. רוזן מחניק פיהוק, וכאשר העד אומר שפנה לנאשם בתור חבר, הוא שוב ציני כלפיו: "טוב שאתה לא אומר משפחה. אני רגיל שזה משפחה, חברים, כולם"

השופט: דוד רוזן, בית המשפט המחוזי בתל אביב

המועד: יום ראשון, 5.2.12, שעה 08:30

הנושא: תיקים פליליים

למרות שקבועים לו שני תיקים לשעה 08:30, דוד רוזן נכנס לאולם רק ב-09:10. את הדיון השני והעיקרי הוא יתחיל רק בשעה 10:00. נכון, היה צריך לחכות לעורכי דין והשב"ס התעכב מאוד בהבאת הנאשמים, אבל שופט בהחלט יכול ליצור אווירה שתחייב את כולם להגיע בזמן ואפילו להקדים. עובדה שיש שופטים שאצלם כל עורכי הדין מתייצבים על הדקה.

התיק הראשון הוא הקראה, סניגורו של נאשם 1 משיב לכתב האישום ואחרי כמה דקות רוזן מעיף מבט בתיק ואומר: "אני רואה פה [בתגובה] עובדות שלא מצוינות בכתב האישום". הסניגור משיב שאכן כן, ורוזן מעיר: "רציתי רק לוודא שאנחנו מדברים על אותו תיק". לאחר שמיעת תגובת שני הנאשמים, מבקש רוזן לקבוע מועדים קרובים ככל האפשר, כי הנאשמים מצויים במעצר, אבל תיק הולילנד כבר מרחף באולם ויומנו עמוס. רוזן מביע תקווה שתיק אחר ייגמר בעסקת טיעון וכך יתפנו לו מועדים: "זה תיק שצריך להיגמר, יש הרבה תיקים שצריכים להיגמר, אבל כוחותי מוגבלים. זה תלוי בצדדים". בסיומו של הדיון מבקש אחד הסניגורים שרוזן יפנה אותם לגישור, והלה תוהה: "בשביל מה אתם צריכים אותי?" הסניגור: "זו הפרוצדורה". רוזן: "לא ידעתי".


קולו של רוזן נשמע מהלשכה


הדיון הזה מסתיים ב-09:25, וכאמור עוברות 35 דקות עד שניתן להתחיל בדיון הבא. בשלב מסוים נשמע קולו של רוזן מהלשכה, השואל את הקלדנית אם הנאשמים כבר הועלו לאולם. כאשר היא משיבה בשלילה, הוא מבקש ממנה לשאול את הסניגורים האם הם מסכימים להתחיל בלי מרשיהם, אך התשובה שלילית. כאשר הנאשמים סוף-סוף מגיעים, נגרם עיכוב נוסף משום שהסניגורים משוחחים עימם באולם. לא ברור מדוע זה נעשה על-חשבון זמן הדיון; אולי התשובה פשוטה: כי רוזן מאפשר זאת.

בשעה טובה ניתן להתחיל. מדובר בתיק עמוס ראיות ועדים בעבירות של סחיטה באיומים והימורים, ועל הדוכן מתייצב אחד מבעלי העסקים שלטענת התביעה נסחט בידי הנאשם 1, קובי דיבה. רוזן עוקב אחרי ההקלדה, מאט את העד לצורך ההקלדה ואף שולח את הקלדנית לסגור את החלון בלשכתו ("קר לי", הוא אומר בחיוך ושולח לה חיוך של תודה עם שובה).

מהר מאוד מתברר, שלתביעה יש עסק עם עד בעייתי. הוא חוזר בו מתאריכי ההלוואות שקיבל מדיבה ומשיעור הריבית ששילם לו כפי שאמר בחקירתו במשטרה. כאשר העד טוען שהחוקרים הוציאו את דבריו מהקשרם, מעיר לו רוזן שמדובר בתמלילים: "היא [התובעת] אומרת לך ששומעים את הקול שלך". סניגורו של דיבה קם להתנגד, ורוזן אומר לעד: "הוא עכשיו רוצה להגיד לך מה לענות". כאשר הסניגור מסיים, שוב פונה רוזן לעד: "אתה רואה? מה שהסניגור אומר הוא, שאתה צריך להגיד אמת". לא ברור האם זוהי סתם ציניות, או שרוזן חש שיש כאן העברת מסרים מההגנה לעד.


גילה מישהו בקהל שלועס מסטיק


בעוד החקירה נמשכת, רוזן נועץ לפתע מבט מרוכז בפינתו השנייה של האולם ופונה למישהו בקהל: "סליחה, אני אבקש להפסיק עם המסטיק". כלפי העד הוא קצת קצר-רוח וחוזר בטון נרגז-משהו על שאלה שניכר שהעד לא הבין. רוזן מחניק פיהוק, וכאשר העד אומר שפנה לדיבה בתור חבר, הוא שוב ציני כלפיו: "טוב שאתה לא אומר משפחה. אני רגיל שזה משפחה, חברים, כולם".

התובעת מבקשת להכריז על האיש כעד עוין ורוזן נענה. דיבה מתחיל לדבר עם סניגורו, רוזן קוטע אותו מיד: "קובי, אתה תכף יורד למטה!" ואף מכתיב לפרוטוקול את אזהרתו. בהמשך הדיון יהיו עוד כמה שיחות כאלו, כולל בין הנאשמים, ללא תגובה של רוזן. דיבה מבקש לומר משהו. רוזן משיב בשלילה. דיבה: "לא לה [לתובעת], לך". רוזן: "זה בטח שלא. אתה יכול לקבל דף ולרשום הערות". הוא מבקש מהסניגור שיתן לדיבה נייר, אבל הלה מוותר. רוזן צוחק: "אתה לא מרוצה ממנה [מהתובעת], נכון?" דיבה מנצל את ההזדמנות: "היא עושה את העבודה שלה, אבל מתעסקת בשטויות. אומרים שהרבצתי לו, אז מה היא מתעסקת אם זה היה 4% ריבית או 6% ריבית". רוזן משתיק אותו.

העד נכנס לדבריה של התובעת, אבל רוזן נוזף בו: "תקשיב לשאלות, אתה לא עונה עדיין". כעת מתפתח עימות בין התובעת לסניגורו של דיבה. היא טוענת שבחקירתו הודה העד שהוא חשש מדיבה. הוא טוען שמדובר בחשש מאנשים אחרים לגמרי. לרוזן יש פתרון פשוט: הוא פונה במרץ לתובעת ואומר "תני לי לראות". הוא קורא, דוחה את התנגדות הסניגור ואומר שלא לפרוטוקול ש"נו, הדברים ברורים" - העד אומר שהיה נתון לאיומים.

העד עדיין מחזיק בגירסתו, לפיה קיבל הלוואה אחת מדיבה ורק בסוף 2008 ובתחילת 2009. התובעת טוענת שהיו עוד הלוואות מוקדמות יותר, ולעד יש רעיון בשבילה: "את יכולה להוציא מהבנק צ'קים כמה שנים אחורה". רוזן מגיב: "גם אתה נותן לה עצות? אתה רוצה לקדם את החקירה?".


כמעט מזנק מהדוכן לעבר העד


הציניות של רוזן כנראה מצטרפת למתח בו מצוי העד, והוא מגיע להתנגשות ישירה עם השופט, כאשר הלה אומר לו שוב ושוב "רק שנייה" כדי להאט את דיבורו. העד מתפרץ: "מה אתה אומר לי 'רק שנייה'? זה יוצא מהלב שלי!" רוזן כמעט מזנק מהדוכן לעברו. הוא רוכן קדימה ככל שכסאו מאפשר לו, מביא את ראשו למרחק של מטר מן העד ונוזף בו: "אם תמשיך ככה, אני אשפוט אותך!" המאבטח ניגש לעד ומסביר לו מי בעל הבית באולם. לזכותו של רוזן יש לומר, שהוא נרגע מיד ומסביר בטון שקט: "אנחנו צריכים לרשום כל מילה שאתה אומר. הבחורה שיושבת לידי כותבת מאוד מהר, אבל היא לא מכונה".

לפני שיצאתי מהאולם, רוזן שם לב לשיחות מספסל הנאשמים אשר ביקשו מים ולא ניתן לבני משפחותיהם להעביר להם אותם. הוא מפסיק את הדיון לרגע, מבקש לוודא שמדובר בבקבוקים סגורים ומכתיב לפרוטוקול שאיפשר למסור אותם לנאשמים.

השורה התחתונה:
שופט עירני מאוד, השם לב לכל פרט בהליך ולכל דבר המתרחש באולמו. מצד שני, מעט קצר-רוח ובעל טון דיבור הגורם לו להישמע זועף-משהו גם כאשר אינו מתכוון לכך. את הדיונים הוא מנהל ביעילות, אך לחובתו יש לזקוף את האיחורים הניכרים בתחילתם, שכן כאמור ביכולתו ליצור אווירה שלכל הפחות תקטין אותם בצורה משמעותית.

יעילות: 7

מזג שיפוטי: 7

כל המשפט בכף-ידך
תאריך:  06/02/2012   |   עודכן:  07/02/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופט של הולילנד
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אח של יהוה
7/02/12 11:27
2
פרקליט וותיק
7/02/12 16:24
 
ש.ש.
8/02/12 06:58
 
נחום שחף
8/02/12 09:24
 
נחום שחף
8/02/12 10:21
 
נחום שחף
8/02/12 11:41
 
נחום שחף
8/02/12 10:16
 
נחום שחף
8/02/12 11:57
3
פשוט עם
8/02/12 09:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע יוצא הכוכב נפטון סופית ממזל דלי ועובר למזל דגים שם יימצא עד לשנת 2025. (כן , כן למשך 13 השנים הקרובות). מקומו הטבעי של נפטון הוא במזל דגים, כך שבשנים הקרובות תהייה נטייה גדולה מאוד להתחבר אל כל נושאי הרוחניות למיניהם.
06/02/2012  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
באולם הקטנטן של בית צבי, שאיה בן אשר עיצבה להפליא כדירת המשפחה של תום (שמתפקדת בדיוק כמו בהפקות קודמות על בימות גדולות) - אם המשפחה, אמנדה (דנה מאירוביץ, שמשחקה הכנה והמרגש מצליח לאזן את הדחיה מהנודניקיות של האם, ואף יוצר אמפטיה כלפיה), מייצרת לחץ בלתי נסבל על בתה ובנה. הבת, לורה, נערה יפה, עדינה ושברירית, סובלת מצליעה ובשל כך גם מרגשי נחיתות וביישנות איומים. רגשות אלה כולאים אותה בבית, ומונעים ממנה כל סיכוי להכיר מישהו ולהינשא. את כל עולמה היא מרכזת בטיפול ושמירה על אוסף החיות המיניאטוריות שלה מזכוכית. נעמה חזון - כאילו נולדה לתפקיד זה. כל סגולותיה נחשפות בו, והיא מרגשת ומצליחה לגעת בלב כל.
06/02/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
המחזמר קאטס מאת המלחין אנדרו ללויד וובר נחשב לאחד ממחזות הזמר הידועים בעולם והוא עלה ב-1981 על בימות הווסט אנד בלונדון ואחר כך בברודווי במשך שנים ארוכות והיה לאחד המיוזיקלס המועלים ביותר ברצף בהיסטוריה של הז'אנר הזה. המחזמר קטף את כל הפרסים האפשריים בקטגוריה הזו והופק בכל העולם ואפילו בישראל על-ידי תיאטרון הספרייה ובית צבי והיה שם מופע ססגוני, מהוקצע ומשובח ביותר.
06/02/2012  |  חיים נוי  |   כתבות
לבסס סמכות זה לא דבר קל, יעידו מאות זוגות הורים טרוטי עיניים. יעידו גם האנשים החביבים שמנהלים את ההצגה שנקראת האח הגדול. מה לא היו נותנים המושכים בחוטים בנווה אילן בשביל קצת משמעת בבית הזה? פעם אחר פעם ירקו בפניהם הדיירים, והראו לכולנו מי לובש את המכנסיים. השובבה הראשונה הייתה ברי סימון שיצאה מהבית מבלי שהודחה. הבא בתור דודו קפרא, שיצא מהבית בעקבות אשתו למרות האיסור. אבל כל אלה היו כאין וכאפס לעומת ההתארגנות המשולשת החשודה של סער סקלי, יאנה יוסף ותמיר ורדי. התארגנות שאיך שלא הופכים אותה, מדיפה ריח חזק של מרד.
06/02/2012  |  אורי ערן  |   כתבות
יש להבהיר כי הצדדים אינם במערכת יחסים חרף רצונם להביא ילד לעולם, כי כל צד רשאי לפתח מערכת יחסים, וכי הינם מעוניינים להסדיר את התנאים להורותם המשותפת
05/02/2012  |  עו"ד אריאל דרור  |   כתבות
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
סעב מתעניין יותר ביומן  /  איתמר לוין
לבית המשפט באשדוד דרוש מנהל  /  איתמר לוין
בן-חמו ופושטי הרגל  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il