|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מים זורמים, נחת מתמשכת: מזרקות ומפלי מים כמקור לרווחה בגינה
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
משמרות המהפכה [צילום: וחיד סאלמי, AP]

זרוע הביצוע של משטר ההיאתולות במזה"ת

ישראל מודאגת מכוונת ממשל ביידן לשקול את הוצאת "משמרות המהפכה" האירניים מרשימת הטרור ויוצאת למאבק פומבי בנושא בארה"ב. ההכרזה על "משמרות המהפכה" כארגון טרור לא הייתה חלק מהסכם הגרעין, הוצאתם מרשימת הטרור תשדר מסר של חולשה וכניעה לטרור
20/03/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות

"משמרות המהפכה" של אירן טוענים כי שתי מפקדות נוספות של המוסד הישראלי פועלות באזור אירביל בעירק ומאיימים לתקוף אותן כפי שעשו לפני כמה ימים כששיגרו 12 טילים בליסטיים לעבר מתחם הקונסוליה האמריקנית בארביל בטענה כי במתחם פועל בסיס של המוסד הישראלי שהוציא לפועל את מתקפת המל"טים הישראלים שפגעה במאות מל"טים אירנים בבסיס של "משמרות המהפכה" בכרמאנשה במערב עירק בחודש שעבר.

התקפת הטילים הבליסטיים על המתחם האמריקני באירביל היא חמורה, היא מהווה הפרת הריבונות של עירק והיא גם מדאיגה מאוד את ישראל מכיוון שממשל ביידן לא הגיב צבאית על התקיפה כפי שלא הגיב על התקיפה על הבסיס האמריקני ב א-תנף על גבול סוריה עירק לפני כמה חודשים באמצעות מל"טים של המליציות הפרו אירניות המופעלות ע"י כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" האירניים.

אירן עוברת כעת לשלב חדש של מתקפה בהתמודדות עם תקיפת ישראליות על יעדיה בסוריה, בעירק ובאירן עצמה, ההערכה של גורמי הביטחון בישראל היא כי המערכה החשאית בין ישראל לאירן תסלים ותהפוך למערכה גלויה לאחר החתימה הצפויה על הסכם הגרעין השני, האירניים לא יהססו לתקוף מטרות ישראליות, לכן חיל-האוויר הישראלי עדיין בכוננות עליונה לאחר האירנים הבהירו כי ירי הטילים לעבר ארביל אינו התגובה שלהם על מותם של 2 קציני "משמרות המהפכה" בהפצצה באזור דמשק המיוחסת לישראל, אלא תגובה על התקיפה הישראלית בכרמאנשה, האירניים מבטיחים "נקמה כואבת" על מותם של 2 קציני "משמרות המהפכה" בסוריה שהיו מהנדסים שעבדו בפרויקט דיוק הטילים.

הוצאת "משמרות המהפכה" מרשימת ארגוני הטרור


קצין בכיר ב"משמרות המהפכה" האירניים, הגנרל מוחמד טהראני מוקדם, הזהיר ב-18 במרץ בערוץ הטלגרם של "משמרות המהפכה" את שליטי מדינות המפרץ כי אירן תפגע בהן בטילים שהן אינן יכולות לאתר אם יאפשרו לישראל לפגוע באירן משטחן. הוא אמר כי "ההתקפה על ארביל הייתה על הבסיסים הסודיים של ישראל בגלל הריגול והרוע של המשטר הציוני והתקפותיו" ואיים על צבא ארה"ב כי "חיצי משמרות המהפכה הבלתי נראים יפגעו בו אם לא יעזוב את האזור".

ישראל מודאגת מאוד מכוונת ממשל ביידן להוציא את "משמרות המהפכה" האירניים מרשימת ארגוני הטרור האמריקניים, נראה כי הנשיא ביידן עושה כל מה שביכולתו לנסות ולפתות את אירן לחתום בהקדם על הסכם הגרעין החדש. ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד פירסמו ב-18 במרס הודעה משותפת בתגובה לפרסומים בארה"ב על כוונות הממשל בקשר ל"משמרות המהפכה" האירניים.

בהודעה הישראלית נאמר: "משמרות המהפכה האירניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעירק, משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה, הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים. "משמרות המהפכה" נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים אירנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם."

"הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באירן. ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי אירנים וברמיסת נשמתה של החברה האירנית. הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור, הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד-משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת "הבטחה לא לפגוע באמריקנים".

בנט ולפיד הוסיפו כי "המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".שר הביטחון בני גנץ נמנע מלהצטרף להודעה המשותפת אך שוחח בטלפון על הנושא עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין.

את הידיעה על כוונת הממשל להוציא "משמרות המהפכה האירניים" מרשימת הטרור האמריקנית פירסם בשבוע שעבר האתר AXIOUS מפי מקורות אמריקניים וישראלים, גורם אמריקני אמר לאתר כי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן שוקל לבטל את הגדרת הטרור של "משמרות המהפכה" "בתמורה למחויבות ו/או לצעדים כלשהם של אירן הקשורים לפעילות אזורית או אחרת של משמרות המהפכה. דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, סירב להגיב כשנשאל על העניין למעט לומר שהסרת הסנקציות עומדת בלב המשא-ומתן לחידוש הסכם הגרעין. ג'יין סאקי, דוברת הבית הלבן אמרה בסוף השבוע כי הנושא עדיין נמצא בדיון וכי הכללת "משמרות המהפכה" ברשימת הטרור "כלל לא הפכה את העולם למצב בטוח יותר".

ממשל טראמפ הוא זה שהכניס את "משמרות המהפכה " האירנים ב-2019 לרשימה השחורה של ארה"ב, המהלך היה הפעם הראשונה שוושינגטון סיווגה באופן רשמי חלק מממשלתה של מדינה אחרת כארגון טרור. בכיר אירני אמר בשבוע שעבר, כי הדיון על הוצאת "משמרות המהפכה" מהרשימה השחורה נמשך מאז חודש יוני, אך הנושא הסתבך לאחר שאברהים ראיסי נבחר לנשיא אירן בקיץ שעבר. האירנים מתעקשים על הסרת "משמרות המהפכה" מרשימת הטרור ונראה כי לממשל ביידן יש נכונות לסגת מהמהלך שבו נקט בזמנו הנשיא טראמפ.

הרפיסות שמפגין הממשל היא מדהימה, המעמד של "משמרות המהפכה" אינו חלק מהסכם הגרעין המקורי, האירנים התנגדו בשיחות וינה לדון בשום נושא שאינו קשור להסכם הגרעין ועכשיו הם העלו את הנושא הזה כדי לסחוט את ממשל ביידן. ההשפעה הפוליטית של "משמרות המהפכה" האירניים גברה במבנה הכוח המורכב של אירן מאז בחירתו של אברהים ראיסי לנשיא שנכנס לתפקידו באוגוסט ושממשלתו כוללת עשרות מפקדים מ "משמרות המהפכה."

צריך לזכור כי "משמרות המהפכה" מחזיקים ביותר מ-30 אחוזים של הכלכלה האירנית,כשהנשיא טראמפ הכריז עליהם כארגון טרור הוא פגע ביכולת שלהם לנהל עסקים מחוף לגבולות אירן, הוא פגע באינטרסים הכלכליים של מפקדי "משמרות המהפכה" ושל המנהיג העליון עלי ח'מינאי.

ישראל מנסה לסכל את המהלך "המסוכן"

על-פי גורמים מדיניים בירושלים, ישראל עוברת כעת למדיניות פומבית מול ממשל ביידן בניסיון לסכל את המהלך "המסוכן" של הוצאת "משמרות המהפכה" האירניים מרשימת הטרור. ישראל עקבה בשקט אחרי המגעים בווינה שבהם עלו הצעות כי אירן תתחייב שלא לפגוע בחיילים אמריקנים ו"תרסן" את פעילותה באזור בתמורה להסרת "משמרות המהפכה" מרשימת הטרור".

גורמים מדיניים בכירים אומרים כי ממשל ביידן מוכן להסתפק בהבטחות עמומות חסרות כל ערך והוא מתעלם מהאינטרסים הביטחוניים של ישראל ומדינות המפרץ רק מכיוון שאצה לו הדרך להגיע להסכם.

לדבריהם, יש מחלוקת פנימית בממשל בנושא ולכן ישראל החליטה לצאת בפומבי נגד כוונות הממשל, שבוע לאחר שבית הנבחרים אישר את חבילת הסיוע הביטחוני המיוחדת לישראל בסך מיליארד דולר לחידוש מלאי "כיפת ברזל", ישראל מנסה לנצל לטובתה את ההתנגדות בקונגרס להסרת "משמרות המהפכה" מרשימת הטרור ולעורר ויכוח ציבורי.

ישראל מנסה לצמצם נזקים מהסכם הגרעין הצפוי אך כבר עתה ברור שמעבר לכך שאירן תתקדם לעבר פצצת הגרעין כתוצאה מההסכם ישנן סכנות מידיות לישראל ולמדינות המפרץ אם אכן ההסכם ייחתם בסופו של דבר. הסרת הסנקציות מעל אירן תזרים לקופתה עשרות מיליארדי דולרים מהכספים שהוקפאו במערב ומההכנסות ממכירת הנפט. הכספים האלה יגיעו לפרויקט הטילים הבליסטיים ול"משמרות המהפכה" האירניים שיקבלו "רוח גבית" משמעותית ויאפשרו להם להגשים את חזונו של קאסם סולימאני בהידוק טבעת החנק סביב ישראל.

אירועי השבוע החולף בעירק וההצהרות של בכירי "משמרות המהפכה" מעידים כי אירן איננה חוששת לפעול בכוח צבאי נגד ארה"ב וישראל ואף מתגאה בכך. הרפיסות האמריקנית וחוסר התגובה הצבאית שלה מאפשרים לאירן לעלות מדרגה מבחינה התעוזה שלה, ממשל ביידן ממשיך להפגין חולשה גלויה שהמזרח התיכון כולו עוקב אחריה בהמשך לנסיגה החפוזה שלו מאפגניסטן.

סעודיה ואיחוד האמירויות מעדיפות להתייצב לצד מוסקבה ומסרבות לבקשת הממשל להגדיל את ייצור הנפט, הן מעריכות שלא ניתן לסמוך על ממשל ביידן בכל הקשור לסכנה האירנית, הממשל לא עשה שום דבר בעקבות התקפות המורדים החות'ים, נאמני אירן, בטילים בליסטיים ומל"טים על איחוד האמירויות וסעודיה.

ישראל צריכה לסמוך רק על עצמה, המבצע הנועז של המוסד וצה"ל בתקיפת בסיס המל"טים של "משמרות המהפכה" בכרמנשה היה צעד נכון, זו העת לעבור למדיניות התקפית מול אירן, בשטחה שלה, שתעביר גם את המסר לממשל ביידן כי ישראל לא מוכנה לוותר על האינטרסים הביטחוניים שלה.

תאריך:  20/03/2022   |   עודכן:  20/03/2022
יוני בן-מנחם
+הגם יולי (אדלשטיין) בשופרות
14:27 20/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לא בנט ולפיד גרמו לביידן להרהר בביטול אות הקין אשר הודבק (בצדק, אבל ללא תועלת) במצח של "משמרות המהפכה", ונכון הם נוהגים בבקשם ממנו לוותר על החנינה לרוצחים מטעם האיאתולות באירן, אבל קצרה ידם מלהושיע
אדלשטיין. מאשים [צילום: פלאש 90]
+"נמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כאל ארגון טרור"
11:31 20/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה טען כי ישראל מודאגת מאוד מכוונת ארצות הברית להיכנע "לדרישה האירנית החצופה", כלשונו להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור  ▪  "יש נחישות לחתום על הסכם בכל מחיר. זה מחיר יקר מדי"
[צילום: אהרהים נורוזי/AP]
+חמינאי - אימא תרזה
10:06 20/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
אין מדינה, אין צבא, שאם מחפשים לא ימצאו שביצע פשעי מלחמה וארה"ב יודעת היטב למה היא לא מצטרפת להאג, כדי שאיזה שופט מזימבבווה יגלה שביצעו פשעי מלחמה בעירק
ביידן. "שלום עכשיו" [צילום: AP]
+אובדן בוחן המציאות
08:35 20/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בימים אלה מתחיל אט אט לזחול אל הציבוריות הבינלאומית מערך ההתקפלות של המעצמות ובראשן 'הידידה' הגדולה, ארה"ב אשר התחייבה להוציא ממעגל הטרור את הטרוריסטים הרצחניים, אשר טביעות ידיהם המגואלות בדם נמצאים כמעט בכל העולם
משמרות המהפכה [צילום: וחיד סאלמי, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זרוע הביצוע של משטר ההיאתולות במזה"ת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
בראשית פברואר 2022 העניק סגן יו"ר הפרלמנט האירני (מג'לס) לשעבר, מוחמד-רזא באהונר, ראיון לאתר החדשות ח'בר אונליין, בו קרא לשינוי חוקתי ברפובליקה האיסלאמית. הפוליטיקאי הבכיר, המזוהה עם האגף המתון במחנה השמרני, טען, כי 43 שנים לאחר המהפכה האיסלאמית, הגיעה העת לכונן באירן "רפובליקה שנייה" ולהתאים את החוקה לצורכי המדינה ולתמורות שחלו בה מאז המהפכה.
19/03/2022  |  רז צימט  |   כתבות
סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי, השלים (יום ה׳, 17.3.22) ביקור עבודה בארצות הברית ושב לארץ. ביקור העבודה כלל השתתפות בפורום אסטרטגי-ביטחוני, יחד עם עמיתיו במטות המשולבים ובפיקודים CENTCOM ו-EUCOM בצבא ארצות הברית.
18/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" האירניים הגיע ב-15 במרס לבגדד כדי להמשיך ולנסות לאחד את הכוחות השיעים בעירק כדי להקים ממשלת אחדות. הוא נכשל עד כה בניסיונות לרכך את עמדתו של המנהיג השיעי מוקתדא צדר, שזכה ברוב בבחירות ומעוניין להקים ממשלה שלא תהיה נתונה להשפעתם של אירן או של גורמים במערב.
הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד-משמעיות. כך אומרים (יום ו', 18.3.22) ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד במסר משותף לממשל ביידן. שר הביטחון בני גנץ לא היה שותף להצהרה.
18/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אנחנו לוקחים צעד לאחור מן האירועים האקטואליים כדי לקבל את הפרספקטיבה ההיסטורית של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, על ציונות.
16/03/2022  |  גדי טאוב  |   פודקאסטים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מונחת לפני נתניהו הצעה יקרה מפז לנורמליזציה עם ערב הסעודית והוא מסכן את עם ישראל להחמיץ אותה ולהשאיר את החזית מול אירן פרוצה וחדירה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il