|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בדרך לאבדון

מר גלעד אמיר, מנהל תיכון ליד"ה, בעוד אתה עושה כל מאמץ ל״מציאת הפתרון לסכסוך״, הרשה לי לגחך. אין זה סכסוך, כי אם מלחמה להשמיד אותנו, להיפטר מהגזע היהודי אחת ולתמיד
16/05/2016  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פלשתיני בן 14. לא מחבל? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

נראה שהשנאה העצמית המחלחלת לכל נים בנשמותינו גודשת את הסאה, או שמא זוהי מחלה מודרנית בשם ״פוליטיקל קורקטנס״ שבנו פשטה. איני יודע מי מהשתיים, אך רעות חולות שתיהן, ובנו הן פוגעות.

בארץ, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה השנה, בבית ספר תיכון ליד״ה ליד האוניברסיטה העברית בירושלים, התקיים מפגש לתלמידי י״ב עם שני חברים בארגון ״פורום משפחות שכולות״, יהודי וערבי-מוסלמי. המוח היהודי ממציא לנו פטנטים! פורום משפחות שכולות! טוב, שכן בדיוק בארץ ביטוח לאומי משלם (או נהג לשלם) קצבות שארים לבני משפחה של טרוריסטים שביצעו פעולות טרור. רק בחלם, ולתומי חשבתי שאת חלם השארנו בפולין ובנינו ארץ לתפארת?

בארץ ישראל מנסים דברים שונים ומשונים. האם גם ניתן למצוא ״פורום אנסים ונאנסות?״ הנשיא קצב ימצא שם אוזן קשבת (הוא כאמור לא יכול אפילו להודות שהוא אנס, למרות שבית המשפט מצא אותו אשם). אולי אפילו רשות בתי הסוהר תתיר לנשיא-האנס פרק זמן להופיע בבית ספר תיכון זה לדון - יחד עם כמה מהנשים שנמצא שהוא אנס - בעניינים שבינו לבינה? אולי יביאו גם ילדים שנאנסו בארץ ואיתם ילדים (עתה מבוגרים) שנאנסו על-ידי ערפאת (הוא אהב במיוחד בנים צעירים, אך נראה לי שלא בחל גם בבנות המין היפה, קטינות ובוגרות) לאותו מושב מיוחד עם הנשיא-מהכלא?

לא רק שאיבדנו את יכולת האבחנה העצמית, שמאפשרת לאדם שפוי להבדיל בין טוב לבין רע, בין מותר לבין אסור, ובין דבר הגיוני לדבר הזוי לחלוטין, גם אין אנו מבדילים יותר בין ערבים-ישראלים, אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל בארץ ישראל, לבין אלו שקוראים לעצמם ״פלשתינים״. הם כולם הפכו למקשה אחת - לא בעיניהם, כי אם אצלנו! בשפה השגורה בפינו, כמעט ללא יוצא מן הכלל, משתמשים ביום הולדת זה של המדינה במילה ״פלשתינים״ במקום ״ערבים״.

אני בשלי אמשיך. הערבים הישראלים אינם ״פלשתינים״, כל עוד הם אזרחי מדינת ישראל, ומן הראוי שיזכרו זאת. עוד יתגעגעו הם לימים אלו, ימים בהם היו אזרחים שווי זכויות. האם באמת רוצים הם לחיות תחת שלטון הרשות או החמאס, או אולי בדאעש חפצה נפשם?

יתרה מזאת, המהדרים יקפידו להשתמש ב״ערבי-מוסלמי״, שכן ערבים נוצרים נרדפים גם הם ולא ירצו לחזור לשלטון הרשות או לכל מדינה ערבית אחרת. הם, כמונו, כופרים, ולמרות שנאמר שישו היה מוסלמי ומרים (אחות משה) אמו, מובן לכולנו שאנשי יום השבת ואנשי יום ראשון בני מיתה הם, גם אלו וגם אלו, כאחד.

בני טוקר מערוץ 7 שדיווח על אותו מפגש חינוכי סיפר: ״נודע לנו שבמהלך האירוע נאמרו דברים קשים על-ידי האב הפלשתיני, בין השאר על כך שילד בן 13 שמחזיק סכין הוא לא מחבל, ושחמאס שמחביא רקטות בבתים ברצועת עזה זה בדיוק כמו בסיס הקריה בלב תל אביב. אנחנו יודעים שאלה שכן השתתפו באירוע יצאו מזועזעים״.

לפני שאתם מזדרזים לבטל כליל את אותו דיווח בערוץ 7, בגלל העובדה שהוא נובע מאתר של ערוץ ״דתי״ או אפילו - שומו שמיים - של ״מתנחלים״ או ״קיצוניים״ אחרים, הרשו לי להבהיר שמישהו ראה לנכון לדווח על כך לכלל תושבי מדינת ישראל. הדיווח על האירוע באותו תיכון לא היה נחלתם הבלעדית של קוראי ערוץ 7, כי אם נחלת כלל מאזיני הרדיו, שכן הידיעה נכללה במהדורת החדשות של ערב יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל המודרנית.

מנהל בית הספר צוטט: ״המפגש עצמו עם חברי פורום המשפחות השכולות היה ראוי וחשוב. המסרים שעלו בו היו מסרים של כאב עמוק, ועשיית כל מאמץ, בדרכים לא אלימות, למציאת הפתרון לסכסוך על-מנת למנוע את הקורבן הבא״. הדגיש המנהל, מר גלעד אמיר: ״רוח בית הספר היא לחשוף את תלמידיו לסוגיות אקטואליות ובכלל זה סוגיות קשות ושנויות במחלוקת, ומתן ביטוי למגוון עמדות בנושאים השונים״.

מניעת הקורבן הבא
שלהם... [צילום: דוברות המשטרה]

מיליארדים על גבי מיליארדים הגיעו לעזה ול״גדה״ לשיקום ולבנייה. היכן הם היום, ומה ניתן לראות בשטח תודות לסכומים אדירים אלו? עזובה וריקבון.

קורא ושומע אני, ונחרד עד עמקי נשמתי. הזו רוח בית ספר במדינה מתוקנת וחושבת? יום העצמאות שלנו הוא שווה ערך ליום אבל לאומי אצל הערבים? מחבלים שהם למעשה ״לוחמי חרות וחופש״? אינדקס השטנה אצל אויבינו עכשיו מוצב מול אינדקס חדש של שנאה יהודית נגד הערבים! צבא ההגנה לישראל מול ארגון טרור האוחז באוכלוסייה אזרחית כבני ערובה להגנתו? וטרוריסטים כחפים מפשע, בעוד הקורבנות עכשיו אצלנו ואצלם - אחים ואחיות לשכול?

ניחא, אצל הערבים מיודעינו הכל אפשרי, שכן ממציאים הם עולם ומלואו שבו ציר הזמן, עובדות היסטוריות וחוקי הפיזיקה לא קיימים כלל וכלל. אך אצלנו ניתן היה עד לאחרונה לסנן ולהבדיל.

מחלת ה״פוליטיקל קורקטנס״ היא מחלה איומה במיוחד. אך אפילו לנגועים בה קווים אדומים. איני בטוח אם זכויות אנסים מול קורבנותיהם מהוות קו אדום כזה, אך אפילו המקלים ביותר לא יסכימו שפדופיל היוצא לטרף בין קטינים יגור במחיצתם, בשכונה בה ילדים מסתובבים.

הערבים טובחים בנו. הנה לכבוד יום הזיכרון דקרו שתי נשים בנות שמונים ומשהו. טרף קל, מדוע לא? כך גם הוטמנו והופעלו מספר מטעני חבלה. קצין נפצע קשות (אך אין סכנה נשקפת לחייו אחרי 12 שנות ניתוח). בשעות כתיבת טור זה, אין אנו יודעים מה ממתין לנו לכבוד יום הנכבה עצמו.

מר אמיר והסגל האקדמי בבית ספרך, בעוד אתה עושה כל מאמץ ל״מציאת הפתרון לסכסוך״, הרשה לי לגחך. אין זה סכסוך, כי אם מלחמה להשמיד אותנו, להיפטר מהגזע היהודי אחת ולתמיד. וכדי ״למנוע את הקורבן הבא״, שיכול להיות אשתך, אמך או בתך, שכנך או נהג האוטובוס בו נוסעים ילדיך מדי יום, כל שצריך לעשות הוא דבר פשוט עד מאוד: אויבינו צריכים להפסיק את מעשי הטרור שלהם. מכירים שנינו את האימרה: ״אם הערבים יניחו את כלי נשקם, יהיה שלום. אם אנחנו נניח את כלי נשקנו, נחדל מלהתקיים״.

אנחנו לא רצים עם סכינים או גרזנים לדקור אנשים. אנחנו לא מאיצים ברכב דוהר מול קבוצות אנשים חפים מפשע. אנחנו לא לובשים חגורות נפץ עם דם נגוע ומיני ברזלים ומפוצצים את עצמנו. אנחנו לא שונאים את האחר. נהפוך הוא - מצווים אנחנו, פעם אחר פעם אחר פעם, באותו ״ספר הספרים הנצחי״ שוודאי שמעת עליו, לכבד את הגר, היתום והאלמנה שבקרבנו. הגר - הזר, הלא-יהודי, אחד שאינו כמונו. דבר חשוב מספיק לאלוהינו, צריכים גם אנחנו לכבדו.

כל שאויבינו צריכים לעשות הוא להפסיק את הטרור ולהתמקד בבנייה ובעשייה. אך הם אינם רוצים בזאת. לכן בכל ארץ ערבית ישנם ״פליטים״. מיליונים על גבי מיליונים. איש לא רצה לקלוט אותם, שכן אזרחים מסוג ב׳ הם היו בכל מקום (וכך עד היום).

אולי כדאי שנחזור - ביחד (מסכים אני לשבת איתך וללמוד פעם נוספת את ההיסטוריה שלנו) - לאותם כסאות שכבר לא יכילו אותנו, ונראה מה קרה לכמעט מיליון פליטים ממדינות ערב. מצטער, איני מתכוון לערבים, כי אם לפליטים היהודים שהגיעו בדרך לא דרך למדינת ישראל שבדרך. ילדיהם לומדים אצלך, ואין הם נחשבים ״פליטים״-לנצח. הם גם לא מסתכלים על עצמם ככאלו. הם כולם ״ישראלים״, שווים, מן המניין.

מיליארדים על גבי מיליארדים הגיעו לעזה ול״גדה״ לשיקום ולבנייה. היכן הם היום, ומה ניתן לראות בשטח תודות לסכומים אדירים אלו? עזובה וריקבון. מדוע? שכן הכסף הושקע בחשבונות סודיים של הגברת ערפאת ושאר בכירי הרשות והחמאס. שאר הכסף הושקע בפיתוח אמצעי לחימה ובצבירה של כמויות ענק של אמצעים אלו (עשרות אלפי טילים), כמו גם בבנייה של מנהרות תופת, דרכן ניתן לפלוש למדינתך. מה שנשאר מושקע בעידוד הטרור - כל ״לוחמי החרות והחופש״ שיושבים בבתי סוהר ישראלים זכאים למענקים חודשיים (ככל שרצחו יותר, כך גדל המענק), הם ובני משפחותיהם לכל ימי חייהם.

ראה, כמה קל יהיה להגיע לאותו ״שלום״ אכזב, אם אויבינו רק היו רוצים!

״סוגיות קשות ושנויות במחלוקת״

אצלנו, שורש הבעיה: האם יש לנו זכות קיום? האם ירושלים המאוחדת בירת ישראל, בירתה הנצחית? האם לעם הנבחר קשר כלשהו לארץ ישראל? האם היו שני מקדשים על הר-הבית, או שלא היה ולא נברא וזהו אתר מורשת מוסלמי?

חברי הכנסת הערבים מצדיקים כל זאת ותומכים בטרור. הרשות עושה זאת בריש גלי. אז מה פסול מצאתי אצל מר גלעד אמיר ופעולותיו הבלתי נלאות לחשוף את תלמידיו ל״סוגיות קשות ושנויות במחלוקת״?! נראה שמה ששנוי במחלוקת הוא עצם הקיום שלנו. לא אצל אויבינו. אצלם הדבר ברור לחלוטין: אין מדינת יהודים, וחייבים להשמיד כל זכר ממנה. דם יהודי הפקר. האדמה צמאה לדם, האנושות צמאה לסימפוניית דם.

אצלנו, שורש הבעיה: האם יש לנו זכות קיום? האם ירושלים המאוחדת בירת ישראל, בירתה הנצחית? האם לעם הנבחר קשר כלשהו לארץ ישראל? האם היו שני מקדשים על הר-הבית, או שלא היה ולא נברא וזהו אתר מורשת מוסלמי? האם גזלנו את המדינה מ״תושביה המקוריים״ בהשתמשנו בתירוץ הנלוז של ה״שואה״ שלא היתה? האם אנחנו שגזרנו על העזתים לחיות בגטו ומטרתנו אחת - להשמידם כמו שעשו הגרמנים בנו?

בין שתי מלחמות העולם התלבטו בסוגיות קשות וכואבות. הכיצד הגיעו הגרמנים לשפל המדרגה? מי אשם בכך, בהשפלה שהייתה מנת חלקם ובסבל שסבלו? קל היה לפנות לדמגוג מעולה, משכמו ומעלה, שהפנה אצבע מאשימה נגד היהודים, שכמו מקקים או עכברושים גרמו למחלות ולכל צרות העולם. קל היה לאבד צלם אנוש ולהתנהג כמו חיות אדם, באכזריות שאינה יודעת גבולות, בחוסר אנושיות, שכן המטרה קידשה את האמצעים.

בתי הספר נסחפו גם הם למערבולת, כך גם תנועות הנוער של היטלר. בכל מקום למדו על טוהר הגזע הארי ועל אשמת היהודים. מיליונים עמדו בגו מתוח והצדיעו במועל יד. היהודים, תתי אנוש. הגרמנים - הגזע העליון, חלק מהרייך השלישי של אלף השנים - מוכנים היו להקריב הכל למען היטיב את העולם! כך אז, כך גם היום. היהודים אשמים בכל צרות העולם. ניפטר מהיהודים, ולא רק שייטב ל״פלשתינים״, כי אם לעולם כולו.

היהודים הם קופים וחזירים. כל הזוכה להיפטר מיהודים מובטח לו גן עדן ובו 72 בתולות. גם בעולם הזה הוא ובני משפחתו יזכו לתהילה. כיתות לימוד, גני ילדים, מגרשי ספורט וכיכרות בערים ייקראו על שמם. בולים יונפקו לכבודם. תהילת עולם. עבור מה? הנה לדוגמה פצפוץ גולגולת של ילד יהודי מול אבן, עד לריסוקו המוחלט. מלוא החופן דוגמאות יש לי, אך גם הן ״שנויות במחלוקת״, שכן מיד יימצא מי שיצדיק את הטרוריסטים ויעמוד דקה דומייה לזכרם.

אכן ואכן יש לפקוח עיניים ולראות וללמוד מה קורה בצד השני ומה קרה בעבר, את העבר, כדי שנדע, נשנן ולא נחזור. את ההווה, כך שנבין מה עושים אויבינו ונשכיל להילחם נגדם.

נראה שאתה מנסה להבין את הצד שמנגד, להסביר, לתרץ, לחבק. את הקלגסים הנאצים לא היית מנסה להבין, להסביר, לתרץ, לחבק. או שהיית נכנע ומנסה לשרוד מדקה לדקה, משעה לשעה ויום אחרי יום, או שהיית מנסה - כמו מתי מעט - להילחם. בגטו וארשה, שם היה אבי כילד, נלחמו מתי מעט. מה בדיוק מנסה אתה לטעת אצל אותם שמיניסטים? שה״פלשתינים״ מתמודדים בדיוק כמונו? שעבורם יום העצמאות שלנו הוא יום אבל לדראון עולם? שדם יהודי מותר ואפילו טוב להיפטר מהיהודים כולם? שעלינו לארוז את מזוודותינו ולעזוב?

התגובה הרשמית שלך מרשימה ביותר בחלקלקותה, כמו הודעה לעיתונות מעורך דין מפולפל וממולח שמרשו אשם בדברים איומים. נראה לי שנשכחה ממך צדקת הדרך וחסר לחלוטין היגיון בריא. אין זו שאלה של ״שמאל״ או ״ימין״, ״מתנחלים״ או ״גבולות 67'״ (להזכירך, כולנו ללא יוצא מן הכלל כובשים בארץ לא להם), ״קיצוניים״ או ״מתונים״, ארי חסר הלב או גלעד המנסה בכל כוחו להבין, לסלוח, להסביר, לחבק ולהצליח לאחר כמעט שלושה עשורים של כישלון.

הגיע הזמן שנתפקח, נתנער ונחזור לעמוד על שלנו. כל שאנו רוצים הוא זכות קיום בסיסית, בשלום, בביטחון, בשלווה. אנו רוצים לעשות זאת בארצנו ההיסטורית, ארץ אחת ויחידה בכל העולם שהיא בית ליהודים. גם לנו מגיע, גם לנו מותר, ומכל האומות בעולם, ודאי שיש לנו את הקבלות הנדרשות להוכיח זיקה ומהות.

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  16/05/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לראשונה מגדירה פרקליטות המדינה פעולות של "תג מחיר" כפעולות במסגרת ארגון טרור. פרקליטות מחוז מרכז טוענת, כי חייל ואחרים שביצעו פעולות שכאלו, עשו אותן במסגרת ארגון טרור.
15/05/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אז ככה, אחרי שפסח עבר, פתאום נהיו לנו כל מיני חגים שלמרות שאני יודע שהם חשובים מאוד, אני לא באמת מבין אותם. החג הראשון הוא יום השואה, שאני אומנם יודע שפעם לפני איזה 100 שנים הרגו הרבה מאוד יהודים, אבל מצד שני גם הרגו הרבה אנשים אחרים. אז אומנם אני מבין שלנו היהודים זה חשוב, אבל כמה כבר אפשר להתעסק בזה? אז בגלל זה אנחנו צריכים לעמוד דום ולשלוח את הילדים הצעירים שלנו לכל מיני ארצות באירופה כדי שיחזרו יותר פשיסטיים? הרי כל האנשים התרבותיים מהמעמד שלי היו באוניברסיטה ויודעים שהסיפורים האלה קצת מוגזמים, כי זה משרת את המשטר האפל כאן, ורק גורם לנו להיות יותר דומים להם כל הזמן. עובדה, אפילו ההוא מהצבא, שאומנם אני לא בעדו, כי הוא מפקד על צבא הכיבוש האכזרי, אמר שאנחנו בדיוק כמו ההם מההיסטוריה. טוב, אני לא בטוח שאני מסכים איתו לגמרי, כי עובדה שיש גם אנשים כמוני וכמו החברים שלי שתומכים בדברים הנכונים ואפילו מוכנים ללכת להפגנות ולמסיבות כדי להביע את העמדות הנכונות והצודקות שלנו.
15/05/2016  |  עילי צוף  |   מאמרים
לפני כמה ימים ביקר יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בקהיר ונפגש עם הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי. על-פי מקורות בתנועת פתח הוא אמר לאחד הגורמים המצריים שאותם פגש כי איננו רוצה להישאר נשיא לכל חייו וכי הגיל שלו ומצב בריאותו לא יאפשרו לו להמשיך בתפקידו.
15/05/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
אחת המצוקות הגדולות של תושבי רצועת עזה הינה המחסור בחשמל, המצוקה הזו החריפה משנת 2006 והיא מהווה בעיה קשה שאותה גם מנסים לפתור הגופים הבינלאומיים, עד כה ללא הצלחה. רצועת עזה מקבלת אספקת חשמל מישראל וממצרים אולם יש לה גם תחנה לייצור חשמל המספקת כ50 אחוזים מצריכת החשמל של האוכלוסייה.
13/05/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
"אכן, שיכתוב ההיסטוריה מרחיק לכת עד כדי כך שנמצאו כמה יהודים המקבלים את הטענה ש"הערבים הפלשתינים" נזקקים פשוט ל"טקטיקה יהודית" כדי להשיג להם מדינה כאשר שלוח-הטרור הערביים תוקפים בתוך ישראל ומחוצה לה. סיסמת התעמולה הערבית היא שהיהודים הם "נאצים" ב"פלשתינה" (ג'ואן פיטרס ז"ל,'מאז ומקדם' 1988 עמ' 176)!
11/05/2016  |  נאוה קורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il