|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

עו"ד כהן נתפס בכזביו <br>בפסק דין שניתן במחוזי

שלושה שופטי בית המשפט המחוזי מרכז דוחים בפסק דין שנתנו עלילת עו"ד יוסי כהן נגד השופט רפי ארניה מפסק הדין עולה: עו"ד יוסי כהן מסר לבית המשפט טיעונים כוזבים וביודעין בניסיון להביא לבטלות גזר הדין נגד לקוחו לקוחו הסכים לעסקת טיעון לאחר שעו"ד כהן מסר לו גירסה שקרית לפיה השופט הבטיח שלא יישלח לכלא אם יודה בעבירות
11/05/2013  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
יוסי כהן. בדאי [צילום: ניר קידר]

חשיפה: כך הונה עו"ד יוסי כהן את לקוחו והעליל על השופט רפי ארניה
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן הסתבך בהבטחות שווא ללקוחו שהורשע (ע"פ הודאתו) על-ידי השופט רפי ארניה ונשלח לכלא לשנה * עתה טוען הנאשם אריאל מרקוס, בערעור שהגיש עו"ד כהן בשמו, כי הסכים להודות לאחר שעו"ד כהן הבטיח לו מפיו כביכול של השופט כי אם יודה לא יישלח לכלא למאסר בפועל * תגובתו הנחרצת של השופט: טענותיו של עו"ד כהן חסרות שחר
לרשימה המלאה

עו"ד יוסי כהן הולך ומסתבך בבדותות ובעלילות. הפעם גם עם שופטי בית המשפט המחוזי מרכז. אלה נאלצו להוציא תחת ידיהם פסק דין (02.05.13), המצביע על הכזבים ומופרכות טיעוניו של עו"ד כהן - שבנסיונו לחלץ עצמו משקריו ללקוחו הטיח האשמות חסרות כיסוי ועלילה מכוערת נגד שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה.

את הפרשה הזו חשפנו ב-News1 [כך הונה עו"ד יוסי כהן את לקוחו והעליל על השופט רפי ארניה, 28.01.13]. הצבענו על כשלונו של עו"ד כהן בייצוג לקוחו, אריאל מרקוס, שהורשע על-פי הודאתו במסגרת עסקת טיעון. השופט רפי ארניה גזר עליו שנת מאסר בפועל, חילוט כספים וקנס כספי כבד.

בחשיפתנו הצבענו על העלילה שרקם עו"ד יוסי כהן, בעקבות זאת, בכתב הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי, במטרה להביא לביטול גזר הדין, וזאת לאחר שהטעה ואף רימה את לקוחו. עו"ד כהן טען, כי השופט הוא שיזם את עסקת הטיעון, ואף דחק במרקוס לחתום על עסקת טיעון. לדבריו, בשיחה שקיים בלשכתו האיץ-דחק כבודו בעו"ד כהן להשפיע על לקוחו להסכים לעסקת טיעון, ואף הזהיר: "אם לא תסגרו עכשיו יהיה בסוף כלא". הדברים הנ"ל נאמרו, לטענת עו"ד כהן, וזאת לאחר שקודם לכן, בהליך גישור בלתי פורמאלי שהתקיים לטענתו בלשכת השופט, אמר השופט, בהתייחסו להצעת עו"ד כהן להעביר את התיק לגישור בפני שופט אחר: "... כדאי לכם להישאר פה, אצל שופט אחר יהיה כלא...".

השופט ארניה הכחיש את הדברים, מכל וכל. "הטענות [של עו"ד כהן] המועלות בפניה חסרות שחר", נמסר ל-News1 בעקבות הפניה אליו לקבלת תגובתו. דוברת הנהלת בית המשפט הציגה בשמו של ארניה את תגובת הפרקליטות לדבריו של עו"ד כהן בכתב הערעור. "...בית משפט קמא מעולם לא אמר אף דברים ברוח דומה, או קרובה, לדברים המצוטטים בפסקה האמורה", נמסר. עכשיו כאמור ניתן פסק הדין, המלמד יותר מכל על האופן הנכלולי שבו מנהל עו"ד כהן את מהלכיו בבית המשפט.

נציג להלן כמה מקביעות השופטים: אברהם טל (אב"ד), זהבה בוסתן וצבי דותן, המדברות בעדן, בדחותם את בקשת מרקוס לחזור בו מהודאתו.

ע"פ 244-12 מרקוס נ' מדינת ישראל / פסק דין

לא נפל פגם בהודאת הנאשם
השופט ארניה. לא הבטיח [צילום: בוצ'צ'ו]

בכתב הערעור ביקש עו"ד כהן לאפשר למרקוס לחזור בו מהודאתו, בשל הבטחותיו כביכול של השופט ארניה, שהופרו. השופטים דוחים בקשה זו, וקובעים (ציטוט):

  • הכלל הוא כי מתן היתר לנאשם לחזור בו מהודאתו יינתן רק בנסיבות חריגות, בהתקיים פסול בהודאה, עקב פגמים ברצונו החופשי, ובהבנתו של הנאשם את משמעות הודאתו, או אם ההודאה הושגה שלא כדין באופן המצדיק פסילתה...

    במקרה שלפנינו, המערער לא טען ולא הראה כי נפל פגם ברצונו החופשי, עת חתם על הסדר הטיעון, או כי לא הבין את משמעות הודאתו, או כי ההודאה הושגה שלא כדין. המערער היה מיוצג ע"י עורך דין לאורך כל הדרך, וחתם על הסדר הטיעון מרצונו החופשי. בהסדר הטיעון צוין, כי הוא נערך על דעת הסנגור, בתיאום עם המערער ובהסכמתו. עוד צוין בהסדר, כי הוא נערך ונחתם לאחר שהסנגור הסביר למערער, והמערער הבין, כי ההסדר איננו מחייב את ביהמ"ש, וכי ביהמ"ש רשאי לגזור כל עונש שייראה לו הולם. ביהמ"ש קמא אמר למערער במפורש, טרם חתימתו על הסדר הטיעון, כי הוא אינו מתחייב לדבר בעניין העונש שיגזור על המערער (סע' 82 להודעת הערעור). המערער, בישיבת 26.06.12 הצהיר לפרוטוקול: "קראתי את כתב האישום המתוקן, אני מבין אותו, הסניגור הסביר לי את העובדות, אף אחד לא השפיע עלי להודות ולא שכנע אותי להודות, וההודיה הנ"ל מרצוני החופשי. ברור לי שביהמ"ש לא מחויב לשום ענישה שהיא".

    העובדה שנגזר על המערער עונש חמור מזה שציפה לו איננה מהווה עילה לאפשר לו לחזור מהודאתו שניתנה במסגרת הסדר טיעון.


הנה-כי-כן: לטיעוניו של עו"ד כהן לא נמצאו תימוכין. שהרי הנאשם הצהיר מפורשות כי הוא מודה בעבירות מרצונו החופשי וכי בית המשפט אינו מחוייב לשום הסכם. מדוע, אם כן, ניסה עו"ד כהן להדביק לשופט ארניה אמירות שלא היו ולא נבראו?

השקר של עו"ד כהן. הערת השופטים

בפסק הדין מנתחים השופטים את הטיעונים שהציג עו"ד כהן בכתב הערעור ודוחים אותם באופן ברור וסופי. השופטים מציינים כי אומנם - כערכאת ערעור אין בידיהם את הכלים להכריע במחלוקת העובדתית (בערכאת ערעור לא ניתן להציג ראיות חדשות או להביא עדים), אך די במה שיש כדי להצביע על מופרכות טיעוניו של עו"ד כהן ועל גירסתו שאינה אמת (ציטוט).

  • לב לבו של הערעור מתמקד בטענות כלפי התנהלותו ומעורבותו הנטענת של השופט קמא במגעים לקראת הסדר הטיעון, ובייחוד התנהלותו ודברים שאמר בישיבת יום 06.06.12.

    דא עקא, המשיבה בתגובתה טוענת במפגיע, כי טענותיו של המערער כלפי התנהלותו, מעורבותו, דבריו, של השופט קמא, אינן משקפות את מהלך העניינים כפי שהתרחש במציאות. המשיבה מכחישה מכל וכל את טענותיו העובדתיות של המערער מהחל ועד כלה, ומוסרת גירסה עובדתית שונה לחלוטין, הכל כמפורט בתגובתה לערעור. עצם קיומה של מחלוקת עובדתית יסודית בין הצדדים בשאלה מה התרחש בישיבת יום 06.06.12 וגם בישיבות האחרות (והעובדה שלא עלה בידי המערער - שהנטל עליו - להוכיח את טענותיו העובדתיות (והמוכחשות), וגם אין לו ככל הנראה אפשרות לעשות כן בערכאתנו, חורצת את גורל הערעור.


וכאן באות שורות המחץ של השופטים נגד עו"ד יוסי כהן:


  • כך המצב גם בענייננו. נוכח המחלוקת העובדתית שבין הצדדים, אין לנו הכלים להכריע במחלוקת עובדתית זו, במסגרת דיון בערעור. ברור שלא נוכל לנהל בפנינו, במסגרת הערעור, דיון הוכחות כדי להכריע במחלוקת העובדתית. נעיר גם, כי רוב רובן של הטענות המועלות ע"י המערער אינן באות לידי ביטוי בפרוטוקול, ומעט הדברים, שכן משתקפים מן הפרוטוקול, סותרים את טענותיו. כך, למשל, שלא כטענת המערער כי בישיבת 06.06.12 הורה השופט לב"כ הצדדים, בזעם, להיכנס ללשכתו, הרי מן הפרוטוקול המוקלט עולה בבירור (עמ' 285) כי לא השופט יזם את הישיבה בלשכתו, אלא סנגורו של המערער, עו"ד כהן, הוא שביקש להיכנס ללשכת השופט, והשופט נעתר לבקשתו והזמין את ב"כ הצדדים (לא בזעם) ללשכתו.

    [ההדגשות הוספו (י.י.)]


מהדברים הנ"ל עולה: עו"ד כהן ניצל לרעה את העובדה שהדיונים בלשכת השופט - בין שנאמרו מפי השופט אמירות בעייתיות ובין אם-לאו, נעשו באופן בלתי רשמי ובלא פרוטוקול כתוב או מוקלט. לכן הרשה לעצמו לפזר כזבים ולהביאם בפני בית המשפט. אלא שעו"ד כהן קצת התבלבל ונסחף, ובהתלהבות-יתרה אולי שכח כי דבריו שנאמרו באולם כן הוקלטו - מה שאיפשר לשופטים להיווכח כי עסקינן בעו"ד נכלולי, בדאי, שגירסתו, לפחות בשאלה מי הזמינו ללשכה, נמצאה כוזבת.

מדוע התלבט גם לאחר העסקה

שופטי ערכאת הערעור דוחים את התזה הנפתלת של עו"ד כהן, שנבנתה, כאמור, על עלילה נגד השופט ארניה ועל גירסה כוזבת. אם אכן קיבלו הבטחה מהשופט ארניה, קובעים השופטים, מדוע פעלו עו"ד כהן והנאשם מרקוס כדי לקיים דיון שבו יובהרו להם מספר נקודות. וכך קובעים השופטים (ציטוט):

  • המערער טוען כי מן הדברים שהשופט קמא אמר (לטענת המערער) בלשכתו ביום 06.06.12, הסיקו המערער וסנגוריו כי אם יחתום המערער על הסדר טיעון, הרי בכך ימנע סיכון כלשהו של עונש מאסר בפועל (ר' סע' 75, 84, 112 להודעת הערעור). אלא שלאחר ישיבת יום 06.06.12, החליטו המערער וסנגוריו כי בישיבה הבאה, ביום 27.06.12, יעמדו סנגוריו של המערער על מספר נקודות, בטרם (אם בכלל) יגיע המערער להסדר טיעון (סע' 76) להודעת הערעור.

    ב"כ המשיבה טוען, ובצדק, כי אם מדבריו הנטענים של השופט קמא עלה בבירור כי חתימה על הסדר טיעון, משמעותה העדר עונש מאסר, מדוע נזקקו סנגוריו של המערער "לעמוד על מספר נקודות", בטרם יסכים המערער לחתום על סדר הטיעון? אם אכן הבינו המערער וסנגוריו מדברי השופט כי הסדר טיעון ימנע סיכון כלשהו של עונש מאסר, מדוע הוסיפו להתלבט "אם בכלל" לחתום על הסדר הטיעון? מן האמור ניתן להסיק כי השופט קמא לא אמר את הדברים שהמערער מייחס לו, וזו הסיבה שהמערער וסנגוריו המשיכו, גם אחרי ישיבת 06.06.12 לשקול האם מהלך של חתימה על הסדר טיעון הוא כדאי מבחינתו של המערער.

מופרכות טיעוניו של עו"ד יוסי כהן מבצבצים כמעט מכל שורה בפסק הדין. דבריהם הנוקבים מלמדים כי השופטים אומנם נמנעו מחריצת גורלו של עו"ד כהן בשל זאת שניסה לשבש הליכי משפט, אך הם השכילו לדחות את הערעור שהוגש, ולהצביע על כזביו של עו"ד כהן ומופרכות טיעוניו. וזה הרי החשוב יותר.

המסקנות


העלילה מצד עו"ד יוסי כהן נגד השופט רפי ארניה ופסק הדין אמורים להדליק נורות אדומות אצל גורמים שונים. התנהלותו מלמדת כי עסקינן באדם חסר עכבות. לכן:

  • כדאי ללקוחותיו של עו"ד יוסי כהן לפקח מקרוב על פעולותיו, ובעיקר להשגיח שמא הוא מרמה אותם ומוכר להם סיפורים שלא היו ולא נבראו. מסקנתי שלי: עו"ד כהן רימה את לקוחו, מרקוס, ולאחר שהבטיח לו שיחלצו מהתיק בלא עונש מאסר הוא ניסה להעליל על השופט. עו"ד כהן ידע היטב שהפרקליטות תתקשה להביא את תגובתו של השופט ארניה בפני ערכאת הערעור (את שלא עשתה הפרקליטות עשינו כאן ב-News1 וחשפנו גם בפני הגורמים המוסמכים);

  • עו"ד כהן נהג כפי שנהג כדי להציל עצמו. הוא לא "שכב על הגדר" עבור לקוחו, אלא - לאחר שכשל בייצוג לקוחו, הוא ניסה להסיט את האש ממנו בניסיון מגושם ומכוער לתפור תיק לשופט ארניה;

  • עו"ד יוסי כהן מוציא שם רע לעורכי דין. שכן בגלל אנשים שכמותו - המפרים הבנות האוסרות שימוש בשיחות שנעשו בלשכת השופט, בין שנאמרו דברים מסוימים ובין אם-לאו, עלולים שופטים להימנע מזימון ללשכותיהם את באי-כוח הצדדים. היחס לעורכי דין עלול להיות קר ומנוכר, מחשש שמא פרקליט כזבן ימציא בדותות שיגררו את השופט לדיון מיותר;

  • כדאי לשופטים להימנע מהכנסת עו"ד יוסי כהן ללשכתם, ובכל מקרה: להקפיד ולערוך פרוטוקול, כתוב או מוקלט, שיתעד את הדברים הנאמרים בכל דיון המתקיים בהשתתפותו;

  • מומלץ למשטרת ישראל, ובמיוחד לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ, וגם לראש לשכת עורכי הדין, להפנים: יש לטפל, ובדחיפות, בעורכי דין המנסים לשבש הליכי חקירה ומשפט. עו"ד יוסי כהן חטא בזאת ולכן יש למצות עימו את הדין.

תאריך:  11/05/2013   |   עודכן:  11/05/2013
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עו"ד כהן נתפס בכזביו בפסק דין שניתן במחוזי
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב
11/05/13 17:03
 
jim0
12/05/13 00:13
2
לא יאמן ממש
12/05/13 00:04
3
מתבונן מהצד
12/05/13 00:12
 
משקיף מהצד
12/05/13 16:30
 
אליהו חיים
16/05/13 19:33
4
כהן ישראל
12/05/13 05:13
5
משפחת כהן
13/05/13 06:04
6
צדק
16/05/13 12:10
7
צדק
16/05/13 12:36
8
Yosef Agmon
19/05/13 15:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום, בראשה עומד אבי הלר, עומדת להתכנס ביום שני (06.05.13) לקבלת החלטה בתוכנית לבניית פרויקט התחנה המרכזית החדשה באילת (תוכנית 32/102/03/2). ההכרעה אמורה להינתן לאחר עיכובים ממושכים, שנגרמו עקב שורה של בקשות והתנגדויות שהגישו כמה גורמים בעלי עניין – שניסו לטרפד, בכל מחיר, את אישור הפרויקט.
05/05/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
צריך לומר את האמת, ובקול גדול: עיתון TheMarker ובכיריו פועלים באופן מגמתי והרסני לחיסולה הכלכלי של קבוצת אי.די.בי בכלל ונוחי דנקנר בפרט. את המחיר ישלם הציבור בכלל ובעלי המניות ואגרות החוב של אי.די.בי בפרט. TheMarker ואנשיו מאשימים את אי.די.בי וגורמים נוספים בתחלואי הסקטור העסקי ושוק ההון, על-אף שעיתון זה היה שותף מלא לניפוח שוק אגרות החוב ולשיטה הבעייתית.
04/05/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
באוגוסט 2012 חשפנו כאן, כי הנהלת קופת חולים מכבי חרגה מנהלי משרד הבריאות, וגבתה תשלומים חודשיים באופן בלתי חוקי מחולים כרוניים ומחולים קשים, ובהם מחולי סרטן, מסרנו עוד, כי לאחר שהתברר הדבר והוגשה תביעה ייצוגית, מסרה מכבי לבית המשפט תגובה העומדת בסתירה הן לעובדות והן לעמדתה כפי שגובשה קודם לכן.
04/05/2013  |  יואב צחק  |   חדשות
מנכ"ל החברה הציבורית פטרוגרופ, גדעון מורן, נעצר ושוחרר בערבות בעיצומה של חקירה הנערכת נגדו ונגד כמה גורמים נוספים, בחשד שביצע עבירות שימוש במידע פנים ותרמית בניירות ערך במסגרת תפקידים שמילא בעבר בחברות ציבוריות אחרות. על-כך דיווחנו כאן בהרחבה.
13/04/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
פרקליטיו של השופט החשוד בהכאת ילדיו, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, עושים, בימים אלה, מאמץ גדול להביא לחקירה בשאלה מי הדליף לעיתונאית עדי מאירי (קול ישראל) את הידיעה על החקירה המעוכבת נגד השופט.
23/03/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il