|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא צריך לקנות דירה חדשה: כך תוסיפו ממ"ד ומרפסת לדירה קיימת
קבוצת ירדן
איך לשמור על תפקוד מיני וזוגיות בריאה אחרי גיל 50
חיות. חוצפה [צילום: לע"מ]
הגיגים תשס"ד

בעלת הבית

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - בת מלך, מסביב ייהום הסער, אדנות, פרס והסברים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר
23/02/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות


איזבול הָיְתָה יָפָה

הסיפור המדהים על מלכת ישראל, בת מלך כנעני, שחמסה את שדה נבות, והמיטה אסון על שושלת אחאב, הביא את עדנה אפק לכתוב את שירה:

אִיזְבֻל הָיְתָה
בַּת מֶלֶךְ:
אִמָּהּ גַּלֵּי הַתְּכֵלֶת
אָבִיהָּ אֶרֶז.
שְׂעָרָהּ פִּילֵי קַרְתָּגוֹ
רִיסֶיהָּ תְּרִיסֵי הַשֶּׁמֶשׁ.

אִיזְבֻל הָיְתָה בַּת מֶלֶךְ
וְהִתְחַתְּנָה עִם מֶלֶךְ
וּכְשֶׁנָבוֹת עָמַד בַּדֶּרֶךְ
לְדִידָהּ יְצוּר בְּלִי עֵרֶךְ

לִסְקֹל
צִוְּתָה מַלְכָּה
לִסְקֹל
וּלְאַחְאָב לָתֵת הַכֹּל

אִיזְבֻל יָפָה הָיְתָה
וּכְשֶׁנִּשְׁמְטָה
מִמֶּנָּה נִשְׁמָתָהּ
זָלְגוּ
פְּנִינֵי דָּמָהּ לָעֵמֶק

הֵלֶךְ
כִּי תָּבוֹא
אֶפְשָׁר תִּזְכֹּר
סִפּוּר בַּת מֶלֶךְ

יָפָה הָיְתָה אִיזְבֻל
כָּעֵמֶק
עַד בְּלִי גְּבוּל.

דלית שטאובר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]


מוזר? - לאו-דווקא!

השתתפות דלית שטאובר בישיבת ועדת האתיקה, שאישרה את המשך עבודתה של גאולה אבן-סער כמגישת מהדורת ליל שבת של חטיבת החדשות בתאגיד השידורים הציבורי "כאן", הנה מפוקפקת מצד אחד ומאפיינת את ימיה של "ממשלת השינוי" מצד שני. שטאובר הייתה צריכה לפסול את עצמה מלדון ולהחליט בנושא עקב קשריה הקרובים עם גדעון סער - שר המשפטים ובעלה של אבן, שהיה שר החינוך, שמינה את שטאובר למנכ"לית המשרד.

יומן הפגישות של סער נחשף בעקבות בקשת חופש המידע של אמיר לוי מערוץ 14. נמצא בו, כי סער נפגש עם שטאובר בחודש אוגוסט, כששטאובר כיהנה בוועדת האתיקה של התאגיד, המונה שלושה חברים (שטאובר, פרופ' מנחם בן-ששון ופרופ' דוד אלכסנדר, יו"ר). הוועדה אישרה את עבודת אבן-סער כמגישת המהדורה בתחילת חודש ספטמבר - שלושה שבועות אחרי פגישת סער-שטאובר. לדברי שטאובר. הצהירה טרם הדיון על ההיכרות המקצועית בינה לבין סער, והיועצת המשפטית של תאגיד השידור אישרה את השתתפותה בדיון.

בפרוטוקול הישיבה אין שום זכר להצהרתה, שנפגשה עם השר סער, וגם אין שום זכר לאישור היועצת המשפטית. התאגיד מסר, כי השתתפות שטאובר בישיבה "אושרה על-ידי חברי הוועדה ובראשם יו"ר הוועדה, פרופ’ דוד אלכסנדר". מלשכת שר המשפטים גדעון סער נמסר: "... למען הסר ספק - בפגישה לא היה כל עניין הנוגע לעבודתה של רעיית השר בתאגיד השידור הציבורי".

מסביב ייהום הסער, וזו רק אחת מהשאלות הפתוחות סביב השר, ויש חמורות ממנה. לא הרבה חודשים אחרי החלטת ועדת האתיקה, חזרה שטאובר, ביוזמת סער, למנכּ̤"ל את משרד החינוך. יכול להיות, שזו החלטה כשרה. הכל יכול לקרות תחת ממשלת הזדון, ולקבל חותמת כשרות - למרות הסירחון, שנודף ממנה. כנאמר במקורותינו, "טובל ושרץ בידו".

אמסלם. מכתב חצוף [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]


לא חוצפה

היו שהגדירו את מכתבה של אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, לח"כ דוד אמסלם מהליכוד כחוצפה, כיוון שהתערבה בענייני הכנסת, ולא שמרה על הפרדת הרשויות; ולא היא.

ממתי הפרדת הרשויות מעניינת את שופטי העליון ואת חיות במיוחד?! היא בעלת-הבית במדינה, ואיש, כולל יו"רי כנסת ושרים, אינו מרסן אותה ואת עמיתיה; והם משתוללים באוות-נפשם, ומפגינים אדנות וזלזול בשאר הרשויות, למרות שהם רק פקידים ממונים (בתהליך לקוי ונלעג - כפי שנוכחנו לא-אחת וגם השבוע) ולא נבחרי ציבור.

את גישתה אני מכיר היטב ממאות שיחות עם אנשים, שכביכול "גנבו להם את המדינה". כלומר, החזירוה לידי בעליה האמיתיים, אנשי הרוב היהודי. אלה לא יצאו מהקלאסר של חיות, למרות סיפוריה על ילדותה במעברה, ולא מהקלאסרים של עמיתיה. מכיר את הניסיון המגוחך לטעון, שאין בארץ אפליה עדתית (ואולי, תלוי בחוצפת הדובר, גם לא הייתה). לחיות ולמתיימרים להיות בעלי המדינה, אמליץ לראות את הסרט הקלאסי, "סלאח שבתי". אפרים קישון, העולה מהונגריה (שחבריה לדעה של חיות הדירוהו משום שביקר אותם בהומור שנון), היטיב לתאר בתסריט מבריק את הפער העצום בין המתיימרים, שהקימו את המדינה, לבין המנוצלים והמקופחים על-ידם. כילד חיוור למדי בשכונה מעורבת, חוויתי את האפליה כלפי מי שהיו שזופים מדי. כשהשזופים ניסו להתמרמר - במהומות ואדי סאליב בחיפה, למשל - הופעלו נגדם בתוקפנות ובאלימות קשות המשטרה ומערכת המשפט. משפח נאשמי ואדי סאליב הנו כתם נורא, שלא יימחה, על מערכת המשפט שלנו.

חיות ביישה את עצמה במכתבה לאמסלם, אותה ואת מערכת המשפט, והדליקה עוד אור אדום בוהק - רבותיי, השופטים מנותקים מהעם! כמה ימים אחר פרסום מכתבה "נבחרו" ארבעה שופטים חדשים לעליון, והבהירו לכל, שבית המשפט משתדל להרחיב את השסע בינו לבין העם היושב בציון.

אורי מילשטיין [צילום: אורי מילשטיין]


הוקרה

כמה ימים אחרי שיחגוג 82 שנה להיווסדו, יקבל ד"ר אורי מילשטיין, ידידי, את פרס מולדובן לספרות צבאית חדשה על מפעל חייו - הוקרה ראויה למי שפרסם כבר עשרות ספרים פורצי-דרך על ההיסטוריה הצבאית של מדינת ישראל ועוד ידו נטויה. את הפרס יעניק לו מרכז אריאל לתקשורת ולביטחון באוניברסיטת אריאל.

מילשטיין התחיל בתולדות מלחמות הצנחנים בשנות החמישים (יחידה 101 וחטיבת הצנחנים 202), והמשיך בתולדות החטיבה הסדירה 35, חטיבת הבִּקעה וחטיבות המילואים 80 ו-55. מילשטיין כתב על סיירת "שקד" וגם על מלחמת יום הכיפורים ועל המלחמות שאחריה.

הצטרפתי אליו לפני כעשרים שנה, כשהקים עם חזי דחבש ע"ה את הפורום לאזרוח תחקירי קרבות ולקחי מלחמה. מאז אנחנו מפיקים יחד את הסדנאות החודשיות של הפורום, שמנסות להרים כל אבן, ולחפור תחתיה וסביבה, כדי לתאר את ההיסטוריה הצבאית של המדינה - על הישגיה ועל כישלונותיה הרבים.

בגלל שאינו מעדן את מסקנותיו, הודר מילשטיין מזמן על-ידי הממסד. זה החל, כנראה, כשהתחיל לחקור את מלחמת הקוממיות, וגילה את ערוות מפקדיה ויחידותיה. אנשי הפלמ"ח הוציאו עליו חוזה לאחר שלא הצטרף לעדת מעריציהם. זוכר כיצד אל"ם (מיל׳) ד"ר מאיר פעיל, היחצן המוכתר של הפלמ"ח, רתח מזעם על ש"מערכות", כתב-העת של צה"ל, העז לשבור את החרם, ולפרסם מאמר של מילשטיין על מלחמת הקוממיות.

ובכל זאת, אין מה שישתווה למחקריו המרגיזים של מילשטיין על מלחמת יום הכיפורים ועל מלחמת הקוממיות. ייתכן, שיכולות להיות מסקנות אחרות, אך מילשטיין ראיין אלפי אנשים ומפקדים, וקרא המוני מסמכים מקוריים בדרכו אליהן. מי שרוצים לסתור את מסקנותיו, צריכים לעבוד קשה מאוד, ולא להסתפק בדמגוגיה, בהשמצות וברצח אופי, כנהוג אצלנו.

הייתי שותף ליוזמת מילשטיין להפיק ספר על מלחמת יום הכיפורים. עם כל הצניעות, לספר, "ניצחון בסבירות נמוכה", על יותר מעשרים מאמריו, שהוציא הפורום לאזרוח תחקירי קרבות ולקחי מלחמה, אין מתחרה על מדף הספרים; ועוד יבוא לו המשך.

גולת הכותרת של מילשטיין כעת היא הסדרה, "בשדות הקרב של מלחמת העצמאות" (שכבר הופיעו עשרה מכרכיה, והאחד-עשר נשלם כעת), המתארת בלי כחל ושרק כיצד הגנה המדינה על עצמה בתש"ח. פרקי הסדרה מתפרסמים באתר הזה - לפני עריכתם לכרכים. מילשטיין מתכוון, שיהיו בסדרה כשלושים כרכים, שאת כולם הוא כותב אחרי תחקיר מדוקדק וממוסמך. מיזם עצמאי כה שאפתני בלי שום גיבוי מוסדי לא היה מעולם בארצנו; ורק על כך מגיעה למילשטיין הוקרה.


מדריך למשבר אוקראינה

המשבר בין רוסיה לאוקראינה אינו חדש, ואיש לא הופתע, פרט לארצות-הברית ולברית נאט"ו, כשפרץ הסיבוב הנוכחי. בינתיים כבר הפיל המשבר חללים, כשאיפס את יוקרת ג'ו ביידן, נשיא ארצות-הברית, לקראת בחירות האמצע הבאות עלינו בקרוב, והציג את נאט"ו ככלי שבור וריק.

יעקב קדמי, שהיה ראש ארגון "נתיב", ינסה להסביר את המצב, ויענה לשאלות בסדנה החודשית של "פורום אלפרדו", שתתקיים, כרגיל, בספרייה הציבורית "לדורות" (שדרות דוד המלך 20) בלוד, ביום חמישי, עשרה במארס 2022, בשעה שש וחצי בערב.

תאריך:  23/02/2022   |   עודכן:  23/02/2022
אביתר בן-צדף
+הממשל האמריקני: 80% מכוחות רוסיה בעמדות קדמיות
21:52 23/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורם רשמי בממשל ביידן טען כי רוסיה הציבה סמוך לגבולות אוקראינה קרוב ל-100% מן הכוחות שנדרשים לפוטין לצורך מתקפה רחבת היקף  ▪  שר החוץ האוקראיני התריע באו"ם: מלחמה בהיקף נרחב באוקראינה תהיה הסוף של הסדר העולמי שאנחנו מכירים
(פוטין, היום במוסקבה. מוכנים לתזוזה - מילולית [צילום: אלכסיי ניקולסקי, סוכנות ספוטניק דרך AP])
+אוקראינה הכריזה על מצב חירום וקראה לאזרחיה שברוסיה להימלט
19:40 23/02/22  |  איציק וולף
אוקראינה הכריזה על מצב חירום במדינה וקראה לאזרחיה הנמצאים ברוסיה להימלט ממנה. זאת, במקביל לפינוי השגרירות הרוסית בקייב שהחל מוקדם יותר הבוקר - שני סימנים בולטים מאוד לחששות הגוברים מפני מתקפה רוסית משמעותית על שטחה של אוקראינה.
+ארה"ב מזהירה: כוחות הצבא הרוסי נעים לעבר חרקוב
19:05 23/02/22  |  עידן יוסף
ארה"ב פרסמה אזהרה חדשה לממשלת אוקראינה בדבר מתקפה רוסית אפשרית על העיר חרקוב, 30 ק"מ מהגבול, לאחר שנצפו כוחות שריון וכלי רכב צבאיים רוסיים בדרכם אל העיר (סי-אן-אן).
+עיצומים על מקורבים לפוטין
17:59 23/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבולטים ברשימה: שר ההגנה, סגן ראש הסגל, דוברת משרד החוץ, מנהלת ערוץ הטלוויזיה RT והבעלים של חברת שכירי החרב "וגנר"  ▪  העיצומים כוללים איסור כניסה למדינות האיחוד והקפאת נכסים
שויו. "לא עוד קניות במילאנו" [צילום: AP]
פוטין. מושך אש למקורביו [צילום: AP]
+מתקפת סייבר על אתרים ממשלתיים באוקראינה
17:28 23/02/22  |  עידן יוסף
דיווחים באוקראינה על מתקפת סייבר נגד אתרים ממשלתיים בינהם על-פי הדיווחים: אתר קבינט השרים, אתר משרד הפנים, אתר משרד החוץ ואתר משרד הביטחון. אתרים של כמה בנקים הופלו.
+ארה"ב מעריכה: פלישה בתוך 48 שעות
17:02 23/02/22  |  עידן יוסף
ניוזוויק מדווח: ארה"ב מעריכה שרוסיה תיפתח בפלישה בתוך 48 שעות - שתכלול מתקפה אווירית, סייבר ומבצעי הצנחה. הדברים נאמרו גם לנשיא זלנסקי.

+ליטא ופולין תומכות בצירוף אוקראינה לאיחוד האירופי
15:46 23/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי חתם על הצהרה עם מנהיגי פולין וליטא שבה נכתב כי הן תומכות במעמדה של אוקראינה כמועמדת להיות חלק מהאיחוד האירופי "בעקבות המצב הביטחוני הרגיש".
+משרד החוץ: ישראל תומכת בריבונותה של אוקראינה
14:27 23/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לראשונה, ‏ממשלת ישראל מביעה לראשונה עמדה רשמית - אך לא מגנה את רוסיה: "תומכים בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה"  ▪  ישראל מתייחסת לראשונה רשמית למשבר, בלי להזכיר את רוסיה  ▪  השגריר האוקראיני: "מרגישים את רוחות המלחמה, מזהים סיכוי גדול להסלמה חדה"
נוסעים בתחנת הרכבת בקייב [צילום: אמיליו מורנאטי/AP]
+האוקראינים מייחלים לעצירת הסאגה
14:14 23/02/22  |  מאיר חוטקובסקי   |   לרשימה המלאה
אם לא יקרה נס של הרגע האחרון, ההתלקחות המלחמתית בין רוסיה לאוקראינה היא עניין של זמן  ▪  אלכסנדר טרוסטיאניצין (47) יהודי תושב לבוב מתאר את התחושות הקשות של התושבים
(עניין של זמן [צילום: אפרם לוקצקי/AP])
+קובה 1962, אוקראינה 2022
13:30 23/02/22  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה
ההבדל העצום בין משבר קובה 1962 למשבר אוקראינה 2022, הינו בכך שהעולם הפך במרוצת 60 שנה אלה לשונה לחלוטין  ▪  הרבה יותר גלובליזציה, הרבה יותר שיתוף פעולה טכנולוגי למען האנושות
(משבר הטילים בקובה, בניית אתרי טילים סובייטיים, אוקטובר 1962 [צילום: AP])
+אוקראינה החלה בגיוס כוחות מילואים; קראה לאזרחיה לצאת מרוסיה
11:44 23/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנשיא האוקראיני הודיע גיוס מילואים נרחב לאזרחים בבני 18 עד 60  ▪  רוסיה פרסה יותר מ-100 כלי רכב צבאיים ועשרות אוהלי חיילים בדרום בלארוס  ▪  שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, קרא למדינות המערב להטיל סנקציות נוספות כנגד רוסיה  ▪  דוברת הבית הלבן הודיעה פסגה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למקבילו הרוסי "בהחלט לא בתוכניות כרגע"
טנקים נעים במהלך התרגילים הצבאיים של רוסיה-בלרוס [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו ג'וניור/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בעלת הבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
25/02/22 09:48
2
שמעון מהצפון
2/03/22 01:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
שעה שנכתבות שורות אלה, עומד העולם על סף מלחמה. כך, לפחות, מנבאים מומחי המודיעין האמריקנים שאף מציינים את יום רביעי השבוע, 16 בפברואר, כיום ה"שין" בו יפלשו הכוחות הרוסים לאוקראינה.
23/02/2022  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
משבר אוקראינה-רוסיה: צבא אוקראינה הכריז הבוקר (יום ד', 23.22) על תחילתו של גיוס מילואים נרחב לאזרחים בבני 18 עד 60,עד לשנת שירות אחת. במקביל קראה אוקראינה לאזרחיה לעזוב במיידית את רוסיה. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, קרא למדינות המערב להטיל סנקציות נוספות כנגד רוסיה. "הלחץ צריך לעלות שלב כדי לעצור את פוטין ו'להכות' בכלכלה ובמקוריו. הכו עכשיו, חזק יותר", אמר קולבה.
23/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
פוטין הוא דמות אניגמטית לפרשנים ולמומחי מודיעין אפשר שהוא מהמר אבל הוא ללא ספק בריון ואיש הק.ג.ב עד הלשד, גם בהופעה שלו, או בהליכה שלו אם שמתם לב, כמו דוֹן גדול, אימפרטור
23/02/2022  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
הטון הוא שעושה את המוזיקה אומרים בצרפתית אך בכל השפות המובן זהה - בצורה שבה אתה מתבטא אתה קובע מה עמדתך על נושא מסוים. כך אם עיתון ידיעות כותב בעמודו הראשי שרוסיה הכירה ברפובליקה העממית הבדלנית של לוגנסק הוא קובע עמדה פרו רוסית, כי על-פי הכרעת האומות זהו חבל במדינת אוקראינה שבה השפה הרשמית היא אוקראינית ובשפה זאת אומרים לוהנסק, כי הג' מבוטא ה', להבדיל מרוסית שבה אומרים לוגנסק.
23/02/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
לאחר שספג מהלומות מן הקורונה, שיבושים בשרשרת האספקה ועליות מחירים, המשק העולמי שוב בטלטלה – והפעם בשל המשבר בין רוסיה לאוקראינה. עוד לפני ההסלמה בימים האחרונים, המשבר גבה מחיר כלכלי בדמות ירידות בבורסות ועליות בנפט. התקפה מלאה של רוסיה עלולה לגרום לזינוק במחירי האנרגיה והמזון, החמרת החששות האינפלציוניים וירידה בהשקעות – צופה ניו-יורק טיימס.
23/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
בלינקן לוחץ על ישראל לעבור מאופציה צבאית לאופציה דיפלומטית (מו"מ), למרות שלקח 17 שנות שלטון חמאס מראה כי הפסקת-אש ומו"מ משדרגים את טרור חמאס, המהווה סניף של טרור "האחים המוסלמים", ...
רון בריימן
רון בריימן
המשוחררים בשלב הראשון (כמה חיים וכמה מתים?) הם כסות להקרבת החיילים לשבי אינסופי (גורל רון ארד?) בידי החמאס    חובה קדושה היא לדרוש את כל החטופים והשבויים בו-זמנית ולא בשלבים, שלבים ...
מירב ארד
מירב ארד
גם השנה לא מוותרים על החגיגה בלבן: פעילויות, טעימות וחוויות ברוח החג לכל המשפחה בכל רחבי הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il