האדרת טרוריסטיות המקריבות את חייהן וחיי ילדיהן ובעליהן במסגרת הג'יהאד ("מלחמת קודש"), כביטוי "להבטחת שוויון האישה במסגרת האיסלאם, בכל הקשור לנכונות להקריב חיים על מזבח מטרות נעלות" (
חינוך איסלאמי, כיתה ח', עמ' 29, 2021-22).
הטרוריסטית דלאל מוגרבי זוכה לשבחים עילאיים (כולל בתי ספר הנקראים על שמה) כדוגמה ל"לוחמת ג'יהאד", על השתתפותה במתקפת הטרור ב-1978 על אוטובוס אזרחי בכביש החוף, שגרמה לרצח 38 ישראלים, כולל 13 ילדים (מדעי החברה, כיתה ט', עמ' 20, 22-2021).
ההקשר המדיני של מערכת החינוך הפלשתינית
- מערכת החינוך הפלשתינית (נא ראה תיעוד בהמשך המאמר) הוקמה על-ידי מחמוד עבאס ב-1993, כאשר היה סגנו של ערפאת. הוא מפקח עליה עד היום.
- מערכת החינוך הפלשתינית היא הבבואה האמינה ביותר של ההתנהלות פורעת-החוק, האלימה, המפירה בשיטתיות את הסכמי אוסלו, והמנוגדת ב-180 מעלות למלל הדיפלומטי המתון של הרשות הפלשתינית.
- מערכת החינוך הפלשתינית מתמקדת בהקמת ריבונות פלשתינית בכל השטח מנהר הירדן עד לים התיכון, תוך דגש על שטחה של ישראל
לפני 1967.
- המסרים המרכזיים של מערכת החינוך הפלשתינית עקביים עם עקרונות אמנת הפתח' (שמנהיגו הוא מחמוד עבאס) מ-1959 ואמנת אש"ף (שמנהיגו הוא מחמוד עבאס) מ-1964 - 8 שנים ו-3 שנים
לפני 1967.
- המסרים המרכזיים של מערכת החינוך הפלשתינית עקביים עם עקרונות האיסלאם השוללים ריבונות "כופרים" במזרח התיכון ("בית האיסלאם"), וקוראים לשעבד את "הכופרים" לעקרונות האיסלאם בדרכי שלום או מלחמה.
- מערכת החינוך הפלשתינית היא הבבואה הנאמנה ביותר של תפישת העולם של הנהגת הרש"פ, בכלל, וגישתה למדינה היהודית, בפרט.
- מערכת החינוך הפלשתינית - יחד עם הטפות המסגדים, עצרות העם ואנדרטאות ומתקנים ציבוריים ברשות הפלשתינית - מעצבת את תפישת העולם של הנוער הפלשתיני, במיוחד, והציבור הפלשתיני, בכלל (כולל חלק לא מבוטל של ערביי ישראל).
- מערכת החינוך הפלשתינית מהווה, מ-1993, קו-יצור יעיל ביותר של טרוריסטים פלשתינים.
- הטרור הפלשתיני - נגד המדינה היהודית ונגד יעדים פלשתינים וערביים - הנמשך בשיטתיות במאה השנים האחרונות, וביתר שאת מאז הסכמי אוסלו ו"ההינתקות", מהווה עדות ליעילותה של מערכת החינוך הפלשתינית כחממה של חינוך לשנאה וטרור-מתאבדים/ות, שנועדו להחדיר מורך לב ל"אויב הציוני".
תיעוד מסרים מובילים של מערכת החינוך הפלשתינית, 2021-22
תיעוד המסרים להלן התבצע על-ידי מזרחנים המתמחים בחקר מערכות החינוך במדינות האיסלאם (כגון אירן, סעודיה, מצרים, ירדן, קטר ואיחוד האמירויות) במסגרת המכון הירושלמי הבלתי-מזוהה פוליטית: The Institute for Monitoring Peace and Cultural Tolerance in School Education.
- ספרי הלימוד של 2021-22 מבטאים הקצנה של החינוך לשנאת יהודים והמדינה היהודית, בהשוואה לשנים קודמות שהיו גדושות שנאה.
- היהודי מתואר כנכלולי, בוגדני ואלים.
- ספרי הלימוד מתמקדים ב"כיבושי 1948": יפו, חיפה, עכו, לוד, רמלה, הגליל, הנגב וירושלים המערבית.
- ישראל אינה מופיעה במפות ספרי הלימוד, המציגות את פלשתין מהירדן ועד הים התיכון.
- ישראל מוצגת כישות שטנית שלידתה בפשע, אידיאולוגיה גזענית ומזימה קולוניאליסטית המבוססים על הנחות מוטעות.
- נשים מקדמות את חתירתן לשוויון חברתי באמצעות הקרבה והתאבדות.
- עידוד לאלימות וטרור-מתאבדים הם מרכיבים עקריים ב"מלחמת הקודש" נגד ישראל ולמען פלשתין, ובמיוחד למען מסגד אל-אקצה.
- טרור-מתאבדים/ות תוך כדי הרג "כופרים" מזכה את המתאבדים/ות בתמורה אלוהית.
השורה התחתונה
- מו"מ מדיני לדו-קיום בשלום מחד-גיסא, ומערכת החינוך הפלשתינית מאידך-גיסא, הם דבר-והיפוכו.
- אי-התניית מו"מ מדיני עם הרש"פ בעקירה מוקדמת של מערכת החינוך הפלשתינית, מבטיחה את אי-קידום דו-קיום בשלום ואת עידוד הטרור.
- קיום מו"מ מדיני עם הרש"פ ללא עקירה מוקדמת של מערכת החינוך הפלשתיני, דומה לקיום מו"מ שמנהלת מדינה עם ברוני-סמים על הפסקת הפצת סמים, תוך כדי הסכמה לחדירה נמשכת של ברוני הסמים למערכות הפוליטיות והחינוכיות של המדינה.