"וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא" (ספר ויקרא, פרק יח, פסוק כב)
"הגמל אינו רואה את דבשתו" (פתגם עממי).
בימי ישיבה תמימים ורחוקים שלי (כשעשיתי עדיין ימיי, בתוככי קריית הישיבה ולא הורחקתי ממנה ומתוכה אלי "גלות", בת כחודש ימים, לפחות, אל ישיבה גבוהה, זו או אחרת, מחמת היפר-אנרגיה שפרצה מתוך תוכי והפריעה מהלכיהם התקינים של שיעורי התורה והחול, ש
הרביצו בנו רבנים מורים, כאחד (אותם ימים לא ידעו רייטלין ושאר חומרים כימיים, מדכאי אנרגיה ופותרי בעיות חוסר ריכוז והקשבה - מהם), בהתנהלותם השגרתית והשוטפת) לימדו אותי רבותיי (שמרביתם לא יבואו - בהכרח - לא על הברכה ולא על דברי קלס ושבח), כי מי ששוכב משכב זכר דינו - מיתה. כך פשוט. חד וחלק. מקלים שבין הרבנים שהרביצו בנו תורה, "הסכימו" - כמי שכפאם שד - לראות בהם חיות גרידא.
התנהגות והוקעה נחרצות אלה, לא בהכרח חלו ויושמו על הרמ"ים (רבנים-מורים) עצמם. היו בהם שפרצו גדרי עריות ועשו בנו ובגופם, כבתוך שלהם. מבין פורצי גדרי עריות אלה, במיוחד זכור לי כב' הרב ______ XXXבוביץ'. הלה - שהיה יהודי קטן קומה ועטור זקן עבות - קיבל ציבור לקוחותיו בכוח (רוצה לומר, אנחנו תלמידי ישיבה רכים בשנים, בעלי פנים ורודות וחלקות שטרם ידענו חתימת זקן, מהי), במרכז "המזרח" של אולם הלימוד של הישיבה.
כך התנהלו דברים, עת ביקשנו פרשנות של סוגיה, זו או אחרת, בתלמוד הבבלי (בירושלמי לא עסקנו, מעולם, בישיבה), מכב' הרב ______ XXXבוביץ'. קרבים היינו אל כב' הרב ______ XXXבוביץ' והלה - שנמוך קומה היה - העמידנו לצידו, נעזר במסגרת הברזל שסבבה הסטנדר שלו ובעזרתה השווה גובהו לגובהנו אנו. או אז, שאל הוא מה אינו נהיר לנו בסוגיה, זו אחרת. משנענה הוא על ידינו, רכן לעברנו, דחף יד חמה ולחה מזיעה, אל תוככי מפתח חולצותינו ותוך כדי הסבר קושיה תלמודית שהתקשינו בה, החליק על חזינו ושלח ידו אל כפתור פטמה שלנו. או אז נעזר וסובב - בעדינות רבה - ידינו סביב לכפתור פטמה שלו.
משסיים כב' הרב ______ XXXבוביץ', עשיותיו בנו ובגופינו - בתיאום מדויק ומופלא - עם סיום דברי ההסבר שלו, לסוגיה שטרדה אותנו ועיכבה המשך שחייתנו השוטפת, בים התלמוד, שילח הוא אותנו לדרכנו, בחיוך ענוג. אין ספק, סבא חביב היה כב' הרב ______ XXXבוביץ'. היו שנשבעו, בנקיטת חפץ. שראו אבר קטן, שיש לו לרב, מזדקר לו, באזור מפתח מכנסיו. אז אמרו.
מעולם לא הלין מי מאיתנו על עשיותיו אלה של כב' הרב ______ XXXבוביץ', בנו ובגופינו. חששנו, חשש רב, מגודל השערורייה שתתחולל, עם פרסום הדברים, מה-גם שידענו שהנהלת הישיבה לא תסלק רב נכבד ומכובד זה מקיית הישיבה. לכל היותר הייתה הנהלת הישיבה מסלקת ומקיאה מקרבה, מחולל השערורייה, קרי, קורבן ההטרדה המינית שהוטרד בידי כב' הרב ______ XXXבוביץ'.
נזכרתי בימי ישיבה רחוקים ותמימים שלי, עת שמעתי פרשת ח"כ ניסן
יגאל גואטה מ
ש"ס, האמור להגיש בעת פרסום אלה דברים ליו"ר הכנסת, מכתב התפטרות מכהונתו כחבר-כנסת, מטעם סיעת ש"ס. למי שאינם בקיאים בדברים נזכיר, כי במהלך כראיון רדיו שהעניק ח"כ גואטה לשדר,
רזי ברקאי, בתחנת הרדיו הצבאית,
גלי צה"ל לפני כשבועיים, ימים סיפר הוא שהשתתף בחתונה של אחיינו ההומוסקסואל. "הוא אמר שהוא רוצה שאקדש אותו בחופה. אמרתי שאני לא מבין בזה. הוא אמר לי שהוא הומו והוא מתחתן עם גבר. אמרתי שאני עוד יותר לא מבין בזה. הלכנו כל המשפחה, אני, אשתי והילדים. בדרך כלל אני לא אומר לילדים שלי לאיזה אירועים ללכת, אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות היא חובה.
ח"כ יגאל גואטה המשיך וסיפר, כי: "לפני כן אמרתי לילדים שלי: "אנחנו הולכים לשמח אותו בגלל שהוא בן אחותי ואני רוצה לשמח אותה, אבל שתדעו שהתורה אומרת שזה אסור וזה תועבה'. אין לי שיקול דעת בנושא הזה".הוא סיפר שם, שהשתתף בחתונה. "הוא אמר שהוא רוצה שאקדש אותו בחופה. אמרתי שאני לא מבין בזה. הוא אמר לי שהוא הומו והוא מתחתן עם גבר. אמרתי שאני עוד יותר לא מבין בזה. הלכנו כל המשפחה, אני, אשתי והילדים. בדרך כלל אני לא אומר לילדים שלי לאיזה אירועים ללכת, אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות היא חובה. לפני כן אמרתי לילדים שלי: "אנחנו הולכים לשמח אותו בגלל שהוא בן אחותי ואני רוצה לשמח אותה, אבל שתדעו שהתורה אומרת שזה אסור וזה תועבה'. אין לי שיקול דעת בנושא הזה".
בתגובה לראיון רדיופוני זה, בתחנת השידור הצבאית, גלי צה"ל, פרסמו הרבנים: בן ציון מוצפי, משה צדקה, אהרן ירחי, משה אוחנונה ואבנר מרציאנו, קול קורא, המוכתר בכותרת: "קריאת זעקת קודש ומחאה כדי להסיר כל קטרוג מעל עם קדוש". בקול קורא זה קבעו אותם רבנים, כי ח"כ יגאל גואטה "חילל שמיים בפרהסיא ממש בשידור". הם הוסיפו ואמרו, כי: "אותו ברנש קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות 'בחתונת' בן אחותו, שהיא באיסור נורא מהחמורות שבחמורות בתורה". ועוד כתבו הם לעניין המשך כהונתו של ח"כ יגאל גואטה, כחבר-כנסת, כי יש: "להעבירו ולפטרו ממש מתפקיד ציבורי לתפקיד לא ציבורי כלל ולפרסם שפיטרו אותו".
למי שזיכרונם בוגד בהם נזכיר, כי הרב, בן ציון מוצפי, ראש ישיבת "בני ציון" פרסם - לפני שנים - מודעה, בשער בת-רבים, אודות רב ידוע ומקובל בציבור החרד"לי, הרב, שלמה אבינר, בה כתב שהינו: "רשע ומרושע חוטא ומחטיא מזרע עמלק". לימים, התנצל הוא על דבריו אלה וחזר בו מהם. חותם נוסף, הרב, משה צדקה - המשמש בקודש, כראש ישיבת "פורת יוסף", יחד עם הרב, יהודה מועלם - התפרסם, בעבר, בכך שהוא התנגד - וממשיך להתנגד - להשמעת נשים ברדיו החרדי. הוא רצה ש שהרב,
עובדיה יוסף' יוציא מכתב לאסור הדבר, אך הרב יוסף התנגד ואמר שאין בכך איסור ואין זה דבר טוב.
בעוד ימים אחדים, כשהמוני בית ישראל, יבואו לבתי כנסיות ואל הכותל המערבי, לבושים בגדים לבנים וצחים כשלג, עטופי טליתות ונהרה יוצאת מפניהם אל חוץ - וגם אתם מי שמגדירים עצמם כשומרי תורה ואנחנו רואים בכם צבועים, מלבינים פנים ברבים ושופכים דם נקיים, שלא לצורך, תיכללו בין המוני בית-ישראל, מבקש אני לבדל מכלל החטאים הנזכרים בוידוי הנאמר, באגרוף קפוץ נגד לב, חטאים אלה ומבקש עוד כי - שהשנה, השנה הזו! - תאמרו אותו, בכוונה גדולה, מתוך לב מורתח, משפטים אלה, במיוחד, כהאי לישנא:
"וּבְכֵן יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ,
שֶׁתִּסְלַח לָנוּ עַל כָּל חַטּאתֵינוּ, וְתִמְחָל לָנוּ עַל כָּל עֲונותֵינוּ,
וּתְכַפֶּר לָנוּ עַל כָּל פְּשָׁעֵינוּ:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּאנֶס וּבְרָצון:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּבִטּוּי שְׂפָתָיִם:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּדִבּוּר פֶּה:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּזָדון וּבִשְׁגָגָה:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּחִלּוּל הַשֵּׁם:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּטִפְּשׁוּת פֶּה:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּטֻמְאַת שְׂפָתָיִם:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּיֵצֶר הָרָע:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּלָשׁון הָרָע:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּעַזּוּת מֶצַח:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בִּצְדִיַּת רֵעַ:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּצָרוּת עָיִן:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּקַלּוּת ראשׁ:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּקַשְׁיוּת ערֶף:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּרִיצַת רַגְלַיִם לְהָרַע:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בִּרְכִילוּת:
עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בִּשְׁבוּעַת שָׁוְא:
וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּשִׂנְאַת חִנָּם:
כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל. ומי יתן ובשנה הבעל"ט נלמד לפרגן זה לזה, לזכור שמה שכואב לנו, כואב גם לאחרים, שמילים יכולות להרוג ושחבר הכנסת, ניסן כהן גואטה, אינו רק אדם ציבורי, אלא גם אדם פרטי, שיש לו הנשוי לאישה ואב לילדים, ופגיעה בו, הינה גם פגיעה בהם ורמיסת כבודו, הינה, ללא כל צל צילו של ספק, פגיעה אנושה וחמורה, גם - גם בהם!.
והבאנו - הבאנו מקרהו של ח"כ ניסן יגאל גואטה כדוגמה ומשל, איך אין צריכים אנו לנהןג ולהתנהג עם אנשים ובכל מראה, דומה עלינו, בכל הכבוד הראוי כי דרך זו של פרסום קול קורא זה של חמשת הרבנים הכבודים והנכבדים, אינה דרכה של תורה וד"ל.