|   15:07:40
דלג
  יורי מור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

תדע כל אם רוסיה <br>

05/03/2017  |   יורי מור   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
[צילום: דורון הורוביץ/פלאש 90]

רונית כעסה מאוד על אורלי, אשתו של אחי בעלה. עברו כבר יותר משלוש שנים, אך היא לא מוכנה למחול לה. אורלי פשוט לא רצינית. לא רוצה לעבור מפתח-תקווה לחור נידח - כלשונה. באר יעקב בשבילה היא 'חור נידח'! רבע שעה לתל אביב בכביש המהיר החדש. אורלי סנובית סתומה. אפשר לחשוב שהיא גדלה בהרצליה! גם כן 'צפונית' מדימונה. ועכשיו, עקב עקשנותה, רונית נאלצת לחלוק את הבית המקסים הזה, הדו-משפחתי, עם שכנים 'רוסיים'.

בזמנו רונית הציעה ששתי המשפחות - שלה ושל אחי בעלה - ירכשו את הבית; ילדיהם יגדלו יחד, עם חגים, אירועים משפחתיים וכל זה. אחיו של בעלה - סמרטוט, מתחת לסינר של אשתו, לא הצליח לעמוד על שלו. יותר מזה: אז, לפני שלוש שנים, הבית עלה גרושים - 200 אלף דולר לכל משפחה. היום, כאשר המחירים זינקו לשמיים, הוא יכול רק לחלום על מגורים משלו קרוב למרכז.

לא, הרוסים האלה לא מפריעים לה, מתנהגים בסדר. לא רועשים במיוחד, כלבם לא מסתובב על הדשא של השכנים. פשוט יש דברים קטנים שמעצבנים.

פעם רונית הביעה לפני בעלה את מורת רוחה מהשכנים, חגי צחק, והשיב: 'אולי את סתם מקנאה בה שהיא תמיד נראית מצוין?' - וקיבל אגרוף חזק בגבו. מה הפלא שהרוסייה נראית כמו בז'ורנל אם יש לה רק ילד אחד! לרונית לא מזמן מלאו 40, השכנה בערך באותו גיל, הבן שלה הוא בן גילה של זהבית, הבת הבכורה של רונית וחגי. השכנה תמירה, רזה, תמיד על נעלי עקב, עם שיער בלונדיני ארוך. אף פעם לא יוצאת מהבית ללא איפור או בלבוש מרושל, אפילו לחצר.

בפגישות הן מחליפות ביניהן ברכה קרירה קצרה. בתחילה השכנה ניסתה לחייך, אך כשנתקלה במבטה החמור של רונית, גם היא הרצינה.

רונית חששה שבעלה יתעניין בבלונדינית; 'ריגלה' מאחורי וילון החלון, רצתה לדעת איך הוא מגיב לשכנה, כשהם נפגשים ליד הבית באקראי. ראתה שגם הם מסתפקים באמירת 'שלום' יבשה. חגי אף פעם לא הסתכל בעקבות השכנה, לא סובב את ראשו כדי ללוות אותה במבטו. אך הוא מרבה להתרועע עם בעלה, בוריס. תודה שלא מזמין להתארח אצלם! חגי סיפר שלבוריס יש מעבדה לתיקון מחשבים בראשון. גם הרוסייה עובדת: נוסעת כל בוקר עם בעלה וחוזרת איתו. מתלבשת כפקידת בנק. ייתכן שסתם מכינה סלטים במפעל מזון. עם הרוסיות אתה אף פעם לא יודע - כולן מטופחות ומתלבשות בקפידה, לא משנה איפה עובדות.

הרגיז אותה שהשכנים רכשו מכונית חדשה. שנה אחרי שקנו דירה! כאילו לא חונקת אותם המשכנתא. ברור, כשיש לך רק ילד אחד ושני ההורים עובדים אפשר לקנות 'טויוטה' משפחתית חדשה.

כבר בחודשים הראשונים אחרי שעברו דירה בוריס השכן הביא לחגי חצי שק מלט שנשאר לו מהתיקונים בחניה המקורה, חגי לקח, הודה לו - המלט שימש אותו לתיקון הגדר שניזוקה בגשם. רונית התרגזה, בעלה רק צחק, אמר ששכנות טובה עדיפה על מריבות.

הם לא עושים רעש, לא עושים מסיבות גדולות, מה עוד את רוצה מהם? - אמר.

חסר להם שיעשו מסיבות אל תוך לילה! רונית הייתה מזעיקה משטרה בלי להסס. במשך השנים הרוסים אירחו אורחים כמה פעמים, אך הכל היה מידתי. ישבו סביב שולחן גדול, שתו, שרו ברוסית - אבל התפזרו לפני 10 בלילה.

פעם רונית שאלה את זהבית, איך מתנהג הבן של השכנים בתיכון. זהבית ענתה, שהוא לומד בכיתה מקבילה, לכן היא לא נתקלת בו הרבה.

יש להם, לרוסים, חבר'ה משלהם, מסתובבים ביחד, בהפסקות מדברים בשפה שלהם.

ברוך השם! חסר היה שהם יתיידדו. מי יודע, איך זה היה נגמר.

הכי הרגיזו את רונית הכביסות של השכנה. מכונת הכביסה שלה עומדת מאחורי הקיר, לכן שומעים אותה היטב. לא, היא לא רעשנית במיוחד, אבל בדרך כלל מופעלת בשבת! כן, כן, הרוסייה עושה כביסות בשבת! ואחר כך, אם היום יפה, יוצאת לחצר הפנימי ותולה כביסה! בשבת! בלי בושה! איש לא הסביר לה שבישראל זה לא מקובל? לעיניי כולם!

נכון, ביום כיפור הם לא עושים בהתרסה מנגל בדשא שלהם. אבל בדצמבר האחרון כשחג החנוכה נפל קרוב לסילבסטר, רונית ראתה בסלון שלהם עץ אשוח מקושט עם שרשרת תאורה, אך חנוכייה שם לא היתה.

לא, רונית אינה חשוכה, היא קראה בעיתון שהרוסים בארץ מציינים לא את חג המולד הנוצרי אלא את 'נובי גוד', השנה החדשה על-פי הלוח הלועזי; כהרגלם. אבל השכנה אינה מדליקה נרות גם בשבתות!

השפחה של רונית אינה חרדית, ורונית אינה דתיה - אבל יש מסורת!

בליל יום הכיפור מהחלונות שלהם מבצבץ אור כחול - ברור שהם רואים טלוויזיה. הערוצים הישראלים כולם דוממים - מן הסתם הם רואים את הערוצים של רוסייה הגדולה שלהם.

בוריס אמר לחגי שהוא יהודי, אבל רונית אף פעם לא ראתה אותו מגיע לבית כנסת, גם לא ביום כיפור. אישתו, כנראה, לא מרשה לו.

האם רונית חשבה פעם לדבר עם הרוסייה? אבל על מה יש להן לדבר? הן כ"כ שונות.

השיחה הראשונה שלהן בשלוש השנים שהן מכירות התרחשה בעיצומו של מבצע 'צוק איתן', בקיץ הלוהט ומלא הדאגות ההוא כשהדרום ספג רקטות וטילי קסמים מעזה. זה קרה בחצר האחורית, ליד המתקן לתליית כביסה.

גם למתקן הזה יש חלק בכעסה של רונית על אורלי. לרונית עם ארבעה ילדים בבית פי שניים כביסה. אילו אורלי הייתה השכנה, רונית הייתה יכולה להשתמש גם בחלק שלה במתכן. כיום היא לא מרשה לעצמה 'לחדור לשטח זר'.

גם באותו היום הקיצי הייתה לה כביסה גדולה: זהבית, כאשר התגייסה לפני כחודש, בפעם הראשונה יצאה הביתה, זרקה את הקיטבאג בסלון, החליפה לאזרחי ורצה עם החברים למסיבה במועדון האהוב עליה. עד לכניסת השבת היה צריך לייבש ולגהץ את שלוש מערכות המדים, כי כבר ביום ראשון בחמש בבוקר חגי יקפיץ את זהבית לתחנה המרכזית בתל אביב, משם היא תמשיך לבסיס שלה ליד פרדס-חנה. הבת סיפרה שאחרי הטירונות יציבו אותה בדרום כתצפיתנית בגבול עם מצריים. היא רצתה להתגייס לקרקל, נאמר לה שיש יותר מדי מועמדות ליחידת הצלפיות המפורסמת הזאת.

רונית העבירה את מכנסי חולצות החאקי מהמכונה לסל את ומיהרה לחצר. גם מכונת הכביסה אצל השכנה רעשה, או-טו-טו היא תצא לתלות את הכביסה שלה. רונית לא רצתה לפגוש אותה, אך למרות המאמץ לא הספיקה לסיים - הרי כל פריט יש לנער ולישר כדי להקל על הגיהוץ; הרוסייה יצאה לחצר עם גיגית בידיה. היא תמיד מוציאה את הכביסה בגיגית, עוד סיבה לעצבנות אצל רונית: מה, קשה לה להבין שבסל נוח יותר להעביר כביסה?

הרוסייה התקרבה לחלק שלה של במתקן, נדה בראשה לשלום, והתחילה לתלות. רונית ליכסנה את מבטה וגילתה לתדהמתה שגם הרוסייה תולה מדי צבא: מכנסיים וחולצות בצבע האקי. כמובן! הרי הילדים בני אותו גיל! - חלפה בראשה המחשבה. ברור שגם הבן שלהם גויס לצבא הקיץ.

רונית סיימה לתלות את הכביסה, אך משום מה לא עזבה מיד, עמדה בצד והתבוננה בשכנה. האישה הרגישה שמסתכלים עליה, זרקה מבט חטוף ומיד סובבה את ראשה בחזרה. לרונית היה נדמה שראתה דמעות בעיניה. היא ניגשה אליה, הניחה שתי ידיה על כתפיה וסובבה לעצמה. כן, היא בוכה.

את בסדר? - שאלה רונית.

האישה התייפחה והרכינה את ראשה על כתפה של רונית.

אולג אומר שהיחידה שלו מוצבת באשקלון, אבל אני חוששת שהוא משקר לי, לא רוצה לספר שהיחידה בעזה. לא רוצה להפחיד אותי, לא אומר את האמת, אמרה בבכי.

רונית הניחה את כף ידה השחומה על ראשה הבהיר של השכנה.

לא ייתכן, צה"ל אף פעם לא משלב טירונים לא-מיומנים בקרבות.

אמרה, למרות שבעצמה לא מאמינה בכך: בעבר היא שמעה לא פעם שטירונים בני 18 בלי שום הכשרה מצאו את עצמם תחת אש האויב בשל שיקול דעת פגום של מפקדיהם.

השכנה הרימה את ראשה, חייכה מבעד הדמעות, התנצלה, ניגבה את עיניה בשולי סינרה, ואמרה: תודה. הרגעת אותי.

שוב חייכה חיוך מתנצל, משכה באפה ופנתה לעבר הכניסה לבית עם הגיגית ביד.

תאריך:  05/03/2017   |   עודכן:  05/03/2017
יורי מור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תדע כל אם רוסיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
5/03/17 15:03
 
יורי מור
5/03/17 18:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התקופה שלאחר הסכם השלום עם מצריים בשנת 1979, החזרת סיני בשנת 1982 והסכם השלום עם ירדן באוקטובר 1994, הביאה עמה תחושה שעל מדינת ישראל לבנות עצמה בהתאם לשינויים הגיאו-פוליטיים החשובים המתרחשים באזור. הנגב הפך מתוקף מיקומו הגאוגרפי והגיאו-פוליטי, ממדבר מרוחק וצחיח לאזור חשוב המחבר אינטרסים תיירותיים-תעשייתיים ופוליטיים של שלוש ארצות: מצרים ישראל וירדן ובהתאם לכך יש לתכננו מחדש ולפתחו כמרחב מטרופוליני רביעי בישראל שליבתו היא באר-שבע.
02/03/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
באתר הזיכרון שהוקם באינטרנט לזכרו של רס"ן רועי קליין ז"ל, על-רקע ניגונו של הפיוט "אנא בכח", המיוחס לתנא, רבי נחוניא בן הקנה, שהולחן בידי המוזיקאי, עובדיה חממה, מצאנו דברים אלה, המובאים בפניכם, כלשונם:
02/03/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ מיקי לוי למחיקת רישום פלילי בהיעדר ראיות. עפ"י הצעת החוק במידה ולא נמצאו ראיות מספיקות לאישומו של אדם, ייסגר תיק החקירה נגדו בעילה של חוסר אשמה, ולפיכך על פי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי רישומו יימחק מרישומי המשטרה. כמו כן, במקרים חריגים תינתן סמכות לפרקליט המחוז או פרקליט בכיר מטעמו לקבוע שלא למחוק רישום פלילי לחשוד.
הוצאת צו על תנאי, בידי הרכב של שלושה משופטי בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, אתמול (תאריך 28.2.2017) לאחר שמיעת טיעוני העותרים בחמש עתירות שהוגשו לביטול תוקפו של פרק י"ב לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018), התשע"ז-2016, שעניינו מס ריבוי דירות, בשל פגם מהותי שנפל בהליך החקיקה הנוגע אליו ומתן אפשרות לכנסת ולמשרד האוצר, ליתן תשובתם לצו על תנאי זה, עד שלהי חודש זה וליתר דיוק, עד לתאריך 23.3.2017 ועד בכלל, מחייבץ התייחסות לחובת הדיווח המוטלת על בעלי יותר משלוש דירות לרשות המיסים, לפי חוק זה, עד ולא יאוחר מתאריך 31.3.2017.
01/03/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, דן - בימים אלה - בסוגיה העקרונית של ביטול מונופול הכשרות, המוענק מכוח חוק מדינה, לרבנות הראשית לישראל ולגורמי המשנה שלה, כמו-גם לרבנות הצבאית, בלבד. בהתאם להוראות החוק, נאסר על מי המעניקים שירותי כשרות לעשות שימוש במלה "כשר", כאשר השימוש במלה זו מותר, אך ורק לרבנות הראשית לישראל, גורמי המשנה שלה והרבנות הצבאית.
28/02/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il