|   15:07:40
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הבית היהודי

האם לשכת נתניהו פועלת נגד בחירת בנט?

ההתמודדות על ראשות הבית היהודי מתחממת: מקורבים לנתניהו טוענים שהוא יעדיף לא לראות את בנט בממשלה, ואם יכניס אותו ימרר את חייו. בסביבתו של בנט אומרים שבליכוד פועלים לבחירת מועמד חלש לראשות הבית היהודי. יו"ר 'אמונה': אם איילת שקד תהיה האישה היחידה ברשימה, אשקול להצביע לליכוד
17/08/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
בנט. הודיע שימליץ על נתניהו לנשיא [צילום: פלאש 90]

שלושה יצאו לקרב על הנהגת הבית היהודי. רב ופרופסור (שהוא גם שר והיו"ר המכהן), פוליטיקאי ותיק ופרלמנטר בעל ניסיון (וגם שר לשעבר), ואיש היי-טק ויזם צעיר ונמרץ (ששימש רל"ש של נתניהו ומנכ"ל מועצת יש"ע).

למי הסיכויים המרביים? בחירתו של מי תיטיב עם המפלגה? ומי הישר בין השלושה? ממי הייתם רוכשים רכב משומש?

מוקדם מדי לאמוד את הסיכויים. לא זו בלבד שבבית היהודי נערך מפקד לראשונה מאז הוקמה המפלגה, המתמודדים מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה. לא מחזירים טפסים לוועדת המפקד. שהיריבים יזיעו. שינסו לנחש. כל המטות שומרים על ערפל קרב. המספרים נשמרים עדיין בסוד, אך החצים כבר יוצאים החוצה.

משה קלוגהפט, יועצו האסטרטגי של נפתלי בנט ומנהל הקמפיין שלו, ביקש שלשום להבהיר דרך העיתון כי הוא "ממליץ למתמודדים להשקיע כמונו את הזמן בלחרוש את הארץ ולא להיפגש עם אנשי הליכוד כדי לדון עמם איך לפגוע יחד בבית היהודי - כפי שפורסם שעשו, אם כי אני לא פוסל שפגישות עם נתן אשל עוסקות בסוגיות אסטרטגיות דוגמת החלפת דעות על תקיפת אירן". קלוגהפט אף מדגיש שבליכוד מעוניינים בניצחונו של "מועמד חלש יותר" בפריימריז בבית היהודי, מועמד שלא ייקח קולות מהליכוד.

הרמז ברור: הכוונה לזבולון אורלב שנפגש עם נתן אשל ועם גיל שפר. שניהם, בהיותם מקורבים לנתניהו, לא רווים נחת מבנט. ממש לא.

אורלב אכן נפגש איתם. מצד שני, הוא נפגש עם השניים באופן קבוע. שפר שימש בעבר דובר המפד"ל. אשל, איש 'הצופה' לשעבר, אף היה שנים רבות חבר מרכז המפלגה. בנוסף, המקשרת בין לשכת רה"מ לכנסת, פרח לרנר, התחילה את דרכה כעוזרת הפרלמנטרית של אורלב. לאורלב, העיר נתניהו כמה פעמים בבדיחות דעת, קשרים בלשכה שלי יותר מאשר לי...

אבל סביר להניח שאם עלו בפגישות שניהל אורלב ענייני המפד"ל, לא מדובר בערב זיכרונות. לא כשהמפלגה בעיצומה של מערכת בחירות פנימיות.

משקעים עמוקים
שולי מועלם ומוטי יוגב בחוג בית [עידן יוסף]

חיים רמון עם כיפה
"בנט פעל להרחיק את נתניהו מהליכוד", אומרים מקורבי רה"מ, "ניסה להרחיק אותו מוותיקי המפלגה שהלכו איתו באש ובמים. הוא רצה לבנות את נתניהו מחדש כשהוא עצמו, בנט, יהיה איש המפתח. אתם הדתיים תראו: הוא חיים רמון עם כיפה. אחד שמשאיר בכל מקום שבו הוא דורך אדמה חרוכה. בליכוד, במועצת יש"ע. הוא יזרע הרס גם בבית היהודי"

האם בכירים בלשכת נתניהו מעוניינים ויכולים להשפיע על תוצאות הפריימריז לראשות הבית היהודי? בל נגזים. נתניהו טרם הוכיח יכולת לקדם מועמדים מטעמו ברשימה של מפלגתו שלו.

מה שכן, בסביבתו של נתניהו בהחלט מגלים עניין במתרחש בבית היהודי. לא מחשש שהמפלגה תגרוף מנדטים מהליכוד, אלא בעיקר משום שמדובר במועמד שאיתו ינהל נתניהו בכנסת הבאה מו"מ קואליציוני, ובמועמד שיכהן – אולי - כשר בממשלה שיקים.

"אתם נפלתם על הראש", אמר לי אחד מהבכירים בלשכת נתניהו מהתקופה שבה בנט עמד בראשה. "החלטתם להרוס סופית את המפלגה שלכם? תסתכלו איך בנט גמר אצל נתניהו ובמועצת יש"ע".

לא שאלתי מי זה "אתם". חבל על הזמן. לשכתו הנוכחית של נתניהו מורכבת ברובה מחובשי כיפות סרוגות, אבל כשוותיקי הליכוד שמדברים עם מכר דתי-לאומי, הם משייכים אותו באופן אוטומטי לבית היהודי שאותה מכנים כמובן המפד"ל.

כך או כך, המשקעים שהותיר בנט בסביבתו של נתניהו עמוקים למדי. "הוא פעל להרחיק את נתניהו מהליכוד", טוענים מקורבי רה"מ, "ניסה להרחיק אותו מוותיקי המפלגה שהלכו איתו באש ובמים. הוא רצה לבנות את נתניהו מחדש כשהוא עצמו, בנט, יהיה איש המפתח. אתם הדתיים תראו: הוא חיים רמון עם כיפה. אחד שמשאיר בכל מקום שבו הוא דורך אדמה חרוכה. בליכוד, במועצת יש"ע. הוא יזרע הרס גם בבית היהודי".

בנט, אומרים בסביבתו של נתניהו, פעל בתור ראש הלשכה להדיח את אורן הלמן, יו"ר מליאת רשות השידור לשעבר, שהתלווה אל נתניהו מאז הפסיד הליכוד בבחירות ב-1992. הוא אף פעל למנוע את מינויו של גבי קדוש למנכ"ל הליכוד. ההחלטה על מינויו, בסוף 2006, הייתה כבר מוכנה – אך ב-48 השעות האחרונות שכנע בנט את נתניהו לשנות את דעתו.

הלמן, היום בכיר בחברת החשמל, שומר עד היום על קשר עם נתניהו. קדוש משמש יועצו הפוליטי.

"אני אומר לך", העריך אחד המקורבים, "אם בנט מנצח בפריימריז המפלגה תישאר באופוזיציה". בכיר אחר נשמע מאופק יותר. "בחיים הפוליטיים עליך להיות פרגמטי. אתה אף פעם לא מקבל 100%, גם אם אתה נשיא ארה"ב. בנט רוצה את הכול ובדרך רומס אחרים. ברור שאם נתניהו יצטרך אותו הוא יכניס אותו לקואליציה, אבל זה בכלל לא יהיה פשוט".

בכיר נוסף טוען ש"לא מדובר באיש ימין אותנטי". לדבריו, בסוף 2007 פעל בנט להכניס את הליכוד לממשלת אולמרט. זה היה אחרי מלחמת לבנון השנייה, כשממשלת אולמרט הלכה מדחי אל דחי. בסיעה התנגדו. לבסוף נתניהו הכריע שלא ייכנס. הפרשה הזאת, לדברי אותו בכיר, היא שהביאה בסופו של דבר לסיום כהונתו של בנט כראש הלשכה.

במטה בנט העדיפו שלא להתייחס לסוגיות והסתפקו בציון העובדה ש"נפתלי בנט ואיילת שקד כיהנו בלשכת נתניהו תקופה ארוכה ביותר בתולדותיה". בקדימה אישרו שבסוף 2007 אכן התנהלו מגעים ושבליכוד לא הביאו אותם לסוף.

הפתגם העממי לא ממליץ לירוק לתוך הבאר. בוודאי לא בישראל הסובלת ממחסור במים. כאן, כשאתה רב עם מישהו עליך תמיד לקחת בחשבון שהבחור יהיה מסוגל פעם לסגור לך את הברז.

בנט נתקל בקדוש כשהוא עצמו נכנס לתפקידו כמנכ"ל מועצת יש"ע וקדוש מונה ליועץ ראש הממשלה להתיישבות. בכל הבג"צים שהתנהלו נגד היישובים, לשכת נתניהו עקפה את מועצת יש"ע באלגנטיות. המגעים התנהלו ישירות מול ראשי הרשויות ביו"ש ובמסלול המקובל, מול זאב חבר (זמביש).

כשבוגי יעלון התמנה לשר הוא ביקש למנות את בנט למנכ"ל משרדו. ליעלון הובהר חד-משמעית שאל לו להביא את המינוי לישיבת הממשלה. בסביבתו מסבירים כי ויתר על הרעיון משיקולים נוספים.

שקד מול חוטובלי

שקל להתמודד עצמאית
איילת שקד נבחרה כחברת מרכז מטעם סניף הליכוד בקריית-ארבע. היא תושבת מרכז הארץ, אבל התקנון בליכוד מאפשר התמודדות בסניף אחר אם חבריו מסכימים. הם הסכימו. בתחילת מאי שקל בנט להריץ מפלגה עצמאית, שכן התמודדות בליכוד ירדה מהפרק. לאחר מכן הכריע לטובת התמודדות על ראשות הבית היהודי. שקד עזבה את הליכוד ועברה לאוטובוס החדש

בנט הוא היחיד משלושת המתמודדים שמריץ רשימה משלו לכנסת. אורי אורבך, איילת שקד, מוטי יוגב, יוני שטבון והרב אביחי רונצקי (אם יחליט להתמודד). על-פי ההחלטה של ועדת המפקד, כל מתפקד רשאי לסמן שלושה מתמודדים בלבד. אורי אורבך הגיש בקשה להרחיב את הרשימה לחמישה. הוועדה תדון בבקשה ביום ראשון [נכתב בשבוע שעבר], אבל גם אורלב וגם הרשקוביץ מתנגדים ל"שינוי כללים תוך כדי משחק".

ההחלטה נועדה למנוע ממחנה אחד לקבוע את זהות הרשימה כולה. בליכוד למשל כל מתפקד מסמן עשרה מועמדים מתוך 19 שישולבו ברשימה הארצית, כדי למנוע השתלטות של מחנה אחד על הרשימה.

את הבקשה השנייה הגישו הצעירים: הם מבקשים לבטל את ההחלטה שלפיה בחירת מועמדת צעירה למקום שמשוריין לאישה (4) תבטל את השריון לצעיר (מקום 5).

להרצת רשימות משלך יתרונות וגם חסרונות. כשאתה מריץ רשימת מומלצים ובה בעת מתמודד על ראשות המפלגה, אתה באופן אוטומטי מביא את כל אלה שלא הכנסת לרשימה לתמוך ביריב.

האם שקד תורמת או מזיקה לבנט? אין זה סוד שמתמודדים רבים רואים היום במפלגה פוליטית סוג של אוטובוס. נכנסים על בסיס מקום פנוי. יש מקום ברשימה לכנסת, אפשר להיכנס.

שקד נבחרה כחברת מרכז מטעם סניף הליכוד בקריית-ארבע. היא תושבת מרכז הארץ, אבל התקנון בליכוד מאפשר התמודדות בסניף אחר אם חבריו מסכימים. הם הסכימו. בתחילת מאי שקל בנט להריץ מפלגה עצמאית, שכן התמודדות בליכוד ירדה מהפרק. לאחר מכן הכריע לטובת התמודדות על ראשות הבית היהודי. שקד עזבה את הליכוד ועברה לאוטובוס החדש.

כמו באוטובוסים, במפלגות יש מקומות רגילים ומקומות שמורים. לא לזקנים ולנכים, אלא לנשים, לצעירים ולנציגי מגזרים.

וכאן המלכודת. על הנייר, הכול כשר. איילת שקד היא אישה וככזו היא רשאית להתמודד על המקום השמור לאישה. הבעיה היא שאם תיבחר היא תהיה האישה היחידה ברשימה. כלומר: האישה היחידה ברשימת המפלגה הדתית-לאומית לכנסת תהיה חילונית. חוקי, אבל מגוחך.

לאחרונה קיבלה תנועת 'אמונה' החלטה לתמוך בפריימריז בבית היהודי בנציגה דתית. נכון להיום מתמודדות לרשימה שתיים: הח"כית לשעבר גילה פינקלשטיין ושולי מעולם, המועמדת של הבית היהודי מהבחירות הקודמות שנפלטה מהרשימה ברגע האחרון.

שאלתי את ליאורה מינקה, יו"ר 'אמונה', כיצד תנהג אם שקד תהיה המועמדת של הבית היהודי.

"אנחנו לא מפלגתיים", אמרה. "אני לא מדברת כאן בשם התנועה. אבל אם כבר לבחור בין מלך האריות 1 או 2 - למה ללכת על חיקוי? אם רוצים מפלגה שהיא מפלגה לאומית כללית, אז אפשר להצביע לליכוד, מפלגה עם שתי נציגות דתיות ברשימה לכנסת".

בחירה שלה עשויה לגרום לך להצביע לליכוד?

"כן. בזמנו היה חי"ל, אין לי בעיה עם חילונים במפד"ל, אבל כשמדובר בנציגה היחידה? מה שמעניין אותנו לא נמצא בסדר היום של שקד. לא גני ילדים, לא בתי דין, לא שירות לאומי. אם כבר, הכתובת שלי תהיה ציפי חוטובלי, שאיתה אנחנו משתפות פעולה יפה גם היום".

לאחרונה נפגש בנט עם מינקה. בפגישה הבהיר לה ששקד תיבחר למקום גבוה יותר מזה המשוריין (לתשומת לבו של אורי אורבך), ושתהיינה נשים נוספות. לא מדויק: בחירתה של שקד מבטלת אוטומטית את השריון לאישה. תם ונגמר.

כאן אולי נקודת התורפה של בנט: הרצון לתפוס יותר מדי. במטה שלו מספרים על תגובות נלהבות ועל התמיכה שלה זוכה שקד ביישובים כמו טלמון ובישיבות הסדר מהזרם הלא-חרד"לי. בוועדת המפקד לעומת זאת יש מי שמעריך ש"בנט יורה לעצמו ברגל". שהוא הגזים. אם כבר להריץ נציג חילוני, אפשר היה למשל להריץ את רונן שובל, מראשי 'אם תרצו'.

נכון, בנט לא הביא את שקד בגלל שהיא אישה, הוא הביא אותה בגלל קשר ארוך שנים בין השניים, עוד מהימים שלפני לשכת נתניהו. אבל עליו להתחשב בנסיבות: הוא לא נכנס למפלגה חדשה. הוא נכנס למפלגה קיימת. לבית היהודי. למפלגה דתית-לאומית. אולי לא כדאי לזרוק מיד את כל הרהיטים ולשבור את הקירות. חידוש ורענון שורות זה דבר מצוין, אבל לא "עולם ישן עד היסוד נחריבה". בנט, אומר גורם בכיר בוועדה, לא נתפס לגמרי כבשר מבשרה של הציונות הדתית. יש בזה גם יתרון, אבל היתרון הזה הופך לחיסרון כשהוא ושקד באים כצמד.

ההתמודדות הפיחה חיים
ליאורה מינקה [צילום: ששון תירם]

שאלתי בכירים בסביבתו של נתניהו האם להערכתם בחירתו של בנט תשפיע על כניסת המפלגה לקואליציה.

הרכבת הקואליציה, ענו, היא עניין פרגמטי. אם הוא יביא שבעה-שמונה מנדטים, נתניהו יכניס אותו. בנט מצדו ימליץ עליו כמועמד להרכבת הממשלה. הוא אף מאשר זאת. אין אלטרנטיבה. קלוגהפט מציין כי הוא "ימליץ מידית ללא טיסות לבלארוס". רמז ברור לליברמן שטס למינסק אחרי הבחירות ואילץ את נתניהו להזיע.

נתניהו הוא שיאלץ את בנט להזיע, אומרים בסביבתו. יכניס אותו רק אם יהיה בו צורך, כשהוא מהאחרונים בתור. יתחיל מסיעות אחרות. יציע לו תיק גרוע ככל שיוכל. יקצץ בתקציבים. יעודד את מתנגדיו בסיעה כי "במפלגה שלכם תמיד רבים, את יודעת". ראש הממשלה יכול למרר חיים לשר.

אצל נתניהו יש חשיבות ליחסי עבודה אישיים. הוא מסתדר מצוין עם ברק. מסתדר מצוין עם הרשקוביץ. אם מועמד אחר היה עומד בראש האיחוד הלאומי ולא כצל'ה, אומרים גורמים שהיו מעורבים בהקמת הקואליציה, האיחוד הלאומי היה היום בממשלה. כשנתניהו ממש לא מחבב מישהו ויש לו מרחב תמרון, זה לא יהיה פשוט.

בינתיים, כניסתו של בנט לזירה היטיבה עם המפלגה. עוררה עניין. בסניפים התחילו להתפקד. בנט תומך באנשי האופוזיציה, אז ראשי סניפים דואגים למפקד משלהם. האיחוד הלאומי יוצא לקמפיין חוצות, להזכיר שגם הוא קיים. הניצחון בפריימריז יהיה ניצחון בהתמודדות אמיתית.

שלושה יצאו לדרך. התוצאות בנובמבר. ממי הייתי קונה רכב משומש? מדניאל הרשקוביץ. מזבולון אורלב הייתי רוכשת רכב חדש באריזה. מנפתלי בנט לא, גם אם זה מגיע ישירות מהחברה בחו"ל - אני לא סומכת על אנשי עסקים.

האם זה משליך על בחירת יו"ר המפלגה? אני לא מתפקדת בבית היהודי ולא אצטרך להצביע.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  17/08/2012   |   עודכן:  17/08/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם לשכת נתניהו פועלת נגד בחירת בנט?
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זה יפתור בעיותינו
17/08/12 12:46
2
בנט
17/08/12 14:15
3
ע_הראל
17/08/12 18:03
4
תושב חלם
18/08/12 07:25
5
עוזב הליכוד
18/08/12 12:00
6
tאיציק
18/08/12 15:26
7
אליפז+גימלאי צהל
19/08/12 02:09
8
מסעודה לייבוביץ
19/08/12 18:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מופע מולד הירח מתרחש היום, בתאריך 17.8, במזל אריה, ויביא אנרגיה אופטימית, המשולבת באומץ וביצירתיות, וכל אלה טובים להתחלות חדשות. אם היו לכם כמה תוכניות שהיו על אש קטנה עד כה, אלה יקבלו תגבורת מרעננת של כוח רצון, אגו וגאווה, שיתבלו את הביטחון העצמי ויאפשרו לבטא ולהוציא לפועל את התוכניות היצירתיות גם בדרך מעשית. אתם מבטאים מה שאתם רוצים, ומקשיבים לקולות הלב. מבנה הכוכבים של המולד מעורר הסכמות בנושא זכויות האישה במישור הבינלאומי.
17/08/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
אין כנראה גבול לחוצפתו של ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט, שזקף את קומתו בשבועות האחרונים אחרי זיכוי שנוי במחלוקת משני כתבי-אישום פליליים, ונוהג כאילו הוא אדם חף מפשע מנעוריו, נקי-כפיים חולני וקוזק נגזל סדרתי. אולמרט, אחד האישים הפוליטיים הערמומיים והמתוחכמים ביותר במדינה, החל מיד אחר מתן פסק הדין למנף את הקאמבק שלו כאלטרנטיבה לראשות הממשלה.
17/08/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
התשואה המובטחת על אג"ח מדינה מלמדת ביחס הפוך על יציבות המשק שלה. ככל שהמשק רופף ולא יציב, המדינה חייבת להבטיח תשואה גבוהה שאחרת איש לא יקנה את אגרות החוב שלה. ולהפך, ככל שהמשק יציב וההשקעה בטוחה, יימצאו לה קונים גם עבור תשואה נמוכה. התשואה על אגרות החוב של ישראל לעשר שנים ירדה לשפל היסטורי של 3.6% - נתון אחד שעשוי ללמד משהו על הסיפור כולו. הסיפור הוא שאנחנו עדים לתקופה סוערת, לא יציבה ועצבנית במיוחד בשווקים בעולם, ואנחנו כמובן חלק מהשווקים האלה. התשואה הנמוכה על האג"ח הארוך מלמדת על אמון המשקיעים בשוק המקומי, במתווה הנוכחי של הממשלה ובנק ישראל אין למשקיעים באג"ח של ישראל שום חשש. הממשלה נוהגת כששתי הידיים על ההגה ולא מתעלמת ממהמורות.
16/08/2012  |  ערן בר-טל  |   כתבות
מרחץ אור מלובן. גלגלי הקליאו דורסים את הדרך וגלגל החמה דורס את הקליאו. פלגי זיעה נמלטים מהספינה של הגוף הטובע בעצמו. לפתע, כמו כישוף ביום בהיר, בוקע מהרדיו קולם של אילנה רובינא ושמעון ישראל שרים את 'השמלה הסגולה'. יפי הביצוע מחריד ממש ('חרדה' מלשון חדירה: רק משהו שחודר לנפש עמוק דיו יכול לעורר חרדה), וגם העור נחרד כמוני ונעשה סימורין-סימורין. כך גיליתי שצמרמורת קור בצירוף זיעה חמה אינה תופעה ייחודית לחולי מלריה; גם חולי יופי מוּעדים לה.
16/08/2012  |  חגית כהן  |   כתבות
המתח בין חילונים לחרדים בעיר כרמיאל גואה לאחרונה. הטריגר הנוכחי הוא הקמת בית ספר לחינוך מיוחד שמיועד לציבור החרדי בשכונת גבעת רם. סגנית ראש העירייה רינה גרינברג מאיימת שביום שבית הספר יוקם היא וחבריה לסיעת ישראל ביתנו יתפטרו. לא מזמן נערך כנס של ועדי פעולה חילוניים בכרמיאל והם החליטו להתארגן ו"לבלום את תופעת ההתחרדות המתפשטת", כפי שאמרה שם גרינברג, וגם יאיר לפיד הגיע לכרמיאל לאחרונה לבדוק את השטח.
16/08/2012  |  ישי פרידמן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il