|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

גרמניה, תתכונני, המשבר כבר בדרך

סימני שאלה בנוגע לבחירות בהסתדרות כשלון הנפקת מניית פייסבוק המשבר הכלכלי יפקוד גם את המדינה החזקה ביותר באירופה הקשר בין האסטרולוגיה למקורות תחזית אסטרולוגית לשבוע 1.6.12-25.5.12
25/05/2012  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
קנצלר גרמניה, אנגלה מרקל. עד מתי תנהיג? [צילום: AP]

עברנו את ליקוי החמה, אך נמשיך להרגיש את השפעתו. אנו ברצועת זמן שמביאה להתפתחויות חדשות, כשהתהליך, בעיקרו, הוא שחרור מקיבעונות מחשבתיים והתנהגותיים. אם הרצון האישי שלנו בשינוי אכן יקרום עור וגידים, הוא יכול להביא דברים חדשים לחיינו. עם זאת, אנחנו לפני ליקוי לבנה, שיתקיים בתאריך 4.6.12 והשפעתו תורגש כבר ממחצית השבוע הקרוב, כך שרצוי עדיין להמתין ולא לצאת לדרך עם רעיון או פעולה חדשה עד אחרי הליקוי, מאחר שפעולה מוקדמת עלולה לגרום לתוצאה מעוותת שאינה עונה על הציפיות. טבעי שהחלטות על שינויים אינן מתרחשות כהרף עין, כך שהמצב האידיאלי הוא להמתין לסיום תקופת הליקויים ולהקשיב גם לקול הלב, שיצביע בדיוק על המשאלה האמיתית שלנו.

כוכב מרקורי וכוכב ונוס במזל תאומים - הפטפטת חזקה יותר. תאומים יודע לדבר, אבל הוא לא טוב כל כך בהקשבה, לכן נדרש מאמץ נוסף מכל אחד להקשיב. תופתעו כמה אפשרויות נוספות יש, שלא חשבתם עליהן, ואחת מהמגוון יכולה להתאים לכם. עם השמש במזל תאומים, ניתן לעשות כעת כמה דברים בעת ובעונה אחת.

תקופת ליקויים גורמת לזעזועים אינטנסיביים באיזון האנרגיות ואלה גורמים גם לשינויים משמעותיים בפוליטיקה ובכלכלה, אבל גם לשינויים אקלימיים, שוב אנחנו בתקופה של חודש בערך, שבו צפויה תנודה של הלוחות הטקטוניים. הרי געש זועמים או שינוי שיכול להתבטא בשיטפונות ומפולות בוץ, אולי אבק כבד או בעיה דומה, המשפיעים על האוויר לנשימה. הרגישות היא בין דרום סין, יפן, צפון ארה"ב, סן-פרנסיסקו, צפון קליפורניה, נבאדה ואריזונה ובאזור האוקיינוס הפסיפיק - אבל זה בהחלט יכול להפתיע גם באזורים אחרים בעולם.

בזמן ליקוי החמה התקיים מפגש נאט"ו בשיקגו. נאט"ו הוא המבנה הצבאי הענק השולט על רוב העולם. בזמן הפסגה התקיימו מחאות, אך קיימת סבירות גבוהה שאלו יימשכו גם אחריה. הבעיה העיקרית היא שעם כל המידע שנאסף שם התוצאה לא תהיה חד-משמעית.

המסרים שאנו מקבלים מכל מקום בשבוע האחרון ואותם גם נמשיך לקבל, מכילים הרבה דיסאינפורמציה, הרבה "מעשיות" ושמועות, יספרו לנו מכל מיני כינוסים ומפגשים חשובים ברחבי העולם וזה יגיע גם אלינו באמצעות התקשורת הצבעונית. החוכמה תהיה לסנן את המידע.

הבחירות בהסתדרות נערכו בתאריך 22.5, מיד לאחר ליקוי החמה, אבל הנפטון נמצא בשטח, כך שיש סימני שאלה גדולים היכן נמצאת התוצאה האמיתית. האם המספרים שהתפרסמו בתקשורת מדויקים, או שאולי המספרים הנכונים בקלפיות נעלמו אי שם בין הפתקים. כך גם עם תוצאות הבחירות במצרים בתאריך 23.5. האמת בימים האלה הלכה לאיבוד.

בתאריך 23.5.12 היה המפגש של המעצמות עם אירן בבגדד, בנוסף למבנה הכוכבים הבעייתי, המאפשר בועות אוויר צבעוניות, המפגש החל בזמן ירח בטל... כך שמדברים... ומדברים...

גם ברמה האישית, השבוע צפויה הרבה תקשורת והמילים יגיעו בבת-אחת מכמה כיוונים. תהיה נטייה להיכנס לוויכוחים, המילים יזרמו בלי שליטה והן יכולות לגרום לכולנו להתפזר בחשיבה ולאבד את הפוקוס. היו ערניים, הימים הרגישים במיוחד, בהם אתם עלולים לקבל מידע צבעוני המטשטש את המציאות, יהיו בעיקר בין התאריכים 28.5-25.5.

צפויה פגיעות במערכות יחסים וכדאי לכל אחד לדבר ברור ולחדד את המסרים שלו, כדי למנוע משברים. אלימות מילולית בכל הרבדים צפויה בין התאריכים 31.5-29.5, כזו שיכולה לגרום לאיבוד שליטה פיזית.

ליקוי הלבנה בתאריך 4.6 יתקיים במבנה כוכבים שיעורר גם הוא קשיים במערכות יחסים אישיות. עיקר הקושי יהיה להגיע להסכמה והדדיות.

כוכב ונוס, המסמל בריתות והדדיות, במנעד מאתגר עם כוכב מארס, כך שאין לצפות להסכמים ולהדדיות. אלה לא יאפשרו מתווה חיובי ויהיה קשה להושיב יחד אנשים, בכוונה לעשן את מקטרת השלום. נשמע על הרבה הסכמים בינלאומיים ש"יישברו" בחודש הקרוב ויהיה מעניין לראות איך ישפיע ליקוי הלבנה על באשר אסד בסוריה.

סביב התאריך 29.5 כדאי להיזהר עם תוכניות עסקיות. ההערכות הכלכליות עלולות להיות נמוכות מדי ואחר כך עלול להתברר שאין לכם כיסוי פיננסי מספק, כולל ביטוחים.

האינטראקציה גבוהה יותר, השעמום מושך אתכם לפעילות הרפתקנית בתחום החברתי. במערכת יחסים יהיה ניסיון לבנות תקשורת בריאה יותר. יהיו הרבה דיבורים, וייתכן שתחכו למידע חדש או שאולי תקבלו מידע יוצא דופן. אין זה זמן להתחייבויות כתובות, אך אם אין ברירה, הקפידו על זמניות, עד אחרי נסיגת ונוס.

השבוע...

25.5 אתם מחפשים להיות בבית או בקרבת הבית. ייתכן שמתעוררת תחושת אי-נוחות מאדם קרוב אליכם, אבל אתם פגיעים ורגישים בלי פרופורציה למציאות המתרחשת. שימרו על חשיבה יצירתית. הירח בטל משעה 17:19 אחה"צ עד שעה 02:11 אחר חצות.

26.5 מיצאו זמן לבלות עם הילדים. רעיונות יצירתיים יכולים להפתיע היום, אבל אלה כבר מתבשלים בתוככם לאורך זמן והיום אתם חשים ביטחון לבטא אותם. הרעיונות הגיוניים ומבוססים מאוד ויתקבלו בהערכה גדולה.

27.5 אתם מתקשרים היום עם הרבה חן ומוכיחים שאתם יודעים ומכירים את הנושאים עליהם אתם מדברים. האווירה מסביב היא של אהבה וחברות המשתלבות יחד, אתם חושבים מחוץ לקופסה ומאפשרים להצעות חדשות מקום בתוכניות שלכם.

28.5 הירח בטל משעה 02:41 עד שעה 09:06 בבוקר. הצד הריאלי ממשיך להשפיע על דרך החשיבה, למרות שאנשים מגיבים בשלילה. נסו לשמור על מילים מדויקות בשיחות שלכם היום כדי למנוע מבוכה. לא כל אחד מוכן להביט על המתרחש דרך העיניים שלכם, אך הימנעו מכפייה וחפשו דרך אחרת לבטא את ה"אני מאמין" שלכם.

29.5 קשה לשמור על השגרה היום. אתם רוצים לעשות את הנדרש, הכי טוב שאפשר, אבל משום מה שום דבר לא עונה על הציפיות. היעזרו בבן משפחה או בחבר כדי למצוא את שביל הזהב. שימו לב, הסגנון תוקפני היום ומחר.

30.5 הירח בטל משעה 08:38 בבוקר עד שעה 13:06 בצהריים. קשה לכם לדעת מה התפקיד שאתם בוחרים לעשות היום, אך אתם נדרשים למחויבות ולאחריות, אותן תישאו היום בלבד. אינכם מוכנים לוותר על המרחב האישי שלכם.

31.5 אתם עלולים לאבד שליטה, בעיקר אם אתם יוצאים למסע רכישות מפנק. אולי כדאי להשאיר את כרטיס האשראי בבית? הוויכוח בתוככם בין הרגש וההיגיון עדיין קיים והניסיון להשיג תשומת לב יהיה אפשרי רק עם מילה חכמה או שנונה.

1.6 הירח בטל משעה 04:21 לפנות בוקר עד שעה 15:31 בצהריים. זהו יום עם מפגשי חברה, או מפגש משפחתי, המביא עימו שימחה, הומור וחוויות חדשות. האווירה החברותית תהיה בכל מקום ותשפיע בטוב על התחושות שלכם.

כלכלה ושווקים
מרקל. בדידות פנימית [צילום: AP]

ביום שישי שעבר התפרסמה הכתבה לפני ההנפקה של הפייסבוק (אנחנו מקדימים את ניו-יורק בשבע שעות) ונכתב כאן: "יהיה מעניין לעקוב אחרי הנפקת הפייסבוק, שיוצאת היום, 18.5, לדרך, לפני ליקוי החמה. מה שרואים וצופים עכשיו עלול להפתיע את המשקיעים ולא לטובה בעתיד הלא רחוק".

ההפתעה התרחשה מיד באותו יום - גם דחייה בלוח הזמנים וגם אכזבה. המכירה נעצרה כאשר ראו שערך המניה עולה ומיד יורד והמגמה ממשיכה למטה ממחיר הפתיחה. אלא שזה לא עזר ובתחילת השבוע המגמה הזו המשיכה והמניה המשיכה בצניחה. אתם הקוראים לא מופתעים. שוב למדנו כמה חשוב לדעת לשתף פעולה עם היקום.

האפשרות היחידה למנף את המניה תהיה אם המנהלים עצמם ירכשו אותה ויעוררו תחושה שהם מאמינים בה, אז אולי הציבור יתפתה, אבל אני בספק לכמה זמן. כל התחלה חדשה לפני ליקוי חמה או לבנה משתבשת.

בהתייחסות להורוסקופ של ניו-יורק, כוכב יופיטר, המביא הרבה ובשפע גם מהטוב וגם מהרע, עובר עתה וישפיע בעיקר בתאריכים 5.6-28.5. אלה ימים שניתן לצפות לגל אופטימיות, אבל אם יגיעו שמועות שיעוררו חשש בשווקים, כוכב השפע יביא להיסטריה, בעיקר בגלל שאנחנו אחרי ליקוי החמה שהגיע חבוק בזרועותיו של נפטון.

הנושא הכלכלי מושפע גם מהמתרחש ביוון. התקופה, המלווה בסימני שאלה, מביאה למתח גדול ביוון עצמה, הנמצאת לפני בחירות חוזרות, וגם בתוך האיחוד האירופי, כשהחשש הוא מבעיות מימון שיצוצו בספרד, בפורטוגל ובאירלנד. חוסר הוודאות יהיה בתהליך ארוך-טווח. בהמשך צפוי ליקוי לבנה, ומיד אחריו ליקוי הוונוס, כך שיש לפנינו ימים רגישים נוספים בין התאריכים 7.6-4.6.

אצלנו: מדברים הרבה על העלאות מיסים והשמועות, שיש בהן ספקולציות, מציפות את החדשות. כוכב פלוטו מסמל מיסים והוא דומיננטי בתקופה הזאת. שימו לב שנכתב כאן בתחילת הכתבה ששמועות וסחרירים הם חלק מהתקופה, לא כל מה שאנחנו שומעים יהיה נכון בפועל, וכדאי לסנן את המידע ולהמתין לחדשות אמת.

אנגלה מרקל, הקנצלר של גרמניה

אנגלה מרקל, ילידת 17.7.1954, בת מזל סרטן עם אופק במזל קשת. למרות שהיא מופיעה בכל מקום כאישה חזקה, אינטליגנטית, מקורית ולעיתים גם לא צפויה, היא יודעת מה הן מטרותיה. במהלך השנה הקרובה מרקל חווה בדידות פנימית, כשכוכב ונוס בקידום נמצא במפגש עם כוכב סאטורן בקידום ועל-פי רוב זהו שילוב הפוגע גם בהערכה עצמית.

במפה המשותפת של מרקל עם גרמניה, הכוכבים אורנוס ופלוטו משפיעים לסירוגין, כך שהיציבות שלה כראש המדינה אינה בטוחה ובמהלך שנת 2013 גם ההורוסקופ של איחוד גרמניה (3.1.1990), עם שמש (המסמלת ראש מדינה, נשיא או ראש ממשלה, תלוי במשטר של אותה מדינה) במעלה 9 במזל מאזניים יעבור טלטלה עד אוקטובר 2013, שם "יעבדו" הכוכבים ביחד ובעוצמה. המשבר בדרך גם לגברת מרקל ולמדינה החזקה ביותר באירופה, שבראשה היא עומדת.

זו עוד אינדיקציה לכך שהמצב הכלכלי באירופה שברירי ושאין לו פתרון בטווח הקרוב.

אסטרולוגיה במקורות

ערב חג מתן תורה, חג השבועות, ומה מתאים יותר להוסיף מעט רוחניות להתבוננות על הקשר בין האסטרולוגיה למקורות. ממצאים ארכיאולוגיים מצביעים על השימוש באסטרולוגיה עוד בימי בבל הקדומה ומופיעים גם בכתבים של אריסטו, קפלר, קופרניקוס, גלילאו ועוד אנשים שתרמו להבנת הקשר בין הכוכבים והנעשה על פני כדור הארץ. עם זאת, את הרמזים האסטרולוגיים הברורים אנו יכולים למצוא כבר בספר הספרים שלנו - בתנ"ך ואזכורים לכך גם בתלמוד הבבלי והירושלמי, ספר הזוהר ובמדרשים רבים אחרים.

בספר בראשית, פרק א', פסוק 14: "ויאמר אלוהים יהי מארת ברקיע השמים להבדיל בין היום ובין הלילה והיו לאתות ולמועדים ולימים ושנים". כשהמאורות לוקין רש"י כותב: ""והיו לאתות", כשהמאורות לוקין סימן רע הוא לעולם (הכוונה לליקוי חמה או לבנה) בעשותכם רצון הקב"ה אין אתם צריכים לדאוג מן הפורענות". בספר בראשית, פרק ט"ו, אלוהים אומר לאברהם אבינו: "הבט נא השמימה וספור הכוכבים, אם תוכל לספור אותם... כה יהיה זרעך".

בתלמוד במסכת שבת קנ"ו אומר אברהם: ניסתכלתי באיצטגננות שלי ואיני ראוי להוליד בן. אמר לו הקב"ה: צא מאיצטגנינות שלך, שאין מזל לישראל. מה דעתך שצדק עומד במערב והריני לוקח אותו ומעמידו במזרח. אברהם אבינו, איצטגננות הייתה בליבו, ובקי היה בהלכות המזלות ובדקדוק תחילת השעות וכו', ומלכי מזרח ומערב היו משכימים לשאול אותו במזלות (מסכת יומא כ"ח). בשירת דבורה אנו מוצאים את הפסוק: "הכוכבים ממסילותם נלחמו בסיסרא" [שופטים ה', פסוק 20].

האמונה בכוחם של הכוכבים והמזלות גרמה לפולמוס בין גדולי התורה. הרמב"ם, שרבים "אוהבים" לספר על התנגדותו לאסטרולוגיה, היה למעשה בעל גישה דו-ערכית כלפי ענף מדע זה. התנגדותו הייתה בעיקרה מטעמים דתיים ולכן הפולמוס לא היה על תקפות האסטרולוגיה, אלא הרצון להקפיד על האמונה באלוהים ובכוחו בלבד: "תמים תהיה עם ה' אלוהיך" [דברים י"ח].

אבל הרמב"ם הכיר בידע האסטרולוגי כידע המבוסס על אסטרונומיה, ובהלכות סנהדרין אמר הרמב"ם: "אין מעמידים בסנהדרין בין בגדולה ובין בקטנה אלא אנשים חכמים ונבונים מופגנים בחכמת התורה, בעלי דעה מרובה יודעים קצת משאר חכמות כמו רפואה חשבון ותקופות ומזלות ואצטגנינות".

חכמי ישראל, שרבים מהם יעצו לשליטים ומלכים, ידעו שכל דת ומשפט אשר מבוססים על החוק בלבד לא יעמדו לנצח. אבל הם למדו את החוקים והאמונה אשר ניתנה ממלך מלכי המלכים, לכן העצות שלהם מבוססות על חוקי התורה כמו שנאמר במסכת שבת ע"ה ע"א איתא: "אמר רבי שמעון בן פזי אמר יהושע בן לוי משום בר קפרא, כל היודע לחשב בתקופות ומזלות, ואינו חושב עליו הכתוב אומר- "ואת פועל ה' לא יביטו ומעשה ידיו לא ראו" [ישעיהו ה', 12]. אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יוחנן: "מנין שמצווה על האדם לחשב תקופות ומזלות שנאמר: "ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים" [דברים ד', 6]. ואיזו היא חוכמה ובינה שהיא לעיני העמים הווי אומר זה חישוב תקופות ומזלות".

במקורות נמצאים רבים מחכמי ישראל, שהיו בעלי ידע אסטרולוגי. ביניהם אחד האסטרולוגים הידועים בהיסטוריה היהודית, אברהם אבן עזרא, שכתב ספרים ומאמרים בנושא האסטרולוגיה לצד הבנה של תרבויות העמים השונות, כולל האיסלאם והנצרות והזיקה של אלה ליהדות. את כתביו חוקרים גם היום באוניברסיטה, בגלל יכולתו לקשר בין האסטרולוגיה, האסטרונומיה, המתמטיקה והמאגיה. הראב"ע ראה באסטרולוגיה את החוכמה האנושית הראויה ביותר לשאול ממנה את סוד משמעות הזמן. את המילה "עת" המופיעה בספר קהלת הוא מפרש כמילה המראה את תהפוכות הגורל של האדם. וכך מופיע בקהלת פרק ג': "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים: עת ללדת ועת למות, עת לטעת ועת לעקור נטוע, עת להרוג ועת לרפוא, עת לפרוץ ועת לבנות, עת לבכות ועת לשחוק, עת מלחמה ועת שלום".

אבן עזרא האמין שההשפעה האסטרולוגית היא התוכנית האלוהית המקיפה והכוללת, (בשפה שלנו בעידן החדש הדימוי מזכיר "מחשב-על") המחזיקה את כל גרמי השמיים כ"סוכנים" של אותה תוכנית אלוהית. הוא חקר את הנושא על בסיס התורה.

יהודה הלוי, בן-זמנו של אבן עזרא, סבר שהמדע היהודי כולל אסטרונומיה ואסטרולוגיה. הוא גם חשב שהראשוניות בידע האסטרולוגי הייתה של ישראל, אבל המפגש עם תרבויות אחרות גרם לכך שהעמים האחרים (היוונים והערבים) "גזלו" את הידע. בספרו "הכוזרי" הוא מרמז לנושא, ייתכן שחוסר הבהירות בה התבטא נבע מחשש מהתגובות השמרניות ולכן דיבר על הנושא בהצנע ובסודיות.

המפגש בין יהודה הלוי ואבן עזרא היה הקטליזטור למחקרים של הראב"ע, שהביאו לתוצאות בעלות משמעות רבה במחקר הקשור באסטרולוגיה על בסיס התורה. בהמשך הגיע הרמב"ן, שהתחזק מגישתם של יהודה הלוי והראב"ע, ולא חשש להתבטא בנושא: "גזירת הכוכבים היא מן הניסים הנסתרים שכל התורה תלויה בהן". ועוד הוסיף: "מי שראה באיצטגנינות יום שאינו טוב לעבודתו, יישב בבית ואל יסמוך על הנס".

דוד המלך הסתכל בכוכבים ובמזלות ואמר שירה [ברכות י']: "אמר לה הקב"ה שנים עשר מזלות בראתי ברקיע ועל כל מזל ומזל בראתי לו שלושים חיל ועל כל גסטרא וגסטרא תליתי בו שלוש מאות שישים וחמישה אלפי ריבוא כוכבים כנגד ימות החמה". ואכן האסטרולוגים עובדים עם גלגל המזלות הנע לאורך השנה (365 ימים), המכיל 12 מזלות וכל מזל מורכב מ-30 מעלות.

רבי שלמה אבן גבירול, שכתב את השיר "כתר מלכות", שיר הלל לכוחו של אלוהים, מתבטא בחלק מהפרקים באותו שיר על הכוכבים והמזלות. בפרק כ' הוא כותב: "מי ישוחח גדולתך, בהקיפך על גלגל צדק גלגל שביעי ובו שבתאי בתקופתו ובגופו גדול מגוף הארץ ותשעים פעם מידתו וסובב הגלגל בשלושים שנה במרוצתו ומעורר מלחמות וביזה ושבי ורעב...".

אפשר להוסיף ולהרחיב עוד ועוד, אבל לסיכום חלקי של הנושא אפשר לומר, שהפולמוסים בנושא האסטרולוגיה הם למעשה בין אלה החושבים שמערכת הכוכבים היא תורה העומדת בפני עצמה, ובכך גורמת לאנשים להאמין בכוחות אחרים שלא עלינו עלולים להכשיל את האדם, ובין אלה החושבים שידיעת העתים וחישוב הזמנים הם הכרה בכוחו של האלוהים הכל-יכול ולמעשה מתת האל להבנת היקום, כמו שכתב אברהם אבן עזרא. "התוכנית האלוהית המקיפה והכוללת".

"השמים מספרים כבוד אל ומעשה ידיו מגיד רקיע" [תהלים יט, ב'].

תאריך:  25/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בסטף, ישוב נחבא אל הכלים, על אם-הדרך לירושלים, ימינה ממחלף-הראל, ממוקמת בינות לעצי-יער מוריקים, חוות הר איתן - מוקד עלייה לרגל אידיאלי בכל ימות השנה ועל אחת כמה וכמה בחג השבועות. זוהי ממלכת הגבינות של שי זלצר, גבן מחסד עליון, שקנה את עולמו כיצרן עתיר-תהילה של מעדן החלב הזה.
25/05/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
אדם הלך לעולמו לפני יובל שנים - מי יזכרוהו? מי יעלו לקברו? מי יקדישו ערב לזכרו? לא הרבה אנשים, גדולים ומשפיעים ככל שיהיו, זוכים לכך כעבור שנים כה רבות מאז הסתלקו.
25/05/2012  |  יוסי אחימאיר  |   כתבות
במשרד לפיתוח הנגב והגליל קיים תפקיד מיוחד שנקרא מנהלת תחום דוברות ותקשורת רוסית. מהות התפקיד - לקשר בין התקשורת בשפה הרוסית לבין המשרד. לא ברור לי עדיין, מדוע נדרש ונחוץ תפקיד זה כאשר מדובר במשרד שתפקידיו העיקריים, לעודד אוכלוסיות צעירות דוברות עברית ברובן הגדול, לעבור ממרכז הארץ לנגב ולגליל, וכן ליזום ולפתח תשתיות באזורים אלה.
24/05/2012  |  אלי אלון  |   כתבות
מבט חטוף על מספר מחלבות הבוטיק שקמו לאחרונה, מצביע על כך שישראל היא מעצמה של חלב, עם שפע של גבינות איכותיות, שלא נופלות באיכותן מאלה האירופאיות, ויש אומרים שאפילו מתעלה עליהן. באופן לא מפתיע, הנתח הגדול ביותר של ייצור החלב שייך לפרות, אבל הגידול הגבוה ביותר בשנים האחרונות שייך לחלב העזים והכבשים.
24/05/2012  |  רותם מימון  |   כתבות
הקיץ כבר כאן, האוויר מתחמם - 25 מעלות צלזיוס לפחות, אנחנו שמחים שהשמש יצאה, אבל עולם שלם של פרוקי רגליים שמח יחד איתנו. מכל מיני פינות נסתרות ואפלות מתחילות לבקוע הביצים הקטנות שנמו להן את תנומת החורף - משפחת פרוקי הרגליים, הטילה ביצים כל השנה אבל עכשיו, זה הרגע הגדול שלה - נמלים, ג'וקים, צרעות, תולעים, פשפשים, פרעושים, עכבישים וקרדיות האבק, כולם מתעוררים לחיים.
24/05/2012  |  אלון אלימלך  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il